Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Остальные рефераты

Учебно-методическое пособие для студентов 1 курса Нижний Новгород 2003

Тип: учебное пособие
Категория: Остальные рефераты
Скачать
Купить
Н.Х. Фролова, С.Е. ЦветковаYouth challengesПроблемы молодежиучебно-методическое пособие для студентов1 курсаНижний Новгород — 2003ББК XX.XX-XXФролова Н.Х., Цветкова С.Е.Youth challenges. Проблемы молодежи: Учебно-методическое пособие для студентов. — Н. Новгород: Волжская Государственная Инженерно-Педагогическая академия, 2003. —40 с.Фролова Н.Х. – к.п.н., доцент НФ ГУ– ВШЭ – составитель части 2.Цветкова С.Е.– ст. преподаватель ВГИПА – составитель части 1.Работа посвящена одной из основных тем обучения устной речи английского языка— проблемам молодежи: отношения поколений, ранние браки, проблема свободного времени, увлечение наркотиками, алкоголем и курением.В учебно-методическом пособии рассмотрены наиболее характерные вопросы и проблемы, с которыми молодым людям приходиться сталкиваться как в Великобритании, так и в России. Данное учебно-методическое пособие содержит тексты, диалоги и упражнения, предназначенный для студентов разного уровня владения английским языком. Представление языкового материала дифференцированно. В первой части для начального уровня, во второй – для более продвинутого уровня владения иностранным языком.Издание рассчитано на преподавателей и студентов высших образовательных учреждений, а также может быть полезно всем, кто интересуется вопросами и проблемами молодежи.Рецензенты:1.Поляков В.М. – кандидат педагогических наук, доцент, Волжская государственная инженерно-педагогическая академия;2.Емельяова Н.А. – кандидат педагогических наук, доцент, Нижегородский филиал Государственного университета – Высшая школа экономики.© Фролова Н.Х., Цветкова С.Е. 2003.© ВГИПА, 2003.Содержание:Part 1TopicPublic school
  • Vocabulary
  • 2. TextEducation in the USAPeter Ivanov a Soviet exchange student is at Columbia University. He wants to know more about US public school education. Now he is having a talk with James Porges, an American student.Ivanov: When do children start going to school in America?Porgies: At the age of six. There are eight years of elementary school and four years of high school.Ivanov: Does high school admit all children? Is admission automatic?Porgies: Yes Ivanov: Is elementary or high schooling compulsory here? Porgies: Elementary schooling is. In most States students can leave school at the age of sixteen.Ivanov: As for my country, high schooling is compulsory.Porgies: That’s very good. I wish we had it too.Ivanov: I came across the term a tracking system. What does it mean?Porgies: It means that students are placed in-groups according to their ability in a specific subjects.Ivanov: What subjects do students have during the four years high school programme?Porgies: They have to study four or five major subjects a year. They may major either in the humanities or in science. They have classes in major subjects every day.Ivanov: Do they have any other subjects?Porgies: Yes, they usually have classes in physical education, music and art-several times a week.Ivanov: I’ve read that there are private elementary and high schools in the country.Porgies: Yes there are. More over their number has greatly increased.Ivanov: Is there a difference between private and state supported schools?Porgies: There’s a great difference. Private schools have better teachers, as the teacher salaries are higher there. Classes are not so numerous as in the State supported schools.3. Reconstruct the text.Education in the USAPeter Ivanov a Soviet exchange student is at Columbia University. He wants to know more about US public school education. Now he is having a talk with James Porges, an American student.Ivanov: When do children _____ going to _____ in America?Porgies: At the age of six. There are ____ years of ______ school and _____ years of _____ school.Ivanov: Does _____ school _____ all children? Is _______ automatic?Porgies: YesIvanov: Is elementary or ____ schooling ______ here?Porgies: