Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Технологічний процес поточного ремонту двигуна МеМЗ-3011 та відновлення працездатності рульового механізму

Тип: дипломная работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Технічна характеристика двигуна. Розрахунок виробничої річної програми трудомісткості для автомобіля ЗАЗ-1105. Технологія поточного ремонту двигуна МеМЗ-3011. Дефекти рульового механізму і способи їх усунення. Методи боротьби з шумом та вібрацією.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

1. Вступ

Авторемонтне виробництво є ресурсозберігаючим, економить багато праці, матеріалів та енергії, оскільки використовує доремонтний матеріал і форму деталей. Науково обґрунтовані процеси і організація ремонту автомобілів або їх частин дозволяють досягти їх нормативного напрацювання, а в окремих випадках і перевершити напрацювання нових виробів. Функції авторемонтного виробництва полягають в економічно обґрунтованому усунення несправностей і відновленні ресурсу автомобілів.

Підвищення технічного рівня авторемонтного виробництва вимагає не безперервного і планомірного розвитку його матеріальної бази, основу якої складають кошти ремонту. Підвищена якість ремонту автомобілів сприяє збільшенню концентрації, поглиблення спеціалізації ремонту автомобілів та їх агрегатів.

Ремонт являє собою комплекс операцій з відновлення справності або працездатності деталей і складових частин.

Довговічність і надійність автомобіля та їх агрегатів після капітального ремонту багато в чому залежать від довговічності і надійності окремих деталей.

При складанні агрегатів і вузлів, у процесі капітального ремонту використовують деталі 3-х груп: придатні (після складання), відновлені й нові (запасні частини).

Численні дослідження і досвід робіт ремонту підприємств показують, що багато автомобільних деталей відновлених сучасними способами по довговічності і надійності, не тільки не поступаються відповідним новим деталям, але і перевершують їх в півтора два рази, таким чином використання відновлених деталей замість нових, дозволяє знизити витрати на капітальний ремонт.

Деталі доцільно відновлювати тільки в тому випадку, якщо наданому підприємстві буде забезпечена така якість при якій термін служби відновленої деталі буде відповідати терміну служби нової деталі, або встановленому міжремонтному пробігу відповідного агрегату якщо собівартість буде нижче вартості нової деталі.

2. Загальний розділ

2.1 Важливість та актуальність вибору теми

Актуальність теми дипломного проекту полягає в забезпеченні працездатності автомобіля протягом усього періоду експлуатації, необхідності періодично підтримувати його технічний стан комплексом технічних впливів, які залежно від призначення та характеру можна розділити на дві групи: дії, спрямовані на підтримку агрегатів, механізмів і вузлів автомобіля в працездатному стані протягом найбільшого періоду експлуатації; впливу, спрямовані на відновлення втраченої працездатності агрегатів, механізмів і вузлів автомобіля комплекс заходів першої групи складає систему технічного обслуговування і носить профілактичний характер, а другий - систему відновлення (ремонту).

Науково обґрунтовані процеси і організація ремонту автомобілів або їх частин дозволяють досягти їх нормативного напрацювання, а в окремих випадках і перевершити напрацювання нових виробів. Проте фактичне післяремонтний наробіток техніки в 1,5...2,5 рази менше наробітку нових виробів. На частку усунення відмов доводиться до 60 % загальних витрат на утримання автомобілів в працездатному стані, а наробіток на складну відмову в середньому на 30 % нижче за нормативні значення. Ці показники пояснюються тим, що авторемонтні заводи в кількісних і якісних відносинах забезпечені устаткуванням і оснащенням тільки на 15...25 % в порівнянні з рівнем автомобільних заводів.

Підвищення технічного рівня авторемонтного виробництва вимагає безперервного і планомірного розвитку його матеріальної бази, основу якої складають засоби ремонту.

