Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Спорт и туризм

Підвищення рівня рухової активності студентів вузу засобами міні-футболу

Тип: дипломная работа
Категория: Спорт и туризм
Скачать
Купить
Узагальнення стану здоров'я, фізичної підготовленості та рухової активності студентів. Розгляд можливості задоволення спортивно-оздоровчих потреб засобами міні-футболу в умовах ВНЗ. Удосконалення методики фізичної підготовки студентів на даних заняттях.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Зміст

фізичний студент міні футбол

Перелік умовних скорочень

Вступ

Розділ 1. Сучасний стан фізичного виховання у ВНЗ та перспективи міні-футболу як ефективного засобу підвищення рівня рухової активності студентів

1.1 Концептуальні основи фізичного виховання студентів

1.2 Місце і значення фізкультурно-спортивної активності у способі життя студентської молоді

1.3 Міні-футбол як ефективнй засіб підвищення рухової активності студентів ВНЗ

Висновки до першого розділу

Розділ 2. Методи і організація досліджень

2.1 Методи дослідження

2.2 Організація дослідження

Розділ 3. Характеристика стану здоров'я, фізичної підготовленості, ухової активності та спортивно-оздоровчих потреб студентів ВНЗ

3.1 Фізичне здоров'я студентів

3.2 Характеристика змін обсягу рухової активності студентів експериментальних групах за 2013-2014 навчальний рік

3.3 Стан фізичної підготовленості студентів за період навчання у вищому педагогічному навчальному закладі

3.4 Порівняльний аналіз рухової активності студентів 1-4-х курсів

3.5 Характеристика спортивно-оздоровчих потреб студентів та можливостей їх задоволення під час навчання

Висновки

Список використаної літератури

Додатки

Перелік умовних скорочень

АТ(діаст) - діастолічний артеріальний тиск

АТ(сист) - систолічний артеріальний тиск

ВНЗ - вищі навчальні заклади

ВООЗ - всесвітня організація охорони здоров'я

ЕГ - експериментальна група

ЖЕЛ - життєва ємність легень

ЖІ - життєвий індекс

ЗІВ - індекс зросту ваги

ЗФП - загальна фізична підготовка

ІРА(т) - індекс рухової активності за тиждень

КГ - контрольна група

ОГК - окружність грудної клітки

ППФП - професійно - прикладна фізична підготовка

РФП - рівень фізичної підготовленості

РФЗ - рівень фізичного здоров'я

Т(Т) - сума часу за тиждень

ФОРА - сума часу на зайняттях фізкультурно - оздоровчими вправами

ЧСС - частота серцевих скорочень

Вступ

Актуальність. Дослідження останніх років щодо рухової активності різних соціально-демографічних груп населення дозволили виявити деякі її закономірності і взаємозв'язки з фізичною підготовленістю. Насамперед, слід зазначити фундаментальні роботи Л.Н. Нифонтової [101], В.І. Жолдак у співавт. (1963-1992 рр.), O.A. Пирогової, Л.Я. Іващенко (1981-1986 рр.) [59,104], К. Купера (1979) [83] з проблем рухової активності. Серед сучасних науковців, питання рухової активності досліджували, В.В. Романенко [118], А.І. Драчук [52]та інші. Проте, вказані дослідження, в першу чергу, стосувалися професіонально-прикладних, вікових і статевих аспектів і деякою мірою регіональних особливостей рухової активності різних груп населення. Також є дослідження взаємозв'язку різних за змістом видів фізкультурно-спортивної та оздоровчої активності і рівнем рухової активності.

При цьому важливо зазначити, що специфіка навчання у ВНЗ педагогічного профілю вивчена недостатньо. Зауважимо, що більшість робіт мали констатуючий характер, зокрема досліджувалися проблеми перспектив різних видів рухової активності, в тому числі конкретних фізичних вправ з метою забезпечення раціональних режимів рухової активності студентів певних профілів вищого навчального закладу. Методичні аспекти забезпечення самостійних занять досліджувались паралельно, поза контекстом змісту рухової активності і її регіональних особливостей, які мають вплив на формування мотивації щодо участі студентів у фізкультурно-спортивній і оздоровчій роботі.

У той же час урахування бажання студентів займатися фізичними вправами досить важливе, оскільки при обмеженому виборі форм і видів фізкультурно-спортивних і оздоровчих занять без опори на конкретні інтереси студентів, значно знижується чисельність осіб, залучених до них [33].

Аналіз наукової літератури [96; 97; 98] свідчить про те, що існуючі методи організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах недостатньо ефективні для підвищення рівня рухової активності, фізичної підготовленості, інтересу значної кількості студентів до занять фізичними вправами.

Проблема оптимізації фізичного виховання на основі спортивних інтересів і мотивів фізичного вдосконалення студентської молоді вже давно є предметом уваги багатьох дослідників [26; 29]. Ефективність занять з фізичного виховання з конкретною спортивною спрямованістю підтверджено низкою наукових досліджень [85; 97].

