Дослідження технологій створення тривимірних графічних додатків на базі платформи dotNET
Краткое сожержание материала:
Размещено на
"Дослідження технологій створення тривимірних графічних додатків на базі платформи dotNET"
тривимірний графічний додаток dotnet
Анотація
Метою дипломної роботи є дослідження технологій створення тривимірних графічних додатків на базі платформи dotNET. Як мова програмування для реалізації поставленого завдання була вибрана мова програмування С#, як середа розробки -Microsoft Visual Studio 2008.
Аннотация
Целью дипломной работы является исследование технологий создания трехмерных графических приложений на базе платформы dotNET. Как язык программирования для реализации поставленной задачи был выбран язык программирования C #, как среда разработки - Microsoft Visual Studio 2008.
Разделов 6, схем и рисунков 30, таблиц 5, библиографических ссылок 27, общий объем - 113.
The summary
The purpose of degree work is research technologies create three-dimensional image on a platform dotNET. As a programming language for implementation of the task was chosen programming language C #, as the development environment Microsoft Visual Studio 2008.
Sections 6, circuits and figures 30, tables 5, bibliographic references 27, total amount - 113.
Вступ
DirectX -- це набір API функцій, розроблених для вирішення завдань, пов'язаних з ігровим і відеопрограмуванням в операційній системі Microsoft Windows. Найширше використовується при написанні комп'ютерних ігор. Пакет засобів розробки DirectX під Microsoft Windows безкоштовно доступний на сайті Microsoft. На даний момент найновішою версією є DirectX 11. Часто, свіжі версії DirectX поставляються разом з ігровими додатками, оскільки DirectX API оновлюється достатньо часто, і версія, включена в ОС Windows часто є далеко не самою новою.
Managed DirectX -- це підтримка DirectX з керованого коду, тобто з програм, написаних на платформі dotNET і для неї. Спочатку ця технологія називалася DirectX dotNET, але пізніше була перейменована в Managed DirectX.
Бібліотека Managed DirectX розділена на наступні простори імен:
MICROSOFT.DIRECTX.DIRECT3D -- інтерфейси для реалізації 3D-графіки;
MICROSOFT.DIRECTX.DIRECTDRAW -- старі, але дуже добрі функції для роботи з 2D-поверхнями і відповідною графікою;
MICROSOFT.DIRECTX.DIRECTSOUND -- інтерфейси для роботи із звуком;
MICROSOFT.DIRECTX.DIRECTINPUT -- інтерфейси для роботи з пристроями введення.
Це основні простори, крім того, в managed DirectX є інтерфейси для реалізації засобів безпеки і підтримка мережі.
Всі ці інтерфейси можна використовувати в наступних мовах програмування:
· MICROSOFT VISUAL C#;
· MICROSOFT VISUAL BASIC .NET;
· MICROSOFT VISUAL C++;
· MICROSOFT JSCRIPT .NET.
Managed DirectX планувався для використання в Інтернеті для створення сервісів з підтримкою 3D-графіки тих, що розробляються на таких мовах, як C# і VB.NET.
Технологія Managed DirectX -- могутній засіб створення ігор. Уяви собі гру, написану C# у поєднанні з Managed DirectX. За заявами MS, програми .NET можуть виконуватися на будь-якій платформі за наявності відповідного .NET Framework, отже, ми одержуємо міжплатформену гру.
Щоб проілюструвати досліджені в теоретичній частині дипломної роботи технології нами був розроблений додаток, який реалізує практично весь спектр можливостей дослідженої нами технології.
1. Постановка завдання
1.1 Найменування та галузь застосування
Розроблений програмний продукт є наочною ілюстрацією дослідження технологій створення тривимірних графічних додатків на базі платформи dotNET.
1.2 Підстава для створення
Підставою для розробки є наказ № 62С-01 від 29 жовтня 2008 р. по Криворізькому інституту КУЕІТУ.
Початок робіт: 31.10.08. Закінчення робіт: 01.06.09.
1.3 Характеристика розробленого програмного забезпечення
Як мова програмування для реалізації поставленого завдання була обрана мова програмування С#, як середа розробки - Microsoft Visual Studio 2008. До складу системи входять:
- BookWriter3D.exe - виконавчий файл системи;
- 3DTools.dll - бібліотеку взаемодії з DirectX
1.4 Мета й призначення
Метою роботи є створення системи, яка дозволяє наочно проілюструвати основні принципи створення тривимірних графічних додатків на базі платформи dotNET. Також в роботі було розглянуто теоретичні аспекти використання інструментів проектування тривимірних графічних одатків.
