Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Технологія технічного обслуговування і ремонту коробки передач автомобіля КамАЗ–5320

Тип: реферат
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Особливості будови коробки передач автомобіля КамАЗ–5320. Передача крутного моменту від двигуна до ведучих коліс, зміни його по величіні та напрямку. Дистанційний привід керування. Регулювання зазору між торцем кришки і обмежувачем ходу штока клапана.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Зміст

1.Вступ

2.Розділ I. Технологія технічного обслуговування та ремонту коробки передач автомобіля КамАЗ - 5320

1.1 Особливості будови коробки передач

1.2 Технологія технічного обслуговування коробки передач

3. Розділ II. Охорона праці та навколишнього середовища

2.1 Охорона праці під час виконання робіт з технічного обслуговування та ремонту карданної передачі

2.2 Охорона навколишнього середовища

4.Висновки

5. Список використаних джерел

6. Додаток А. Завдання на виконання курсового проекту

ВСТУП

Трансмісія автомобілів призначена для передачі крутного моменту від двигуна до ведучих коліс, зміни його по величіні та напрямку, короткочасного від'єднання двигуна від трансмісії та їх плавного з'єднання.

Коробка передач є складовою частиною трансмісії. У процесі експлуатації в коробці передач відбувається зношування підшипників валів, шліцьових з'єднань, ослаблення кріплень деталей, деформація валів, руйнування шестерень, руйнування підшипників. Вказані несправності є причиною підвищення шумів, вібрацій, стуків у трансмісії, ривків при рушанні з місця і при різкому збільшенні кількості обертів, великих втрат потужності, переданої від двигуна до ведучих коліс, перегріву агрегатів, самовимикання передач і т.д.

Під час руху автомобіля складальні елементи працюють під значними динамічними навантаженнями і тому потребують якісного і своєчасного технічного обслуговування навіть при сприятливих дорожніх умовах.

Збільшення зазорів у з'єднаннях внаслідок спрацювання елементів значно зменшує коефіцієнт корисної дії трансмісії, збільшує ударні навантаження на деталі, зменшує загальний ресурс автомобіля, тому завдання підтримання цих елементів в належному стані є дуже актуальними.

Виходячи з цього нами обрана тема курсового проекту: «Технологія технічного обслуговування та ремонту коробкиї передач КамАЗ - 5320 ».

Мета роботи: розробити технологію технічного обслуговування та ремонту коробки передач автомобіля.

Об'єктом дослідження є процес технічної експлуатації автомобіля, що включає і технологію технічного обслуговування та ремонту коробки передач.

Предметом дослідження є технологія технічного обслуговування і ремонту коробки передач автомобіля КамАЗ - 5320.

З поставленої мети роботи необхідно вирішити наступні завдання:

- проаналізувати конструкцію коробки передач автомобіля КамАЗ -5320;

- визначити основні несправності коробки передач автомобіля КамАЗ - 5320

- розробити технологію технічного обслуговування даної коробки передач;

- висвітити питання з охорони праці та навколишнього середовища під час проведення технічного обслуговування та ремонту автомобілів.

Структура курсового проекту складається: із вступу, двох розділів, висновку, списку використаних джерел та додатків.

РОЗДІЛ I. ТЕХНОЛОГІЯ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ТА РЕМОНТУ КОРОБКИ ПЕРЕДАЧ АВТОМОБІЛЯ КамАЗ - 5320

1.1 Особливості будови коробки передач КамАЗ - 5320

Десятиступінчаста коробка передач моделі 15 (рис. 1.1) складається з основної п'ятиступінчастої коробки передач 1 і переднього двоступінчастого редуктора-дільника 4 передач.

Рис. 1.1. Десятіступенчатая коробка передач моделі 15: 1 - основна п'ятиступінчаста коробка передач; 2 - розпірна втулка, 3 - ущільнювальна прокладка; 4 - дільник передач; 5 - роликопідшипники первинного валу передній; 6 - первинний вал; 7 - кільцева гайка; 8 - шайба, 9 - муфта синхронізатора, 10 - регулювальні прокладки; 11 - кришка заднього підшипника первинного валу.

Основна п'ятиступінчаста коробка передач моделі 15 максимально уніфікована з коробкою передач моделі 14, крім невеликого числа деталей, зміна конструкції яких визваному застосуванням дільника передач. Конструктивні зміни в основній коробці передач наступні:

- змінена конструкція первинного валу 6 і кришки 11 заднього підшипника; між кришкою і картером коробки передач відсутня ущільнювальна прокладка;

- передньої опорою вторинного валу є роликопідшипник 5, розташований в розточці первинного валу дільника;

- замість маслонагнітального кільця на валу на шліцах закріплена гайкою муфта синхронізатора 9;

- відсутня передня кришка проміжного валу, замість неї осьове зміщення переднього підшипника вала проміжного обмежує розпірна втулка 2, яка одночасно являється і масло відбійною шайбою;

- масляні ванни коробки передач і дільника сполучаються між собою двома отворами, наявними в нижній частині переднього торця коробки передач і в задній стінці дільника.

- осьовий хід ведучого вала регулюється сталевими прокладками 10 товщиною 0,2 і 0,3 мм.

Дільник передач (рис. 1.2) - механічний редуктор - який складається з однієї пари циліндричних шестерень, первинного 14 і проміжного 3 валів, синхронізатора 29 і механізму переключення передач. Управління механізмом перемикання передач пневматичне.

Осьовий хід первинного валу регулюється набором металевих прокладок 13 товщиною 0,2 і 0,3 мм, що встановлюються між задньою кришкою 25 і зовнішньої обоймою підшипника 23. На передньому кінці вала евольвентні шліци двома проточки розділені на три вінця. Зуби крайніх вінців тонше зубів середнього вінця для створення «замку», що запобігає передачі в дільнику від самовимкнення. На шліца рухомо посадженй пальчиковий синхронізатор 29 інерційного типу.

