Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Спорт и туризм

Аналіз сучасного стану та перспектив взаємодії складових системи "туризм-авіація"

Тип: курсовая работа
Категория: Спорт и туризм
Скачать
Купить
Історичні аспекти розвитку цивільної авіації, міжнародно-правове регулювання її діяльності. Передумови та чинники взаємодії туристичної та авіаційної галузей, оцінка наслідків їх взаємодії. Прогноз та перспективи туристичних авіаційних перевезень.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ЗМІСТ

ВСТУП

Розділ І. Особливості взаємодії туризму та авіації

1.1 Історичні аспекти розвитку цивільної авіації

1.2 Міжнародно-правове регулювання діяльності цивільної авіації

1.3 Передумови та чинники взаємодії туристичної та авіаційної галузей

Розділ ІІ. Аналіз сучасного стану та перспектив взаємодії складових системи «туризм-авіація»

2.1 Наслідки взаємодії туристичної та авіаційної галузі: ГДС, чартери, бізнес авіація, авіаційний та космічний туризм

2.2 Прогноз та перспективи туристичних авіаційних перевезень

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ВСТУП

Актуальність теми дослідження. Туризм виконує і продовжуватиме виконувати важливу роль каталізатора економічного росту з чітко вираженим мультиплікаційним ефектом - всупереч постійно виникаючим політичним та економічним кризам туристичному сектору властива досить стабільна позитивна динаміка росту.

Повітряний транспорт швидко та динамічно розвивається і з кожним роком займає все міцніші позиції в загальносвітової транспортній системі. Високі темпи росту популярності обумовлюються постійним розширенням географії подорожей та стійкою тенденцією скорочення термінів поїздок на користь їх частоти. Крім того, у міру зростання особистих доходів збільшується кількість вільного часу, завдяки чому все зростаючу популярність набуває повітряний туризм. Збільшується частка короткострокових турів на далекі відстані, що пов'язано з розвитком таких видів туризму, як шоп-тури і бізнеc-тури, де визначальним фактором є швидкіcть доcтавки. [4, с. 31].

Цивільна авіація за допомогою складних взаємозв'язків з іншими галузями економіки сприяє економічному розвитку націй і користується плодами такого розвитку.

Проблеми туризму розгядали у своїх працях такі науковці як Г.П. Вітавська, О.Г. Розметова, Н.М. Гулевська та інші. Головним фактором у підвищенні обсягів туристичних авіаційних перевезень на думку бiльшостi дослiдникiв є ефективна взаємодія туристичних фірм та авіакомпаній. Ця проблема дослiджується у роботах Костроміної Е.В., Зоріна И.В., Полянської Н.Е.

Об'єктом дослідження даної роботи виступає система «туризм-авіація».

Предметом дослідження - взаємодія складових системи «туризм-авіація»

Мета дослідження - дослідити та проаналізувати вплив туризму на розвиток цивільної авіації та на авіаційні перевезення.

Відповідно до поставленої мети сформульовані завдання:

· дослідити взаємозв'язок туризму і авіації;

· проаналізувати історичні етапи розвитку цивільної авіації;

· з'ясувати основні чинники та фактори, що сприяли взаємодії туризму і авіації;

· створити скласти прогноз подальшого розвитку досліджуваних галузей.

РОЗДІЛ І. ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ТУРИЗМУ І АВІАЦІЇ

1.1 Історичні аспекти розвитку цивільної авіації

Під час Першої світової війни авіація розвивалася як військово-стратегічна галузь. Активно впроваджувалися пілотно-навігаційні системи. По закінченню війни, 1914-го року, було здійснено перший комерційний пасажирський рейс. Пасажири Тоні Дженьюса перелетіли гавань Тампа Бей. Квиток коштував 5 дол. США.

До 1921 року найбільші європейські міста вже були пов'язані десятком авіасполучень. Через 15 років Американська авіабудівна компанія "Douglas" почала масовий випуск літаків DC-3, що вміщав 21 людину на борту. Ці літаки довгий час були лідерами у виробництві серед повітряних пасажирських суден. До 1937 року Авіакомпанія "Trans Canada Airlines" (сьогодні "Air Canada") вже стала монополістом на трансконтинентальних та інтернаціональних рейсах.

Після Другої світової війни швидко розвивалася потужна індустрія туризму зі своїми інститутами, масовим виробництвом туристичних послуг, різноманітними методами організації та управління.

Продовжувався розвиток та вдосконалення світової транспортної системи. В кінці XX ст. найбільш розповсюдженим видом туристичного транспорту був автотранспорт (80 %). До 1940 р. подорожі на інші континенти здійснювалися, здебільшого, водним транспортом, де пасажирам І і II класів пропонувалась вишукана кухня і різноманітні розважальні програми. У другій половині XX ст. для подорожей на далекі відстані використовувався, найчастіше, повітряний транспорт. Попит на авіатранспорт був і залишається, порівняно з іншими регіонами, найбільш високим у Північній Америці, Європі та Японії, а також в окремих регіонах Азії. Міжнародний авіазв'язок між цими регіонами складає 75 % всесвітніх авіаперевезень.

Починаючи з 1960-х рр. широко використовувалися літаки з турбореактивними двигунами, які до 1980 р. складали вже 73,7 % від загального парку. Поява на міжнародних лініях широко фюзеляжних літаків, які перевозили по декілька сотень пасажирів, відкрила нові можливості. Передвісником нової епохи, що настає, в авіаперевезеннях став літак "Джамбо-джет" - Боїнг 747. Це був перший літак, призначений для однієї-єдиної мети: перевозити якомога більше пасажирів з найменшими витратами.

