Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Безпека використання автомобіля на дорогах

Тип: курсовая работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Стандарти пасивної та активної безпеки на дорогах. Переваги та недоліки передньоприводного автомобіля. Оцінка впливу його компоновочних параметрів на безпеку руху. Характеристика гальмівної динамічності. Типи рисунку протектора шин та їх характеристики.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

1. Загальна характеристика

безпека автомобіль передньоприводний

Основними факторами є: активна, пасивна, інформаційна, екологічна, дорожня та після аварійна безпека автомобіля, яку Mazda з кожним року удосконалює .

Підвищення безпеки дорожнього руху є серйозною проблемою в усіх країнах світу. Щорічно на дорогах Європейського союзу гинуть близько 27 тис. чоловік і приблизно 2,4 млн. чоловік отримують поранення. Близько 60% дорожньо-транспортних подій від їх загальної кількості відбуваються в містах, більше половини з них - на перехрестях вулиць і доріг в одному рівні.

Це підкреслює необхідність розробки ефективних заходів з підвищення безпеки руху саме на цих ділянках вулично-дорожньої мережі міста. Першим кроком на шляху підвищення безпеки дорожнього руху є дослідження факторів, які зумовлюють підвищення ступеня аварійності певної ділянки. Тобто аналіз всіх видів дорожньо-транспортних подій на перехрестях не можливий без виявлення факторів та причин, що їх викликають.

Все більш суворі стандарти пасивної та активної безпеки є предметом постійного, граничної уваги конструкторів Mazda. В області безпеки пасажирів та інших учасників руху компроміс неможливий. В автомобілі Mazda 3 тільки найсучасніші технології.

2.Активна безпека транспортних засобів

Активна безпека автомобіля - комплекс його властивостей, що знижують можливість виникнення дорожньо-транспортних пригод.

Властивості активної безпеки

Безвідмовність - здатність вузлів, агрегатів та систем автомобіля працювати без збоїв в роботі довгий час. Безвідмовність є визначальним фактором активної безпеки.

Переваги передньоприводного автомобіля:

- краща стійкість і керованість при русі на великих швидкостях, особливо по мокрій і слизькій дорозі;

- забезпечення необхідного вагового навантаження на привідні колеса;

- менший рівень шуму, чому сприяє відсутність карданного валу.

Недоліки передньоприводного автомобіля:

- при повному навантаженні погіршується розгін на підйомі і мокрій дорозі;

- в момент гальмування занадто нерівномірний розподіл ваги між осями (на колеса передньої осі припадає 70-75% ваги автомобіля) і відповідно гальмівних сил;

- на шини передньопривідних керованих коліс навантажені більше, відповідно більше схильні до зносу; привід на передні колеса вимагає застосування складних вузлів - шарнірів рівних кутових швидкостей

- об'єднання силового агрегату (двигун і коробка передач) з головною передачею ускладнює доступ до окремих елементів.

Тягові властивості

Сила тяги на колесі не повинна бути більше зчеплення з дорогою, в іншому випадку воно почне пробуксовувати. Запобігає це антиблокувальна система (АБС). При розгоні автомобіля вона пригальмовує колесо, швидкість обертання якого більше, ніж у решти, а при необхідності зменшує потужність, що розвивається двигуном.

Стійкість автомобіля

Стійкість - це здатність автомобіля зберігати рух по заданій траєкторії, протидіючи силам, що викликає його занесення і перекидання в різних дорожніх умовах при високих швидкостях руху.Стійкість може бути повздовжньою та поперечною.

Фактори які впливають на стійкість автомобіля:

1) швидкість руху;

2)радіус повороту та стану дороги;

3) кут косогору для перекидання автомобіля вбік або назад;

4) висоти та центра ваги автомобіля;

5) бази , колії автомобіля, розміру шин та стану покришок;

6) характер вантажу та його кріплення.

Керованість автомобіля

Керованість - здатність автомобіля рухатися в напрямку, заданому водієм. Фактори які впливають на керованість автомобіля:

1) швидкість руху;

2) стан дороги;

3) стабілізація керованих коліс;

4) стан рульового керування;

5) станом, еластичністю та балансуванням шини.

У стандартне устаткування Mazda3 входять: антиблокувальна система

/ ABS /, електронний регулятор гальмівних сил / EBD /, гальмівний підсилювач, протибуксувальна система / TCS / і система динамічної стабілізації / DSC /. Крім того, в базовій комплектації автомобіль оснащений системою попередження про екстрене гальмування / ESS /. Якщо водій Mazda3 різко натискає на педаль гальма, то ESS включає аварійну світлову сигналізацію, яка починає блимати зі збільшеною частотою. Це попереджає водіїв, наступних ззаду, про потенційно небезпечної ситуації. Потім, після того як автомобіль зупинився, ліхтарі аварійної сигналізації продовжують блимати зі звичайною частотою.

Додатково підвищує безпеку оновленої Mazda3 система пріоритетного гальмування / BOS /, яка розроблена Mazda і вперше представлена ??в минулому році на моделі Mazda5. Функція цієї системи полягає в тому, що при одночасному натисненні педалей гальма і акселератора завжди буде працювати тільки педаль гальма. Це дозволяє безпечно уповільнити і зупинити автомобіль.

