Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Проектування логістичної системи транспортно-технологічного процесу доставки вантажів АТП "Меркурій Транс"

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Методологічні принципи аналізу, формування та функціонування логістичних систем вантажних перевезень. Розробка алгоритму процесу проектування логістичної системи підприємства. Аналіз логістичної системи АТП "Меркурій Транс". Схема доставки вантажів.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Проектування логістичної системи транспортно-технологічного процесу доставки вантажів АТП «Меркурій Транс»

1. Теоретичні аспекти організації і проектування логістичних систем вантажних перевезень

1.1 Методологічні принципи аналізу, формування та функціонування логістичних систем вантажних перевезень

Організація і проектування логістичних систем вантажних перевезень передбачає наявність розроблення відповідної методології. Необхідність такої методології для будь-якого автотранспортного підприємства пов'язана з низкою змін зовнішнього середовища та, зокрема, змінами ринків збуту продукції, умов конкуренції і конкурентів, попиту, витрат обігу, рівня сервісу, розвитком технологій тощо.

Загалом під методологією розуміється [15, с. 37]:

1) сукупність прийомів дослідження, що застосовуються в якійсь науці;

2) вчення про методи пізнання та перетворення дійсності.

Методологія організації і проектування логістичних систем вантажних перевезень повинна включати такі елементи:

- концепцію організації і проектування логістичної системи;

- систему принципів організації і проектування логістичної системи;

- алгоритм та етапи проектування логістичних систем;

- систему методичних підходів до проектування логістичної системи;

- систему методів проектування логістичної системи.

Для аналізу і проектування логістичних систем вантажних перевезень були розроблені і апробовані багато методологічних принципів, основними з яких в даний час є [1, с. 328]:

ь системний підхід, згідно якому всі елементи логістичної системи вантажних перевезень розглядаються як взаємозв'язані і такі, що взаємодіють для досягнення єдиної мети управління (рис. 1.1);

ь принцип загальних логістичних витрат, тобто облік всієї сукупності витрат управління основними і супутніми потоками в логістичній системі вантажних перевезень;

ь принцип глобальної оптимізації. При оптимізації структури в створюваній логістичній системі необхідне узгодження локальних цілей функціонування елементів системи для досягнення глобального оптимуму.

ь принцип логістичної координації і інтеграції - досягнення узгодженої участі всіх ланок логістичної системи вантажних перевезень в управлінні матеріальними (інформаційними, фінансовими) потоками при реалізації цільової функції;

ь принцип моделювання і інформаційно-комп'ютерної підтримки. При аналізі, синтезі і оптимізації процесів в логістичній системі вантажних перевезень широко використовуються різні моделі: математичні, економіко-математичні, графічні, фізичні, імітаційні (на ЕОМ) та інші.

ь принцип виділення комплексу підсистем, що забезпечують процес логістичного менеджменту: технічних, економічних, організаційних, правових, кадрових, екологічних та ін.;

ь принцип TQM - комплексного управління якістю - забезпечення надійності функціонування і високої якості роботи кожного елементу логістичної системи вантажних перевезень для забезпечення загальної якості вантажів і сервісу, що поставляються кінцевим споживачам;

ь принцип гуманізації всіх функцій і технологічних рішень в логістичних системах. Це означає відповідність екологічним вимогам з довкілля охорони і ергономічним, соціальним, етичним вимогам роботи персоналу і тому подібне.

ь принцип стійкості і адаптивності. Логістична система вантажних перевезень повинна стійко працювати при допустимих відхиленнях параметрів і чинників зовнішнього середовища (наприклад, змінах умов постачань вантажів, варіаціях транспортних тарифів і тому подібне).

Розглянемо більш ретельно системний підхід, як один з основних методологічних принципів логістичної концепції.

Рис. 1.1. Сутність системного підхіда [8, с. 65]

При формуванні логістичних систем необхідно враховувати такі принципи системного підходу:

§ послідовного просування етапами створення системи;

§ узгодження інформаційних, ресурсних та інших характеристик проектованої системи;

§ відсутності неузгоджень між цілями окремих підсистем і системи загалом.

Системний підхід передбачає послідовне переміщення від загального до часткового. Послідовність формування системи при системному підході наведена на рис. 1.2 [8, с. 65-66].

Рис. 1.2. Послідовність формування системи при системному підході

Логістичним системам вантажних перевезень притаманні такі властивості:

§ цілісність і членімость (дільність): логістична система розглядається як єдність підсистем (склади, запаси, транспорт, розподіл, інформація, кадри), які в певний час можна виділити в окремі самостійно функціонуючі системи;

§ організованість і структурованість: вищеперелічені підсистеми для здійснення логістичної діяльності організовані і структуровані в певному строгому порядку;

§ інтегративність: дана властивість обумовлена??наявністю певних зв'язків і взаємозалежності між підсистемами. Ці зв'язки формують такі можливості логістичної системи, як доставка потрібного вантажу, в потрібній кількості, в потрібне місце і час, з мінімальними витратами - конкретному вантажоодержувачу.

