Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Організація дорожнього руху

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Методи дослідження дорожнього руху на вулично-дорожніх мережах. Характеристика показників транспортних потоків, інтенсивність руху. Технічні засоби регулювання дорожнього руху, їх загальна характеристика. Конфліктологія на вулично-дорожніх мережах.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Содержание

  • Вступ
  • 1. Дослідження та розрахунок показників руху
  • 1.1 Методи дослідження дорожнього руху на вулично-дорожніх мережах
  • 1.1.1 Класифікація і характеристика методів
  • 1.1.2 Документальне вивчення
  • 1.1.3 Моделювання руху
  • 1.1.4 Натурні дослідження
  • 1.2 Характеристика показників транспортних потоків. Інтенсивність руху
  • 1.2.1 Закономірності транспортних потоків
  • 1.2.2 Інтенсивність руху
  • 1.2.3 Склад транспортного потоку
  • 1.2.4 Щільність транспортного потоку
  • 1.2.5 Швидкість руху
  • 1.2.6 Затримки руху
  • 1.3 Натурні дослідження на нерегульованому перехресті
  • 1.4 Натурні дослідження на регульованому перехресті
  • 1.5.1 Натурні дослідження швидкісного режиму на перехрестях
  • Висновок до розділу 1
  • 2. Технічні засоби регулювання дорожнього руху
  • 2.1 Загальна характеристика технічних засобів ОДР
  • 2.2 Дислокація, характеристика та способи встановлення дорожніх знаків
  • 2.3 Дислокація, характеристика та методи нанесення дорожньої розмітки
  • 2.3 Критерії введення світлофорної сигналізації. Характеристика та способи встановлення
  • Висновок до розділу 2
  • 3. Конфліктологія на вулично-дорожніх мережах
  • 3.1 Види та аналіз конфліктних точок
  • 3.2 Розрахунок небезпеки пересічення за п'ятибальною системою оцінки конфліктних точок
  • 3.3 Розрахунок небезпеки пересічення за індексом інтенсивності транспортних потоків
  • 3.4 Розрахунок небезпеки пересічення за кількістю конфліктних ситуацій за годину.
  • 3.5 Розрахунок небезпеки пересічення за коефіцієнтом відносної аварійності
  • 3.5.1 Оцінка небезпеки пересічення за допомогою коефіцієнтів відносної аварійності на нерегульованому пересіченні
  • 3.5.2 Оцінка небезпеки пересічення за допомогою коефіцієнтів відносної аварійності на регульованому пересіченні
  • Висновок до розділу 3
  • 4. Світлофорне регулювання
  • 4.1 Структура світлофорного циклу та розрахунок його елементів
  • 4.2 Потік насичення. Розрахунок потоків насичення та встановлення тривалості циклу. Розрахунок тривалості пішохідної фази в циклі регулювання
  • Висновок до розділу 4
  • Література

Вступ

У рамках досліджуваної дисципліни слід розуміти, що організація дорожнього руху - це створення умов за допомогою інженерно-технічних і організаційних заходів на існуючій ВДМ для досить швидкого, безпечного та зручного руху транспортних засобів і пішоходів. Чітко визначити межі цієї діяльності вельми непросто, оскільки спектр названих заходів може бути дуже широким. Сюди входять заходи з часткової реконструкції окремих елементів ВДМ (перепланування перехресть, спорудження острівців безпеки, обладнання автобусних зупинок), установці ТЗОДР (знаки, світлофори, розмітка, огородження), впровадження автоматизованих систем управління дорожнім рухом (АСУДР.), зміни графіка руху маршрутного пасажирського транспорту (МПТ), а також різні обмеження в русі (швидкості, в'їзду для окремих видів транспортних засобів) тощо.

Основні завдання щодо організації дорожнього руху зводяться до такого:

1. Основою для розробки заходів щодо ОДР є інформація про стан існуючої організації дорожнього руху а також дані про інтенсивність, склад транспортних і пішохідних потоків, інша інформація про дорожній рух. Таку інформацію звичайно збирає організація (проектна, дорожньо-експлуатаційна, комунальна), якій доручено розробити комплекс заходів щодо вдосконалення організації руху. Цю інформацію збирають у процесі періодичних обстежень ВДМ та дорожнього руху.

2. Робота з виявлення місць концентрації ДТП на існуючій ВДМ, місць з обмеженою пропускною здатністю, ділянок, де спостерігаються затримки транспортних і пішохідних потоків, базується на даних статистики ДТП, відомостях ДПС про порушення Правил дорожнього руху України, оцінці пропускної спроможності окремих елементів ВДМ, результатів вивчення умов руху за допомогою ходових лабораторій. У плані виявлення небезпечних місць цю роботу повинні систематично виконувати підрозділи ДПС, які обслуговують дану міську територію або дорогу.

3. На основі інформації про стан ВДМ, ОДР, даних про ДТП і місць їх концентрації, наявність "вузьких" місць, розробляються (з необхідним економічним обґрунтуванням) проекти організації дорожнього руху. У залежності від поставленої задачі проект розробляється для локальної ділянки (перехрестя, ділянка вулиці) або для міста (міського району), автомобільної дороги або міської магістралі в цілому. Виконавцем при розробці проекту може бути тільки спеціалізована проектна організація. Завдання на проектування, як правило, має розробляти відповідний підрозділ місцевої адміністрації за участю підрозділу ДПС, яка обслуговує дану територію або дорогу.