Антиблокувальна система ( ABS ) - система, що запобігає блокуванню коліс транспортного засобу при гальмуванні. Основне призначення системи - запобігання блокування гальм і збереження контролю над курсовою стійкістю і обертальністю. Тим не менш, ABS не гарантує зменшення гальмівного шляху.

Рис 2.1. антиблокувальня система автомобіля.

Система розподілу гальмівних зусиль (англ. Electronic brakeforce distribution, EBD) - продовження розвитку системи ABS. Принципово відміну EBD і інших систем від базової ABS, у тому що вони допомагають водієві керувати автомобілем постійно, а не тільки при екстреному гальмуванні, коли водій ударяє по педалі гальма.

3.Пасивна безпека транспортних засобів

Пасивна безпека -- сукупність конструктивних та експлуатаційних властивостей автомобіля, спрямованих на зниження небезпеки дорожньо-транспортної пригоди[1]. Включає в себе:

· подушки безпеки;

· м'яті або м'які елементи передньої панелі;

· складається рульову колонку;

· травмобезпечний педальний вузол -- при зіткненні педалі відокремлюються від місць кріплення і зменшують ризик пошкодження ніг водія;

· інерційні ремені безпеки з преднатяжителями;

· енергопоглинаючі елементи передньої та задньої частин автомобіля, мнуться при ударі -- бампери;

· підголівники сидінь -- захищають від серйозних травм шию пасажира при ударі автомобіля ззаду;

· безпечне скло: загартоване, яке при руйнуванні розсипається на безліч негострих осколків та триплексів;

· дуги безпеки, посилені передні стійки даху і верхня рамка вітрового скла в родстерах та кабріолетах;

· поперечні бруси в дверях, тощо.

Подушка безпеки -- система пасивної безпеки (SRS, Supplementary Restraint System) в транспортних засобах.Являє собою еластичну оболонку, яка наповнюється повітрям або іншим газом. Подушки безпеки широко використовуються для пом'якшення удару у разі автомобільного зіткнення.

Ремені безпеки, запобіжний пристрій, що утримує водія і пасажирів легкового автомобіля на своїх сидіннях в разі дорожньо-транспортного випадку. Вживання Р. би. значно знижує тягар наслідків при зіткненнях, перекиданнях і різких уповільненнях руху автотранспортних засобів.

Фундаментом оновленої Mazda3 служить міцна несуча конструкція кузова з інтегрованою системою перерозподілу і поглинання енергії зіткнення/MAIDAS /. Вона містить підсилювальні елементи та внутрішні вставки з високоміцної сталі - в передніх / А / стійках, середніх стійках / де розташовані петлі бічних дверей /, а також в порогах. Завдяки збільшенню кількості точок зварки, використовуваних при з'єднанні внутрішніх бічних панелей кузова з передніми і середніми стійками, утворюються надзвичайно міцні зварні з'єднання.

У двері вбудовані бруси, що захищають салон при бічному ударі. У конструкцію їх передньої частини додані спеціальні підсилювальні елементи. Тому двері добре протистоять ударам при аварії. Що стосується задньої частини кузова, то задній підрамник відштампований особливим чином з високоміцної сталі і містить більш товсті і прямі поперечки. Така конструкція покликана розсіювати енергію зіткнення, передаючи її вперед і відводячи від паливного бака.

У базову комплектацію Mazda3 входять: фронтальні і бічні подушки безпеки і шторки безпеки, активні передні підголівники, які запобігають травми шийного відділу хребта; а також ремені безпеки з подвійними натягами і обмежувачами зусилля натягу / LLR /, зменшуючи навантаження на грудну клітку пасажирів при спрацьовуванні ременя . Для захисту водія передбачені гальмівна педаль і накладки в зоні ніг водія, які руйнуються в разі аварії. Тій же меті служить рульова колонка, яка при зіткненні деформується, поглинаючи енергію удару.

Крім того, оновлена Mazda3 успадкувала від попередньої моделі системи захисту пішоходів. Капот має енергопоглинаючу конструкцію, як і кронштейни крил, щоб знизити ризик травм пішоходів при зіткненні з автомобілем. Бруси бампера заповнені спіненим матеріалом, а нижня частина бампера зроблена з енергопоглинаючої пластмаси.

Другие файлы:

Тяговий розрахунок автомобіля КАМАЗ
Визначення повної автомобіля, потужності двигуна та побудова його зовнішньої характеристики, передаточних чисел трансмісії автомобіля. Вибір шин. Тяго...

Тяговий розрахунок автомобіля та визначення показників експлуатаційних властивостей
Визначення основних масових параметрів автомобіля. Схема загального компонування автомобіля КАМАЗ 43255. Визначення потужності, вибір та обґрунтування...

Зчеплення автомобіля ВАЗ 2104
Повна технічна характеристика автомобіля ВАЗ 2104. Техніко-економічне обґрунтування, будова та принцип дії зчеплення автомобіля ВАЗ 2104. Технічне обс...

Розрахунок витратних матеріалів та заповнення облікових документів на транспортних засобах підрозділів МНС України
Базова лінійна норма на пробіг автомобіля. Норма на виконання транспортної роботи. Додаткові витрати палива при русі автомобіля з вантажем та при змін...

Гальмівна система автомобіля ГАЗ-53
Будова, призначення та принцип дії гальмівної системи автомобіля ГАЗ-53. Особливості основних несправностей та методів їх усунення. Рекомендації по те...