Ведуча шестерня 30 обертається на двох роликопідшипниках 31. Маслонагнітаючий пристрій 22 подає оливу по нахиленим свердлінням первинного валу в його внутрішню порожнину, звідки воно потрапляє в канали первинного і вторинного валів основної коробки передач.
Проміжний вал 3 дільника з напресованою шестернею приводу проміжного валу обертається на двох підшипниках: передньому 5 і задньому 2.

Механізм перемикання передач дільник закріплений на картері дільника ліворуч.

Рис. 1.2. Дільник передач:

1 - стакан заднього підшипника вала проміжного; 2 - задній роликопідшипники; 3 - проміжний вал; 4 - картер дільника; 5 - передній шарикопідшипник; 6 - стопорне кільце; 7 - ущільнювальне кільце; 8,24 і 26 - ущільнювальні прокладки; 9 - кришка переднього підшипника вала проміжного; 10-наполеглива шайба; 11 - замкова шайба; 12 - шестерня приводу проміжного валу; 13 - регулювальні прокладки; 14 - первинний вал; 15 - ущільнювальні манжети; 16 - важіль; 17 - сухар; 18 - вилка; 19 - валик; 20 - кільцева гайка; 21 - втулка заднього підшипника; 22 - маслонагнетающее пристрій; 23 - шарикопідшипник; 25 - кришка підшипника первинного вала; 27 - кришка люка; 28 - сегментна шпонка; 29 - синхронізатор дільника у зборі; 30 - шестерня первинного вала; 31 - підшипник шестірні первинного валу.

Привід керування механізмом перемикання передач (рис. 1.3) складається з важеля перемикання 4 передач, опори 2 важеля перемикання передач, укріпленої на передньому торці блоку циліндрів двигуна, передньої 10 і проміжної 17 тяг керування, що переміщуються в сферичних втулках 13 з металокераміки, втулки ущільнені гумовими кільцями 12 і піджаті пружиною 14 до сухаря 11. Сферичні опори передньої тяги розміщені в розточці кронштейна опори 2 і в картері маховика. Опора проміжної тяги встановлена на картері зчеплення. На задній кінець проміжної тяги нагвинчений на різьбі і закріплений двома стяжними болтами 24 регулювальний фланець 18 [2].

Рис.1.3. Привід управління механізмом перемикання передач:

1-кран управління дільником; 2 - опора важеля перемикання передач; 3 - перемикач крана; 4 - важіль перемикання передач; 5 - трос крана управління з опліткою; 6 - головка передній тяги управління; 7 - важіль наконечника; 8 і 22 - контргайки; 9 і 21 - установочні гвинти; 10 - передня тяга управління; 11 - сухар кульовий опори; 12 - кільце; 13 - втулка кульовий опори; 14 - пружина, 15 - кришка; 16 - важіль передньої тяги; 17 - проміжна тяга, 18 - плетений регулювальний фланець; 19 - болт; 20-опора; 23 - шток важеля перемикання передач; 24 - болт кріплення регулювального фланця

Опора важеля перемикання передач (рис. 1.4) складається з кронштейна 1, опори 7 ущільнювача люка, тримача 9 ковпака, наконечника 13 важеля. Наконечник важеля через шайбу 11 піджатий пружиною 10, пружина іншим кінцем упирається в гайку 15, яка після загвинчування розкірнюється в паз кронштейна. Верхня площина гайки є робочою поверхнею фрикційного гальма. Фрикційне гальмо представляє собою пристрій, що складається з фрикційного диска 8, натискного диска 16 і пружини. Сила тертя фрикційного пристрою гасить вібрації важеля перемикання передач. Гвинт 17 фіксує важіль перемикання в нейтральному положенні.

Рис. 1.4. Опора важеля перемикання передач:

1 - кронштейн; 2 - сегментна шпонка; 3 - чохол; 4 - важіль наконечника; 5 - ущільнювальна манжета наконечника; 6 - штифт; 7 - опора ущільнювача люка; 8 - фрикційний диск гальма; 9-тримач ковпака; 10 - пружина, 11 - опорна шайба пружини; 12 - вісь наконечника важеля; 13 - наконечник важеля; 14 - гумовий чохол; 15 - вперта гайка пружини; 16 - нажимний диск гальма, 17 - настановний гвинт; 18 - контргайки.

Дистанційний привід керування основною коробкою передач моделі 15 відрізняється від привод...

Другие файлы:

Організація технічного обслуговування автомобіля ГАЗ-3307
Основні чинники, що визначають організацію технічного обслуговування автомобіля ГАЗ-3307. Вибір і корегування нормативів для проектування АТП. Визначе...

Коробка передач автомобілів
Коробка передач є важливим елементом будь-якого автомобіля. Загальна будова, призначення, принцип її роботи. Синхронізатор, механізм перемикання перед...

Техническое обслуживание и ремонт коробки передач и топливного насоса высокого давления автомобиля КамАЗ-5320
Назначение, устройство, принцип работы, техническое обслуживание и ремонт коробки передач и топливного насоса высокого давления автомобиля КамАЗ-5320....

Технічне обслуговування електрообладнання автомобіля
Загальна характеристика та регламент технічного обслуговування електрообладнання. Принципи роботи основних електроприладів автомобіля та їх технічне о...

Технологічний процес ремонту вторинного валу коробки перемикання передач
Визначення призначення і опис конструкції вторинного валу коробки перемикання передач автомобіля. Дефектна відомість і ремонтні креслення деталі. Обґр...