Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Тяговий розрахунок трактора

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Потенційна тягова характеристика трактора. Регуляторна характеристика дизельного двигуна. Ширина захвату агрегату. Швидкість руху машино-тракторного агрегату. Допустима величина коефіцієнта використання зчіпної ваги трактора. Навантаження ведучих коліс.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міністерство аграрної політики України

Сумський національний аграрний університет

ТЯГОВИЙ РОЗРАХУНОК ТРАКТОРА

03.13. 32. 068. ПЗ

Виконала: студентка 3курсу

групи МЕХ 0803-1

Козупиця І.О.

Перевірив: Руденко В.А.

Суми - 2011

Завдання на курсову роботу

Варіант 68

Марка трактора Т-40АМ

Номінальне тягове зусилля, кн. 9

Фон поля виоране

Кількість передач 3

Швидкість руху на першій передачі, км/год 8,2

Максимальна транспортна швидкість, км/год 26

Номінальна частота обертання колінчастого

валу двигуна, хв-1 2050

Питома ефективна витрата палива,г/(кВт*год) 220

Реферат

Розрахунково - пояснювальна записка курсової роботи

18 с., 5 табл., 4 библ., граф. часитина 2 арк.

Ключові слова: ТРАКТОР, ТЯГОВИЙ РОЗРАХУНОК ТРАКТОРА, РЕГУЛЯТОРНА ХАРАКТЕРИСТИКА, ПОТЕНЦІЙНА ТЯГОВА ХАРАКТЕРИСТИКА, ТЕОРЕТИЧНА ТЯГОВА ХАРАКТЕРИСТИКА ТРАКТОРА, ДИНАМІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА.

Об'єктом розробки є трактор.

Метою курсової роботи є тяговий розрахунок трактора.

В курсовій роботі проведений розрахунок регуляторної характеристики дизельного двигуна трактора. Виконаний розрахунок потенційної тягової характеристики. Розрахована і побудована теоретична тягова характеристика трактора. Побудована динамічна характеристика тракторного поїзда.

Зміст

Вступ

1. Тяговий розрахунок трактора

2.Потенційна тягова характеристика трактора

3.Регуляторна характеристика дизельного двигуна

4.Теоретична тягова характеристика трактора

5.Динамічна характеристика трактора

6. Аналіз техніко-економічних показників розрахованого

Висновок

Література

Вступ

Основним завданням курсової роботи є систематизація і закріплення знань студентів з основних питань теорії трактора і автомобіля.

Трактор чи автомобіль - складні машини, і вимоги, що ставляться до них настільки різноманітні, що для їх задоволення необхідна наявність низки експлуатаційних якостей. Ці якості повинні в комплексі характеризувати ефективність роботи трактора та автомобіля в тих чи інших умовах. Найважливішими експлуатаційними якостями , що вивчаються в теорії трактора та автомобіля і представляють собою сукупність експлуатаційних властивостей, є продуктивність та надійність.

Продуктивність трактора залежить від ширини захвату агрегату, від потужності двигуна, тягового опору робочих органів і від середньої швидкості руху машино-тракторного агрегату.

Економічність трактора визначається собівартістю робіт, що виконуються, і залежить від величини витрати палива, мастильних матеріалів та їх вартості, витрати на технічне обслуговування і ремонт та інших факторів.

Тяговий розрахунок є одним із перших етапів при створенні нової машини. Однак проводять тяговий розрахунок і машин, що , існують, з метою визначення потенційних можливостей трактора в конкретних умовах.

1 Тяговий розрахунок трактора

1.1 Тяговий діапазон трактора

Для тракторів класу тяги 0,6 тяговий діапазон приймаємо:

Т=Р/Р=1,3*9/6=1,95 (1.1)

Мінімальна сила тяги, Н:

Р Т min =РН/ Т =9/1,95=4,62 Н. (1.2)

1.2 Маса трактора

Експлуатаційна маса трактора,

me = РН/((кк-f) g)=9/((0,5*1-0,18)9,81)=2,86 т = 2860 кг (1.3)

де РН - номінальне тягове зусилля трактора, Н;

к - допустима величина коефіцієнта використання зчіпної ваги трактора;

к - коефіцієнт навантаження ведучих коліс;

g - прискорення вільного падіння.

Конструктивна маса трактора:

mк = 0,91 me=0,91*2860=2600 кг (1.4)

1.3 Розрахунок номінальної потужності двигуна

Номінальна потужність двигуна:

NН= (РН+fg me) Vн1/(3600трxе) (1.5)

NН =(9000+0,18*9,81*2860)*8,2/(3600*0,90*0,85)=41,8 кВт

Приймаємо NН=46 кВт

Де - РН і Vн1 відповідно номінальне тягове зусилля (Н) і розрахункова

швидкість (км/год) на першій основній передачі;

me - експлуатаційна маса трактора, кг;

g- прискорення вільного падіння;

xе - коефіцієнт експлуатаційного завантаження двигуна;

тр - ККД трансмісії, який визначається за формулою:

тр= цnц кnц х =0,985*0,975*0,95=0,90 (1.6)

де цnц ,кnц - ККД, що враховує втрати відповідно у циліндричних і конічних передачах під навантаженням;

х - ККД, що враховує втрати в трансмісії при холостому прокручуванні;

nц і nц- числа пар відповідно циліндричних і конічних шестерень, що передають крутний момент на даній передачі.

