Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Психология

Психологічні особливості мотиваційної готовності до школи дитини старшого дошкільного віку

Тип: курсовая работа
Категория: Психология
Скачать
Купить
Міністерство освіти і науки УкраїниКриворізький державний педагогічний університетКафедра загальної та вікової психологіїКурсова робота на тему:«Психологічні особливості мотиваційної готовності до школи дитини старшого дошкільного віку»Студентка ІІІ курсуОдноворова Ю.В.науковий керівникк. п. н. Шамне А.В.Кривий Ріг2009ЗмістВступІ. Теоретичні аспекти проблеми підготовки до навчання в школі1.1 Психологічні особливості дітей старшого дошкільного віку1.2 Психологічні критерії підготовки до навчання в школі дітей старшого дошкільного віку1.3 Специфіка мотиваційної підготовки дітей старшого дошкільного віку1.4 Методи визначення психологічної підготовки до навчання дітей старшого дошкільного вікуІІ. Експериментальне навчання мотиваційної підготовки до навчання2.1 Організація і методи обстеження підготовки до навчання дітей старшого дошкільного віку2.2 Кількісний і якісний аналіз результатів дослідженняВисновкиЛітератураДоповненняВступКоли ми говоримо про свідомість в контексті психодіагностики, то маємо на увазі довільність, внутрішній вольовий контроль і володіння мовою основних пізнавальних процесів дитини, його сприйняття, уваги, пам'яті, уяви, мислення [3.c.53].Як свідомо регульовані, ці процеси у більшої частини дошкільників знаходяться на порівняно низькому рівні розвитку, оскільки когнітивний розвиток в даному віці ще далеко не завершено. Придбання пізнавальними процесами довільності починається у дитини приблизно з трьох-, чотирилітнього віку. Тому, здійснюючи психодіагностику дітей дошкільного віку, особливо раннього, слід мати на увазі, що тестові завдання не повинні вимагати від дитини високорозвинутого довільного управління своїми пізнавальними процесами. Якщо ця умова не враховуються, то в результаті тестування виникає небезпека одержати такі дані, які не цілком відповідають реальному рівню пізнавального розвитку дитини. Щоб правильно судити про рівень розвитку, досягнутий дитиною, необхідно тестові психодіагностичні завдання підбирати так, щоб вони одночасно були розраховані як на довільний, так і мимовільний рівень регуляції когнітивної сфери. Це дозволить адекватно оцінити, з одного боку, ступінь довільності пізнавальних процесів, а з іншого боку - реальний рівень їх розвитку в тому випадку, якщо вони ще не є довільними.Про актуальність даної теми свідчить, що над її розв’язанням працювали, а також працюють і зараз дуже багато вчених, психологів таких як Костюк, Нємов, Венгер та багато інших. Розглядаючи всі аспекти цієї теми ми можемо побачити всі позитивні і негативні сторони психологічної готовності до школи дитини.Метою є розглянути психологічні особливості мотиваційної готовності до школи дітей старшого дошкільного віку.Предметом дослідження даної роботи є психологічні особливості мотиваційної готовності дітей 6-7 років. Об’єктом є діти старшого дошкільного віку.Завданням є:
  • Дослідити теоретичні аспекти проблеми підготовки до навчання в школі.
  • Провести експериментальне навчання мотиваційної підготовки до навчання.
  • В своїй курсовій роботі користувалась методом аналізу, використовувала підручники, періодичні видання таких авторів, як Нємов, Венгер та інші.1. Теоретичні аспекти проблеми підготовки до навчання в школі1.1 Психологічні особливості дітей старшого дошкільного вікуДослідження особи дитини дошкільного віку саме після себе скрутно з тієї причини, що більшість відомих особових тестів призначене для дорослих людей і засноване на недоступному дитині самоаналізі. Крім того, багато рис особи, які підлягають психодіагностиці, в дошкільному віці ще не сформовані, нестійкі. Тому тести для дорослих в психодіагностиці дітей частіше всього застосовувати не можна. У розпорядженні дитячого психодіагноста залишаються або спеціальні дитячі варіанти проектних тестів на зразок методики для вивчення мотиву досягнення успіху, або метод експертів, при використанні якого як експерти по відношенню до дітей-дошкільників виступають дорослі люди, особисто обізнані дану дитину. Тільки таким чином ми можемо судити про якості осіб дитини, які їм самим не усвідомлюються і самі ще знаходяться в процесі розвитку. Під мотивом досягнення успіху розуміється активне прагнення дитини до успіху в різноманітних ситуаціях і видах діяльності, особливо цікавих і значущих для нього, і перш за все там, де результати його діяльності оцінюються і порівнюються з результатами інших людей, наприклад, в змаганні[4.c.27]. Потреба в досягненні успіхів не є природженою, вона складається і формується в дошкільному дитинстві, в ранні роки і до моменту надходження дитини в школу може стати досить стійкою межею його особи. Вже в 5-6 літньому віці дітей по ступені розвиненості цієї потреби бувають досить значними. Від цих відмінностей, у свою чергу, залежить подальший розвиток дитини як особі, оскільки діти, що мають сильно виражену потребу в досягненні успіхів, звичайно добиваються в житті більшого як в особовому розвитку, так і в професійному зростанні, ніж ті, у кого ця потреба слабка або домінує протилежне нею прагнення - уникнення невдач.Об'єкт і предмет дослідження - суть психологічної категорії, яке характеризує проблемне поле дослідження. У нашій курсовій роботі хотілося б розкрити проблему: наскільки добре діти старшого дошкільного віку підготовлені до школи, на...
    Другие файлы:

    Шляхи забезпечення психологічної готовності дитини до навчання в школі
    Сутність психологічної готовності до шкільного навчання. Діагностика загальної шкільної зрілості. Критерії готовності дошкільнят до школи та їх розвит...

    Психологічні особливості тривожності дитини старшого дошкільного віку та їх вплив на статусне по

    Психолого-педагогічне визначення готовності дитини шестирічного віку до школи
    Психолого-педагогічні основи формування мотиваційної готовності до навчання у шестирічних першокласників. Експериментальне дослідження мотиваційної го...

    Формування мотиваційної готовності дітей до школи
    Початкові рівні сформованості мотиваційної готовності дітей 6 років до школи. Методичні рекомендації для вихователів і батьків по формуванню мотивацій...

    Психологічні стани дітей дошкільного віку
    Психологічна структура дошкільного віку. Психологічні особливості дітей дошкільного віку. Діагностична ознака дошкільного віку. Діагностична ознака за...