Широко фюзеляжні літаки використовуються головним чином для перевезення пасажирів на далекі відстані, а тарифи на політ в звичайних авіакомпаніях порівняно високі, тому стали з'являтися авіакомпанії, що дістали назву "дешевих" перевізників (Low - Cost Carriers - LCC). Ці компанії спеціалізуються на коротких маршрутах і застосуванні низьких тарифів. Їх діяльність, завдяки вигідним для клієнтів тарифам і організації маршрутів на найбільш популярних напрямах, а також використанню для продажу квитків власних вебсайтів в Інтернеті, нестримно розширюється, особливо в Європі і Азії.

Широкофюзеляжні авіалайнери, іменовані також як аеробуси, є рекордсменами за габаритами серед пасажирських літаків. Довжина фюзеляжу у найбільших машин перевищує 70 метрів, а діаметр - 5-6 метрів, що дозволяє розмістити в ряду 6-10 крісел. Існують двопалубні широкофюзеляжні літаки, такі як Боїнг 747 і А380. Крім них в даний час використовуються однопалубні широкофюзеляжні A300, A310, A330, A340, Боїнг 767, 777 і Боїнг 787 Dreamliner, а також Іл-86 і Іл-96. У стадії розробки знаходиться A350. Широкофюзеляжні літаки призначені для перевезення великої кількості пасажирів на як правило середні та великі відстані. Такі літаки зважаючи на свою надзвичайної дорожнечі як правило беруться авіакомпаніями в операційний лізинг, а не купуються.

Вузькофюзеляжні літаки набагато більш поширені. Вони використовуються як правило на авіалініях середньої і малої протяжності і мають меншу в порівнянні з широкофюзеляжних літаків пасажиромісткість. Діаметр фюзеляжу на цих повітряних суднах не перевищує 4 метрів. Найбільш поширені представники цього класу - американські Боїнг 737 і 757, європейський А320 і російський Ту-154.

На ринку пасажирського літакобудування історично домінують американські, європейські та радянські / російські виробники.

Європейський Союз: Airbus, ATR, Saab AB

Росія: ОАК

США: Боїнг, МакДоннел Дуглас (нині в складі "Боїнга")

Канада: Bombardier

Бразилія: Embraer

Україна: АНТК ім.О.К.Антонова

Відомі літаки:

· Ілля Муромець - перший пасажирський літак.

· Дуглас DC-3 - наймасовіший пасажирський літак.

· де Хевілленд Комет - перший у світі реактивний пасажирський літак.

· Ту-104 - перший радянський і перший комерційно успішний реактивний пасажирський літак.

· Боїнг 737 - наймасовіший реактивний пасажирський літак.

· Ту-154 - наймасовіший радянський реактивний пасажирський літак.

· Ту-144 - перший в світі надзвуковий пасажирський літак.

· Боїнг 747 - перший в світі широкофюзеляжний літак.

· A300 - перший у світі двомоторний широкофюзеляжний літак.

· A340 - найдовший у світі широкофюзеляжний пасажирський літак.

· А380 - найбільший в світі пасажирський літак.

1.2 Міжнародно-правове регулювання діяльності цивільної авіації

Міжнародні повітряні перевезення регулюються Міжнародною асоціаціацією

повітряного транспорту (International Air Transport Association - IATA) [1]. IATA - це всесвітня організація для всіх міжнародних авіаперевізників, заснована ще у 1919 р., яка представляє собою професійну асоціацію авіаційних компаній, які виконують міжнародні рейси. Головна її функція - впорядкування міжнародного комерційного авіаційного сполучення, введення єдиних для всіх членів правил і процедур і встановлення узгоджених тарифів на пасажирські авіаперевезення на міжнародних маршрутах, сприяння переміщенню людей, пошти, вантажів, використовуючи різноманітні комбінації маршрутів повітряної мережі. Членами IATA є 259 авіакомпаній, які здійснюють міжнародні рейси і займають біля 95% міжнародного регулярного сполучення.

Під егідою ООН працює Міжнародна організація цивільної авіації (International Civil Aviation Organization - ICAO), яка заснована в 1944 році [1]. Головне завдання ICAO полягає в розвитку і забезпеченні безпечного, спеціалізованого і економічно ефективного міжнародного ринку авіаперевезень відповідно до міжнародних стандартів і норм.

Вирішення такого завдання підпорядковано наступним цілям:

Другие файлы:

Податкова система України та її розвиток в сучасних умовах
Формування податкової системи України, її історії, принципів побудови та складу. Вивчення та оцінка сучасного стану податкової системи держави: її стр...

Аналіз стану ринку й визначення ринкових перспектив підприємства
Аналіз стану споживача, ринкової ситуації. Визначення стану і ринкових перспектив виробника. Побудова функції попиту на товар для конкретної групи спо...

Удосконалення діючої системи менеджменту організації
Аналіз складових систем управління організацією. Удосконалення структури та поліпшення стану керованої підсистеми організації. Аналіз виконання основн...

Аналіз сучасного стану розвитку системи споживчої кооперації

Проект додрукарської дільниці з випуску науково-популярних видань
Розгляд сучасного стану та перспектив розвитку технологій з опрацювання текстової інформації: системи обробки тексту, стан програмно-технічних засобів...