Не дивлячись на особливу популярність міні-футболу серед студентів, як серед юнаків, так і серед дівчат, та наявність наукових досліджень з міні-футболу [12], потрібно зазначити, що в силу об'єктивних і суб'єктивних причин міні-футбол, як ефективний засіб підвищення рівня фізичної підготовленості, рухової активності та підтримання постійного інтересу до занять, не знайшов свого використання в програмах з фізичного виховання студентів ВНЗ.

Це і зумовило вибір теми дослідження "Підвищення рівня рухової активності студентів ВНЗ засобами міні-футболу".

Об'єкт дослідження - рухова активність студентів ВНЗ.

Предмет дослідження - вплив занять міні-футболом на рівень рухової активності студентів ВНЗ.

Мета дослідження - теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність занять міні-футболом на рівень рухової активності студентів ВНЗ.

Відповідно до мети були поставлені такі завдання:

1) Теоретично узагальнити та визначити особливості стану здоров'я, фізичної підготовленості, рухової активності студентів 1-4-х курсів ВНЗ.

2) Вивчити спортивно-оздоровчі потреби студентів та можливість їх задоволення засобами міні-футболу в умовах ВНЗ.

3) Удосконалити методику фізичної підготовки студентів ВНЗ на заняттях з міні-футболу.

4) Дослідити вплив занять міні-футболом за розробленою методикою на фізичну підготовленість та рівень рухової активності студентів ВНЗ.

Поставлені завдання вирішувалися такими методами дослідження:

- теоретичний аналіз узагальнення наукової літератури;

- педагогічні спостереження;

- анкетування;

- тестування;

- педагогічний експеримент;

- хронометраж рухової активності;

- методи математичної статистики.

Наукова новизна одержаних результатів:

- доповнено дані про структуру, зміст та обсяг рухової активності студентів ВНЗ;

- розширене уявлення про стан здоров'я, спосіб життя, ставлення до фізичного виховання і спорту й спортивно-оздоровчі потреби студентів ВНЗ.

Практичне значення одержаних результатів:

- збільшений рівень рухової активності студентів ВНЗ засобами міні-футболу;

- результати дослідження можуть бути використані в процесі фізичного виховання студентів на кафедрах фізичного виховання ВНЗ.

Публікації. За матеріалами досліджень підготовлено статтю на Всеукраїнську науково-практичну конференцію "Фізичне виховання, спорт та здоров'я людини: досвід і сучасні технології", що відбудеться в Запорізькому національному технічному університеті.

Структура та обсяг дипломної роботи.

Дипломна робота складається зі вступу, 3-х розділів, загальних висновків, списку використаних джерел, додатків. Матеріали дослідження викладені на 120 сторінці, містять основного тексту 72 сторінки, містять 11 таблиць, 9 рисунків. У дипломній роботі опрацьовано 118 літературних джерел.

Розділ 1. Сучасний стан фізичного виховання у ВНЗ та перспективи міні-футболу як ефективного засобу підвищення рівня рухової активності студентів

1.1 Концептуальні основи фізичного виховання студентів

Як свідчать "Державні вимоги до системи фізичного виховання дітей", стратегічною метою фізичного виховання в "країні є формування фізичного, морального і психологічного здоров'я, усвідомленої потреби у фізичному вдосконаленні, розвиток інтересу і звички до самостійних занять фізкультурою і спортом, набуття знань і вмінь здорового способу життя [4; 93].

Програма з фізичного виховання, яка була затверджена 14 листопада 2003 року Міністерством освіти і науки України для досягнення мети і вирішення завдань фізичного виховання студентів повинна забезпечувати для взаємозалежних змістовних дидактичних компоненти: обов'язковий базовий, що формує основи фізичної культури особистості фахівців відповідного рівня освіти бакалавр, спеціаліст, магістр) і елективний, що спирається на базовий і доповнює його з урахуванням професійної фізичної підготовки, індивідуальних мотивів, інтересів і потреб, стану здоров'я. Навчальний матеріал кожного з компонентів реалізується через розділи програми: теоретична підготовка, методична підготовка, фізична підготовка і контроль [22].

В цільовій комплексній програмі "Фізичне виховання - здоров'я нації" [27], в напрямку "Фізичн...

Другие файлы:

Оцінка тижневого рівня рухової активності учнів старшого шкільного віку міської та сільської місцевості
Аналіз проблеми рухової активності дітей старшого шкільного віку. Об’єм необхідної добової рухової активності старшокласників. Практичні рекомендації...

Оцінка рухової активності українських школярів 10-14 років
Морфофункціональні характеристики вікових особливостей школярів. Фізична підготовка в загальноосвітній школі та засоби підвищення рухової активності д...

Застосування фітнес-технології для підвищення рухової активності та фізичної підготовленості підлітків
Проблема пошуку сучасних та ефективних засобів підвищення рухової активності і фізичної підготовленості підлітків. Розробка фітнес-технології для підв...

Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні студентів на прикладі фітнес-програм, що базуються на видах рухової активності аеробної спрямованості
Фітнес-програми як форми рухової активності, що мають як оздоровчо-кондиційну спрямованість, так і мету, пов’язану з розвитком здібностей до вирішення...

Увага, як психічний процес
Основні підходи до проблеми визначення природи уваги - спрямованості і зосередженості свідомості, що передбачає підвищення рівня сенсорної, інтелектуа...