Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Розрахунок металоконструкції крана

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Міст крана, навантаження і їх сполучення. Перевірка балки на динамічну твердість. Розрахунок звареного з'єднання пояса зі стінкою. Визначення зусиль від навантажень, що діють у вертикальній площині ферми. Вибір перерізів елементів головної ферми.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

1. РОЗРАХУНОК МЕТАЛОКОНСТРУКЦІЇ КРАНА

1.1 Вихідні дані

Міст крана складається з двох балок 1 (рис.1.1), двох кінцевих балок 5, площадки 6 для обслуговування механізму пересування, площадки 3 для обслуговування струмопідвіду до вантажного візка 4. На головних балках укладаються підвізкові рейки 2.

Рисунок 1.1 - Схема мостового крана

1.2 Навантаження і їх сполучення

Розрахунок балки проводится відповідно методу напруг, що допускаються. Згідно цього методу навантаження поділяються на основні і додаткові.

До основних навантажень відносять постійні ( власна вага балки, вага площадки, механізму пересування, кабіни та ін.). Додаткові навантаження - це динамічні навантаження, що виникають при пуску - гальмуванні мосту.

Розрахунок балки проводиться для двох сполучень навантажень. Сполучення I (кран нерухомий, різкий підйом вантажу) включає:

Сполучення II (кран пересувається, різке гальмування)

У наведених вираженнях: GБ - вага балки і площадки обслуговування; GT - вага вантажного візка; - коефіцієнт, який враховує поштовхи, що виникають через нерівність шляху при пересуванні крана; q, Р - відповідно динамічні навантаження від маси балки і маси візка з вантажем.

Визначення коефіцієнта зв'язано з параметрами механізму підйому. Орієнтовно значення можна призначити в залежності від режиму роботи: при важкому режимі роботи =1,4.

Коефіцієнт К вибирається в залежності від швидкості пересування крана : при v=70 м/хв, К=1,1.

1.3 Визначення навантажень і місць їх прикладання

Постійні навантаження від власної ваги балки і площадки обслуговування приймаються рівномірно розподіленими по довжині балки :

кН/см; (1.1)

Значення GБ приймається за графіком (1, рис.52, с.134) у залежності від прольоту і вантажопідйомності.

Рухоме навантаження Р визначається з умови, що вага візка з вантажем рівномірно розподілена на всі чотири ходові колеса:

кН (1.2)

Динамічні горизонтальні навантаження від маси балки і площадки розподілені рівномірно по прольоту і прикладені до центру ваги перетину балки:

кН/м•с (1.3)

де g = 9,81 м/с2 - прискорення сили ваги

Швидкість пересування v встановлено згідно завдання, а час гальмування t розраховувався у розділі 3.

Динамічні горизонтальні навантаження Р від маси візка з вантажем передаються на головну балку в місці контакту ходового колеса з головкою рейки

кН; (1.4)

Сили Р можна перенести до центру ваги перетину балки (рис.5.2); тоді сили Р, перекреслені один раз, створюють додатковий обертовий момент, який необхідно враховувати при розрахунку балки.

1.4 Вибір марки сталі і напруг, що допускаються

Для виготовлення головних балок застосовуються маловуглецеві сталі звичайної якості за ГОСТ 380-71 і низьколеговані сталі за ГОСТ 19281-73 і ГОСТ 19282-73.

Застосування тієї чи іншої марки сталі обумовлено головним чином температурою зовнішнього повітря, при якій експлуатується кран.

Вибираємо сталь В Ст3 пс 6, тому що кран експлуатується при температурі нижче -200С.

Напруги, що допускаються, для першого і другого сполучень навантажень:

кН/см2;

кН/см2;

1. де т =25 кН/см2- границя текучості для сталі В Ст3 пс 6 n1, n2 коефіцієнти запасу міцності, вибираються в залежності від режиму роботи: при важкому режимі - n1=1,7, n2=1,4. (2, с.39)

1.5 Вибір поперечного перерізу балки

Головна балка (рис.1.2) містить у собі два вертикальних листи 1 (стінки), верхній поясний лист 2 і нижній поясний лист 6.

Для додання просторової твердісті у середину балки вварюються великі діафрагми 3; для місцевої стійкості верхнього поясу приварюються малі діафрагми 4, а для стійкості стінок - поперечні ребра жорсткості 5.

Рисунок 1.2 - Переріз головної балки

З умови міцності висота балки визначається по формулі:

см; (1.5)

де WХ - момент опору перетину балки щодо нейтральної вісі х-х;

С - товщина стінки. Товщина стінки дорівнює 8 мм.

Осьовий момент опору знаходиться відповідно вираження:

см3; (1.6)

де Mq max , MР max - відповідно максимальні згинальні моменти від постійних і рухомих навантажень.

