Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Государство и право

Державне право України

Тип: реферат
Категория: Государство и право
Скачать
Купить
ТЕМА 11ВАРІАНТ № 5ПЛАН********************************************************************
  • Вступ…………………………………………………………………..стр. 2
  • Поняття, види, статус глави держави………………..……………...стр. 3
  • Конституційний статус Президента України.……………………...стр. 6
  • Порядок обрання та зміщення Президента України….……………стр. 10
  • порядок обрання Президента………………………………………..стр. 10
  • порядок зміщення Президента України….…………………………стр. 20
  • Взаємовідносини Президента України з законодавчою, виконавчою та судовою владами………………………………………………………………..стр. 22
  • Акти Президента України……………………………………………стр. 24
  • Висновок ……………………………………………………………. стр. 25
  • Список использованной литературы ………………………….…….стр. 26
  • ********************************************************************IВступПерша держава, в якій було запроваджено посаду президента як глави держави і виконавчої влади, – це США, де Конституцією 1787 р. затвердйено цей пост. Термін "президент" походить від латинського ргаеяйепя, що означає "той, хто сидить спереду". Він застосовувався щодо головуючих на різних зборах. У Європі пост президента вперше було запроваджено у Франції та Швейцарії у 1848 р. У ХХ ст. поширилося запровадження цього поста у багатьох країнах. Остання фаза зазначеного процесу мала місце наприкінці 80-х – на початку 90-х років, коли пост президента було запроваджено майже в усіх незалежних державах, які утворилиея шсля розпаду СРСР, та у країнах Східної Європи. На сьогодні у світі з більш як 180 країн – членів ООН понад 130 мають президентів. Значне поширення інституту президентства обумовлене низкою чинників, які визначають його значення і роль у державному та суспільному житті тієї або іншої країни, Насамперед, Президент уособлює державу, представляє її у міжнародних відносинах. Треба мати на увазі, що відповідно до порядку обрання президента та обсягу його повноважень розрізняють президентські та парламентські республіки. Головна відмінність між ними полягає в тому, тцо у трезщiентській республіці (США, Ірак, Корея) президент обирається народом і має широкі повнрваження, зокрема незалежно від парламенту формує уряд, забезпечує здійснення виконавчої влади. У парламентській республіці (Австрія, Індія, ФРН) Президент обирається парламентом, практично не має виконавчих повноважень, виконує виключно представницькі функції. Остатпіім часом набуває поширення напівпрезидентська республіка (Франція, Португалія, Болгарія). В ній президент обирається народом, але парламенту надаються певні повноваження, пов'язані з контролем за його діяльністю підчас формування уряду і здійснення виконавчої влади. У нашій державі пост Президента було запроваджено Законом України "Про заснування поста Президента України і внесення змін та доповнень до Конституції (Основного Закону) України від 5 липня 1991 р. У Констуцї України Президенту присвячено розділ V, який складається з 11 статей, що встановлююгь порядок обрання Президента та основи його взаємовідносин з державними органами. IIПоняття, види, статус глави держави.Починаючи відповідь на це питання необхідно навести текст закону, який регламентує існування поста Президента в Україні – це: З А К О НУКРАЇНИ“Про Президента” Стаття 1. Відповідно до Конституції України (888-09) Президент України є найвищою посадовою особою Української держави і главою виконавчої влади. Повноваження Президента України визначаються Конституцією України. Стаття 2. Президентом України може бути громадянин України не молодший тридцяти п'яти років на день виборів. Одна й та ж особа не може бути Президентом України більше двох строків підряд. Президент України не може бути народним депутатом, займати будь-яку посаду у державних органах і громадських об'єднаннях, а також в інших організаціях та займатися комерційною діяльністю. Якщо особа, обрана Президентом України, є народним депутатом, то її депутатські повноваження припиняються з моменту вступу на посаду. Порушення вимог цієї статті призводить до втрати президентських повноважень, обрана особа не може бути приведена до присяги. Стаття 3. Порядок проведення виборів Президента України визначається Законом "Про вибори Президента України" ( 1297-12 ). Стаття 4. Президент України вступає на посаду з моменту прийняття присяги. При вступі на посаду Президент України приносить присягу такого змісту: "Урочисто присягаю народові України при здійсненні повноважень Президента України суворо додержувати Конституції і законів України, поважати і охороняти права і свободи людини і громадянина, захищати суверенітет України, сумлінно виконувати покладені на мене високі обов'язки". Присяга приноситься Президентом України не пізніш як у п'ятнадцятиденний строк після офіційного оголошення результатів виборів. Дату принесення присяги визначає Верховна Рада України. Президент України приносить присягу в урочистій обстановці на засіданні Верховної Ради України, тримаючи Конституцію України. Приведення Президента України до присяги провадиться Головою Верховної Ради України або особою, яка виконує його обов'язки. Стаття 5. Президент України вправі брати участь у засіданнях Верховної Ради України, в обговоренні питань, внесених на її розгляд. Президент підписує закон, прийнятий Верховною Радою України, не пізніш як у десятиденний строк з дня передачі його на підпис. У разі незгоди з законом Президент вправі не пізніш як у двотижневий строк повернути його із своїми запереченнями до Верховної Ради Української РСР для повторного обговорення і голосування. Якщо...
    Другие файлы:

    Державне агентство земельних ресурсів України
    Структура центрального апарату Державного агентства земельних ресурсів України. Розміщення державного замовлення на проведення загальнодержавних геоде...

    Еволюція державного управління в Україні у 1925–1995 роках
    Становлення радянської влади в Україні у 20-ті рр. XX ст. Радянська модернізація України у 30-ті рр. Державне управління республіканських урядів. Злит...

    Аналіз діяльності банківської системи України
    Сутність банківської системи й грошової пропозиції. Функції Національного банку України та комерційних банків. Структура капіталу в банківській систем...

    Конституційне право України, як галузь права
    Конституційне право розглядається в трьох аспектах: як галузь права в системі національного права, як наука і як навчальна дисципліна. Конституційне п...

    Коломийське управління Державної казначейської служби України
    Державне казначейська служба України в системі органів управління фінансами України. Процес казначейського обслуговування державного бюджету за дохода...