Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Аналіз надійності роботи тягових електродвигунів

Тип: дипломная работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Аналіз умов роботи тягових електродвигунів ТЕ–006. Розрахунок програми ремонту тепловозів та ТЕД. Засоби діагностики машин і механізмів. Економічний ефект від модернізації верстата для продорожки колектора ТЕД. Ремонт тягового електродвигуна ТЕ–006.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Вступ

У локомотивному господарстві ремонтне виробництво служить для забезпечення надійності роботи локомотивів і мотор-вагонного рухомого складу.

Робота рухомого складу неминуче пов'язана зі зношуванням окремих деталей. Зміна розмірів та ослаблення кріплення деталей приводять до порушення нормальної роботи механізмів і апаратів або до їхніх поломок. Головними причинами більшості несправностей рухомого складу є: спрацювання понад припустимих значень деталей, старіння електричної ізоляції апаратури і електричних машини, порушення контактних з'єднань в електричних ланцюгах.

Для забезпечення надійної роботи обладнання, продовження періоду природних і попередження аварійних зносів, обслуговування рухомого складу будується на принципі проведення технічних оглядів в експлуатації та періодично повторюваних ремонтів.

Немаловажну роль у скороченні простоїв на обслуговуванні й ремонтах, поліпшенні якості ремонту, зменшенні трудомісткості й витрат грає застосування агрегатного методу ремонту.

Ремонтне виробництво постійно розвивається й удосконалюється за рахунок удосконалювання системи ремонту, а також за рахунок удосконалювання організації ремонту й впровадження прогресивних технологій.

При ремонті рухомого складу велику увагу приділяють ремонту електричних машин, це один з найбільш уразливих вузлів на рухомому складі.

Підтримка тягових електродвигунів у справному, працездатному стані - одна з обов'язкових умов для забезпечення безпечного руху поїздів.

1 Аналіз умов роботи тягових електродвигунів ТЕ - 006

1.1 Аналіз надійності роботи тягових електродвигунів

В останній час на залізницях склалась така тенденція, що пошкодження тягових електродвигунів (ТЕД) в експлуатації складає близько 20% в наслідок порч та 30% по кількості заходів на позаплановий ремонт відносно загальній кількості. Найбільш часто ТЕД потрапляють в ремонт в наслідок пошкодження ізоляції (30%), низького її опору (5%), перебігу кругового вогню по колектору (15%), пошкодження якірних підшипників (15%).

Під час проходження практики в локомотивному депо були зібрані статистичні данні по виникненню відмов ТЕД тепловозів ЧМЕ-3 - ТЕ-006.

Для побудови діаграми виникнення відмов у залежності від пробігу визначається кількість інтервалів пробігу за формулою:

lg (1.1)

де N- кількість ТЕД , які знаходяться під нашим наглядом, що дорівнює 150 ТЕД .

+lg=6,5

Визначається величина інтервалу пробігу за формулою :

(1.2)

де - найбільший пробіг ТЕД до виникнення відмови ;

- найменший пробіг ТЕД до виникнення відмови .

, міс

Визначається кількість відмов n у кожному інтервалі пробігу i ,та їх відносна кількість i% за формулою:

(1.3)

Розрахунок зведено до таблиці 1.1.

Таблиця 1.1 - Відсоток відмов в залежності від пробігу

, міс.

4

11

18

25

32

39

46

53

n, лок.

2

2

11

7

2

0

4

5

i, %

1,33

1,33

7,33

4,67

1,33

0

2,67

3,33

Загальна кількість відмов Уn за період нагляду ( рік ) дорівнює 33 ТЕД

Аналізуючи діаграму виникнення відмов в залежності від пробігу, можна зробити висновок, що більшість відмов виникає у початковий період експлуатації, після ремонту, що свідчить про недостатню якість ремонту.

Таблиця 1.2 - Відсоток відмов від сезону експлуатації

Місяць

С

Л

Б

К

Т

Ч

Л

С

В

Ж

Л

Г

n, лок

2

1

4

5

3

2

1

1

4

4

4

2

iё%

1,33

0,67

2,67

3,33

2

1,33

0,67

0,67

2,67

2,67

2,67

1,33

Рисунок 1.1- Діаграма залежності відмов від пробігу

Рисунок 1.2 - Залежність відсотку відмов від сезону експлуатації

Аналізуючи діаграму виникнень відмов в залежності від сезону експлуатації, можна зробити висновок, що більшість відмов приходиться на осінньо-весняний період, причинами цього може бути різкі коливання температур між температурами окремих частин доби.

Таблиця 1.3 - Кількість відмов в залежності від характеру пошкодження

Характер пошкодження

Послаблення лабіринту в експлуатації

Втомлені тріщини та руйнування підшипника

Коротке замикання ТЕД

Пошкодження магнітної системи

Інші пошкодження

n, двигунів

23

4

1

3

2

і,%

0,7

0,12

0,03

0,09

0,06

Загальна кількість відмов Уn за період нагляду( рік ) дорівнює 33 ТЕД

Рисунок 1.3 - Діаграма залежності відмов від характеру пошкодження

Для побудови графіка безвідмовної роботи ТЕД, розраховуємо імовірність відмови по формулі:

P(в)=1- (1.4)

Розрахунок зводимо до таблиці 1.4.

Таблиця 1.4 - Імовірність безвідмовної роботи тягового електродвигуна

, міс.

4

11

18

25

32

39

46

53

n, двиг.

2

2

11

7

2

0

4

5

Р(в)

0,99

0,97

0,9

0,85

0,84

0,84

0,81

0,78

Рисунок 1.4 - Графік безвідмовної роботи тягових електродвигунів

Аналізуючи графік, показаний на рисунку 1.4, можна зробити висновок що тягові електродвигуни працюють не досить надійно тому, що за період нагляду їх надійність понизилась на 22 відсотка.

1.1.1 Засоби підвищення надійності тягових двигунів

Використання резервів підвищення експлуатаційної надійності вузлів ТЕД залишається актуальним, як для проектування нових двигунів перспективних локомотивів, так і розробці конструктивно-технічних рішень для ек...

Другие файлы:

Дослідження причин руйнування та зносів тягових ланцюгів шахтних скребкових конвеєрів і розробка пропозицій щодо підвищення їх надійності
Призначення, класифікація і склад скребкових конвеєрів. Дослідження причин руйнування тягових ланцюгів скребкових конвеєрів. Статистичний аналіз міцно...

Розрахунок структурної та алгоритмічної надійності комп’ютерного томографа Brilliance iCT
Структурна схема томографу, інтенсивність безвідмовної роботи елементів. Умови виконання положень теорії надійності. Розрахунок ділянки з п'яти елемен...

Методи підвищення надійності електронних апаратів (ЕА)
Вплив конструктивних рішень, вибору режимів роботи та матеріалів елементів електронних апаратів на підвищення надійності, впровадження мікроелектронік...

Характеристика видів відмов електропневматичних контакторів електровозів
Залежність рівня надійності електрорухомого складу від справності механічної і пневматичної частин електроапаратури, приладів безпеки та автогальм. Ан...

Розрахунки надійності електронної апаратури
Аналітичний метод розрахунку надійності електроапаратури - визначення числових значень показників за будь-якими вихідними даними. Довірчий інтервал пр...