Величина Mq max визначається по формулі:

кНсм; (1.7)

Рухоме навантаження визначається з урахуванням коефіцієнта :

кН; (1.8)

Максимальний згинальний момент від цього навантаження буде під лівим колесом, що відстоїть від лівої опори на відстані 0,5L - 0,25a (рис.4.3);

кНсм; (1.9)

Ширина балки В може бути прийнята:

см, (1.10)

приймемо В=35 см;

Рисунок 1.3 - Епюри згинального моменту й поперечних сил головної балки для першого та другого сполучення навантажень

Товщина поясних листів П вибирається з умови місцевої стійкості:

см; (1.11)

Після вибору геометричних розмірів поперечного перерізу балки визначається фактичне значення WX

см3; (1.12)

де IХ - момент інерції поперечного перерізу балки відносно нейтральної вісі х-х.

При симетричному перетині, коли товщина верхнього і нижнього поясу однакова.

(1.13)

см4

де IП - момент інерції поясу відносно вісі х1-х1:

см4;

FП- площа пояса:

см2;

IC - момент інерції стінки відносно вісі х-х:

см4

h і bП визначаються по рис.1.2; bП=В+21,5=38, де 15 - відстань необхідна для зручності зварювання в мм.

Напруги в крайніх волокнах на рівні точки А (рис.1.2) буде:

; (1.14)

Перевірку перетину на дію основних і додаткових навантажень (друге сполучення навантажень) виконуємо по формулі:

(1.15)

де Мq - згинальний момент від постійних навантажень:

кНсм

Згинальний момент від рухомого навантаження:

кНсм;

- згинальні моменти від динамічних навантажень q і p, що діють на балку в горизонтальній площині;

Wy - момент опору перетину балки щодо вісі в:

см3;

Де Iy - момент інерції поперечного перерізу балки щодо нейтральної вісі y-y, визначається аналогічно IХ:

см4;

cм4 ;

см4;

см2;

У горизонтальній площині (рис.1.1) міст представляє статично невизначену раму. У практичних розрахунках вплив закладення головних балок у кінцевих можна врахувати зменшенням для них на 20 % згинаючого моменту, розглядаючи при цьому балку як шарнірно обперту на двох опорах.

Для другого сполучення навантажень гальмування приймаємо різким і величину прискорення вважаємо в два рази більшою середньої. Коефіцієнт поштовхів для горизонтальних навантажень не враховується, тобто k=1:

кНсм; (1.16)

кНсм; (1.17)

Дотичні напруження в перетині 1-1 у місці переходу стінки в пояс (точка Б, рис.1.2)

= 1 + 2 = 0.13 + 0,015 = 0.145 МПа; (1.18)

де 1 - дотичного напруження від поперечної сили QР (рис.1.3,г);

2 - дотичного напруження від крутіння балки.

Напруга 1 визначається по формулі:

МПа; (1.19)

де QP - поперечна сила в перетині I-I балки від рухомого навантаження, коли ліве колесо візка стоїть над цим перетином;

кН;

SП - статичний момент поясу щодо вісі х-х;

cм3

Напруга 2 визначається по формулі:

МПа; (1.20)

де МК - момент, що крутить, від сили Р;

Нcм

hР - висота підвізкової рейки для Р 18 hp=90.0мм;

В0, Н0 - ширина і висота балки по вісях, що проходить через середини листів стінок і поясів (мал.1.2).

Приведені напруги будуть визначені:

; (1.21)

де - нормальна напруга в місці переходу стінки в пояс визначаємо по формулі:

з підстановкою:

cм3;

cм3;

МПа;

Крім перетину I-I, балку необхідно перевірити на міцність в опорному перетині, де головна балка стикується з кінцевою; висота балки тут Н:

Н=0,6Н=0,6105=63 cм

Ліве колесо візка знаходиться на відстані d=H від лівої опори (перетин II-II на мал.8). Положення візка обране не випадково. Далі при розгляді стійкості пластини опорного відсіку це положення нами буде використано.

Єпюри поперечних сил від рухомого навант...

Другие файлы:

Проектування металоконструкцій мостового крана
Розробка металоконструкції двобалочного мостового крана. Визначення основних лінійних розмірів і геометричних характеристик перетину головної балки. С...

Проектний розрахунок консольного пересувного крана
Розрахунок механізму підйому вантажу. Вибір підшипника гака, гальма механізму підйому, схема механізму пересування. Механізм пересування крана та пере...

Проектування моста вантажопідйомного крана
Визначення конструктивних параметрів крана. Вибір матеріалів для несучих і допоміжних елементів. Розрахунок опорів і допустимих напружень, навантажень...

Застосування бульдозерів
Бульдозер – машина циклічної дії, призначена для копання, переміщення і укладання ґрунту; розрахунок показників низькочастотного і високочастотного на...

Розробка технологічного процесу виготовлення металоконструкції "Балка прокольна"
Обґрунтування укрупненої технології виготовлення деталей зварної конструкції "Балка прокольна". Вибір заготівельного обладнання і його характеристика....