Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Проект станції технічного обслуговування й ремонту автомобільного рухомого складу

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Технічне обслуговування й ремонт автомобільного рухомого складу державного сектора. Розрахунок виробничої програми СТОА: визначення обсягу робіт з ТО і ремонту автомобілів, технологія їх виконання і організація праці; підбір обладнання, техніка безпеки.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ЗМІСТ

ВСТУП

1. РОЗРАХУНКОВО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ РОЗДІЛ

1.1 Розрахунок виробничої програми станції технічного обслуговування автомобілів (СТОА)

1.1.1 Розрахунок обсягу робіт з ТО і ремонту автомобілів

1.1.2 Розрахунок кількості постів СТОА і уточнення об'єму виконуваних робіт

1.2 Розподіл обсягу робіт

1.2.1 Розподіл обсягу робіт за їх видами

1.3 Розрахунок обсягу допоміжних робіт

1.4 Розрахунок обсягу робіт із самообслуговування

2. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ РОЗДІЛ

2.1 Організація і технологія виконання робіт в підрозділі

2.2 Розрахунок обсягу виконуваних в підрозділі робіт

2.3 Розрахунок необхідної кількості робітників

2.4 Розрахунок (підбір) технологічного і допоміжного обладнання, пристроїв та організаційної оснастки

2.5 Визначення площі виробничого підрозділу

2.5.1 Розрахунок площ відділень не оснащених постами

2.6 Опис і обґрунтування плану підрозділу

3. ОХОРОНА ПРАЦІ

3.1 Вимоги техніки безпеки і пожежної безпеки

3.2 Розрахунок освітлення

3.2.1 Розрахунок штучного освітлення

3.2.2 Розрахунок загального освітлення

3.2.3 Розрахунок природного освітлення

3.3 Розрахунок вентиляції

3.4 Розрахунок необхідності застосування механічної вентиляції

3.5 Охорона навколишнього середовища

ДЕТАЛЬНА РОЗРОБКА

ЛІТЕРАТУРА

ВСТУП

Одним із резервів збільшення автомобільного парку країни є організація на належному рівні ремонту автомобілів. Необхідність і доцільність ремонту зумовлені насамперед тим, що внаслідок тривалої експлуатації автомобілів настає такий момент, коли затрати коштів та праці, пов'язані з підтриманням їхньої працездатності, перевищують прибутки від їх подальшої експлуатації. Такий технічний стан автомобілів уважається граничним і зумовлений нерівномірністю їхніх деталей та агрегатів. Відомо, що створити рівноміцну машину, всі деталі якої спрацьовувалися б рівномірно й мали б однаковий термін служби, практично неможливо. Отже, ремонт автомобіля навіть тільки заміною деяких деталей, які мають невеликий ресурс, завжди економічно і доцільний і виправданий.

Економічна ефективність ремонту автомобілів підвищується завдяки використанню залишкового ресурсу їхніх деталей. Близько 70% деталей автомобілів, що прослужили до ремонту, мають залишковий ресурс і можуть бути використані повторно або без ремонту, або після невеликого ремонтного діяння. До основних та найскладніших і найтрудомісткіших у виготовленні агрегатів автомобіля належить кузов. Довговічність кузова визначає експлуатаційну довговічність автомобіля. Поряд із звичайним спрацюванням, пов'язаним із рухом автомобіля по дорогах, на його експлуатаційну довговічність впливають корозія та пошкодження внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

Потреби в ремонті зростають пропорційно збільшенню парку машин, що експлуатуються.

Періодичні технічні обслуговування й ремонт автомобільного рухомого складу державного сектора здійснюються на автотранспортних підприємствах (АТП) та авторемонтних заводах (АРЗ), де є умови для широкого застосування найдосконаліших технологічних процесів, сучасного високопродуктивного обладнання, підвищення якості ремонту та найповнішої реалізації його економічних переваг.

Нині стрімко зростає парк автомобілів, які належать громадянам. Підтримання цього парку в працездатному стані здійснює переважно система автосервісу. Побудовано й уведено в експлуатацію цілу мережу станцій технічного обслуговування (СТО), на яких виконуються технічне обслуговування й ремонт особистих автомобілів. Тепер, особливо на великих СТО, зростає питома вага кузовних робіт у загальному обсязі пропонованих послуг. На СТО дедалі ширше застосовується прогресивна технологія, що ґрунтується на використанні спеціального інструменту, зварювання в захисному газі, стендів для виправляння кузовів, оснащених системами контролю геометри, тощо.

