Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Організація і безпека руху в спеціальних умовах проектування

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Розрахунок середньої швидкості руху одиночного автомобіля та транспортного потоку. Оцінка пропускної здатності і завантаження, виявлення небезпечних ділянок. Розробка заходів по покращенню умов руху. Заходи щодо проектування каналізованого перетинання.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Організація і безпека руху в спеціальних умовах проектування

ЗМІСТ

Вступ

1. Визначення швидкості руху автомобілів

1.1 Визначення швидкості руху одиночного автомобіля

1.2 Розрахунок середньої швидкості руху транспортного потоку

2. Оцінка пропускної здатності і завантаження дороги рухом

3. Виявлення небезпечних ділянок автомобільної дороги

3.1 Вплив дорожніх умов на безпеку руху

3.2 Оцінка відносної небезпеки ділянок дороги і виявлення небезпечних місць методом коефіцієнтів аварійності

3.3 Виявлення небезпечних місць методом коефіцієнтів безпеки

4. Оцінка забезпечення безпеки руху на перехресті в одному рівні

5. Оцінка безпеки руху на перетинаннях у різних рівнях

6. Розробка заходів по покращенню умов руху на автомобільній дорозі

6.1 Вибір заходів щодо підвищення пропускної здатності автомобільних доріг

6.2 Рівні завантаження і засоби регулювання

6.3 Міри забезпечення безпеки руху

6.4 Заходи щодо проектування каналізованого перетинання в одному рівні

6.5 Заходи щодо проектування каналізованого перетинання в різних рівнях

Висновок

Перелік посилань

ВСТУП

Питання забезпечення безпеки і організації руху на автомобільних дорогах привертає велику увагу в усіх країнах у зв'язку зі значними жертвами й матеріальними втратами при дорожньо-транспортних пригодах.

Ця проблема в Україні здобуває особливе значення, тому що швидкий процес автомобілізації країни призводить до безперервного включення в число учасників руху нових водіїв, які ще не мають великого досвіду керування автомобілем в умовах інтенсивного руху.

Для підвищення безпеки руху на дорогах необхідно одночасне проведення широкого комплексу заходів. Значна їхня частина пов'язана з розвитком конструкції автомобілів.

Істотне підвищення безпеки руху досягається вдосконалюванням методів проектування доріг і вулиць, поліпшенням технології виконання дорожньо-будівельних робіт, зокрема забезпеченням належної рівності й шорсткості покриттів, збереженням цих якостей у процесі служби дороги.

При виконанні даного курсового проекту потрібно закріпити теоретичні та практичні навички в розробці питань, які зв'язані з оцінкою умов руху автомобілів на ділянці.

В ньому розглядають такі питання:

- оцінка умов руху на ділянці дороги в населеному пункті;

- оцінка умов руху на перетинанні в одному рівні, рекомендації;

- розробка проектних рішень по каналізуванню перетинань;

- розробка рекомендацій з облаштування перетинання в двох рівнях.

Для того, щоб забезпечити безпеку руху на дорозі, необхідно виконувати ряд вимог:

- строге дотримання водіями й пішоходами правил дорожнього руху;

- гарний технічний стан транспортних засобів;

- забезпечення планом і поздовжнім профілем дороги безперервного руху потоку автомобілів розрахункової інтенсивності із заданою швидкістю;

- підтримка службою ремонту й утримання транспортно-експлуатаційних якостей дороги та своєчасне усунення впливу зовнішніх факторів на умови руху;

- підвищення професійної майстерності водіїв;

- керування рухом - встановлення оптимальних швидкостей як у цілому по країні, так і на окремих маршрутах і ділянках, введення світлофорного регулювання; створення на дорогах спеціальної служби організації і безпеки руху;

- своєчасна інформація водіїв про постійні та змінні умови руху по дорозі шляхом установки попереджуючих дорожніх знаків з мінливою інформацією.

Таким чином, питання забезпечення безпеки рухи можуть бути вирішені тільки спільними зусиллями фахівців різних галузей науки й техніки.

1. ВИЗНАЧЕННЯ ШВИДКОСТІ РУХУ АВТОМОБІЛІВ

1.1 Визначення швидкості руху одиночного автомобіля

При оцінюванні проектних рішень або умов руху на існуючих автомобільних дорогах епюра зміни максимальної швидкості руху автомобіля може бути використана для виявлення ділянок, на яких елементи плану і поздовжнього профілю не забезпечують розрахункову швидкість руху, а також для оцінки безпеки руху за методом коефіцієнтів безпеки.

