Експлуатаційні характеристики підшипників
ЗмістВступ 1. Загальні відомості 2. Експлуатаційні характеристики підшипників 2.1 Кулькові підшипники радіальні однорядні 2.2 Кулькові радіальні дворядні сферичні підшипники 2.3 Роликопідшипники з короткими циліндричними роликами 2.4 Роликопідшипники радіальні сферичні дворядні 2.5 Роликопідшипники голчасті 2.6 Роликопідшипники з крученими роликами 2.7 Кулькові підшипники радіально-упорні 2.8 Конічні роликопідшипники 2.9 Упорні кулькові підшипники 2.10 Упорні роликопідшипники Література ВступТема реферату «Експлуатаційні характеристики підшипників» з дисципліни «Підшипники кочення».Мета роботи – ознайомитися з загальними експлуатаційними характеристиками підшипників.підшипник ролик кульковий1. Загальні відомостіПідшипники кочення представляють собою готовий вузол, основними елементами якого є тіла кочення – кульки 3 (рис. 1) чи ролики, які утримуються на визначеній відстані один від одного обоймою 4, яку називають сепаратором. Рис.1. Радіальний підшипникУ процесі роботи тіла кочення котяться по бігових доріжках кілець 1 і 2 одне з яких, у більшості випадків, нерухоме.Підшипники кочення є основним видом опор. Їхнє широке застосування в промисловості обумовлено наступними перевагами в порівнянні з підшипниками ковзання: невелике тертя, особливо при малих швидкостях і пуску, простота монтажу й експлуатації, незначна витрата змащення, висока ступінь стандартизації і централізоване виготовлення (тобто низька вартість і повна взаємозамінність за з’єднувальними розмірами), висока вантажність, менші вимоги до термообробки посадкових шийок валів, надійна робота в умовах частої зупинки і пуску приводів.До недоліків підшипників кочення варто віднести високу чутливість до ударних і вібраційних навантажень, низьку довговічність у високошвидкісних приводах (небезпека руйнування сепаратора від дії відцентрових сил), порівняно великі радіальні розміри, підвищену шумову характеристику при високих швидкостях.Підшипники кочення класифікуються за наступними ознаками: 1. За напрямком сприймаємого навантаження відносно осі вала: радіальні, що сприймають радіальні навантаження, упорні, що сприймають осьові навантаження, і радіально-упорні, що сприймають водночас радіальні й осьові навантаження.2. За формою тіл кочення: кулькові і роликові, причому останні можуть бути з цилиндричними, конічними, бочкоподібними, голчастими і крученими роликами.3. За числом рядів тіл кочення: однорядні і багаторядні.4. За здатністю самовстановлюватися: несамоустановлювальні і самоустановлювальні (сферичні).5. За габаритними розмірами: на серії.Для кожного типу підшипника при тому самому внутрішньому діаметрі є різні серії, що відрізняються розмірами кілець і тіл кочення. У залежності від розміру зовнішнього діаметра підшипника серії підрозділяються на надлегкі, особливо легкі, легкі, середні і важкі. Випускають переважно підшипники легкої і середньої серії.У залежності від ширини підшипника серії підрозділяються на особливо вузькі, вузькі, нормальні, широкі, особливо широкі.Поряд зі стандартними виготовляють спеціальні конструкції, використання яких у кожному конкретному випадку вимагає спеціального обґрунтування.В таблиці 1 приведена класифікація підшипників кочення за ГОСТ 3395.Таблиця 1Класифікація підшипників кочення за ГОСТ 3395Приведемо коротку експлуатаційну характеристику основних типів підшипників.2. Експлуатаційні характеристики підшипників2.1 Кулькові підшипники радіальні о...