Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »ПРОГРАММИРОВАНИЕ

Створення інформаційної системи "Видатні особистості Харківщини"

Тип: курсовая работа
Категория: ПРОГРАММИРОВАНИЕ
Скачать
Купить
Фактори, що гальмують або обумовлюють впровадження інформаційних систем у навчально-виховний процес. Використання можливостей табличного процесору в процесі аналізу даних предметної області інформаційної системи "Видатні особистості Харківщини".
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Головне управління освіти і науки

Харківської обласної державної адміністрації

Комунальний заклад

«Харківська гуманітарно-педагогічна академія»

Харківської обласної ради

Кафедра інформатики

КУРСОВА РОБОТА

з дисципліни «Інформаційні системи»

на тему:

«Створення інформаційної системи «Видатні особистості Харківщини»»

Студенки

групи 311-ін

Дубцової Анни Сергіївни

викладач

Морквян Ірина В'ячеславівна

Харків 2014

ЗМІСТ

ВСТУП

РОЗДІЛ І. ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ

1.1 Поняття про інформаційні системи

1.2 Фактори, що обумовлюють впровадження інформаційних систем у навчальний процес

1.3 Фактори, які гальмують впровадження інформаційних систем у навчально-виховний процес

Висновки до розділу І

РОЗДІЛ II. ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ТАБЛИЧНОГО ПРОЦЕСОРУ В ПРОЦЕСІ АНАЛІЗУ ДАНИХ ПРЕДМЕТНОЇ ОБЛАСТІ «ВИДАТНІ ОСОБИСТОСТІ ХАРКІВЩИНИ»

2.1 Розробка моделей бази даних інформаційної системи «Видатні особистості Харківщини»

2.2 Аналіз шляхів розв'язування визначених завдань

Висновки до розділу ІІ

Висновки

Список Літератури

ВСТУП

Актуальність теми. Згідно з вимогами Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти з 2002 року в школах України впроваджуються окремі регіональні курси з вивчення рідного краю. У харківському регіоні це курс «Харківщинознавство». Предметом дослідження цього курсу є знання про природне, економічне, етнокультурне, соціальне середовище, в якому живуть учні та процеси і явища, що відбуваються в ньому. Однією з цілей цього курсу є виховання в учнівської молоді поваги до історико-культурної спадщини рідного краю, ознайомлення з історичним минулим свого народу.

Отже, одним із шляхів організації системного вивчення рідного краю є створення інформаційної системи «Харківщинознавство». Для організації зручної роботи з представлення інформації можна створити базу даних засобами табличного процесора Excel за окремими темами. Наприклад ? «Видатні особистості Харківщини».

Об'єкт дослідження: Інформаційна система «Видатні особистості Харківщини».

Предмет дослідження: Процес створення бази даних з характеристик об'єктів інформаційної системи «Видатні особистості Харківщини» засобами табличного процесора.

Мета дослідження: Обґрунтувати доцільність створення бази даних із характеристик об'єктів інформаційної системи «Видатні особистості Харківщини» засобами табличного процесора, огляд можливостей її застосування при розв'язання визначених задач.

Завдання дослідження:

1. На основі аналізу наукових джерел із теми дослідження розкрити сутність поняття «інформаційна система»; розглянути склад та структуру предметної області інформаційної системи «Видатні особистості Харківщини».

2. Розробити даталогічну та інфологічну моделі даних для інформаційної системи «Видатні особистості Харківщини».

3. На основі розроблених моделей створити базу даних «Видатні особистості Харківщини» засобами табличного процесора; сформулювати задачі, спрямовані на удосконалення даної інформаційної системи; розглянути приклади їх розв'язання засобами створеної бази даних; надати практичні рекомендації щодо можливих шляхів її удосконалення.

Методи дослідження:

Аналіз наукової літератури та статистичних даних із теми дослідження, вивчення документів, абстрагування, аналіз, синтез, моделювання та узагальнення.

інформаційна система табличний даний

РОЗДІЛ 1. ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ

1.1 Поняття про інформаційні системи

Завжди існувала необхідність обміну інформацією - передача знань, як між окремими членами і колективами суспільства, так і між різними поколіннями.

На кожній стадії розвитку суспільства існує потреба в його управлінні, що включає в себе виробництво необхідної для організації інформації, ефективного управління всіма її ресурсами, створення інформаційного та технічного середовища для управління її діяльністю. Всі ці процеси входять до складу поняття «інформаційна система».

Існує безліч визначень інформаційної системи. Нижче приведемо декілька понять «інформаційна система».

Інформаційна система - це система, що реалізує інформаційну технологію виконання встановлених функцій за допомогою персоналу і комплексу засобів автоматизації.

Інформаційна система - це система обробки інформації, що включає пов'язані з нею ресурси: людські, технічні, фінансові та яка призначена для забезпечення інформацією та її поширення.

