Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Проект транспортної системи шахти "Добропільська"

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Питома вага транспортних операцій у технології виробництва. Вимоги технології до транспорту. Середнє значення вантажопотоку за машинний час із підготовчого вибою при комбайновій проходці. Розрахункова експлуатаційна продуктивність. Вибір конвеєра.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ПРОЕКТ ТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ ШАХТИ ДОБРОПІЛЬСЬКА

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

До курсового проекту з дисципліни

“ Шахтний транспорт”

ЗМІСТ

ВСТУП

1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ШАХТУ

2. ВАНТАЖОПОТОКИ З ОЧИСНИХ ВИБОЇВ

3. ВАНТАЖОПОТОКИ З ПІДГОТОВЧИХ ВИБОЇВ

4. РОЗРАХУНОК ДОПОМІЖНИХ ВАНТАЖОПОТОКІВ

5. ВИБІР КОНВЕЄРА ЗА ПРИЙМАЛЬНОЮ ЗДАТНІСТЮ

6. ВИБІР КОНВЕЄРІВ ЗА ПРИПУСТИМОЮ ТЕХНІЧНОЮ ПРОДУКТИВНІСТЮ І ДОВЖИНОЮ

7. РОЗРАХУНОК СТРІЧКОВОГО КОНВЕЄРА

8. РОЗРАХУНОК КАНАТНОГО ВІДКОЧУВАННЯ

9. РОЗРАХУНОК ЕЛЕКТРОВОЗНОГО ВІДКОЧУВАННЯ

10. ТРАНСПОРТ НА НАВАНТАЖУВАЛЬНИХ І ОБМІННИХ ПУНКТАХ

11. ТРАНСПОРТ В ПРИСТОВБУРНОМУ ДВОРІ

12. ОРГАНІЗАЦІЯ ТРАНСПОРТУ

13. ОСНОВНІ ЗАХОДИ ЩОДО ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ НА ТРАНСПОРТІ

ВИСНОВОК

ДОДАТОК

ВСТУП

Промисловий транспорт є однією з найважливіших ланок у виробничому процесі підприємств і в роботі загальної транспортної мережі. Особливості промислового транспорту енергоємних підприємств визначаються його призначенням, положенням і завданнями, що стоять перед ним. Транспорт енергоємних підприємств повинен забезпечувати вимоги безперебійного обслуговування виробничого процесу.

Залежно від характеру виробничого процесу, потужності вантажопотоків, умов перевезень і місцевих умов обирають вид транспорту і здійснюють його проектування. Непродуманість транспортних систем призводить до того, що для більшості підприємств застосовуються принципово невірні рішення промислового транспорту. Ці рішення ще більше ускладнюються умовами хаотичного розташування цехів на майданчику промислового підприємства.

Безсистемність і випадковість розташування виробничих цехів призводять до неминучості безсистемних і випадкових схем внутрішньозаводського транспорту.

Питома вага транспортних операцій у технології виробництва досить значна. На кожну виробничу операцію доводиться робити ряд транспортних операцій. Чим досконаліше організація технологічних операцій, тобто чим менше їхня тривалість і трудомісткість, тим більше значення здобуває транспорт і тим краще і швидше повинні відбуватися транспортні і тісно з ними зв'язані вантажні операції. Фахівець промислового транспорту повинен добре знати вимоги технології до транспорту, уміти вибрати, спроектувати і побудувати такий вид транспорту, що найбільш відповідає вимогам сучасної технології даного виробництва.

1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ШАХТУ

Шахта «Добтопольская» розробляє три пласти - l2 і m4-0, m5-18 з яких найбільш продуктивними є пласти m4-0, m5-18, на яких добувається вугілля марки ГЖК, чорний, напівблискучий. Міцність вугілля f = 1,05..1,5. Потужність пласта m=1,6 м, щільність вугілля у цілині гц = 1,4 т/м 3 , насипна щільність г = 0,85 т/м3 , кут падіння пласту 10°, довжина розроблювальних очисних вибоїв 250 м. Безпосередня покрівля пласту являє собою піщано-глинистий сланець середньої міцності, потужність m=0,3-11м;. Основна покрівля являє собою піщаник, потужність m= 1,-3м; міцність f = 4…7. Підошва - сланець піщаний,середньої міцності,схильний до піддування, потужність m = 0,4-11м, міцність f = 3…5. Шахта другої категорії з газу, не схильна до раптових викидів, небезпечна з вибухів пилу, водорясність 44 м3/год. У проекті розробляється схема транспорту для горизонту -450м від двох прохідницьких і двох підготовчих вибоїв для пластів m5-18 і m4-0 до приствольного двору. Відповідно до умов залягання в очисних вибоях приймається для роботи комплекс МДМ. До його складу входять: комбайн РКУ-10, механізоване кріплення ДМ, скребко- вий конвеєр СП202, маслостанція СНТ-32. Схема роботи комбайна - човникова, змінна продуктивність А зм = 893 т/зміна. У прохідницьких вибоях застосовуються комбайни ГПКС, якими проводяться два вентиляційні штреки. Перетин виробки 18 м 2 , середня щільність гірничої маси в цілині г=1,8 т/м3 , крок установки рам кріплення l = 0,8 м, посування вибою за зміну 6 м. Робота на шахті виконується в 4 зміни, І ? ремонтна, ІІ, ІІІ, ІV ? добувні, тривалість зміни 6 годин.