2.2 Технічні дані та характеристика автомобіля ЗАЗ-1105

Таблиця 2.1 - Технічні характеристики автомобіля та його агрегатів

Найменший радіус повороту по колії зовнішнього переднього колеса

м

5,5

Максимальна швидкість

км/год

145

Сорт палива

-

Бензин АИ-93

Контрольна витрата палива

л/100км

4,6

Трансмісія (загальна характеристика вузлів):

- зчеплення

- КПП

- головна передача

Одно дискове, сухе тип приводу механічний тросовий

Механічна 5 ступенева 2-х вальна з синхронізаторами на усіх передачах переднього ходу

Циліндрична косо зуба передавальне число 3,875

Ходова частина:

- шини (маркірування)

- передня підвіска

55/70R13

незалежна, типу «хитна свічка» з циліндричними пружинами

- задня підвіска

- амортизатори (передні, задні)

Незалежна з продольними важелями, стабілізуючою поперечиною і циліндричними пружинами.

Гідравлічно телескопічні двох сторонньої дії

Рульове керування (загальна характеристика)

Шестерня рейка передавальне число 17,42

Гальмова система (загальна характеристика):

- робоча;

- стоянкова;

Привод - гідравлічний 2-х контурний. гальмівні механізми:

Передні дискові, Задні барабані.

Механічна, з тросовим приводом на колодки гальм задніх колес

Електрообладнання:

- номінальна напруга;

- акумуляторна батарея;

- генератор;

- регулятора напруг;

В

12

6СТ-44А

Г222

Я112У

- стартер;

- свічка запалювання;

26,3708

А17ДВР

Заправні ємності:

- бак;

- система охолодження;

- система змащення;

- картер КПП;

- система гідравлічного приводу гальм;

л

л

л

л

л

39

7,0

3,45

2,2

0,3

Регулювальні дані:

- тепловий зазор в ГРМ;

- зазор між електродами свічки;

- робоча температура в системі охолодження двигуна;

- вільний хід педалі зчеплення;

- прогін пасу вентилятора;

мм

мм

градуси С

мм

мм

Між ковпачками гвинтів коромисел і стрижнями клапанів впускних клапанів 0,15, випускних клапанів 0,3 0,7- 0,85

9420-3010

Тиск повітря в шинах:

· передніх;

· задніх.

кПа

кПа

196

196

3. Розрахунок виробничої програми

3.1 Вихідні дані

Таблиця 3.1- Список автомобілів автогосподарства

Марка автомобіля

Модель двигуна

Середньодобовий пробіг, км

КУЕ

Кількість автомобілів

ЗАЗ-1102

МеМЗ-3011

200

1

110

3.1.1 Норма пробігу до капітального ремонту:

автомобіль ЗАЗ1105 - 130000 км.

3.1.2 Пробіг з початку експлуатації - 36% від пробігу до капітального ремонту:

автомобіль ЗАЗ1105 - 46800 км.

3.1.3 Періодичність технічного обслуговування (/2/, табл.1):

Таблиця 3.2 - Періодичність технічного обслуговування

...
Другие файлы:

Проект суднового допоміжного двигуна типу 6ЧН 18/22 потужністю 225 кВт з розробкою конструкції поршня
Основні вимоги, які необхідно виконувати при експлуатації судового двигуна. Методи реалізації ремонту та порядок його проведення. Системи та методики...

Класифікація засобів відновлення працездатності
Відновлення спортивної працездатності і нормального функціонування організму після тренувальних навантажень як невід'ємна складова частина організован...

Розрахунок розбірно-мийної дільниці з ремонту двигунів Д-160
Призначення розбірно-мийної дільниці, режим її роботи. Розрахунок техніко-економічних показників ремонтно-механічного заводу. Вибір основного обладнан...

Технічна характеристика та умови роботи кривошипно-шатунного механізму двигуна ВАЗ-2108
Вплив основних спрацювань шатуна на технічний стан і роботу кривошипно-шатунного механізму. Характеристика дефектів деталі та складання маршрутів відн...

Характеристика ПТО вантажних вагонів
Призначення ПТО його обладнання та характеристика. Технологічний процес огляду і поточного безвідчіпного ремонту вагонів у парках сортувальної станції...

Види обслуговування

Марка автомобіля

ЗАЗ-1105