Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Государство и право

Основні засади підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців

Тип: курсовая работа
Категория: Государство и право
Скачать
Купить
Поняття, мета і умови професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців. Формування культури державної служби. Стратегія модернізації системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Основні засади підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців

ЗМІСТ

Вступ

Розділ I. Професійна підготовка кадрів для державної служби

1.1 Поняття,мета і умови професійної підготовки державних службовців

1.2 Підвищення кваліфікації державних службовців

1.3 Професійна перепідготовка державних службовців

Розділ II. Формування культури державної служби в системі підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації

2.1 Формування та розвиток культури в системі професійної освіти державних службовців

2.2 Функції системи підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців

Розділ III. Система професійного навчання державних службовців

Розділ IV. Стратегія модернізації системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців

4.1 Система підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців: стан і проблеми

4.2 Місія, цілі, завдання та функції системи

Розділ V. Організаційна структура системи

Висновки

Список використаних джерел

ВСТУП

Актуальність теми зумовлена необхідністю вдосконалення законодавчого поля держави в галузі підготовки,перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців відповідно до стратегічних завдань реформування державної служби в Україні, адже пріоритетним напрямом державної політики в Україні є створення повноцінної ефективної системи неперервного професійного навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, що відповідала б європейським фаховим стандартам формування адміністративної спроможності держави та кращим вітчизняним традиціям і вимогам утворення єдиного європейського освітянського простору.

Ефективність державного управління значною мірою залежить від кадрів, фахово і світоглядно підготовлених до активної професійно-компетентної інноваційно-творчої роботи в нових умовах: демократії, економічної та політичної конкуренції, глобалізації. Тому постійний еволюційний процес у державному управлінні, зміни форм і методів виконання службовцями завдань і функцій держави, утілення в практику державних, галузевих і регіональних цільових програм потребує активізації зусиль суб'єктів системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування.

Необхідною умовою ефективного державного управління є його професіоналізація. Важливим інститутом професіоналізації державного управління є система фахового навчання службовців, інтелектуального й інституційного зміцнення фахової спроможності цієї системи у галузі державного управління.

Мета дослідження - визначити та охарактеризувати основні засади підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців.

Мета дослідження обумовила постановку та пошук оптимальних шляхів вирішення наступних завдань, зокрема:

- Визначити поняття та сутність комплексного оновлення знань державних службовців з низки питань у встановленій сфері професійної службової діяльності.

- Охарактеризувати освоєння актуальних змін у конкретних питаннях професійної діяльності державних службовців.

- Проаналізувати принцип дії підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців.

Структура та обсяг роботи. Робота складається зі вступу, п'ятьох розділів, висновку і списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи становить 36 сторінок.

Аналіз літератури. Автор у даній роботі використав нормативно-правові акти, монографії, наукові статті, підручники та посібники.

РОЗДІЛ 1. ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА КАДРІВ ДЛЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

1.1 Поняття, мета і умови професійної підготовки державних службовців

Статтею із Закону України «Про державну службу» закріплено принцип компетентності та професіоналізму державних службовців як один із фундаментальних принципів державної служби. Під професіоналізмом розуміють глибокі й всебічні знання і володіння практичними навичками у відповідній сфері державно-службової діяльності. Компетентність - це показники, що характеризують професійні знання, обізнаність і здатність державного службовця до ефективної їх реалізації у його службовій діяльності.

Реалізація принципу професіоналізму і компетентності на державній службі забезпечується системою професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців.

Слід мати на увазі,що у системі державної служби професійна підготовка пов'язана з просуванням по службі, оцінкою якості служби,системою грошового утримання,присвоєнням кваліфікаційних розрядів, застосуванням заходів заохочення тощо. Вона являє собою процес навчання професійних знань,вмінь і навичок,необхідних для належного виконання посадових функцій і повноважень для заміщення державної посади. Під професійними знаннями на державній службі розуміється цілісна і систематизована сукупність знань про діяльність щодо реалізації повноважень органів державної влади.

