Об’єктно-орієнтоване програмування МП Delphi
Краткое сожержание материала:
3
MІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КОЛЕДЖ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИТЕМ І ТЕХНОЛОГІЙ КНЕУ
ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник директора з
навчальної роботи
___________Зубченко Н.І.
“____” _________ 200 р.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ
лабораторних та практичних робіт
oб'єктно-орієнтованого програмування МП Delphi
з дисципліни “ Алгоритмічні мови та програмування”
для спеціальності 5.080405 “Програмування для ЕОТ та АС ”
Розробив викладач Карлюченко О.Г.
Обговорено і схвалено на засіданні предметної комісії обчислювальної техніки КІСІТ КНЕУ
Протокол №___ від__________200 р.
Голова предметної комісії:
________________ Іванова Л.Д.
КИЇВ
Особиста бібліотека програміста
При накопиченні значної кількості процедур і функцій, найчастіше досить простих, але часто застосовуваних розроблювачем, має сенс поєднувати їх в особистий комплекс, названий особистою бібліотекою програміста. Найчастіше в бібліотеку заносяться процедури побудови рамок, окантовок, вікон із заголовками, форматування видимого і невидимого курсору, установка кольору і фону, подача звукового сигналу (при аварійних ситуаціях). Побудова різних типів меню (вертикальне, горизонтальне, об'єднане), різні варіанти введення даних.
Кожний з перерахованих модулів повинeн бути оформлений у вигляді процедури, ім'я якої потрібно давати загальне та зрозуміле. Текстовий файл з модулями бібліотеки має розширення .pas
Структура модуля :
Unit < Servis - ім'я модуля > ;{ заголовок бібліотеки}
Interface { розділ декларації, опис підпрограм }
Uses crt, dos; {підключення стандартних бібліотек}
Type ... ; {опис глобальних типів , міток, const }
Label ... ;
Const ... ;
Procedure menu V; {опис підпрограм}
Procedure menu G;
Implementation {розділ реалізації, виконуюча частина}
Type ... ; {опис локальних типів , міток, const }
Label ... ;
Const ... ;
Procedure menu V ;
<тіло підпрограми V>
Procedure menu G;
<тіло підпрограми G>
Begin {ініціююча частина , виконується до
передачі управління головній програмі}
End.
Для створення бібліотеки цей файл Servis. pas компілюємо через головне меню чи Alt + F9. У результаті компіляції одержуємо файл Servis. tpu.
При компіляції звичайного тексту програми з заголовками Program одержуємо завантажувальний модуль з розширенням .EXE. Часто необхідно вказати в опціях директорію для збереження зкомпільованого файлу.
Підключення бібліотеки в головній програмі :
Program proba;
Uses Servis , Crt , Dos;
Borland Delphi. Середовище Delphi ,його складові.
Delphi - це інтегроване середовище розробки, має гнучкий інструментарій для швидкого створення додатків, контекстні спливаючі підказки: основні і допоміжні.
Можливе використання додатків: баз даних, Ассемблера, C, але алгоритмічна основа Object Pascal (це розширення мови програмування Turbo Pascal 7.0.).
Існує могутній компілятор, що без проміжного (як би віртуального) - коду, перетворює безпосередньо в машинний код. Працює в 10 -20 разів швидше звичайного компілятора.
Готові Delphi - додатки можуть бути у вигляді виконуючого модуля, чи у вигляді динамічних бібліотек, які можна використовувати в інших додатках.
Існує можливість швидкого візуального інтерфейсу і додатка.
У Delphi 2 основні фази розробки додатків:
1) конструювання форми;
2) кодування.
Після запуску Delphi - на екрані 4 вікна:
I Головне вікно; - верхній рядок екрана з заголовком: Delphi (версія) і Project1.
II Вікно проектувальника форм (вікно форми) - FORM1.
III Вікно редактора коду (вікно коду програми) - файл .PAS - code Editor.
IV Вікно інспектора об'єктів (Object inspector).
Усі вікна мають інтерфейсом Windows. Розташоваіо вікна мозаїкою.
I Головне вікно:
1. Рядок заголовка, де вказується версія Delphi, ім'я проекту (за замовчуванням Project1).
2. Основне меню (існує система допоміжних меню, через праву кнопку миші).
3. Третій, четвертий рядок екрана лівого поля - панель інструментів. Це кнопки з
спливаючими підказками, що повторюють пункти головного меню (піктограми).
4. Третій, четвертий рядок правого поля - палітра компонентів. Це піктограми з закладками
(Component palette), як багатосторінковий блокнот.
При закритті головного вікна відбувається вивантаження з DELPHI
II Вікно проектувальника форм
з'являється автоматично при завантаженні DELPHI, чи F12.
Форма - це основа додатка Delphi - це розмічене поле, у якому розташовуються об'єкти, тобто компоненти з палітри компонентів.
Містить стандартний інтерфейс Windows. Компоненти: візуальні і невізуальні.
Робота у вікні форми - як гра з дитячим конструктором: з палітри компонентів вибираються об'єкти і розташовуються на формі вікна. Це і є основа «візуального» програмування, тобто заповнення вікна форми інтерфейсними елементами: кнопками, мітками, панелями.
III Редактор коду ( оброблювач події):
Викликається подвійним клацанням миші у вікні інспектора об'єкта праворуч від необхідної події в сторінці Events. На вікні форми з”являэться вікно редактора коду з заготівкою тексту процедури оброблювача подій.
Ліворуч від вікна редактора коду з'являється вікно провідника (дослідника, браузера) коду. Він полегшує пошук потрібних елементів для великої кількості рядків коду.
Головне меню:
File (файл); Edit (редагування); Search (пошук); View (вид); Project (проект); Run (запуск); Component (компонент); Data base (база даних); Tools (інструменти); Workgroup (робоча група); Help (довідка).
Панель інструментів:
Debug (налагодження); Run(запуск); Pause(пауза); StepOver (крок через);TraceIntro (крок в).
Standard (стандартна); New (створити); Open (відкрити); Save (зберегти);
Save all (зберегти усі); Open project (відкрити проект); Add project (додати в проект); Remove from project (видалити з проекту).
Панель інструментів:
Custom (користувача);
Кнопка Help (довідка);
Палітра компонентів - компонента VCL (Visual Component Library) і Active X.
IV Для зміни параметрів об'єктів використовується інспектор об'єктів, що має дві закладки - властивості (Properties) та події (Events) . Для настроювання об'єкт активізується одним клацанням лівої кнопки миші.
У DELPHI існує компонентний підхід (метод): готові компоненти - це частини машинного коду, що можуть бути додані до про...
Об’єктно-орієнтоване програмування
Особливості редагування за допомогою текстового редактора NotePad вхідного файлу. C++ як універсальна мова програмування, знайомство с функціями. Хара...
Побудова і використання класів
Об’єктно-орієнтоване програмування мовою С++. Основні принципи об’єктно-орієнтованого програмування. Розробка класів з використанням технології візуал...
Концепції програмування. Графічна система OpenGL
Об'єктно-орієнтоване програмування за допомогою Delphi. Основні види проекцій. Поняття контексту відображення та пристрою в бібліотеці OpenGL. Побудов...
Обєктно-орієнтовне програмування
Прототип об'єктно-орієнтованого програмування. Управління процесом реалізації програми. Розвиток апаратних засобів. Об'єктно-орієнтовані мови програму...
Об’єктно-орієнтована програма обліку продуктового магазину
Модель в об’єктно-орієнтованих мовах програмування. Програмна модель створена на мові програмування С++, в середовищі програмування Borland С++ Builde...