Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Психология

Практичні рекомендації батькам гіперактивної дитини

Тип: лабораторная работа
Категория: Психология
Скачать
Купить
Практичні рекомендації батькам гіперактивної дитини
  • Зміна поведінки дорослого і його ставлення до дитини:
  • виявляйте твердість і послідовність у вихованні;
  • пам'ятайте: надмірні балакучість, рухливість, недисциплінованість не є навмисними;
  • контролюйте поведінку дитини, не нав'язуючи їй жорстких правил;
  • не вказуйте дитині категорично, уникайте слів «ні» і «не можна»; будуйте взаємини з дитиною на взаєморозумінні й довірі;
  • реагуйте на дії дитини у несподіваний спосіб (пожартуйте, повторіть дії дитини, сфотографуйте її, залишіть у кімнаті саму та ін.) повторюйте свої прохання тими самими словами багато разів;
  • не наполягайте на тому, щоб дитина обов'язково вибачилась за вчинок;
  • вислухайте те, що хоче сказати дитина.
  • Зміна психологічного мікроклімату в родині:
  • приділяйте дитині достатньо уваги;
  • проводьте дозвілля всією родиною;
  • не сваріться у присутності дитини.
  • Організація режиму дня та місця для занять:
  • установіть твердий розпорядок дня для дитини та всіх членів родини;
  • знижуйте вплив відволікаючих факторів під час виконання дитиною завдання;
  • зменште тривалість занять дитини на комп'ютері й перегляду телевізійних передач;
  • уникайте по можливості значних скупчень людей;
  • пам'ятайте: перевтома сприяє зниженню самоконтролю та зростанню гіперактивності;
  • Спеціальна поведінкова програма:
  • забудьте про фізичне покарання! Якщо є необхідність удатися до покарання, то доцільно використати спокійне сидіння в певному місці після негативного вчинку;частіше хваліть дитину; поріг чутливості до негативних стимулів дуже низький, тому гіперактивні діти не сприймають догани й покарання, однак чутливі до заохочень;
  • складіть список обов'язків дитини й повісьте його на стіну, підпишіть угоду на окремі види робіт;
  • виховуйте в дітях навички керування гнівом і агресією;
  • не намагайтеся запобігти наслідкам безпам'ятності дитини; не дозволяйте відкладати виконання завдання на інший час;
  • не давайте дитині доручень, що не відповідають рівню її розвитку, віку та здібностям;
  • допомагайте дитині розпочати виконання завдання, тому що це найважчий етап;
  • не давайте одночасно кілька вказівок. Завдання не повинне мати складну конструкцію або складатися з декількох ланок;
  • поясніть гіперактивній дитині її проблеми й навчіть їх розв'язувати.
  • РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО РОБОТІ З ДІТЬМИ «ГРУПИ РИЗИКУ»гіперактивний дитина поведінка підліток
  • Сприяти формуванню в дітей і підлітків «здорових» моделей життя, що надають можливості для реалізації особистісного ікціалу.
  • Робота з дітьми «групи ризику»
  • Залучити до виховного процесу школи представників громадськості.
  • Сприяти підвищенню психолого-педагогічної компетентності дорослих
  • Протистояти залученню підлітків до злочинної діяльності.
  • Постійно слідкувати за відхиленнями в поведінці дітей і підлітків та їх причин, з’ясовуючи фактори ризику
  • Створення позитивної мотивації на успіх.
  • Корекція негативних форм поведінки.
  • Формування адекватних форм поведінки.
  • Розвиток самовідповідальності.
  • Надати своєчасну психолого-педагогічну підтримку дитині, яка опинилася в складній життєвій ситуації
  • Бесіда з «важким» підлітком?Під час розмови з підлітком необхідно позбутися повчального тону (а так само всі поточні справи й особисті проблеми) і приділити час і увагу тільки співрозмовнику, при цьому дотримуючись деяких правил:поважати співрозмовника;говорити з ним як з рівним;аргументувати свою точку зору, залишаючи за підлітком право розділяти її або заперечувати;показувати, що він цікавий як людина й співрозмовник;дотримуватись кодексу честі;учитель має право бути некомпетентним у якійсь сфері життя і визнає таке саме право за підлітком;розмовляти тільки про те, про що підліток готовий говорити, «не лізти в душу», надати йому право на мовчання;бути готовим вислухати шокуючі подробиці життя підлітка й підтримати його;делегувати підлітку відповідальність за власну поведінку й ухвалення рішень;дотримуватись права на конфіденційність приватної бесіди;бути толерантним до звичок, способу життя та ідеалів співрозмовника.Про що розмовляти з «важким» підлітком?
  • Навчання улюблені й не дуже предмети, причини неуспіху, взаємини з учителями, участь у громадській роботі, випадки порушень дисципліни.
  • Плани на майбутнє щодо продовження навчання, вибору професії; здатність ураховувати майбутні труднощі й тверезо оцінювати свої можливості.
  • Взаємини з однолітками: перевага одного близького друга або компанії приятелів, становище серед товаришів («...
  • Другие файлы:

    Сумісна діяльність психолога та логопеда при роботі з дітьми логопедичних груп
    Логопсихологія як наука. Мова дитини як засіб передачі інформації. Організація та зміст діагностичної діяльності логопеда та психолога. Рекомендації в...

    Практичні рекомендації з дисципліни "Інженерні вишукування"
    Інженерні вишукування як комплексна дисципліна, основна концепція, мета вивчення. Методика розв’язання задач, які виносяться на практичні заняття, пов...

    Практичні рекомендації з дисципліни Інженерні вишукування 2

    Профілактика шкідливих звичок у підлітків
    Технологічні аспекти профілактичної роботи соціального педагога з підлітками, схильними до адиктивної поведінки. Виявлення рівня алкоголізації у підлі...

    Вчимося писати друковані літери без проблем
    Мета цього посібника — допомогти батькам підготувати руку дитини до оволодіння письмом, сформувати в неї базові графічні навички, розвинути координаці...