Професійна підготовка державних службовців, вперше прийнятих на державну службу, являє собою оволодіння знаннями,вміннями і навичками у відповідності до професійних і кваліфікаційних вимог,що висуваються до певної державної посади. При цьому основними завданнями є: виявлення недостатніх для ефективного виконання обов'язків щодо посади державної служби знань,умінь і навичок державного службовця; організація відповідно до одержаних даних навчального процесу за програмами додаткової професійної освіти; визначення рівня підготовки осіб,що пройшли додаткове професійне навчання. Навчання може проводитися шляхом самопідготовки; на службовому місці під керівництвом призначеного консультанта; проведення тематичних семінарів за місцем проходження служби; в освітніх установах додаткової професійної освіти(підвищення кваліфікації).

1.2 Підвищення кваліфікації державних службовців

Підвищення кваліфікації - це оновлення теоретичних і практичних знань державного службовця у відповідності до вимог освітніх стандартів з метою підтримки рівня їхньої кваліфікації, достатнього для ефективного виконання посадових повноважень. Слід мати на увазі, що підвищення кваліфікації,як правило, здійснюється при появі у державного службовця додаткових службових функцій або за необхідності проведення посадових переміщень у межах даної групи посад.

Підвищення кваліфікації здійснюється з метою:

а) освоєння актуальних змін у конкретних питаннях професійної діяльності державних службовців (тематичні та проблемні конференції та семінари) - обсягом від 18 до 72 аудиторних годин (короткострокове підвищення кваліфікації;

б) комплексного оновлення знань державних службовців з низки питань у встановленій сфері професійної службової діяльності для вирішення відповідних професійних завдань - обсягом від 73 до 144 аудиторних годин.

Підготовка спеціалістів для служби в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування є важливою складовою державної кадрової політики, спрямованої на формування високопрофесійних кадрів та підвищення якості їх роботи. Однак ця система підготовки та підвищення кваліфікації службовців потребує як внутрішньої, так і зовнішньої модернізації, що передбачає насамперед реформування професійного навчання службовців та посадових осіб місцевого самоврядування як елементу розвитку інституційної спроможності державного управління, підвищення рівня професіоналізму та культури персоналу органів влади, здатності компетентно і відповідально виконувати управлінські функції, впроваджувати новітні соціальні технології, сприяти інноваційним процесам у державі.

На виконання Національного плану дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» Нацдержслужбою України розроблено Концепцію реформування системи підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, яка затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України.

В умовах нового демократичного суспільно-політичного ладу та глобалізаційних процесів (формування нових правил і засад економічного та соціального розвитку, впровадження нових інформаційно-комунікаційних технологій) система навчання та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (далі - Система) не в повній мірі забезпечує необхідний професійний розвиток фахівців у сфері державного управління та місцевого самоврядування

За даними Державної служби статистики загальна чисельність державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування на кінець 2010 року становила 379283 особи. З них в органах державної влади працювало 279500 державних службовців, в органах місцевого самоврядування - 99783 посадові особи місцевого самоврядування.

Водночас в органах державної влади та місцевого самоврядування спостерігається висока плинність кадрів, що посилюється проблемою недостатньої кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

Гостро стоїть проблема і фахової професійної освіти державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядува...

Другие файлы:

Особливості підготовки державних службовців в країнах ЄС
Правові основи державної служби в країнах Європейського Союзу (Німеччина, Франція та Велика Британія). Підготовка, перепідготовка та підвищення кваліф...

Правовий статус безробітних
Основні права і обов'язки, якими наділяє держава особу, яка втратила роботу. Порядок реєстрації громадянина як безробітного органами зайнятості. Пробл...

Особливості формування професіоналізму державних службовців
Професіоналізм державних службовців як наукова категорія. Стан професіоналізму державних службовців України. Розвиток державної служби і кадрового пот...

Правові основи етики державного службовця
Правове забезпечення етики поведінки державних службовців. Правила поведінки державних службовців та Кодекс поведінки державних службовців. Найкращий...

Капітал банку: питання теорії і практики: Монографія
Монографія розрахована на викладачів, наукових і практичних працівників, студентів економічних вищих навчальних закладів, слухачів центрів магістерськ...