Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Спорт и туризм

Фізичне виховання дітей підготовчих та спеціальної медичних груп

Тип: курсовая работа
Категория: Спорт и туризм
Скачать
Купить
Організація проведення занять з фізичного виховання для учнів з відхиленнями в стані здоров’я. Види фізичних вправ, механізм їх лікувальної дії. Методичні рекомендації для проведення занять гімнастикою з школярами підготовчої та спеціальної медичних груп.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Вступ

Здоров'я - це благо та щастя для кожної людини. Але за останні роки здоров'я різних груп населення та особливо дітей погіршилось, збільшилась кількість дітей з хронічними захворюваннями, «помолодшали» захворювання, такі як остеохондроз та захворювання серцево-судинної системи. Це пояснюється тим, що на протязі багатьох років не приділялось достатньо уваги роботі щодо формування здорового способу життя, боротьбі з шкідливими звичками, введенню масових форм фізичної культури.

Особливості сьогоднішніх умов життя, швидкі темпи розвитку техніки, модернізація навчання, зростання інформації вимагають від організму учнів високої затрати енергії. Пластичність функціональних систем здорової дитини та підлітка сприяє порівняно швидкій їх адаптації до різних впливів зовнішнього середовища. Та навпаки, незначне відхилення в стані здоров'я дітей та підлітків призводить до того, що їх організм не завжди адекватно реагує на навчальні перенавантаження. Досить часте перебування за комп'ютером, недостатня рухлива активність призводить до функціональних порушень, а після і до хронічних захворювань.

Здоров'я дітей та підлітків послаблено ще й тому, що вони не привчені про нього піклуватися. Оскільки в шкільний період триває розвиток скелету, суглобів та ще не завершилося окостеніння хребта, грудної клітки, тазу, тому за несприятливих умов, можливе їх викривлення. Неправильна поза під час сидіння за партою чи комп'ютером призводить до порушення дихання й кровообігу, зокрема, нормального припливу крові до головного мозку, а це може позначитися на розумовій діяльності та працездатності дитини.

В школах недостатньо активно проводяться фізкультурно-оздоровчі заходи серед учнів, які мають відхилення у стані здоров'я, тобто віднесені до спеціальної медичної групи, і вони ,переважно, на уроках фізичної культури не займаються, тим самим шкодять своєму здоров'ю, дають можливість прогресувати своїм захворюванням. Фізичне та розумове навантаження повинно відповідати віковим та функціональним можливостям підлітків, які мають відхилення у стані здоров'я, а відпочинок - забезпечувати найбільш ефективне відновлення працездатності. Тільки тоді режим дня буде сприяти гармонійному розвитку та зміцненню здоров'я школярів.

Крім того, з кожним роком збільшується кількість трагічних випадків на уроках фізичного виховання. Для того, щоб уникнути їх, учителю необхідно мати високий рівень теоретичних і методичних знань, сформоване чітке уявлення про особливості дітей різних медичних груп, глибоке переконання в необхідності строгого контролю за станом здоров'я учнів.

Об'єкт дослідження: навчальний процес, школярі.

Предмет дослідження: види гімнастичних вправ.

Мета дослідження: обгрунтування теоретичних передумов занять гімнастикою із школярами підготовчої та спеціальної медичних груп; виявлення особливостей цього процесу; розробка відповідних вправ для збереження здоров'я учнів спеціальної та підготовчої медичних груп; теоретичне обгрунтування та т експериментальна перевірка ефективності їх використання.

Завдання:

1.Провести теоретичний аналіз психолого-педагогічної, медичної та методичної літератури.

2.Розкрити зміст поняття “гімнастика”.

3.Визначити педагогічні умови гімнастики.

4.Розробити критерії, показники та рівні досліджуваного явища.

5.Підібрати методику дослідження та адаптувати її до визначених умов.

6.Експерементально перевірити ефективність форм та методів роботи.

7.Розробити методичні рекомендації для проведення занять гімнастикою з школярами підготовчої та спеціальної медичних груп.

Методи дослідження:

теоретичні: аналіз, порівняння, класифікація, синтез, конкретизація;

емпіричні: спостереження, бесіда, інтерв'ю, вивчення шкільної документації, вивчення педагогічного досвіду, статистичні методи обробки даних.

Теоретичне значення: доповнено уточнити поняття “гімнастика”, визначити шляхи підвищення ефективності проведення уроку, систематизувати. Обгрунтувати критерії, показники і рівні досліджуваного явища.

Практичне значення: розроблені рекомендації можуть використовуватись практично при проведенні уроку, а також при створенні методичних матеріалів.

I. Організація проведення занять з фізичного виховання для учнів з відхиленнями в стані здоров'я

Останнім часом в Україні значно збільшилась кількість дітей, яким рекомендовано займатися фізичною культурою в підготовчій і спеціальних медичних групах. Така ситуація вимагає від педагога глибоких знань, методики, організації проведення занять в залежності від хвороби учня. Ефективність проведення занять з фізичного виховання учнів, віднесених за станом здоров'я до підготовчої та спеціальної медичних груп, всеціло відзначаються методикою та організацією занять, раціонально використовуються оздоровчі системи фізичних вправ. Від того, які засоби фізичного виховання застосовуються в заняттях, яка методика їх використання та як організований процес фізичного виховання, залежить і оздоровчий результат.

