Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Государство и право

Право на товарні знаки та торгові марки

Тип: курсовая работа
Категория: Государство и право
Скачать
Купить
Історія виникнення та розвитку товарного знаку. Роль та практика використання торговельної марки в сучасності. Поняття "торговельна марка", її об’єкти та умови надання правової охорони. Реєстрація та захист прав власника на торговельну марку в Україні.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ЗМІСТ

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. ІСТОРІЯ ТОВАРНОГО ЗНАКУ

1.1 Історія виникнення та розвитку товарного знаку

1.2 Роль та практика використання торговельної марки в сучасності

РОЗДІЛ 2. ТОРГОВЕЛЬНА МАРКА ЯК ОБ'ЄКТ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЇЇ ФУНКЦІЇ ТА ВИДИ

2.1 Поняття “торговельна марка”, її об'єкти та умови надання правової охорони

2.3 Види торговельних марок та їх правове значення

РОЗДІЛ 3. ЕТАПИ РЕЄСТРАЦІЇ ТОВАРНОГО ЗНАКУ

3.1 Реєстрація та захист прав на торговельну марку в Україні

3.2 Реєстрація торговельних марок в розвинутих країнах світу. Юридичний механізм узагальненої марки в рамках Європейського Союзу

РОЗДІЛ 4. ЗАХИСТ ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ НА ТОВАРНИЙ ЗНАК

4.1 Загальні положення щодо захисту права інтелектуальної власності на товарні знаки

4.2 Міжнародно-правова охорона права інтелектуальної власності на товарні знаки та способи охорони інтелектуальної власності на товарний знак

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ВСТУП

торговельний марка реєстрація захист

Одним з найважливіших напрямків розвитку сучасного суспільства є підвищення ефективності використання інтелектуальної власності. З плином часу цінність інтелектуальної праці зростає, і сьогодні без його застосування неможливо уявити собі подальше існування і розвиток більшості галузей людського життя. Результатом такої діяльності прийнято вважати не тільки художні або музичні твори, створення яких, безумовно, є однією з найбільш важливих рушійних сил прогресу в сьогоднішньому суспільстві. Крім цього плодами розумової праці є наукові розробки, концепції, що оптимізують виробництво, товарні знаки, бренди, логотипи, бізнес-моделі та багато іншого.

Товарний знак - це спосіб виділити власний товар з ряду інших аналогів, винайдений людьми. Завдання товарного знака - показати переваги і «родзинку» того чи іншого товару, щоб він став затребуваним серед цільової аудиторії. Товарний знак виник після того, як ринкові відносини досягли високого розвитку, і виникла необхідність індивідуалізації товару. В умовах конкуренції на сьогоднішній день, без товарного знака складно уявити який-небудь продукт, адже він вирізняє продукт одного виробника від подібного продукту іншого виробника, та часто є ознакою якості товару.

Статистика свідчить, що у світі зареєстровано понад 30 млн товарних знаків і, на думку експертів, ця цифра зростатиме щорічно приблизно на 1 мільйон. В умовах конкурентної боротьби в промислово розвинених країнах маркується від 60-ти до 80 % виробів. За існуючими оцінками, майже 35 % вартості бізнесу складають нематеріальні активи, в тому числі товарні знаки. Вони вирізняють фірмові товари на ринку однорідних виробів, що дає можливість продавати їх за цінами на 20-40 % вищими за ціни немаркованих. Отже, відсутність товарного знаку на продукції, анонімність її виготовлення об'єктивно призводить до зниження її ціни на 10-20 %. За останніми 90 % усіх нових товарів з новими товарними знаками, які підприємці просувають на ринок, не мають успіху на ринку однорідних товарів.

Зростаюча значимість товарних знаків у комерційній діяльності обумовлена посиленою конкуренцією між фірмами, що здійснюють бізнес у більш ніж одній країні. Товарні знаки використовуються для того, щоб полегшити споживачам ідентифікацію самих товарів і послуг, а також їх якості та вартості. Товарний знак можна розглядати як інструмент, який використовується виробниками для залучення клієнтів. Так само, як і власне ім'я індивіда ідентифікує і відрізняє його від інших індивідів, товарний знак виконує основну функцію ідентифікації джерела продукту і відмінності цього продукту від продуктів з інших джерел.

Метою курсової роботи є висвітлення засад правового регулювання торговельної марки як окремого об'єкта права інтелектуальної власності.

Завдання курсової роботи: проаналізувати історичне походження та сучасну роль торговельної марки в умовах ринкових відносин, визначити положення товарних знаків в національному та порівняльно-правовому міжнародному аспекті, що регулює відносини, які виникають у зв'язку із створенням, реєстрацією і використанням торговельних марок а також визначити порядок та способи здійснення міжнародно-правової охорони права інтелектуальної власності на товарні знаки.

Об'єктом дослідження курсової роботи є правовідносини, які регулюються інститутом інтелектуальної власності на товарні знаки.

Предмет дослідження - нормативно-правові акти, що регулюють правовідносини в сфері товарних знаків.

Серед методів дослідження використано логічний метод, пошуковий, системний, функціональний, описовий та спеціально-юридичний.

При написанні курсової роботи було використано Конституцію України, міжнародні конвенції якими здійснюється регулювання правового положення товарних знаків, цивільний та господарський кодекси України, закони України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”, Закон України "Про охорону прав на зазначення походження товарів", наукова література, інтернет-статті та публікації, інші нормативно-правові акти, а також навчальні підручники.

