Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »ПРОГРАММИРОВАНИЕ

Розробка програм засобами мов програмування Pascal та C++

Тип: отчет по практике
Категория: ПРОГРАММИРОВАНИЕ
Скачать
Купить
Прості та умовні оператори мови С++. Робота з двовимірними масивами. Пошук та сортування даних. Робота з файлами та з динамічними структурами даних. Опис мови програмування Delphi. Складення програми до розроблених алгоритмів. Організація циклів.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Зміст

Вступ

Розділ 1. Мова програмування С++

1. 1 Опис мови програмування

1.2 Прості та умовні оператори мови С++

1.3 Організація циклів

1.4 Одновимірні масиви

1.5 Робота з двовимірними масивами. Пошук та сортування даних

1.6 Структури в мові С++. Робота з файлами

1.7 Робота з динамічними структурами даних

Розділ 2. Мова програмування Delphi

2.1 Опис мови програмування Delphi

2.2 Розробка програмного продукту «Анкета студента»

2.3 Розробка програмного продукту «Проста програма»

2.4 Розробка програмного продукту «Проста програма»

2.5 Розробка програмного продукту «Обмін валюти»

2.6 Завдання для самостійної роботи

2.7 Задача про суму ряду

2.8 Задача про min/max функції

2.9 Задача табулювання функції

Вступ

Метою навчальної практики є закріплення теоретичного матеріалу, отриманого при вивченні спеціальних дисциплін програмування, одержання практичних навичок розробки програмного забезпечення за допомогою сучасних систем розробки, набуття практичних навичок розробки програм засобами мов програмування Pascal та C++, застосування теоретичних знань при освоєнні системи швидкої розробки програмного забезпечення Borland Delphi.

В процесі проходження практики нам потрібно розробити алгоритми розв'язування поставлених задач, скласти програми до розроблених алгоритмів, занотувати тексти програм та результати їх виконання.

Перший розділ присвячено розв'язуванню задач за допомогою мови програмування С++. Програми розроблені в середовищі програмування Microsoft Visual Studio. В другому розділі описані практичні роботи, виконані в середовищі Delphi. Третій розділ містить завдання на мові програмування Pascal. Для розв'язування задач третьої частини практики нам було дано право вибору середовища програмування: Borland Pascal або Delphi, я вирішив обрати для розробки програм середовище візуального програмування, оскільки воно дає можливість більш наочно продемонструвати реалізацію алгоритмів.

Четвертий розділ присвячено питанням охорони праці при роботі з персональним комп'ютером.

Розділ 1. Мова програмування С++

1.1 Опис мови програмування

C++ -- мова програмування високого рівня з підтримкою декількох парадигм програмування: об'єктно-орієнтованої, узагальненої та процедурної. Розроблена Б'єрном Страуструпом в AT&T Bell Laboratories (Мюррей-Хілл, Нью-Джерсі) у 1979 році та названа «Сі з класами». Страуструп перейменував мову у C++ у 1983 р. Базується на мові С.

У 1990-х роках С++ стала однією з найуживаніших мов програмування загального призначення. Мову використовують для системного програмування, розробки програмного забезпечення, написання драйверів, потужних серверних та клієнтських програм, а також для розробки розважальних програм таких як відео ігри. С++ суттєво вплинула на інші, популярні сьогодні, мови програмування: С# та Java.

При створенні С++ прагнули зберегти сумісність з мовою С. С++ має синтаксис, заснований на синтаксисі С.

Нововведеннями С++ порівняно з С є:

– підтримка об'єктно-орієнтованого програмування через класи;

– підтримка узагальненого програмування через шаблони;

– доповнення до стандартної бібліотеки;

– додаткові типи даних;

– обробка винятків;

– простори імен;

– вбудовані функції;

– перевантаження операторів;

– перевантаження імен функцій;

– посилання і оператори управління вільно розподіленою пам'яттю.

1.2 Прості та умовні оператори мови С++

Завдання 1. Лінійні алгоритми.

Написати програму для розрахунку формул. Результати обчислень повинні співпадати. Відсутні в мові програмування математичні функції виразити через стандартні математичні функції.

z1=;

z2=.

файл програма delphi алгоритм

Блок - схема алгоритму розв'язування задачі зображена на рисунку 1.1

Рисунок 1.1

Текст програми

Результат виконання

Рисунок 1.2 - Результати виконання завдання 1

Завдання 2. Розгалужені обчислювальні процеси.

1. Написати програму, яка по введеному значенню аргументу визначає значення функції, заданої у вигляді графіка.