1.4 Розрахунок основних робочих швидкостей трактора

Величина швидкісного діапазона:

Vосн=Тдоп min =1,95*0,85=1,65 (1.7)

де доп min - коефіцієнт припустимої завантаженості двигуна.

Знаменник геометричної прогресії:

Vосн= VHZ/ VH1 (1.8)

(1.9)

q= =1,28

Швидкості руху трактора на основних передачах,

VH2=VH1 q=8,2*1,28=10,49 км/год;

VH3=VH1 q=10,49*1,28=13,42 км/год; (1,10)

Проміжна транспортна швидкість:

VTP2=0,5 (VTP max+VHZ)=0,5*(26+13,42)=19,7 км/год (1.11)

1.5 Розрахунок передаточних чисел трансмісії і коробки передач

Передаточне число на першій передачі:

iTP1= 0,377 nH rK / VH1=0,377*2050*0,76/8,2=71,6 (1.12)

де rK- радіус кочення ведучого колеса, визначається за формулою:

rK= 0,0254 (0,5d +0,8 b)=0,0254*(0,5*38+0,82*13,6)=0,76 м (1.13)

де b i d - висота профілю та посадковий діаметр шини в дюймах

Решта передаточних чисел трансмісії:

iTP2= iTP1/q=71,61,28=55,9

iTP3= iTP2/q=55,9/1,28=43,6 (1.14)

Передаточні числа коробки передач:

іК1= iTP1/i0=71,6/32,7=2,18

іК2= iTP2/i0=55,9/32,7=1,7

іК3= iTP3/i0=43,6/32,7=1,3 (1.15)

де i0- передаточне число шестерень з постійним зачепленням трактора прототипу:

і0= iЦП iКП=5,3*6,17=32,7 (1.16)

де iЦП- передаточне число центральної передачі;

iКП - передаточне число кінцевої передачі.

1.6 Показники енергонасиченості і металоємності трактора

Енергонасиченість трактора:

Ne=NH/me =46/2,86 =16,08 кВт/т (1.17)

Металоємність трактора:

qM = mK/NH=2600/46 = 56,52 кг/кВт (1.18)

2 Побудова потенційної тягової характеристики трактора

Втрати потужності у трансмісії:

NTP=NH(1-тр)= 46*(1-0,90)=4,6 кВт (2.1)

Відносна сила тяги трактора:

P=PT/(Ge)=9/0,7*28,05=0,458 (2.2)

Коефіцієнт буксування:

= aP+bPC =0,2*0,458+0,8*0,458=0,093 (2.3)

де a і b - безрозмірні коефіцієнти.

Втрати потужності на буксування:

N=NK =0,093*41,4=3,85 кВт (2.4)

де NK - потужність, що підводиться до коліс:

NK= NН -NТР=46-4,6=41,4 кВт

Дотична сила тяги:

PK=PT+fGe = 9+0,18*28,05=14,05кН (2.5)

де f- коефіцієнт опору коченню.

Теоретична швидкість трактора

V=3,6NK/PK =3,6*41,4/14,05=10,6 км/год (2.6)

Тягова потужність трактора:

NT= NН -(Nf+ N+ NТР)= 46-(14,88+3,86+4,6)=22,84 кВт. (2.7)

Втрати потужності на подолання опору кочення трактора:

Nf= PfV/3,6=5,049*10,6/3,6= 14,88кВт (2.8)

Результати розрахунків заносимо в таблицю 2.1

Таблиця 2.1.

Потенційна тягова характеристика трактора.

Тягове зусилля Рт, кН

Відносна сила тяги

Коефіцієн буксуван

Потуж на букс ,кВт

Швидкіс теор, км/год

Потужн на подол опору коч, кВт

Тягова потужніст, кВт

0

0

0

Другие файлы:

Тяговий розрахунок трактору
Тяговий діапазон трактора. Розрахунок номінальної потужності двигуна. Розрахунок передатних чисел трансмісії й коробки передач. Показники енергонасиче...

Тяговий розрахунок і розрахунок паливно-економічної характеристики автотранспортного засобу
Проектувальний тяговий розрахунок автомобіля, вибір його прототипу та компоновки. Побудова зовнішньої швидкісної характеристики, графіків силового бал...

Тяговий розрахунок автомобіля КАМАЗ
Визначення повної автомобіля, потужності двигуна та побудова його зовнішньої характеристики, передаточних чисел трансмісії автомобіля. Вибір шин. Тяго...

Проектный расчет нового трактора
Разработка проекта колесного тягового трактора сельскохозяйственного назначения. Определение эксплуатационного веса тяговый расчет трактора. Обоснован...

Анализ использования трактора ЛТЗ-55А
Характеристика трактора, параметры и технические данные. Сельскохозяйственные машины для использования с данным классом трактора. Техническое обслужив...