Інформаційна система - це комплекс, що включає обчислювальне і комунікаційне обладнання, програмне забезпечення, лінгвістичні засоби та інформаційні ресурси, а також системний персонал і забезпечує підтримку динамічної інформаційної моделі деякої частини реального світу для задоволення інформаційних потреб користувачів (за М.Р. Рогаловським).

Під інформаційною системою ми будемо розуміти сукупність організаційних і технічних засобів для збереження та обробки інформації з метою забезпечення інформаційних потреб користувачів [5].

В будь-якій інформаційній системі вирішуються задачі трьох типів:

задачі оцінки ситуації (деколи їх називають задачами розпізнавання образів);

задачі перетворення опису ситуації (розрахункові задачі, задачі моделювання);

задачі прийняття рішень (в тому числі і оптимізаційні).

Автоматизована інформаційна система - це взаємозв'язана сукупність даних, обладнання, програмних засобів, персоналу, стандартних процедур, які призначені для збору, обробки, розподілу, зберігання, представлення інформації у відповідності з вимогами, які випливають з визначених цілей.
Зазначимо також, що практично кожна інформаційна система використовує комп'ютерні технології, тому надалі під інформаційними системами ми будемо розуміти саме автоматизовані.

Внутрішню інформаційну основу утворюють чотири складові частини утворюють:

засоби фіксації і збору інформації;

засоби передачі відповідних даних та повідомлень;

засоби збереження інформації;

засоби аналізу, обробки і представлення інформації.

Одним із напрямів роботи із інформаційною системою є створення та баз даних та робота із ними.

1.2 Фактори, що обумовлюють впровадження інформаційних систем у навчальний процесс

Основним фактором, що впливає на впровадження інформаційних систем, є потреби користувачів, а також наявність відповідних засобів для їх формування. На розвиток інформаційних систем впливають досягнення в галузі комп'ютерної техніки та телекомунікаційних мереж. Комп`ютери, як приклад інформаційної системи, стали невід`ємною частиною реальності. За допомогою створених баз даних засобами відповідного програмного забезпечення, що містять необхідні дані для ефективної організації процесу навчання, вчитель може подати інформацію про об'єкти або закономірності явищ більш наочною, візуально легшою до сприйняття. Таким чином, значно вирішується проблема накопичення та систематизації даних щодо предмету вивчення, постійного їх корегування та доповнення.

Успішне застосування створених баз даних для ефективної організації навчально-виховного процесу у значній мірі залежить від умінь користуватись можливостями комп'ютерної техніки, які базуються на обґрунтуванні перспективних концепцій розвитку згідно з своєчасною, достовірною та повною інформацією, яку може поставляти інформаційна система, що вивчається. Основне завдання інформаційної системи «Видатні особистості Харківщини» полягає у можливості створення довідкового банку даних щодо видатних діячів Харкова як допоміжного засобу для підготовки до проведення уроків із зазначеної теми предмета «Харківщинознавства». Для цього необхідно скоординувати процеси, пов'язані з діяльністю організації таким чином, щоб вони максимально забезпечували виконання поставлених задач в єдиному інформаційному полі. Тільки таким чином інформаційна озброєність організації починає безпосередньо впливати на ефективність її діяльності.

1.3 Фактори, які гальмують впровадження інформаційних систем у навчально-виховний процесс

Складний стан з впровадженням інформаційних систем у навчально-виховний процес у нашій країні пояснюється наступними причинами:

важкий економічний стан обумовлює відсутність вільного доступу до необхідного програмного забезпечення;

у вчителів відсутня сформованість навичок роботи із різноманітним програмним забезпеченням, що постійно змінюється;

відсутність достатньої кількості часу для опанування новими досягненнями щодо можливостей опрацювання необхідної інформації.

...
Другие файлы:

Проектування інформаційної системи "Деревообробна фабрика"
Структура деревооброблювальної фабрики. Нормалізація відносин і побудова ER-діаграм. Показники економічної ефективності інформаційної системи. Розраху...

Проектування автоматизованої інформаційної системи для менеджера фірми
Опис алгоритмів реалізації автоматизованої інформаційної системи обслуговування роботи торгового агента в середовищі програмування Delphi. Створення с...

Гнучка система інформаційної підтримки підвищення кваліфікації персоналу ДП № 9
Створення гнучкої клієнт-серверної системи інформаційної підтримки підвищення кваліфікації персоналу ДП № 9 з застосуванням мови програмування PHP, си...

Проектування інформаційної системи "Меблевий салон"
Методика та основні етапи проектування інформаційної системи "Меблевий салон", опис необхідних для цього даних і джерела їх отримання. Побудова ER-діа...

Структура інформаційної системи. Декомпозиція інформаційних систем
Компоненти структурно-інформаційної системи. Розділення інформаційної системи (ІС) на окремі частини (декомпозиція) як метод проектування. Склад і змі...