Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Транспортно-експлуатаційні якості автомобільних доріг

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Комплексна оцінка споживчих властивостей дороги. Оцінка пропускної здатності та рівня завантаження дороги рухом в літній, осінній та зимовий періоди. Оцінка впливу дорожніх умов на безпеку руху. Розробка заходів щодо поліпшення властивостей дороги.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Кафедра будівництва та експлуатації автомобільних доріг ім. О.К.Біруля

КУРСОВИЙ ПРОЕКТ

з дисципліни «Сучасні напрямки в експлуатації автомобільних доріг»

на тему: «Транспортно-експлуатаційні якості автомобільних доріг»

Виконав: ст. гр. 5-Д маг

Пархоменко О.Ю.

Перевірив: проф. Стороженко М.С.

Харків 2012

Зміст

Вступ

1. Аналіз вихідних даних

2. Комплексна оцінка споживчих властивостей дороги

3. Оцінка пропускної здатності та рівня завантаження дороги рухом в літній, осінній та зимовий періоди

4. Оцінка впливу дорожніх умов на безпеку руху

5. Розробка та аналіз заходів щодо поліпшення споживчих властивостей дороги

Перелік посилань

ВСТУП

Робота транспорту найбільш ефективна при зручній і більш розвитій мережі доріг. Дорожня мережа повинна забезпечувати максимальне наближення транспорту до джерел сировини і місцям виробництва товарів, доставку їх в самі віддалені пункти. Цим вимогам у найбільшій мірі відповідає автомобільний транспорт. Ефективна робота автомобільного транспорту може бути лише в тому випадку, коли транспортно-експлуатаційний стан дороги відповідає нормативним документам.

Автомобільна дорога складається з багатьох елементів та обладнань різного призначення і характеризується великою кількістю параметрів, тому для оцінки її якості і стану застосовують широку номенклатуру простих, групових та комплексних показників. В абсолютній формі ці показники в більшій мірі розкривають фізичну суть оцінюємих параметрів, але ускладнюють порівняльну оцінку. У відносній формі відразу дається висновок про відповідність того чи іншого параметру встановленим вимогам.

Узагальненою характеристикою якості автомобільної дороги є поняття транспортно-експлуатаційний стан автомобільної дороги (ТЕС АД), яке включає технічний рівень, експлуатаційний стан, інженерне обладнання та облаштування, рівень утримання.

Оцінка транспортно-експлуатаційного стану має велике значення для дорожніх організацій при вирішенні задач ремонту та утримання дороги.

Отже, метою курсового проекту є закріплення теоретичних знань та надбання практичних навиків оцінки споживчих властивостей автомобільних доріг і розробка заходів щодо їх поліпшення.

Основні задачі роботи:

закріплення та поглиблення теоретичних знань з експлуатації автомобільних доріг;

набути практичні навики комплексної оцінки споживчих властивостей автомобільної дороги в різні періоди експлуатації;

опанувати методику аналізу та обґрунтування заходів щодо поліпшення споживчих властивостей автомобільної дороги засобами дорожньо - експлуатаційної служби;

розвинути вміння самостійного вирішування інженерних задач на персональних ЕОМ у діалоговому режимі.

В ході розробки курсового проекту виконана :

комплексна оцінка споживчих властивостей дороги;

оцінка пропускної здатності дороги;

оцінка впливу дорожніх умов на безпеку руху;

розроблені заходи щодо поліпшення споживчих властивостей дороги.

1. АНАЛІЗ ВИХІДНИХ ДАНИХ

Дана дорога належить до ІІ категорії ()

За нормативами [1] для доріг ІI категорії:

- інтенсивність повинна бути в межах

- приведена інтенсивність в межах

- розрахункова швидкість

- максимальний поздовжній ухил

- видимість -

- радіуси кривих у плані -

- коефіцієнт зчеплення:

а) для ділянок на прямих або кривих і більше, для горизонтальних ділянок, або ділянок з поздовжнім ухилом не більше

б) для ділянок на кривих , на ділянках з ухилом від до (1,табл.1.4)

- рівність за поштовхоміром (8, табл. 2)

Таблиця 1.1 - Приведення транспортного потоку до легкового автомобіля.

