Використання інформаційних технологій в тренувальному процесі спортсменів-єдиноборців
Краткое сожержание материала:
Размещено на
Размещено на
КУРСОВА РОБОТА
на тему
«Використання інформаційних технологій в тренувальному процесі спортсменів-єдиноборців»
ВСТУП
Актуальність. Як відомо, наш сучасний світ постійно розвивається. Як у плані науково-технічному, так і духовному та фізичному. Дуже багато з'являється різних відкриттів і досягнень у всіх областях наукової діяльності.
Знання синтезуються людиною і охоплюють все більш широкий спектр. Поряд з цим створюються більш досконалі методи досягнення тих чи інших цілей і завдань, більш досконале і швидкодіючий обладнання та комп'ютерні програми, так недавно ввійшли до ужиток людини і стали необхідним інструментом в роботі з досягнення наукового прогресу в цілому.
Спортивні єдиноборства як вид спорту постійно розвивається, синтезуючи технічні та тактичні елементи з різних стилів. Актуальним стає питання про якість навчання спортсменів даному виду спорту і сучасних методах викладання. Теоретична (інтелектуальна) підготовка спортсмена є значущою в багаторічній тактико-технічній підготовці у всіх видах спорту.
Спортивні єдиноборства не є винятком. Елементами рукопашного бою як інтегральної системи є різні спортивні єдиноборства, характеризуються притаманними кожному з них техніко-тактичного арсеналу. Велика роль повинна приділятися теоретичній підготовці, не тільки в кожному з її розділів (видів спортивних єдиноборств), але і в цілому як інтегральної системи.
Сучасні досягнення в галузі інформаційних технологій, одними з яких є мультимедіа технології, дозволяють створювати інтерактивні віртуальні динамічні та анімаційні об'єкти, різні звукові ефекти і використовувати аудіо-та відеофрагменти, а застосовно з інтернет-технологіями, є можливість створювати наочні навчальні системи, демонструвати реальні події. Таким чином, представлений для навчання матеріал більш наочний і легкий у сприйнятті. Це дає можливість навчання спортсменів теоретичній базі в максимально короткі терміни.
Хоча зараз технологія навчання за допомогою інформаційних засобів мультимедіа в спортивних видах єдиноборств постійно розвивається, в даний час в навчанні рукопашному бою як спортивному увазі цей рівень програмних засобів ще значно низький. Тому також актуальним є створення такого роду програм в даному виді спорту.
Мета курсової роботи полягає у впровадженні інформаційних технологій у практичній та теоретичній підготовці спортсменів-єдиноборців, слідкування за загальним фізичним станом спортсменів та включенні мультмедіа - програм у тренувальний процес, для нагляду та аналізу щодо змін тренувального процесу у позитивний бік або для досягнення більш високої спортивної майстерності із використанням інформаційних технологій.
Визначена мета дослідження зумовила постановку і розв`язаня певних завдань:
· Аналіз сучасних методів підготовки спортсменів-єдиноборців
· Огляд та зрівняння фізичних якостей спортсменів з різних видів єдиноборств на прикладі аналізу літературних джерел
· Аналіз та огляд існуючого програмного забезпечення для спортсменів - єдиноборців
Об`єктом дослідження є можливості сучасних інформаційних технологій та їх роль у підготовці кваліфікованих тренерів та спортсменів у галузі спортивних єдиноборств.
Предмет дослідження полягає у аналізі та підготовці тренерів та спортсменів-єдиноборців до змагань із використанням інформаційних технологій.
За методологічний фундамент використані наукові методи, які полягають у сучасних вимогах інформаційних технологій щодо тренування у єдиноборствах, загальному аналізі тренувального процесу як невід'ємної частини здорового способу життя спортсменів та науковий підхід до визначення ролі інформаційних технологій у спортивних єдиноборствах як одної із галузей фізичного виховання.
Для цього використовуються певні наукові методи діалектичного пізнання: методи аналізу і синтезу, індукція і дедукція, моделювання, абстрагування, прогнозування, тощо.
У розробці даної роботи використано педагогічне спостереження та аналіз спеціальної наукової літератури щодо спортивних єдиноборств, а також інформаційне моделювання.
Наукова новизна оброблених та аналізованих у роботі даних полягає у впровадженні спеціального програмного забезпечення у сфері спортивних єдиноборств як однієї із галузей фізичного виховання.
Практичне значення оброблених та аналізованих у роботі даних полягає у використанні спеціального програмного забезпечення для більш вдосконалених результатів тренування у сфері спортивних єдиноборств.
Структура і обсяг роботи. Курсова робота викладена на 54 сторінках, складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Робота містить 2 таблиці, 6 зображень. В роботі використано 35 літературних джерел.
РОЗДІЛ 1. ІСТОРИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ У ПРАКТИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ СПОРТСМЕНІВ - ЄДИНОБОРЦІВ
1.1 Історія розвитку спортивних єдиноборств. Історія Муай-Тай (Таїландський бокс)
Більшість джерел вказують, що перші згадки про Муай Тай з'явилися ще в епоху царства Сукхотаї (древнє царство на території сучасного Таїланду зі столицею в місті Сукхотаї). Старовинні настінні написи Сукхотайского періоду свідчать, що в ті часи місцеве населення часто брало участь у кривавих збройних сутичках з сусідніми державами. В армії солдат навчали методам ведення бою з мечем і списом, а також техніці використання власного тіла, як зброї, в рукопашних ситуаціях "один на один". Для цього були розроблені спеціальні техніки нанесення ударів руками, ногами, ліктями, колінами, головою, техніки виведення з рівноваги, кидків, захоплень, больових прийомів і задушливих.