Прогрес у розвитку конструкцій кузовів, що простежується останнім часом, зумовлює підвищення вимог до ремонтників, котрі мають знати й будову кузова, й умови сприйняття навантаження його несучою конструкцією, що є базою для кріплення елементів шасі автомобіля, й сучасні ремонтні технології, які дають змогу відновити закладені конструктором властивості несучої конструкції, й різні методи ремонту

1. РОЗРАХУНКОВО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ РОЗДІЛ

Порядок виконання розрахунків виробничої програми підприємства супроводжується прикладом розрахунків

1.1 Розрахунок виробничої програми станції технічного обслуговування автомобілів (СТОА)

Вихідні дані:

1. Тип станції - універсальна;

2. Населення району - 125000 чол., у т. ч. населення районного центру - 55000 чол.;

3. Розподіл автомобілів за класами:

- особливо малий клас - 22%

- малий клас - 67%

- середній клас - 8%

- підвищеної прохідності (4 х 4) - 3%

4. Середньорічний пробіг обслуговуваних автомобілів становить: для регіонів, де річна кількість днів із плюсовою температурою становить 230 днів - 8... 10 тис. км., понад 230 днів - 10... 15 тис. км., автомобілі:

Середньодобовий пробіг:

- особливо малий клас - 8000 км;

- малий клас - 9000 км;

- середній клас - 10000 км;

- підвищеної прохідності (4 х 4) - 9000 км.

5. Режим роботи СТОА (звичайно Д сто= 357днів у 1,5 зміни, а для дорожніх Д сто= 365 днів в 1.5 зміни)

6. Категорія умов експлуатації - друга;

7. Природно - кліматичний район - помірно-теплий вологий;

8. Інтенсивність руху по прилеглій до міста трасі - 1300 авт./добу;

9. Кількість заїздів для миття - 40 авт./добу;

10. Передбачити продаж автомобілів - 120 авт./рік.

1.1.1 Розрахунок обсягу робіт з ТО і ремонту автомобілів

Розрахунок обсягу робіт по міських автомобілях (без урахування потужності СТОА)

Одним із головних факторів, визначаючих потужність і призначення міських СТОА, є кількість і склад автомобілів по марках, які знаходяться в сфері обслуговування СТОА.

Кількість місцевих автомобілів, які буде обслуговувати СТОА, буде складатись з автомобілів у районному центрі і сільській місцевості.

Знаходимо кількість автомобілів у районному центрі за формулою

Nа рц = A рц · U, (1.1)

де A рц - кількість мешканців у районному центрі;

U - рівень автомобілізації. На даний момент рівень автомобілізації в Україні складає приблизно 150...170 автомобілів на 1000 мешканців, але у розрахунки треба закладати перспективні дані. На 2013 рік в Україні прогнозується 180-200 автомобілів на 1000 чоловік. Тоді

Nа рц = 50000 200/1000 = 10000 авт.

Знаходимо кількість автомобілів у сільській місцевості району:

Nа см = 75000 · 200/1000 = 1500 авт.

Кількість власників автомобілів у місті, які користуються послугами СТОА

Nа = Nа рц (см) ·Ко, (1.2)

де Ко - коефіцієнт обслуговування.

Для сільської місцевості цей коефіцієнт дорівнює 0,25, а для міста - 0,75. Тоді кількість місцевих автомобілів, які будуть обслуговуватись на СТОА:

- для сільської місцевості - Nа см = 15000 · 0,25 = 3750авт.

- для райцентру - Nа рц = 10000 · 0,75 = 7500 авт.

Загальна кількість місцевих автомобілів, які буде обслуговуватиме СТОА:

Nа = Nа см + Nа рц , (1.3)

Nа= 3750+ 7500 = 11250 авт.

Кількість місцевих автомобілів, які обслуговує СТОА, розбиваємо за класами у відповідності до вихідних даних:

- особливо малого класу Nа 1 = 22%; Nа = 0,22 · 11250 =2475авт.

- малий клас Nа 2 = 67%; Nа2 = 0,67 · 11250 =7538 авт.

- середній клас Nа 3 = 8%; Nа3 = 0,08 · 11250 = 900 авт.

- підвищеної прохідності (4 х 4) Nа 4х4 = 3%; Nа = 0,03 · 11250 =338 авт.

Примітка. Необхідно обов'язково провести перевірку після округлення результатів:

Nа = 2475+ 7538 + 900 + 338= 11251 авт.

Трудомісткість робіт з технічного обслуговування (ТО) та поточного ремонту (ПР) без корективу на потужність СТОА визначаємо за формулою:

n

Другие файлы:

Визначення рухомого складу та показників роботи комплексного автотранспортного підприємства
Вибір рухомого складу автотранспортного підприємства. Вибір та обґрунтування легкового та вантажного автомобіля, автобуса. Нормативи технічного обслуг...

АТП ТОВ "Сателіт"
Характеристика, історія розвитку, перелік рухомого складу та результати роботи підприємства ТОВ "Сателіт" м. Горлівка. Технологія виробництва технічно...

Організація технічного обслуговування та ремонту дорожніх транспортних засобів
Загальна характеристика проектованого автотранспортного підприємства. Знайомство з процесом обслуговування та ремонту рухомого складу. Розрахунок виро...

Розрахунок фінансових показників та економічної ефективності перевезень
Виробнича програма з експлуатації рухомого складу вантажного парку. Виробнича програма з технічного обслуговування і ремонту рухомого складу. Чисельні...

Організація технічного обслуговування і виконання непланових ремонтів рухомого складу у депо
Технічні характеристики трамвайного вагона КТМ-5. Розрахунок виробничої програми з обслуговування рухомого складу депо. Аналіз спеціального технологіч...