Для досягнення максимального оздоровчого ефекту потрібно застосовувати строго диференційований метод занять. По цій причині і недопустиме об'єднання однієї медичної групи з іншою. Важливо також знати, що організм учнів, які віднесені за станом здоров'я до спеціальної медичної групи, потребує рухову активність не менше, а більше, ніж організм здорових дітей та підлітків, але йому потрібна якісно інша рухова активність.

Учні зі слабким здоров'ям повинні отримувати щоденно дозоване фізичне навантаження. Для цього потрібно використовувати ранкову гімнастику, фізкультурні паузи та хвилинки , прогулянки та інше.

Щоб підготовити учнів до самостійних занять фізичними вправами дома, їх потрібно навчити правильному диханню та вмінню розслабляти м'язи, простим прийомам самоконтролю та ознайомити з необхідними положеннями та вправами комплексу ранкової гімнастики.

Вчитель фізичної культури на уроках повинен періодично перевіряти пульс та частоту дихання в учнів, вести систематичні спостереження за підготовленістю та функціональним станом і на цій основі здійснювати індивідуальний підхід до кожного учня. Учні спеціальної медичної групи повинні вести щоденник самоконтролю.

У відповідності з особливостями контингенту учнів, що складають СМГ, певних особливостей набувають мета і завдання фізичного виховання цих школярів.

Метою фізичного виховання учнів, які за станом здоров'я віднесені до СМГ, є прискорення ліквідації патологічних процесів, відновлення і зміцнення здоров'я, досягнення максимально-можливого для даного індивіда рівня фізичного розвитку, психологічної і рухової підготовленості. Кінцева мета - виховання навичок здорового способу життя, та потреб до самостійних систематичних занять фізичною культурою.

У відповідності з метою, основними завданнями фізичного виховання учнів, віднесених до СМГ є:

1. Підвищення функціональної активності органів і систем організму дітей, ослаблених хворобою;

2. Загартування організму. Ця обставина набуває вирішального значення за наявності в групі дітей із серцево-судинними захворюваннями, хронічною пневмонією, бронхіальною астмою та ін. Водночас при проведенні уроків на відкритому повітрі, діти нерідко переохолоджуються, що призводить до рецидивів захворювань. З огляду на це, в прохолодну погоду перед виходом із приміщення необхідно повідомити завдання уроків; не допускати тривалих простоїв; нагадати про особливості дихання в прохолодну погоду; урок можна скорочувати до 15-20 хв.; вибирати затишні місця, тощо.

3. Розвинути фізичні здібності і оволодіти руховими навичками, які компенсують існуючі недоліки організму; гнучкість - порушення постави, координація - парези і паралічі, сила - серцево-судинна, дихальна.

4. Вироблення активного ставлення учнів до переборення своєї фізичної не повносправності; (через виховання мотивації, пояснення впливу фізичного виховання на організм; перші зрушення активної стимуляції).

5. Забезпечити учнів необхідними методичними знаннями про причини хвороби і відставання в розвитку, про оздоровчі засоби і методи, які компенсують недоліки організму; навчити їх методиці самоконтролю;

6. Сформувати стійку систему звичок до систематичних занять оздоровчо-лікувальною фізкультурою;

7. Прищеплення навичок та виховання звичок особистої та громадської гігієни, необхідних у побуті та навчанні. Поруч із зазначеними завданнями не втрачають своєї актуальності і загальні завдання, що стосуються всіх школярів, наприклад: засвоєння життєво важливих рухових умінь та навичок; підвищення фізичної і розумової працездатності; формування постави та профілактика і корекція плоскостопості; виховання культури рухів, тощо.

Мета роботи з учнями спеціальної медичної групи:

- спланувати шляхи виходу з хвороби тимчасового або довготривалого характеру;

- через засоби фізичної культури підвищити життєву активність органів і систем учнів, добитися індивідуально - стійкого поліпшення самопочуття;

- використати потенційні можливості учнів для повноцінного входження в доросле життя.

Завдання, які реалізуються в роботі спеціальної медичної групи:

1.Знайомство з методами усунення можливих функціональних змін в організмі під вплив...

Другие файлы:

Фізичне виховання в сучасних умовах: нестандартний підхід
Фізичне виховання – основа всебічного розвитку дитини-дошкільника. Основні форми організованого систематичного навчання дітей руховим діям. Активний в...

Фізичне виховання в дошкільних установах
Теоретичні основи фізичного виховання дітей дошкільного віку. Дошкільне виховання в зарубіжних країнах. Місце, роль фізичної культури в загальній сист...

Фізичне виховання
У роботі наводяться рекомендації з методики проведення оздоровчо– тренувальних занять з фізичного виховання із студентами спеціального навчального від...

Фізичне виховання дітей молодшого шкільного віку
Анатомо-фізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку. Особливості, засоби і форми фізичного виховання дітей в сім’ї; організація режиму дня...

Фізичне виховання учнів спеціальної медичної групи