1.5 Загальні вимоги до розробки
Вимоги до програмного забезпечення:
· Робота в середовищі операційних систем Windows 2000/XP;
· Простота й зрозумілість інтерфейсу.
Мінімальні вимоги до апаратного забезпечення:
· IBM-сумісний комп'ютер, не нижче Pentium IІI, RAM-256Mb, SVGA-800*600*16bit;
· Вільний простір на жорсткому диску не менш 800 Мб;
· Додаткове програмне забезпечення: інсталяція DirectX
1.6 Джерела розробки
Джерелами розробки дипломної роботи є:
· довідкова література;
· наукова література;
· технічна література;
· програмна документація.
2. Особливості технологій розробки Windows додатків
2.1 Огляд основних технологій розробки Windows додатків
2.1.1 Програмування з використанням Win32/C
Спочатку під програмуванням під Windows малося на увазі програмування з використанням Windows Application Programming Interface (інтерфейсом прикладного програмування Windows, в 32-разрядних версіях Windows -- Win32 API). З використанням цієї технології було створено безліч цілком гідних додатків, проте навряд чи хто-небудь сперечатиметься з тим, що написання додатка з використанням лише Windows API -- це дуже трудомістке завдання.
Ще одна проблема полягає в тому, що С -- досить сувора по відношенню до програміста мова. Тим, хто створює додатки цією мовою програмування, доводиться уручну займатися управлінням пам'яттю, виконати розрахунки при використанні покажчиків і працювати з абсолютно неприродними з точки зору людської мови синтаксичними конструкціями. Крім того, в С недостатньо можливостей для об'єктно-орієнтованого програмування.
2.1.2 Програмування з використанням C++/MFC
C++ -- це величезний крок вперед відносно нових можливостей в порівнянні з початковою мовою С. В багатьох ситуаціях C++ цілком допустимо представити як об'єктно-орієнтовану надбудову над С. Така надбудова дозволяє використовувати переваги «стовпів об'єктно-орієнтованого програмування -- інкапсуляції, поліморфізму і спадкоємства. Проте програмісти, використовуючи C++, залишаються незахищеними від багатьох і часто небезпечних особливостей С++ (тими ж самими низькорівневими можливостями роботи з пам'яттю і важкими для сприйняття синтаксичними конструкціями).
Існує безліч бібліотек для C++, основне призначення яких -- полегшити написання додатків під Windows, надавши для цієї мети вже готові класи. Одна з найбільш поширених бібліотек -- це MFC (Microsoft Foundation Classes). MFC -- це додатковий рівень над Win32 API, який значно спрощує роботу програміста за рахунок використання готових класів, макросів і майстрів. Проте MFC -- це лише часткове вирішення проблеми. Навіть при використанні MFC програмістові доводиться працювати з складним для читання кодом, вельми небезпечним з точки зору можливих помилок.
2.1.3 Програмування з використанням Visual Basic
Люди завжди прагнуть зробити своє життя простішим. Підкоряючись цьому прагненню багато програмістів на C++ обернули свої погляди до набагато простішої і доброзичливішої мови, якою є Visual Basic (VB). Visual Basic дозволяє працювати з досить складними елементами інтерфейсу користувача, бібліотеками коду (наприклад, Сом-серверами) і засобами доступу до даних при мінімальних витратах часу і сил. Visual Basic в набагато більшому ступені, чим MFC, ховає від користувача виклики Win32 API і надає великий набір інтегрованих засобів швидкої розробки.
Проте в Visual Basic є і н...
Дослідження особливостей конвертації файлів графічних форматів з використанням технології dotNet
Аналіз особливостей конвертації файлів графічних форматів з використанням технології dotNet і створення системи, яка дозволяє наочно проілюструвати пр...
Розробка елементів гнучкої інтегрованої системи віддаленого доступу до каталогу відеофайлів
Розробка гнучкої інтегрованої автоматизованої системи доступу до каталогу навчальних відеофільмів в мультимедійних класах металургійного факультету На...
Дослідження можливостей інтеграції Delphi та AutoCAD при тривимірному моделюванні
Призначення і основні характеристики систем автоматизації конструкторської документації. Основні методи створення графічних зображень і геометричних о...
Застосування технологій Flash у початкових класах
Основні напрямки використання інформаційних технологій у навчальному процесі. Розробка ігрових додатків для початкових класів за допомогою Flash-аніма...
Розробка гнучкої системи інтерактивної взаємодії для підтримки спільного навчання на основі платформи Microsoft .NET. Модуль прийому даних
Дослідження інструментальних засобів для створення систем спільного навчання. Створення Windows-додатків на основі Visual C#. Функціональні можливості...