Склад транспортного потоку

Доля, %

Інтенсивність транспортних одиниць,

Коефіцієнт приведення до легкового автомобіля,

Інтенсивність руху приведена до легкового автомобіля,

Легкові

Вантажні легкі

Вантажні середні

Вантажні важкі

Автобуси

Автопоїзди

50

15

20

5

7

3

2600

780

1040

260

364

156

1,0

1,5

2,0

3,0

5,0

4,0

2600

1170

2080

780

1820

624

ВСЬОГО:

100

5200

-

9169

За приведеною інтенсивністю дорога відноситься до ІІ технічної категорії.

Аналіз фактичних даних виконуємо по ділянкам:

Ділянка І (ПК0-ПК9):

- ; ; ; ; відстань видимості .

Ділянка І не відповідає вимогам [8] за коефіцієнтом зчеплення та рівністю покриття.

Ділянка ІІ (ПК9-ПК19):

- ; ; ; ; відстань видимості .

Ділянка ІІ не відповідає вимогам [8] за коефіцієнтом зчеплення та рівністю покриття.

Ділянка ІІІ (ПК19-ПК30): ПК 19-22 - крива; ПК 22-30 - пряма;

- ; ; ; ; відстань видимості на прямій 450 м; відстань видимості на кривий 320 м;радіус кривої 310 м.

Ділянка ІІІ не відповідає вимогам [1] за радіусом кривої та вимогам [8] за відстанню видимості на кривій та коефіцієнтом зчеплення.

Ділянка є снігозаносима.

Ділянка ІV (ПК30-ПК37): ПК 34-37 - крива; ПК 30-34 - пряма;

- ; ; ;; відстань видимості на прямій 450 м; відстань видимості на кривий 210 м; радіус кривої 270 м.

Ділянка ІV не відповідає вимогам [1] за радіусом кривої та поздовжнім ухилом , вимогам [8] за відстанню видимості на кривій та коефіцієнтом зчеплення.

Ділянка V (ПК37-ПК45):

- ; ; ; ; відстань видимості .

Ділянка V за відстанню видимості відповідає вимогам [8], але не відповідає вимогам [1].

2. КОМПЛЕКСНА ОЦІНКА СПОЖИВЧИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ДОРОГИ

Під споживчими розуміють такі властивості дороги, які забезпечують неперервний, зручний та безпечний рух автомобілів із заданими швидкостями та навантаженнями відповідно до потреб споживачів: водіїв, пасажирів, вантажовідправників, вантажоодержувачів та власників транспортних засобів.

Комплексну оцінку споживчих властивостей виконують за показником якості дороги.

споживчий властивість дорога рух

,

- показник якості дороги;дорога відповідає вимогам руху за споживчими

властивостями, якщо ;

- комплексний показник транспортно-експлуатаційного стану дороги;

- показник інженерного обладнання дороги;

- показник експлуатаційного утримання дороги.

- підсумковий коефіцієнт забезпечення базовою розрахунковою швидкістю () для ділянки дороги;

- підсумковий коефіцієнт забезпеченості розрахункової базової швидкості на і-тій ділянці дороги;

- довжина і-тій дільниці, км;

- загальна довжина заданої дільниці дороги, км;

- нормативне значення коефіцієнта забезпеченості розрахункової базової швидкості;

Показник експлуатаційного утримання дороги залежить від оцінки якості утримання . (рис.1.1) [3]

Таблиця 2.1 - Параметри та характеристики доріг в різні сезони року.

Параметри дороги

Літо

Осінь

Зима

Інтен-сть руху авт\доб

Ширина узбіччя

3,5

3,5

2,1

Проїзна частина мосту

8.0

7.2

6.4

<...
Другие файлы:

Контроль якості транспортно-експедиційних послуг в Україні
Договір транспортного експедирування та його виконання. Права, обов’язки експедитора і клієнта відповідно Закону України "Про транспортно-експедиторсь...

Транспорт світу
Характеристика світового транспорту. Вантажний та пасажирський транспорт. Довжина автомобільних, залізничних, водних (без морських) та повітряних шлях...

Основи проектування автомобільних доріг
Автомобільні дороги – важлива ланка загальної транспортної системи країни, без якої неможливе функціонування жодної галузі народного господарства. Рів...

Організація міжнародних автомобільних перевезень
Сутність та основні принципи здійснення автомобільних транспортно-експедиційних операцій в зовнішній торгівлі. Ліцензійні умови провадження господарсь...

Спорудження земляного полотна для будівництва дороги
Підготовчі роботи для спорудження земляного полотна. Роботи по відведенню майданчика або смуги для будівництва дороги. Контроль якості робіт по віднов...