4. Безпосередню участь у реалізації розроблених заходів щодо вдосконалення організації руху, здійснюване в порядку авторського нагляду, дає можливість коректувати при необхідності проектні рішення і одночасно з цим перевіряти їх на практиці. Розробка і реалізація будь-яких заходів з організації руху мають на увазі наявність певних правил, що регламентують поведінку всіх учасників дорожнього руху. Тому Правила дорожнього руху прийнято вважати основою організації дорожнього руху. Дорожні знаки та розмітка, світлофорна сигналізація є додатковими вельми важливими інструментами, за допомогою яких забезпечується оптимальна організація руху.

5. Оперативні зміни організації дорожнього руху необхідні при проведенні масових заходів (мітингів, демонстрацій, спортивних змагань, святкових маніфестацій), а також у разі виникнення на окремих ділянках ВДМ заторів, або при проведенні аварійно-рятувальних робіт. Як правило, місця проведення масових заходів заздалегідь відомі, і тому служби організації руху повинні мати опрацьовані і погоджені з зацікавленими організаціями схеми об'їзду тимчасово закритих для руху ділянок ВДМ. На основі вивчення руху повинні бути встановлені місця можливого виникнення заторів і опрацьовані схеми руху, що передбачають встановлення тимчасових дорожніх знаків, світлофорів, направляючих конусів тощо.

1. Дослідження та розрахунок показників руху

1.1 Методи дослідження дорожнього руху на вулично-дорожніх мережах

1.1.1 Класифікація і характеристика методів

Транспортне дослідження - це сукупність видів діяльності за допомогою яких збирається інформація про дорожній або інший вид транспорту. Його метою є одержання вихідних даних для планування, проектування і модернізації доріг та споруд, а також для проекту покращення експлуатаційних режимів на існуючих транспортних мережах з урахуванням безпеки, неперервності, зручності, економічності руху та його наслідків для довкілля.

У вітчизняній і зарубіжній практиці досліджень дорожнього руху відомі багато способів, починаючи від найпростіших, виконання яких доступне одній людині без спеціального оснащення, і завершуючи складними та трудомісткими, виконання яких можливо лише при застосуванні електронно-обчислювальної техніки.

Різноманіття методів пояснюється, з одного боку, великою кількістю завдань, що входять в організацію руху, і параметрів, що впливають на характеристики руху, а з другого боку, постійним удосконаленням апаратури, вживаної як для отримання первинних даних, так і для подальшої їх обробки.

Корінні зміни в практику досліджень параметрів дорожнього руху і їх використання вносить застосування кібернетичних систем управління рухом, основою яких є постійний автоматичний збір і аналіз інформації про стан транспортних потоків.

На рис.1.1 представлена класифікація найпоширеніших методів дослідження характеристик і умов дорожнього руху, в основу якої встановлений спосіб отримання необхідної інформації. За цією ознакою методи можна розділити на три основні групи:

1) документальне вивчення,

2) натурні дослідження і 3) моделювання.

Рисунок.1.1 Структурна схема класифікації основних методів дослідження дорожнього руху.

1.1.2 Документальне вивчення

Основною ознакою цього методу є вивчення матеріалу в кабінетних умовах, тому цей метод іноді називають камеральним. Документальне вивчення можна здійснювати як на базі спеціально зібраних даних, так і обробкою існуючих і призначених для іншої мети матеріалів. Так, достатньо точні відомості про очікувані транспортні потоки в зонах передбачуваного крупного будівництва можуть бути складені на основі вивчення проектних і планових матеріалів у відповідних організаціях. Іншим прикладом може служити аналіз документів, що характеризують роботу маршрутного пасажирського транспорту, які можна отримати у відповідному транспортному підприємстві. За ними можна скласти характеристики руху рухомого с...

Другие файлы:

Удосконалення організації дорожнього руху у м. Чугуїв Харківської області
Аналіз методів організації дорожнього руху. Схема транспортної мережі. Особливості транспортного району, об’єкти транспортного тяжіння, маршрути. Хара...

Організація руху видів транспорту
Основні вимоги та розробка заходів з підвищення ефективності й безпеки на маршрутах міського пасажирського транспорту. Розрахунок пропускної можливост...

Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті вулиць Ціолковського-Грушевського
Характеристика району перехрестя. Прогнозований ріст інтенсивності на 10 років і визначення необхідної кількості смуг руху. Аналіз дорожньо-транспортн...

Безпека на дорозі
Правила безпечної поведінки учасників дорожнього руху. Причини дорожньо-транспортних пригод та травматизму. Характеристика учасників дорожнього руху:...

Правила дорожнього руху-Украина
Правила розроблені колективом авторівНауково-дослідного центру безпеки дорожнього руху МВС України та ГУДАІ МВС України.Погоджено з ЦБДР при ДДАІМВС У...