Швидкість руху у будь-якій точці запроектованої дороги як на вертикальних кривих, так і на прямолінійних ділянках може бути розрахована по формулі, запропонованій. К. А. Хавкіним на основі рішення диференціального рівняння руху автомобіля з урахуванням інерційних сил:

(1.1)

де VS - швидкість руху автомобіля у точці, віддаленої на відстань S від початку елементу поздовжнього профілю, для якого ведеться розрахунок, м/с;

Vп - швидкість руху автомобіля в початковій точці елементу, для якого ведеться розрахунок, м/с;

(1.2)

де a, b - коефіцієнти рівняння, що характеризують залежність динамічного фактора автомобіля на певній передачі із заданим ступенем відкриття дросельної заслінки (для повністю відкритої дросельної заслінки значення а і b приведені в таблиці 20.28[2]);

f - коефіцієнт опору коченню;

і1 - поздовжній ухил в початковій точці елементу (для підйомів ухил береться із знаком «плюс», для спусків - «мінус»);

k2 = ±1/R;

де R - радіус вертикальної кривої (знак «плюс» береться для опуклих кривих, знак «мінус» - для увігнутих);

(1.3)

де g = 9,81 м/с2;

д - коефіцієнт впливу мас автомобіля, який може бути визначений по емпіричній формулі:

(1.4)

де n - коефіцієнт, що приймається рівним 0,03-0,05 для легкових автомобілів і 0,05-0,07, - для вантажних;

ik - передавальне число коробки передач.

При використанні формули (1.1) для розрахунку швидкостей руху на прямолінійних ділянках в неї підставляють;

k2 = 0; (1.5)

При розрахунках швидкостей руху за формулою (1.1) на ділянках із значними поздовжніми ухилами необхідно перевіряти можливість руху автомобіля з одержаною швидкістю на відповідній передачі. Якщо одержана розрахунком швидкість руху не відповідає таким, що допускається для даної передачі, слід повторити розрахунок для іншої передачі.

Для складних ділянок, де швидкість обмежується виходячи з вимог безпеки руху, необхідно також порівнювати швидкість, визначену за формулою (1.1), з допустимою швидкістю руху на даній ділянці.

Допустима швидкість руху на кривій в плані:

(1.6)

де R - радіус кривої, м;

м - коефіцієнт поперечної сили, який приймається рівним з умов забезпечення стійкості проти занесення автомобіля 0,15-0,20;

iп - поперечний ухил проїжджої частини, який приймається із знаком «мінус» при двоскатному поперечному профілі на кривій, при улаштуванні віражу - зі знаком «плюс».

Допустима швидкість руху по перехідній кривій:

(1.7)

де L - довжина перехідної кривої, м;

j - допустима швидкість наростання відцентрового прискорення, що приймається рівна 0,5 - 0,8 м/с3.

На ділянках кривих в плані з обмеженою видимістю допустима швидкість руху:

(1.8)

де ц1 - коефіцієнт поздовжнього зчеплення;

і - поздовжній ухил;

S - відстань видимості, м;

Ке - коефіцієнт експлуатаційних умов гальмування (Ке =1,2-1,8);

lо - запас шляху, lо = 5-10 м.

При обмеженні видимості на опуклих переломах поздовжнього профілю внаслідок вписування вертикальних кривих недостатньо великого радіусу допустима швидкість:

(1.9)

де і1, i2 - ухили ділянок поздовжнього профілю, які сполучаються;

R - радіус опуклої вертикальної кривої, м.

Допустима швидкість руху по увігнутих вертикальних кривих:

(1.10)

де а - допустиме відцентрове прискорення (а = 0,5-0,7 м/с2);

Rу - радіус увігнутої вертикальної кривої, м.

Довжина ділянки, в межах якої відбувається зменшення швидкості руху від значення, розрахованого по формулі (1.1), до допустимого значення:

(1.11)

де V1 - швидкість на підході до ділянки з обмеженою швидкістю, км/год;

Vдоп - допустима швидкість руху, км/год;

г1 - коефіцієнт використання гальм (добуток г1•1 рекомендується приймати рівним 0,2 при несприятливому стані покриття і 0,5 при нормальному стані);

f - коефіцієнт опору коченню;

i - поздовжній ухил;

k - коефіцієнт збільшення гальмівного шляху (k = 2-2,5)

Швидкості руху в межах ділянки розгону після закінчення ділянки з обмеженою швидкістю розглядають по формулі (1.1).

Середню швидкість руху на даній ділянці в цілому визначають по формулі (1.15).

1.2 Розрахун...

Другие файлы:

Безпека дорожнього руху: механізм адміністративно-правового регулювання взаємодії суб’єктів забезпечення
Визначення та співвідношення понять "безпека руху" та "експлуатація транспорту". Предмет відносин в сфері безпеки руху та експлуатації транспорту і їх...

Організація проектування медичної радіоелектронної апаратури
Етапи та стадії проектування на прикладi розробки ультразвукового сканера: характеристики приладу, технічне завдання, труднощі традиційного проектуван...

Особливості проектування уроку математики в умовах інтерактивного навчання
Суть інтерактивного навчання, класифікація його форм та типів, відмінні особливості та підходи, головні фактори, що впливають на необхідність застосув...

Організація руху видів транспорту
Основні вимоги та розробка заходів з підвищення ефективності й безпеки на маршрутах міського пасажирського транспорту. Розрахунок пропускної можливост...

Центральні ремонтні майстерні на 550 капітальних ремонтів двигунів на рік
Технологічний процес ремонту двигунів. Проектування центральних майстерень, призначених для проведення капітального ремонту двигунів в умовах транспор...