Потім був період Аюттайя. Епоха активного протистояння Таїланду бірманські і камбоджійським окупантам. Цей час є дуже важливою сходинкою у розвитку Муай Тай. Відточують роками народне бойове мистецтво знову отримало можливість самоперевірки в боях на смерть. Таким способом викристалізовувалась техніка та методи, почалася нова історія.
З цього часу тайський бокс продовжував активно розвиватися і набирав все більшої популярності, як серед простого люду, так і серед представників королівської знаті. Кілька поколінь охоронців палацових покоїв королів Таїланду навіть змогли розробити свій напрямок Муай Тай, що відрізняється витонченим технічним арсеналом і перевіреними в безлічі поєдинків методами знищення ворога.
На сьогоднішній день Муай Тай представляє з себе повністю самодостатню систему.
1.1.1. Історія карате
З давніх часів Окінава є універсальним полігоном, для створення максимально ефективного мистецтва бою неозброєного людини. Таким мистецтвом стало ОКІНАВА-ТЕ. Слово Окінава буквально означає - "мотузок на горизонті", і цей суворий острів дійсно своїм виглядом нагадує зав'язаний у вузол мотузок, кинутий в море. Зараз щоб покрити відстань від материка (Китаю) до Окінави потрібно всього лише кілька годин, а раніше користуючись вітром і течією, допливали за 3-5 доби. Все це робить зрозумілою роль положення острова Окінава. Населення архіпелагу, етнічно тяжіє до японців, до цих пір зберігає свою етнографічну специфіку. Окинавци - не японці і не китайці, проте справжня історія походження корінних жителів цих островів залишається невідомою. Той факт, що Окінава знаходиться недалеко від Китаю, має найважливіше значення при розгляді питання про витоки розвитку Окинава-те.
Завдяки цій обставині посли, купці, ченці подорожували до континентального Китаю. У результаті такого обміну окинавци могли познайомитися з різними аспектам китайської культури, в т.ч. з китайськими бойовими мистецтвами того часу.
Середні століття
З найдавніших літературних джерел, зокрема Дадао біцзі (Записки великого острова), відомо, що розвиток відносин між Китаєм і Окінавою було налагоджено вже в 6 столітті н.е. (Період імперської династії Сун), а свого піку досягло в середині 15 століття за часів правління Окинавськой династії Се. Розвиток бойових мистецтв на Окінаві того часу йшло в 2-х напрямках: цюань фа (китайські системи бою) і те де (окинавськіє бойові мистецтва).
Окупація Японією
Однак 1609 приносить кінець відносинам між Окінавою і Китаєм, від яких Окінава отримувала економічну і культурну користь. Глава південно-японського клану Сацума, Шімадзу Ієхтса з дозволу японського імператора, з 3-ма тисячами самураїв, озброєних гарматами, на ста кораблях здійснив захоплення Окінави. Це був кінець Окинавськой незалежності і початок складного підкорення архіпелагу Рюкю. У 1610 році Шімадзу видає безліч заборон та указів. Населення Окінави обкладається жорстокими податками і піддається дискримінації. Проте, один з заборон, несподіваним чином для загарбників, надав потужний стимул для розвитку Окінава те. Йшлося про заборону не тільки на носіння та зберігання, а й на володіння якою-небудь зброєю, а також на заняття бойовими мистецтвами взагалі, під загрозою смертної кари. У відповідь на це, всі таємні суспільства цюань фа і те де в 1629 р. об'єдналися в єдиний союз проти японських окупантів. Наслідком цього є створення нового смертоносного мистецтва, яке виникло як комбінація всіх існуючих концепцій, назване просто ТЕ, а пізніше ОКІНАВА ТЕ. У постійних сутичках з самураями озброєними не тільки холодною, але і вогнепальною зброєю (португальськими мушкетами) відточували бійці Окинавате своє мистецтво, в обстановці цілковитої секретності проводилося навчання і підг...
Використання інформаційних технологій в процесі навчання
Мультимедійні презентації як елемент впровадження інноваційних технологій у навчальному процесі. Шляхи використання інформаційних технологій у навчаль...
Використання інформаційних технологій в навчальному процесі
Використання Інтернет-ресурсів та форми роботи з комп’ютерними навчальними програмами. Підвищення мотивації вивчення англійської мови шляхом використа...
Впровадження сучасних інформаційних технологій в процес викладання правничої іноземномовної лексики
Вивчення іноземної мови для професійного спілкування майбутніх юристів, адвокатів. Використання в процесі викладання правничої термінології комунікати...
Дослідження сучасних інформаційних технологій, що використовуються в менеджменті
Застосування інформаційних технологій на робочому місці менеджера. Інтернет-технології в діяльності туристичних підприємств. Проблеми і перспективи ви...
Дидактичні проблеми використання засобів нових інформаційних технологій
Впровадження інформаційних комп'ютерних технологій у навчальний процес. Комп'ютер як засіб ефективного вивчення іноземних мов. Програмне забезпечення...