Зміст та структура науково-дослідницької діяльності студентів
Міністерство освіти і науки УкраїниНаціональний університет харчових технологійКафедра менеджментузовнішньоекономічної діяльностіКонтрольна роботаз дисципліни: “Методологія та організація наукових досліджень"Виконала: студентка 6 курсу(з. ф. н) спеціальність МЗЕДПерепада АллаПеревірив: ВикладачДунда С.П.Київ - 2009ЗмістСтруктура побудови науково-дослідницької діяльності в УкраїніПідготовка та атестація наукових і науково-педагогічних кадрівНаукові кадри та їх підготовкаСписок використаної літературиСтруктура побудови науково-дослідницької діяльності в УкраїніНауково-дослідницька діяльність студентів (НДДС) вищих навчальних закладів України є одним із основних чинників підготовки висококваліфікованих кадрів відповідного профілю.Поняття "науково-дослідницька діяльність студентів" включає в себе два взаємопов'язаних елементи:• навчання студентів елементам дослідницької діяльності, організації та методики наукової творчості;• наукові дослідження, що здійснюють студенти під керівництвом професорів і викладачів.Для НДДС вищих навчальних закладів характерним є єдність цілей і напрямів навчальної, наукової і виховної роботи, тісна взаємодія всіх форм і методів наукової роботи студентів, що реалізуються в навчальному процесі та поза-навчальний час. Це забезпечує їхню участь у науковій діяльності протягом усього періоду навчання, тісно пов'язану як із науково-дослідницькою діяльністю, що проводиться підрозділами ВНЗ, так і з громадською діяльністю.Зміст і структура НДДС забезпечує послідовність її засобів і форм відповідно до логіки і послідовності навчального процесу, що зумовлює спадкоємність її методів і форм від курсу до курсу, від кафедри до кафедри, від однієї дисципліни до іншої, від одних видів занять до інших, поступове зростання обсягу і складності набутих студентами знань, умінь, навичок у процесі виконання ними наукової роботи. Реалізована в комплексі науково-дослідницька діяльність студентів забезпечує вирішення таких основних завдань:• формування наукового світогляду, оволодіння методологією і методами наукового дослідження;• надання допомоги студентам у прискореному оволодінні спеціальністю, досягненні високого професіоналізму;• розвиток творчого мислення та індивідуальних здібностей студентів у вирішенні практичних завдань;• прищеплення студентам навичок самостійної науково-дослідницької діяльності;• розвиток ініціативи, здатності застосувати теоретичні знання у своїй практичній роботі, залучення найздібнішихстудентів до розв'язання наукових проблем, що мають суттєве значення для науки і практики;• необхідність постійного оновлення і вдосконалення своїх знань;• розширення теоретичного кругозору і наукової ерудиції майбутнього фахівця;• створення та розвиток наукових шкіл, творчих колективів, виховання у стінах вищого навчального закладу резерву вчених, дослідників, викладачів.Науково-дослідницька діяльність студентів - це системне утворення, яке має свою структуру, зміст і форми.У вищих навчальних закладах склалася певна структура НДДС: проректор з наукової роботи - рада НДДС інституту, рада студентського науково-творчого товариства (СНТТ) факультету (факультетів), СНТТ кафедри (кафедр.) (див. рис.1.3).Наукове керівництво СНТТ здійснюється науковим керівником, який обирається вченою радою вищого навчального закладу. Голова (з числа студентів) і члени ради СНТТ призначаються і затверджуються наказом ректора по інституту. Рада СНТТ вузу:• створює факультетські ради СНТТ і керує ними. Організовує разом з факультетськими СНТТ гуртки, творчі секції, бюро та ін.;• інформує громадськість інституту про роботу СНТТ;• щорічно організовує підсумкові студентські наукові конференції;• організовує і проводить внутрівузівський конкурс студентських наукових робіт, контролює діяльність гуртків, студій на кафедрах;• організовує виставки і презентації кращих наукових праць студентів;• забезпечує участь студентів у регіональних та всеукраїнських конкурсах, оглядах, конференціях, олімпіадах;• сприяє широкому...