Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Спорт и туризм

Роль фізичного виховання для покращення здоров’я студентів-культурологів ЛНУ ім. І. Франка

Тип: реферат
Категория: Спорт и туризм
Скачать
Купить
Процес навчання, виховання та розвитку студента-культуролога в системі фізичного виховання. Особливості організації різних видів занять з фізкультури в юнацькому віці. Навчання сценічному фехтуванню: нанесення і відбиття ударів, способи обеззброєння.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Роль фізичного виховання у студентів-культурологів ЛНУ ім. І. Франка

Сучасна українська педагогіка розглядає фізичне виховання як невід'ємну складову частину всебічного розвитку особистості та важливого засобу спонукання молодої людини до здорового способу життя. Тому, однією із провідних сторін розвитку особистості є фізичний розвиток, який безпосередньо пов'язаний зі здоров'ям людини. Адже, саме у період студентських років у молодої людини закладаються основи здоров'я, довголіття всебічної рухової підготовленості і гармонійного фізичного розвитку. Ось, чому видатний педагог В.А. Сухомлинський підкреслював, що від здоров'я, життєрадісності юнаків залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили. П.Ф. Лесгафт у своїх працях зазначав: «Особливу увагу слід приділити зв'язку розумової діяльності з фізичною. [4,7] Чергування інтелектуальних і фізичних зусиль сприятливо впливає на здоров'я молоді, внаслідок чого підвищуються інтенсивність і якість розумової діяльності».

Тому, надзвичайно важливо правильно організовувати заняття фізичною культурою саме в юнацькому віці, що дозволить молодому організму накопичити сили і забезпечить надалі не тільки повноцінний фізичний, але й різнобічний розвиток особистості.

Власне, тому підготовка студентів культурологів Львівського національного університету імені Івана Франка до успішного засвоєння фізичних навантажень - найважливіше завдання тренерів і викладачів фізичних дисциплін. Ця підготовка передбачає різнобічний розвиток кожного студента і в першу чергу його повноцінне фізичне виховання.

Слід відзначити, що сьогоденні навчальні вимоги до студентів культурологів привели до збільшення обсягу та інтенсивності навчально-пізнавальної діяльності в ЛНУ ім. І. Франка. Нерідко, навчальний процес на факультеті культури і мистецтв будується за принципом інтенсифікації дидактичного процесу, тобто до основного (профільного) блоку предметів додаються непрофільні. Очевидно, цей процес з однієї сторони дає цілком позитивний ефект, адже його метою є організація активності студентів і їх залучення у виборі професійного шляху, проте це з іншої сторони перевантажує додатковою роботою. Це веде до збільшення навчального навантаження, що, в свою чергу, може завдати серйозної шкоди особистому розвитку і стану здоров'я студентів.

Однак, незважаючи на традиційне декларування принципу всебічного розвитку особистості в процесі фізичного виховання, його реалізації в реальній практиці роботи приділяється недостатня увага, про це свідчить зокрема введення одного заняття фізичної культури на тиждень.

Звісно, що багато проблем, пов'язаних з адаптацією студента першокурсника в університеті, а також постійною завантаженістю студентів старших курсів, що звичайно, становить негативний фактор ризику для здоров'я, може бути усунено внаслідок занять фізичними вправами. Ось, чому, фізичне виховання традиційно розглядається лише як засіб оптимізації фізичного статусу людини, що нівелює завдану шкоду інтелектуальному та соціально-психологічному розвитку, чим помітно обмежуються можливості цілісного формування особистості.

Мета дослідження: висвітлити роль фізичного виховання у ЛНУ ім. І. Франка для покращення здоров'я студентів культурологів.

Завдання:

1) проаналізувати наукову, психолого-педагогічну і методичну літературу з проблеми адаптації в університеті засобами фізичного виховання, вивчити програми фізичного виховання навчання студентів культурологів ЛНУ ім. і. Франка;

2) вивчити і охарактеризувати процес навчання, виховання та розвитку студента культуролога в системі фізичного виховання;

3) розглянути особливості організації різних видів занять з фізичної культури в юнацькому віці.

Результати дослідження.

Щоб привернути увагу до проблем фізичного виховання, в Україні розроблено комплексну програму «Фізичне виховання -- здоров'я нації», в якій визначено пріоритетні напрями державної політики на 1999--2005 роки. Згідно з нею, фізичне виховання в навчально-виховній сфері як складова частина загальної системи освіти має закласти підґрунтя для забезпечення та розвитку фізичного і морального здоров'я, комплексного підходу до формування розумової та психологічної підготовки до активного життя й професійної діяльності на принципах індивідуального підходу, пріоритету оздоровчої спрямованості, широкого використання різноманітних засобів і форм фізичного вдосконалення безперервності цього процесу.

Теорія і практика фізичного виховання спираються на дані фізіології. Фізіологічна наука озброює теорію і методику фізичного виховання закономірностями розвитку організму людини, правильного врахування впливу різноманітних чинників на його функціональну діяльність. На основі її даних розробляють науково обґрунтовану систему фізичних вправ, спрямованих на розвиток рухових дій і формування фізичних якостей організму. [2,33]

Основною формою фізичного виховання студентів культурологів ЛНУ ім. І. Франка є навчальне заняття, котре триває 1,5 год. Цікаве за змістом, глибоко продумане, проведене емоційно, з піднесенням, заняття формує у свідомості студентів уявлення про важливість для покращення , дуже впливає на їх розвиток.

