Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Ремонт колінчатого вала ЗИЛ-130

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Технічні умови на контроль і сортування колінчатого вала. Вибір раціонального способу ремонту. Техніка безпеки і охорона праці при виконанні ремонтних робіт. Розробка і технічне нормування операції. Розробка карти технічних вимог на дефектацію деталі.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Зміст

Вступ

1.Вихідні дані

1.1 Характеристика деталі: призначення і умови роботи, причини виникнення дефектів, вказаних в завданні

1.2 Технічні умови на контроль і сортування деталі

2.Технологічний розділ

2.1 Проектування технологічного процесу

2.1.1 Розрахунок виробничої програмами

2.1.2 Ремонтний ескіз деталі

2.1.3 Вибір раціонального способу ремонту

2.1.4 Технологічний маршрут ремонту деталі

2.1.5 Розробка і технічне нормування операції

2.1.6 Техніка безпеки і охорона праці при виконанні ремонтних робіт

2.1.7 Технологічна документація

3.Конструкторський розділ

3.1 Призначення і устрій пристосування

3.2 Робота пристосування

4.Список літературних джерел

Вступ

Автомобільний транспорт України являє собою найбільш гнучкий і масовий вид транспорту. У нього ряд важливих відмінностей від інших транспортних галузей. Почнемо з того, що основна частина автомобільного парку країни експлуатується в нетранспортних організаціях. При цьому мережа автомобільних доріг поряд з парком комерційних автомобілів використається також автомобілями, що перебувають в особистому користуванні громадян. Стало бути, проблеми розвитку автомобільного транспорту носять комплексний характер.

Щодня автотранспортом перевозиться близько 17 млн. тонн вантажів.

У автомобільному транспорті сконцентроване понад 97% від всіх лiцензіруємих суб'єктів транспортної діяльності. У сфері комерційних і некомерційних автомобільних перевезень зараз зайнято порядку півмільйона господарюючих суб'єктів. Їхня діяльність проходить в умовах досить високої внутрішньогалузевої й міжвидової конкуренції.

В автотранспортних підрозділах підприємств всіх галузей економіки працює більше 4 млн. чоловік. Причому на автотранспортну галузь доводиться більше 50% від числа працюючих у транспортному комплексі, без обліку залізничного транспорту.

Попит на вантажні перевезення багато в чому визначається двома факторами: динамікою й структурою зміни обсягів виробництва в країні, а також платоспроможністю підприємств й організацій всіх галузей економіки. Вантажні перевезення - це один з найбільше "ринкових" секторів економіки. Вантажопотоки, що генеруються ринками, що розвиваються, товарів і послуг, у першу чергу освоюються найбільш чуйним швидким і гнучким видом транспорту: автомобільним.

На відміну від інших видів транспорту автотранспорт у всіх зростаючих обсягах перевозить міжнародні вантажі. Це обумовлено його високою маневреністю, великою швидкістю, забезпеченням перевезень від дверей відправника до дверей одержувача в прямих без перевантажувальних повідомленнях. Автомобільний транспорт став незамінним засобом і при змішаних перевезеннях. Основним завданням автотранспорту є повне і своєчасне задоволення потреб у перевезенні та доставці народногосподарських вантажів на основі підвищення якості і потужності роботи всієї транспортної системи.

Ефективність роботи автомобільного транспорту базується на надійності рухомого складу, що забезпечується в процесі його виробництва, експлуатації та ремонту, а саме:

- Досконалістю конструкції і якістю виготовлення;

- Своєчасним та якісним виконанням технічного обслуговування і ремонту;

- Своєчасним забезпеченням і використанням нормативних запасів матеріалів і запасних частин високої якості і необхідної номенклатури;

- Дотриманням державних стандартів і правил технічної експлуатації.

Нормативи технічного обслуговування та ремонту, що враховують умови експлуатації, встановлені на основі міжгалузевої оцінки досягнутого рівня надійності виробленого в країні рухомого складу. Організації та підприємства автомобільної та суміжних галузей промисловості:

- Проводять єдину політику і несуть відповідальність за технічний рівень і якість продукції, що випускається, за найбільш повне задоволення потреб автомобільного транспорту країни в необхідному рухомому складі, запасних частинах, експлуатаційних матеріалах високої якості і надійності, необхідного типажу та номенклатури, пристосованих до різних умов експлуатації та в кількостях відповідно до встановлених нормативів;

- Проводять заходи щодо підвищення надійності рухомого складу, зниження трудових і матеріальних витрат на технічне обслуговування та ремонт;

- Проводять уніфікацію рухомого складу з метою скорочення кількості технологічно сумісних груп на автотранспортних підприємствах;

- У разі необхідності розробляють конструкції, виготовляють зразки і організують промислове виробництво нестандартного обладнання, оснащення і спеціального інструменту для технічного обслуговування і ремонту конкретних сімейств рухомого складу;

- Застосовують безпосередню участь в освоєнні автомобільного транспорту рухомого складу нових моделей шляхом своєчасного забезпечення автотранспортних і авторемонтних підприємств технічної документації, зразками нестандартного обладнання, оснащення спеціального інструменту, запасними частинами та експлуатаційними матеріалами, необхідними для організації технічного обслуговування і ремонту;

- Організують або сприяють організації на промисловій основі капітального ремонту агрегатів і вузлів конкретних сімейств рухомого складу і відновлення відмовили деталей в якості товарної продукції;

- Здійснюють заходи щодо раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів і захисту навколишнього середовища при роботі автомобільного транспорту;

- Сприяють створенню єдиної інформаційної бази на основі опорних автотранспортних і авторемонтних підприємств, необхідної для управління надійністю рухомого складу.