Структуру курсової роботи складають: вступ, чотири питання, висновок, список використаної літератури та посилань. Загальний обсяг курсової роботи становить 56 сторінок, з них основний текст займає 43 сторінки, вступ, висновок, зміст, список використаних джерел (25 найменувань).

РОЗДІЛ 1 ІСТОРІЯ ТОВАРНОГО ЗНАКУ

1.1 Історія виникнення та розвитку товарного знаку

Історія розвитку товарного знаку налічує тисячі років, перші спроби виробників індивідуалізувати свої товари, виділити їх серед подібних сягають у стародавні часи. Розвиток торгівлі дуже рано привів виробників різних товарів до висновку про те, що маркування власного товару є досить ефективним засобом захисту своїх економічних інтересів. І дійсно, саме за допомогою маркування покупець серед великої кількості однорідних товарів може знайти і купити товар певного виробника. Так, археологи знайшли маркований посуд, вироблений ще в кам'яному віці, тобто 5000 років тому.

Стародавні греки і єгиптяни користувалися ярликами ремісників і художників, які служили зазначенням походження виробу з якої-небудь майстерні чи міста. Майже за 4000 років до н.е. майстри Ассирії та Вавилону вирізали на камені, з якого згодом зводили споруди, свої "фірмові знаки", які, по суті, можна вважати "попередниками" торгових марок. У середні віки в німецьких містах існували марки будинків та подвір'їв, з допомогою яких окремі особи чи сім'ї відзначали приналежність товарів і предметів торгівлі. При розкопках у Помпеї були знайдені: вивіска з "клеймом" м'ясника, на якій зображені п'ять окороків, вивіска молочника з барельєфом кози, пекаря - із зображенням млина і т.д. Кам'яні печатки такого ж віку виявлені на грецькому острові Крит, а біля Коринфа при розкопках знайшли глиняні чаші і тарілки, помічені маркуванням. Їхній вік--2000 років до н.е [24].

На теренах України праобрази торгових знаків з'явилися ще в ХІV сторіччі до н. е, про це свідчать знайдені археологами багато бронзових підвісок-оберегів у формі хреста або кола. З VІІІ століття у якості ремісничих знаків в Україні вживались різновиди тризубу і двозубу. Ці символи були нанесені на цеглу, керамічні і металеві вироби. Велику кількість клейм на гончарних виробах та інших предметах побуту було знайдено під час археологічних розкопок у районі Північного Причорномор'я. Більшість з них належали виробникам посуду, черепиці, а також їх власникам [17, c. 14].

У Римі використання товарних знаків було вже не епізодичним, а постійним явищем. Латиномовна література містить згадки про маркування виробниками сиру, вина, ламп, ліків, мазей, металевого орнаменту, посуду зі скла і т.д. Любили римляни маркування у вигляді бджоли, серця, тварин, ініціалів. Звичайно, такі відмітки носили характерні функції відокремлення "своїх" речей від "чужих". Люди, які користувалися чужими позначеннями, піддавалися суворим покаранням [24].

Про період, що наступив після розпаду Римської імперії і який на Заході відомий як "Темні століття" (V-XI століття н.е.), збереглося мало інформації про торгові марки.

Свого подальшого розвитку торгові марки набули в період середньовіччя. Гордість за свою майстерність примушувала ремісників позначати своїми ініціалами гончарні та інші вироби. З поширенням чуток про майстерність того чи іншого ремісника покупці стали шукати на виробах його індивідуальні позначки, точно так, як сьогодні споживачі керуються торговою маркою як "візитною карткою" того чи іншого підприємства. Свої позначки використовували і купці, причому застосування торговельних марок часто було примусовим. Протягом XIV-XVII ст. купецькі оцінки були навіть поширеними, ніж позначки виробників. Важливо відзначити, що в ті часи крім рекламної функції торговельна марка мала і інше призначення, а саме: охороні виробників від порушення їх права на торговельну марку. У цей період маркування товарів керувалося головним чином правилами цехової регламентації. Тобто, мало за мету вказати на приналежність виробника до цехової регламентації - цеху ремісників або гільдії купців і тим самим підтверджує, що зазначений виробник має право на виробництво і продаж даного виду товару, і що дотримується певних правил гільдії при виробництві та здійснення продажу товару. Оскільки сама така можливість над...

Другие файлы:

Торговельні марки і товарні знаки. Брендинг брендінг

Правова охорона товарних знаків та послуг в Україні
Особливості правової охорони торгових знаків на товари і послуги. Значення торговельної марки. Суб'єкти прав на товарні знаки. Свідоцтво на торгівельн...

Знаки для товарів і послуг
Ринкова економіка зумовлює необхідність чіткого розмежування як учасників цивільного обороту, так і товарів та послуг, що наповнюють ринок. У радянськ...

Морские условные знаки для употребления на гидрографических картах и планах
Книга представляет собой сборник условных знаков для употребления на гидрографических картах и планах: знаки для гидрографии (морские, портовые), знак...

Неофициальные выпускные знаки-ромбы учебных заведений вооруженных сил, МВД и КГБ СССР
Содержание: предисловие; знаки-ромбы военных учебных заведений первых лет советской власти; знаки-ромбы. военных училищ и спецшкол; знаки военно-учебн...