Практичні рекомендації батькам гіперактивної дитини
Практичні рекомендації батькам гіперактивної дитиниЗміна поведінки дорослого і його ставлення до дитини:виявляйте твердість і послідовність у вихованні;пам'ятайте: надмірні балакучість, рухливість, недисциплінованість – не є навмисними;контролюйте поведінку дитини, не нав'язуючи їй жорстких правил;не вказуйте дитині категорично, уникайте слів «ні» і «не можна»; будуйте взаємини з дитиною на взаєморозумінні й довірі;реагуйте на дії дитини у несподіваний спосіб (пожартуйте, повторіть дії дитини, сфотографуйте її, залишіть у кімнаті саму та ін.) повторюйте свої прохання тими самими словами багато разів;не наполягайте на тому, щоб дитина обов'язково вибачилась за вчинок;вислухайте те, що хоче сказати дитина.Зміна психологічного мікроклімату в родині:приділяйте дитині достатньо уваги;проводьте дозвілля всією родиною;не сваріться у присутності дитини.Організація режиму дня та місця для занять:установіть твердий розпорядок дня для дитини та всіх членів родини;знижуйте вплив відволікаючих факторів під час виконання дитиною завдання;зменште тривалість занять дитини на комп'ютері й перегляду телевізійних передач;уникайте по можливості значних скупчень людей;пам'ятайте: перевтома сприяє зниженню самоконтролю та зростанню гіперактивності;Спеціальна поведінкова програма:забудьте про фізичне покарання! Якщо є необхідність удатися до покарання, то доцільно використати спокійне сидіння в певному місці після негативного вчинку;частіше хваліть дитину; поріг чутливості до негативних стимулів дуже низький, тому гіперактивні діти не сприймають догани й покарання, однак чутливі до заохочень;складіть список обов'язків дитини й повісьте його на стіну, підпишіть угоду на окремі види робіт;виховуйте в дітях навички керування гнівом і агресією;не намагайтеся запобігти наслідкам безпам'ятності дитини; не дозволяйте відкладати виконання завдання на інший час;не давайте дитині доручень, що не відповідають рівню її розвитку, віку та здібностям;допомагайте дитині розпочати виконання завдання, тому що це найважчий етап;не давайте одночасно кілька вказівок. Завдання не повинне мати складну конструкцію або складатися з декількох ланок;поясніть гіперактивній дитині її проблеми й навчіть їх розв'язувати.РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО РОБОТІ З ДІТЬМИ «ГРУПИ РИЗИКУ»гіперактивний дитина поведінка підлітокСприяти формуванню в дітей і підлітків «здорових» моделей життя, що надають можливості для реалізації особистісного ікціалу.Робота з дітьми «групи ризику»Залучити до виховного процесу школи представників громадськості.Сприяти підвищенню психолого-педагогічної компетентності дорослихПротистояти залученню підлітків до злочинної діяльності.Постійно слідкувати за відхиленнями в поведінці дітей і підлітків та їх причин, з’ясовуючи фактори ризикуСтворення позитивної мотивації на успіх.Корекція негативних форм поведінки.Формування адекватних форм поведінки.Розвиток самовідповідальності.Надати своєчасну психолого-педагогічну підтримку дитині, яка опинилася в складній життєвій ситуаціїБесіда з «важким» підлітком?Під час розмови з підлітком необхідно позбутися повчального тону (а так само всі поточні справи й особисті проблеми) і приділити час і увагу тільки співрозмовнику, при цьому дотримуючись деяких правил:поважати співрозмовника;говорити з ним як з рівним;аргументувати свою точку зору, залишаючи за підлітком право розділяти її або заперечувати;показувати, що він цікавий як людина й співрозмовник;дотримуватись кодексу честі;учитель має право бути некомпетентним у якійсь сфері життя і визнає таке саме право за підлітком;розмовляти тільки про те, про що підліток готовий говорити, «не лізти в душу», надати йому право на мовчання;бути готовим вислухати шокуючі подробиці життя підлітка й підтримати його;делегувати підлітку відповідальність за власну поведінку й ухвалення рішень;дотримуватись права на конфіденційність приватної бесіди;бути толерантним до звичок, способу життя та ідеалів співрозмовника.Про що розмовляти з «важким» підлітком?Навчання – улюблені й не дуже предмети, причини неуспіху, взаємини з учителями, участь у громадській роботі, випадки порушень дисципліни.Плани на майбутнє щодо продовження навчання, вибору професії; здатність ураховувати майбутні труднощі й тверезо оцінювати свої можливості.Взаємини з однолітками: перевага одного близького друга або компанії приятелів, становище серед товаришів («...