Поточний і капітальний ремонт має забезпечити безвідмовну роботу агрегатів, систем і вузлів автомобіля в межах, встановлених періодичністю і з впливів. У зв'язку з цим велика увага приділяється розробці, освоєнню, впровадженню нових матеріалів, економії паливно-енергетичних ресурсів, випробувань агрегатів.

1. Вихідні дані

1.1 Характеристика деталі

Колінчатий вал

Колінчатий вал відчуває великі навантаження і піддається скручуванню, вигину і механічному зношуванню Крутний момент, створюваний на колінчатому валу, передається на трансмісію автомобіля, а також використовується для приводу в дію різних механізмів двигуна. Сили, що діють на колінчатий вал, складаються з сил тиску газів та інерційних сил рухомих мас. Особливо великі сили виникають в момент вимикання зчеплення. Основними несправностями валів є знос опорних шийок через пошкодження вкладишів або деформація - викривлення валу через перегрів. В результаті цього збільшуються зазори в підшипниках, в той час як умови змащення погіршуються, природний знос шийок спостерігається при великих навантаженнях на двигун автомобіля. Крім зносу шийок під підшипники колінчаті вали надходять в ремонт, мають зазвичай знос різьби під храповик-(залежно від конструкції валу), знос отворів у фланці під болти кріплення маховика, під настановні пальці або направляючі шпильки, отвори під шарикопідшипник ведучого вала. Всі ці навантаження і сили, що діють, на колінчастий вал призводять до прояву дефектів і виникненню зношування. Процес зношування деталей супроводжується складними фізико-хімічними явищами. У залежності від матеріалу і якості поверхні сполучених деталей, характеру контакту, навантаження швидкості щодо переміщення процес зношування протікає різному. Провідним процесом руйнування є механічне зношування, в яке входить абразивний і втомний знос. Супутніми видами зносу є молекулярно - механічний і корозійно-механічного зношування з усіма своїми різновидами, які в залежності від умов роботи впливають на знос і за певних умов можуть стати провідними процесами зносу.

Колінчатий вал має шість шатунних і сім корінних шийок. Спалах відбувається через кожні 120°; коліна першого й шостого, другого й п'ятого, третього й четвертого циліндрів попарно розташовані під однаковим кутом. Усе шейки вала пустотілі й закриті кришками із прокладками на стяжних зв'язках із глухими гайками. Порожнини шийок повідомляються похилими каналами через щоки. Задній кінець вала має фланець, на якому кріпиться маховик.

На цьому ж кінці насаджена рознімна шестірня для привода розподільного вала й регулятора На передній кінець насаджена шестірня для привода масляного й топливопідкачуючього насоса, а також кріпиться кривошип для привода циркуляційного й трюмного насосів. Поршнева головка шатуна нероз'ємна, із бронзовою втулкою. Стрижень шатуна круглого перетину, має центральний капав для підведення масла до поршневого пальця. Нижня головка рознімна. У верхній частині головки вставлений сталевий вкладиш, залитий бабітом. Нижня частина головки окремого вкладиша не має, прикріплена до шатуна двома болтами й фіксується від штифтами

1.2 Технічні умови на контроль та сортування деталі

ремонт технічний операція вал

Технічні умови на контроль-сортування приводяться в карті технічних вимог на дефектацію деталі. У карті дефектації вказані дефекти, розміри (номінальний, допустимий без ремонту і допустимий для ремонту), а також необхідні технічні дії. Схема розподільного валу з вказівкою місць і значення розмірів контролю і дефектації представлена на...

Другие файлы:

Определение затрат на изготовление и технический ремонт вторичного вала
Организация технического обслуживания и ремонта подвижного состава. Определение себестоимости и цены изготовления и ремонта вторичного вала. Расчет эк...

Двигун автомобіля ЗІЛ-130 (поршнева група)
Характеристика двигуна з точки зору найбільш складного агрегату автомобіля. Схема повздовжнього і поперечного розрізу двигуна. Цінова політика та запч...

Технологічний процес відновлення колінчатого валу автомобіля ГАЗ–2410
Основні несправності колінчатого валу автомобіля. Обґрунтування виробничої партії деталі. Вибір технологічних баз. Аналіз дефектів, вибір способів усу...

Ремонт коленчатого вала двигателя Евро-2 КАМАЗ-740
Разработка способа ремонта азотированного коленчатого вала двигателя Евро-2 КАМАЗ 740. Требования безопасности при работе с абразивным и эльборовым ин...

Разработка технических требований на эксплуатацию и ремонт барабана разматывателя дрессировочного стана 1700 в ЛПЦ–5
Анализ работы узлов трения барабана разматывателя. Направляющие скольжения клинового вала. Определение величины допустимого износа зубчатого зацеплени...