Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Спорт и туризм

Сегментування ринку туристичних послуг

Тип: курсовая работа
Категория: Спорт и туризм
Скачать
Купить
Поняття сегментування ринку та його принципи. Критерії сегментації туристичного ринку. Вибір цільових сегментів ринку та стратегії охоплення ринку. Оцінка соціально-економічних умов формування гірськолижного туризму на прикладі комплексу "Буковель".
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ВСТУП

В умовах загострення кризи, розвиток гірського туризму та піших маршрутів є актуальним, адже останні роки позначені певними кроками в розвитку карпатського туризму, який проходить період свого становлення на основі врахування потреб споживачів з використанням різних принципів сегментації туристичного ринку.

Гірський туризм в Україні має багаторічну історію. Організаційно він зміг сформуватися у 50-ті роки ХХ століття - коли з'явилися перші осередки (секції) туризму в містах України. Найбільшого свого розвитку і масовості в Україні гірський туризм досягнув на початку 90-х років ХХ століття, коли у спортивні походи щорічно ходило кілька тисяч чоловік, а комісії з туризму існували практично при всіх обласних федераціях туризму.

В Україні, на сьогодні, функціонують чотири основні гірськолижні курорти, це - Буковель, Яблуниця, Славсько та Драгобрат.

Гори розташовані на території 4 областей України: Львівської, Закарпатської, Івано-Франківської і Чернівецької. Регіон також умовно поділяється на 2 частині - Прикарпаття і Закарпаття. Прикарпаття - це Івано-Франківська і Чернівецька області, Закарпаття - Закарпатська область. Частина Львівської області також розташована на території гір (південна частина).

Експерти зазначають: вихід України на світовий ринок з конкурентоспроможним туристичним продуктом значною мірою визначатиметься перспективністю політики соціально-економічної реконструкції регіону. Практична реалізація такої грамотної політики забезпечила б необхідні соціально та екологічно орієнтовані зміни у всіх галузях господарства вітчизняного Карпатського регіону.

Вивчення теоретичних основ розвитку туризму та піших маршрутів здійснювали такі науковці, як: Андропов О.М., Бейдик О.О., Гаспарян А.А., Гнатів О.К., Гонгало П.Ф., Горобець Н.П., Дурович А. П., Заставний Ф.Д., Зіновчук Т.С., Калиновський С.С. та інші.

Проблемами соціально-економічних умов розвитку туризму з використанням маркетингових підходів займалися такі дослідники-економісти, як: Александрова А. Ю., Вавула Н.Г., Бейдик О.О., Вачевський М. В., Гаспарян А.А., Дурович А. П., Кифяк В.Ф., Кудла Н. Є. та інші.

Метою дослідження є сегментування ринку послуг, зокрема ринку туристичної індустрії для ТК «Буковель» для виявлення напрямів та перспектив його подальшого розвитку.

Виходячи з мети дослідження, в роботі поставлено і виконано наступні завдання:

· виявити роль сегментування ринку у сфері послуг, а також критерії сегментації туристичного ринку зокрема;

· розглянути аспекти відбору цільових сегментів ринку та основні стратегії охоплення ринку;

· визначити фактори, які необхідно враховувати при виборі стратегії охоплення ринку послуг;

· оцінити соціально-економічні умови формування гірськолижного туризму на прикладі комплексу “Буковель”;

· дослідити ефективність використання рекреаційних ресурсів в гірськолижному центрі “Буковель”;

· описати перспективи розвитку гірських територій і напрями підвищення ефективності функціонування гірськолижних курортів;

· дослідити шляхи подолання назрілих проблем та залучення іноземних інвестицій у розвиток лижного комплексу “Буковель”.

Предметом дослідження виступають теоретико-практичні підходи до сегментації ринку послуг, їх суть та головні принципи.

Об'єктом дослідження є туристичний комплекс «Буковель».

Мета і завдання, предмет та об'єкт дослідження зумовили таку структуру курсової роботи:

1. Розділ - Теоретичні аспекти сегментування ринку як основний прийом маркетингу - розкриває сутність сегментування ринку та його основні принципи, подає фактори, які необхідно враховувати при виборі стратегії охоплення ринку послуг;

2. Розділ - Аналіз основних принципів сегментування ринку послуг на прикладі ТК „Буковель” - ознайомлює з соціально-економічними умовами формування гірськолижного туризму на прикладі комплексу «Буковель», містить інформацію щодо ринкових можливостей підприємства та основних принципів сегментування ринку туристичних послуг;

3. Розділ - Напрями розширення ринків збуту та охоплення нових сегментів туристичного ринку ТК „ Буковель” - розкриває шляхи підвищення ефективності функціонування гірськолижного курорту «Буковель» на основі сегментування ринку туристичних послуг.

Курсова робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи 50 сторінок комп'ютерного тексту, у тому числі 10 таблиць, 6 рисунків. Список використаних джерел містить 18 позицій.

І. Теоретичні аспекти сегментування ринку як основний прийом маркетингу

1.1 Поняття сегментування ринку та його основні принципи

За допомогою сегментації ринку, що її проводить підприємство чи фірма, втілюється у життя найважливіший принцип маркетингу - орієнтація на споживача.

Сегментація ринку - це розподіл споживачів на групи на основі різниці в потребах, характеристиках чи поведінці і розроблення для кожного з груп окремого комплексу маркетингу [5, с. 61].