Очевидно, що наша система фізичного виховання студентів включає в себе наступні ланки:

- зміцнення здоров'я та загартовування, сприяння правильному фізичному розвитку та підвищенню працездатності організму;

- формування та вдосконалення рухових навичок і вмінь, навчання новим видів рухів і повідомлення пов'язаних з цим знань;

- розвиток основних рухових якостей (сили, витривалості, швидкості та спритності);

- виховання волі, сміливості, наполегливості, дисциплінованості, колективізму, почуття дружби і товариства, навичок культурної поведінки, якісного відношення до праці і суспільної власності;

- формування звички і виховання стійкого інтересу до систематичних занять фізичними вправами;

- прищеплення гігієнічних навичок, повідомлення знань з гігієни фізичних вправ і загартовування;

- прищеплення організаторських навичок, підготовка фізкультурного активу.

Здійснення цієї системи може вважатися задовільним, якщо у студента сформована потреба і він опановує необхідними вміннями власного фізичного удосконалення, використовує ці вміння у організації свого життя.

Важливим засобом у цьому напрямку є спорткомплекс ЛНУ ім. Франка. Там, досвідчені викладачі сприяють подальшому впровадженню фізичної культури, створюють необхідні можливості для всебічної фізичної підготовки.

Заняття із фізичної культури полягають, як правило, з трьох частин: підготовчої, основної та заключної. [3,136] Початок заняття використовується для створення у студентів бадьорого настрою, бажання займатися фізкультурою і для підготовки молоді до виконання складних фізичних вправ в основній частині заняття. Тому на початку заняття переважають загально розвиваючі вправи, такі як пробіжка, ходьба з додатковими рухами, розминка тощо.

В основну частину включаються види фізичних вправ, передбачені програмою відповідного навантаження для кожного курсу. Вправи, а також різноманітні ігри, що входять у програму занять, приводять студентів у збуджений стан. Зняти це збудження і підготувати молодь до наступних пар, адже переважно фізкультура, розпочинає навчальний день - мета третьої, заключної частини заняття. На цьому етапі використовуються ходьба, різноманітні дихальні вправи. [3,194]

У процесі заняття фізичного виховання вирішуються освітні, виховні та оздоровчі завдання. Ця система визначена збігається із Положенням про фізичне виховання студентів ВНЗ, що є базисною основою комплексної програми «Фізичне виховання -- здоров'я нації», за 1999 - 2005 рр., котра включає заняття з фізичної культури, позанавчальну спортивно-масову роботу в ВНЗ (гуртки фізичної культури, спортивні секції, спортивні змагання), а також фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня (за місцем проживання студентів, зокрема в гуртожитках в юнацьких спортивних школах, спортивних товариствах, самостійні заняття студентів спортом на приуніверситетських і дворових майданчиках, стадіонах тощо.)

Освітні завдання полягають у навчанні студентів виконання фізичних вправ, передбачених програмою, у розвитку умінь і навичок застосовувати ці вправи в житті.

Виховні завдання уроку полягають у вихованні у молоді уваги, дисциплінованості, акуратності, дбайливого ставлення до майна, почуття дружби і товариства, сили волі, цілеспрямованості, самостійності, наполегливості в подоланні труднощів.

Важливе виховне завдання заняття з фізичної культури - прищепити студентам зацікавлення і любов до систематичних занять спортом. Кращі викладачі розробляють заняття для студентів молодших та старших курсів згідно розподілу сили, застосовуючи практику зацікавлення молоді, що створює ділове відношення до предмету вивчення.

Вирішенню оздоровчих завдань сприяють правильне проведення заняття і виконання санітарно-гігієнічних норм. Вже з I курсу викладач ознайомлює студентів із вимогами поведінки і зовнішнього вигляду на заняттях із фізвиховання з метою послідовного перетворювати засвоєне знання у навички і звички поведінки. Цим забезпечується виховання студентів у дусі свідомої дисципліни, організованості, підтягнутості.

Дуже корисно поступово вводити у процес занятт...

Другие файлы:

Методи оцінки стану фізичного здоров’я та фізичної підготовленості студентів
Морфофункціональні показники, які визначають фізичну працездатність і рівень фізичного здоров’я та фізичної підготовленості студентів. Методики оцінки...

Застосування фізичних тренувань різного спрямування для вдосконалення фізичного здоров’я дівчат з урахуванням соматотипу
Робота виконана у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського на кафедрі медико-біологічних основ фізичного вихованн...

Застосування фізичних тренувань різного спрямування для вдосконалення фізичного здоров’я дівчат з урахуванням соматотипу
Наявні підходи до вирішення проблеми покращення фізичного здоров’я студентської молоді. Особливості впливу фізичних навантажень різного спрямування на...

Застосування фізичних тренувань різного спрямування для вдосконалення фізичного здоров’я дівчат з урахуванням соматотипу
Особливості впливу фізичних навантажень різного спрямування на показники фізичного здоров’я дівчат 17-19 років різних соматотипів. Наявні підходи до в...

Фізичне виховання
У роботі наводяться рекомендації з методики проведення оздоровчо– тренувальних занять з фізичного виховання із студентами спеціального навчального від...