Рисунок 1.3 - Графік до завдання 2

Математична постановка задачі

Даний графік складається з 4 областей:

y=

1) y=3 - рівняння прямої паралельна осі Ох;

2)y= - рівняння півкола з радіусом 3;

3) - рівняння прямої з кутовим коефіцієнтом;

k - тангенс кута b - це число яке відтіняє пряма на Ох;

Блок - схема алгоритму розв'язування задачі зображена на рисунку 1.4

Рисунок 1.4

Текст програми

Результат виконання

Рисунок 1.5 - Результати виконання завдання 2

Завдання 3. Написати програму, яка визначає, чи попадає точка з заданими координатами в область, замальовану на малюнку сірим кольором. Результат роботи вивести у вигляді текстового повідомлення.

Рисунок 1.6 - Графік до завдання 3

Математичний аналіз

Дано дві фігури перша - чверть кола, друга трикутник. Рівняння кола з радіусом задається х22=R2, а оскільки фігура знаходиться в першій чверті то всі у-ки та х-си додатні.

Друга фігура прямокутний трикутник у 3 чверті, значить х-си та у-ки від'ємні, а гіпотенуза служить діагоналлю квадрата з вершинами -R, рівняння якої служить D=*R

Блок - схема алгоритму розв'язування задачі зображена на рисунку 1.7

Рисунок 1.7

Текст програми

Результат виконання

Рисунки 1.8 - Результати виконання завдання 3

1.3 Організація циклів

Завдання 1. Обчислити та вивести на екран у вигляді таблиці значення функції, заданої графічно (див. завдання 2.1, заняття 1), на інтервалі від хпоч до хкін з кроком dx. Інтервал та крок задати таким чином, щоб перевірити всі гілки програми (продумати та продемонструвати контрольний приклад).

Рисунок 1.9 - Графік до завдання 3

Текст програми

Табулювання функції - це обчислення значень функції при зміні аргументу від деякого початкового значення до деякого кінцевого значення з певним кроком.

Блок - схема алгоритму розв'язування задачі зображена на рисунку 1.10

Рисунок 1.10

Результат виконання:

Рисунок 1.11 - Результати виконання завдання 1

Завдання 2. Для десяти вистрілів, координати яких задаються з клавіатури, вивести текстові повідомленні про попадання в мішень з завдання 2.2 день1. Кожне попадання дає 10 балів, суму балів вивести в останньому повідомленні.

Текст програми

Блок - схема алгоритму розв'язування задачі зображена на рисунку 1.12

Рисунок 1.12

Результат виконання

Рисунок 1.13 - Результати виконання завдання 2

Завдання 3. Обчислити та вивести на екран у вигляді таблиці значення функції заданої з допомогою ряда Тейлора від хпоч до хкін з кроком dx та з точністю . Кожен рядок таблиці повинен містити значення функції, значення аргументу та кількість просумованих членів ряду.

Блок - схема алгоритму розв'язування задачі зображена на рисунку 1.14

Рисунок 1.14

Текст програми та результат виконання:

Рисунок 1.15 - Результат виконання завдання 3

1.4 Одновимірні масиви

Завдання. В одновимірному масиві що містить n цілих елементів(ввід з клавіатури), обчислити:

1) номер максимального елементу;

2) добуток елементів масиву, розташованих між першим та другим нульовими елементами.

Перетворити масив таким чином, щоб на початку розмістились всі непарні елементи, а за ними всі парні.

Текст програми

Результат виконання:

Рисунок 1.16 - Результати виконання завдання

Між двома нулями знаходяться числа 3,4,5. Добуток цих чисел дорівнює 60, максимальний елемент дорівнює 8. Спочатку виводяться непарні елементи, а потім парні елементи.

Блок - схема алгоритму розв'язування задачі зображена на рисунку 1.17

Рисунок 1.17

1.5 Робота з двовимірними масивами. Пошук та сортування даних

Завдання.

1. Для заданої матр...

Другие файлы:

Інтеграція міжпредметних зв’язків при вивченні мови програмування Pascal
Поняття міжпредметних зв’язків у навчальному процесі. Важливість застосування нових інформаційних технологій в сучасній школі. Приклади використання м...

Реалізація алгоритму визначення n! засобами Object Pascal 2.0
Сутність Pascal як алгоритмічної мови програмування універсального призначення. Історія її виникнення і характерні особливості. Специфіка використання...

Мова програмування Pascal
Основні поняття мови програмування Паскаль, синтаксис. Поняття і види алгоритму; елементи, що використовуються при побудові описів програм: символи, с...

Процедури та функції в Turbo Pascal
Загальні відомості про процедури та функції. Характеристика, особливості і можливості мови Pascal, її використання для розробки наочних, компактних, с...

Розробка алгоритмів та складання програм на мові програмування MS VisualBasic for Application
Алгоритми розв’язання задач у вигляді блок–схем. Використання мови програмування MS VisualBasic for Application для написання програм у ході вирішення...