Сегмент ринку складається із споживачів, що однаково реагують на один і той самий комплекс стимулів маркетингу [10, с.55].

Маркетологи вважають, що правильне виділення ринкового сегмента - половина комерційного успіху, і постійно згадують модифікацію відомого принципу Парето: 20% сегмент певного ринку забезпечує, як звичайно, 80% доходів та прибутку фірми.

Сегментацію ринку можна здійснювати за різними змінними параметрами. Далі наведено найпоширеніші принципи сегментації ринку:

· Сегментація за географічним принципом передбачає розподіл світового ринку на різні географічні одиниці (зовнішній і внутрішній, регіональні ринки, ринки окремих країн, внутрішні регіональні ринки), це дає змогу врахувати особливості окремих країн світового ринку, а на внутрішньому - оцінювати чисельність населення, особливості транспортної мережі та структуру промисловості району, ступінь насиченості ринку в даному регіоні [10, с. 55];

Географічний принцип передбачає розбиття ринку з урахуванням географічних відмінностей - країна, регіон, область, місто, район міста, село. Розташування регіону відображає відмінності в доходах, культурі, традиціях, релігійних переконаннях. Регіон характеризується кліматом, чисельністю та густотою населення, певним співвідношенням міського та сільського населення, чоловіків та жінок. Регіони відрізняються також рельєфом місцевості. Специфічна для кожного з них і транспортна мережа. Різняться вони і структурою комерційної діяльності (банки, підприємства, туристичні комплекси, рівень конкуренції). Динаміка регіону, рівень інфляції, тобто усе те, що становить регіональний принцип, нерозривно пов'язане з політично - економічним принципом. Ще однією прикметною рисою є діючі в ньому юридичні обмеження щодо ввозу-вивозу товару, забруднення навколишнього середовища [6, с. 115].

· Сегментація за демографічним принципом передбачає розподіл ринку на сегменти на основі таких демографічних змінних, як стать, вік, розмір сім'ї, раса, національність, релігія. Демографічні характеристики - найпопулярніші фактори сегментації споживчого ринку, які найлегше виміряти;

За віком споживачів можна розділити на кілька категорій: діти, підлітки, дорослі, люди похилого віку. Ні у кого не виникає сумніву, що перукарні, ательє, сфера побутових послуг, фірми-виробники текстилю, косметики, ювелірних виробів орієнтуються на стать покупця, враховуючи багато факторів. Поведінка покупця залежить від його сімейного стану та етапів життєвого циклу сім'ї. У цьому зв'язку ринок можна сегментувати так: молоді люди, які живуть окремо від батьків; молоді подружні пари без дітей; подружні пари з дітьми дошкільного віку; сім'ї з дітьми шкільного віку; сім'ї з дорослими дітьми, що живуть разом з батьками; працююче подружжя похилого віку; подружжя-пенсіонери похилого віку; самотні працюючі люди; удовуючи пенсіонери. Зрозуміло, що потреби у кожної з перелічених категорій суттєво різняться [6, с. 122].

· Сегментація за соціально-економічними характеристиками враховує рівень доходів споживачів, приналежність до певного класу, професію, освіту [6, с. 115];

За рівнем доходів споживачів можна розділити на групи з низькими, середніми та високими доходами. Кожна з цих категорій має різноманітні можливості на придбання товарів і послуг. Споживачів класифікують за родом занять, тобто за професійною ознакою. Залежно від цього люди різних професій мають свої підходи до організації харчування, ношення одягу. З названою ознакою тісно пов'язаний рівень освіти. Не можна не рахуватися при сегментації ринку з національністю, расовою належністю, релігійними переконаннями.

· Сегментація за психологічним принципом передбачає врахування типу особистості та стилю життя, зокрема потребують різних маркетингових підходів споживачі - новатори, естети, життєлюби, ділові лідери, любителі втіх;

Кожна людина, природно, має суто специфічний тип особистості, тобто сукупність прикметних рис, психологічних характеристик, які забезпечують відносні послідовність та постійність його відповідних реакцій на навколишнє середовище . Тип особистості можна з певною мірою точності описати шляхом таких властивостей, як: самоорганізація, інтелект, незалежність, підготовленість, психологічний такт, комунікабельність, настороженість, владолюбство. Знання типу особистості надає можливість фі...

Другие файлы:

Статистичне вивчення ринку туристичних послуг
Поняття та види ринку туристичних послуг. Основні завдання статистики туризму. Методичні засади дослідження та система показників динаміки ринку турис...

Проблеми ринку туристичних послуг Кримського півострова
Структура та логічна схема функціонування ринку туристичних послуг. Динаміка туристичних потоків, теперішнє становище туристичних послуг. Рекреаційні...

Формування конкурентоспроможнього ринку туристичних мiжнародних туристичних послуг

Організація діяльності туристичного агентства "Азимут"
Характеристика типу та правового статусу туристичного агентства "Азимут". Принципи діяльності туристичних фірм. Загальна характеристика діяльності під...

Формування маркетингової стратегії виходу українських туристичних компаній на європейський ринок туристичних послуг
Передумови виходу туристичних компаній на європейський ринок. Основні напрямки стратегії українських компаній на європейському ринку туристичних послу...