Для розкриття пластів шахти використовують існуючу схему розкриття вертикальними стовбурами і капітальним квершлагом. До її переваг відноситься те, що протягом усього терміну служби в роботі перебуває два горизонти, відсутні капітальні роботи з поглиблення стовбурів, зручні вузли сполучення між стовбурами і пристовбурним двором. Пласти m4-0, m5-18 розкриті головним і допоміжним стоволами, квершлагами горизонтів 200м і 300м. Для підготовки пласта приймаємо погоризонтний спосіб підготовки та стовпову систему розробки довгими стовпами за простяганням з відпрацьовуванням лав зворотним ходом. Ця система зберігає транспортні виробки в нормальному стані, виключає взаємні перешкоди в роботі очисних і підготовчих вибоїв, дозволяє провести детальну розвідку пласта, виключає витоку повітря через вироблений простір.

2. ВАНТАЖОПОТОКИ З ОЧИСНИХ ВИБОЇВ

Для обґрунтованого вибору конвеєрного транспорту необхідно визначити наступні якісні характеристики вантажопотоків:

а (n) - середній хвилинний вантажопотік за час надходження вугілля від очисного вибою на конвеєр, т/хв;

a (max)n - максимальний хвилинний вантажопотік, що надходить від очисного вибою на конвеєр у період досягнення добувною машиною максимально припустимої в очисному вибої швидкості подачі.

Вихідні дані для 5-ї та7-їпівнічних лав:

тип виїмкової машини - РКУ-10;

тип забійного конвеєра ? СП251;

Lов = 250м - довжина очисного вибою;

m = 1,6 м ? потужність пласта, м;

Азм = 893 т/зміна ? змінний обсяг видобутку;

Тзм = 6ч - тривалість добувної зміни;

nзм = 3 - число добувних змін у добу;

b = 0,63 - ширина захвату видобувної машини;

N = 2,5 ? кількість циклів у зміну, цикл/зміна;

гц = 1,4 т/м 3 - щільність вугілля в цілині.

Середній хвилинний вантажопотік

а (n)зм/(60*Тзм*kn),

де kn - коефіцієнт часу надходження від одного очисного вибою на транспортну систему;

kn=tв/(60*Тзм),

де tв - час виїмки вугілля комбайном РКУ-10, t в = 330 хв.

kn=330/(60*6)=0,92, а (1)= а (2)=893/(60*6*0,9)=2,7 т/хв.

Максимальний хвилинний вантажопотік:

a? max = m·b·v maxд1· шn · гц т/хв - прямий хід;

a?? max = m·b·v? maxд2· (1 - шn)· гц т/хв - зворотній хід,

де v max = v? max - максимальна швидкість подачі комбайна при прямому і зворотному ході, м/хв; шn - коефіцієнт навантаження (шn =1 при прямому ході); д1 і д2 - розрахункові коефіцієнти :

д1=vk/( vk + vmax), д2=vk/( vk - vmax),

де vк - швидкість руху ланцюга скребкового конвеєра;

д1=60*0,997/(60*0,997+3)=0,95, д2=60*0,997/(60*0,997-3)=1,03.

Тому що умови для двох лав однакові, то

a? max =1,6*0,63*3*1,4*0,95*1=4 т/хв ;

a?? max=1,6*0,63*3*1,4*1,03*1=5,5 т/хв.

Як максимальний хвилинний вантажопотік приймаємо a`` max = 5,5т/хв. У такий спосіб для 5-ї та 7-ї північних лав середні і максимальні хвилинні вантажопотоки: а (1)= а (2)= 2,7 т/хв, a (max)1= a (max)2=5,5т/хв.

3. ВАНТАЖОПОТОКИ З ПІДГОТОВЧИХ ВИБОЇВ

Середнє значення вантажопотоку за машинний час із підготовчого вибою при комбайновій проходці визначається за формулою:

un=(S*Ln* гц)/(60*tp) т/хв,

де S - перетин виробки вчернє, S = 18 м2 ;

Lп - середньозмінний темп проходки, Lп = 6,4 м;

tр - час роботи комбайна, tр = 4 години;

u1= u2=(18*6,4*2)/(60*4)=0,9 т/хв.

При надходженні на конвеєр вантажопотоку від двох підготовчих вибоїв значення сумарного вантажопотоку визначається за формулою:

un?=z*? un=0,95*(0,9+0,9)=1,71 т/хв.

4. РОЗРАХУНОК ДОПОМІЖНИХ ВАНТАЖОПОТОКІВ

Орієнтовно допоміжний вантажопотік для очисного вибою можна приймати за 20 %, а для підготовчого - за 8 % від основного. Це ствердження справедливо для шахт, що розробляють пласти потужністю до 1 м.

За реальними даними...

Другие файлы:

Підвищення економічних показників з урахуванням сезонних коливань в умовах шахти "Добропільська"
Характеристика економічного механізму функціонування та аналіз господарської діяльності шахти "Добропільська". Дослідження етапів та методів ціноутвор...

Визначення параметрів транспортної системи міських пасажирських перевезень
Визначення перспективного плану роботи пасажирської транспортної системи міста за допомогою моделювання транспортної мережі міста. Складання топологіч...

Державне регулювання транспортної системи України (адміністративно-правові проблеми та шляхи їх розв’язання)
Регулювання відносин у сфері діяльності транспорту як пріоритетний напрямок внутрішньої політики держави. Комплексне дослідження правових проблем держ...

Математична модель транспортної системи підприємства
В роботі розглянуті проблеми побудови транспортної системи підприємства. Запропонована трьохрівнева транспортна система, представляюча собою транспорт...

Прогнозування та дослідження системної ефективності автоматизованої організаційно-транспортної системи
Побудова матриці кількісної оцінки досягнення стратегічних цілей. Оптимізація маршруту доставки вантажу. План прямого процесу розквіту транспортно-екс...