Крім перерахованих вище загальних властивостей, логістична система вантажних перевезень має ще й специфічні властивості. До таких належать:

ь багатофункціональність: у логістичній системі вантажних перевезень реалізуються функції планування, організації, обліку, контролю та ін;

ь адаптивність: пристосовність до вимог ринку;

ь інерційність: логістична система вантажних перевезень не може призупинити свою діяльність відразу.

1.2 Розробка алгоритму процесу проектування логістичної системи підприємства

Проектування логістичних систем вантажних перевезень є комплексом цілеспрямованих дій з її створення чи вдосконалення функціонування, яка характеризуватиметься оптимальними матеріальними, фінансовими й інформаційними потоками, сприяючи максимальному досягненню кінцевої мети функціонування логістичної системи та позитивним змінам у її діяльності за показниками обсягів, часу, витрат, якості.

Слід зазначити, що мета проектування логістичних систем вантажних перевезень полягає у покращенні економічних показників господарської діяльності автотранспортних підприємств.

Головними проблемами при проектуванні логістичних систем є велика кількість інформації і безліч альтернативних варіантів. При цьому відсутній чіткий взаємозв'язок конкретних методів оцінки проектних заходів до конкретних ситуацій та загальний алгоритм процесу проектування.

Розглянемо схеми двох алгоритмів, які найбільш доцільно використовувати для процесу проектування логістичних систем вантажних перевезень.

Перший алгоритм складається з трьох основних етапів (рис. 1.3).

На першому (аналітичному) етапі варто здійснити техніко-економічне обґрунтування доцільності створення логістичної системи, або, для вже існуючих логістичних систем - встановити проблеми їх розвитку шляхом проведення техніко-економічного аналізу та на цій основі визначити завдання проекту, спрямовані на усунення цих проблем.

Мета полягає в тому, щоб зрозуміти внутрішнє і зовнішнє середовище функціонування підприємства, процес і характерні особливості його діяльності. Це можна зробити провівши ситуаційний аналіз, котрий дає змогу вивчати внутрішній устрій логістичної системи, оцінювати ринкове та конкурентне середовище.

Перший етап передбачає також розгляд і аналіз альтернативних варіантів проектування логістичних систем, узагальнення інформації про необхідність впровадження логістичних систем на підприємстві чи форм і напрямів вдосконалення їх роботи. Шляхом розробки альтернативних варіантів проектування та порівняння їх між собою за різноманітними характеристиками відбувається пошук найбільш ефективних логістичних рішень. На основі відповідності максимально ефективному досягненню логістичних цілей здійснюється вибір найкращого варіанта проектування логістичних систем.

Другий етап проектування передбачає власне розробку проекту впровадження чи вдосконалення функціонування логістичної системи підприємства, що охоплює певний проміжок часу - від ідеї до її реалізації, що називають життєвим циклом проекту. Такий проект є письмовим документом, в якому викладено мету, методи її реалізації, джерела інвестування, опис об'єкта та фінансову доцільність проектних заходів.

Проектний етап охоплює:

§ дослідницьке забезпечення проекту в напрямі:

- прогнозування попиту на продукцію/послуги;

- визначення постачальників сировини та матеріалів;

- вивчення місця розміщення підприємства (актуально для проектів, де транспортні витрати можуть бути визначальним чинником);

- оцінки впливу підприємства на навколишнє середовище;

- проведення потрібних лабораторно-експериментальних випробувань;

§ техніко-економічне обґрунтування проекту;

§...

Другие файлы:

Транспортне забезпечення виробництва і доставки товару
Вибір виду транспорту, що забезпечує у визначених умовах найбільшу економічну ефективність. Визначення характеристик пасажирського транспорту міста. Е...

Проектування автоматизованої системи керування технологічного процесу розділення очищенного оксиданту у виробництві адипінової кислоти
Властивості і методи виробництва адипінової кислоти, опис технологічного процесу розділення окислення очищеного оксиданту. Схема ректифікаційної устан...

Організація доставки вантажів
Маркетингове дослiдження українського ринку транспортно-експедиторських послуг. Вибір марки автотранспортного засобу. Аналіз попиту на перевезення. Ам...

Проектування логістичної системи ТОВ "METRO Cash & Carry Україна"
Проектування логістичних систем торговельних підприємств. Аналіз логістичних проблем, ситуацій та завдань. Узгодження системи й логістичних підсистем...

Проектування системи електропостачання машинобудівного заводу
Опис технологічного процесу проектування системи електропостачання машинобудівного заводу. Визначення розрахункових електричних навантажень. Вибір сис...