Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Психология

Часовий аналіз праці

Тип: курсовая работа
Категория: Психология
Скачать
Купить
КУРСОВА РОБОТАЧасовий аналіз праці1. Суб’єкт і часЧас - форма процесу разом з його переживанням, сприйняттям, рухами. Коли ми говоримо «процес», ми намагаємося знайти в ньому місце для суб'єкта з його діяльністю, із усім суб'єктивним і залежним від суб'єкта.Щоб пояснити, як можна встигнути в термін, необхідно припустити паралельність між сприйняттями і переживаннями, переживаннями і думками, рухами і мовою. Суб'єкт може підігнати свою дію до навколишніх подій і процесів, якщо він не іде сліпо за ритмами, плином події, а робить рухи по своїй внутрішній логіці, у відповідності зі своїми цілями і можливостями. Тоді буде можлива і синхронізація.Час протиставляють людині. Говорять, що воно не залежить від людини, що він тільки умова життя людини. Деякі психологи допускають тільки один тип відносин людини до часу, що вони називають «сприйняттям часу»: наскільки точно людина здатна оцінити заданий проміжок (наприклад, 10 с, 30 с).Існує інша точка зору. Виходячи із суті процесу і місця, що займає суб'єкт, швидкість часу зв'язується зі швидкістю дій суб'єкта в ряді навколишніх подій. При цьому базою служить уявлення про гармонічне включення людини в процес. Гармонія ця особливого, статистичного типу. Перебіг подій світу допускає можливість варіації швидкості рухів людини. Рухи людини, з іншого боку, не можуть залишатися постійними по характеру і швидкості виконання. Умови виконання дій, ряди подій у світі сильно варіюють. Деякі їхні сполучення сильно ускладнюють функції суб'єкта. Зберігаючи колишні рухи, чинені при звичайних, «простих» умовах, суб'єкт повинен робити багато інших операцій. При цьому він повинен так побудувати свій трудовий процес, щоб нові операції і рухи гармонійно сполучилися з колишніми. Зрозуміло, це зажадає перебудови всієї системи. Перебудови не тільки в зміні структури, але і швидкості звичайних, «старих» рухів. Зміна швидкості рухів суб'єкта можна тлумачити як зміна швидкості часу. Але, очевидно, і швидкість, і щільність часу - це тільки метафори. Час не може бути ні більш щільним, ні більш швидким. Уся справа в тім, що брати як базу для відліку; складний процес або простій. Люди, прагнучи упорядкувати свої уявлення про світ і дії у світі, говорять про повторюваність, про закономірність, про зв'язок подій у світі. Люди розуміють світ технологічно, у відповідності зі своїми технологічними можливостями. Виходячи з представлень про відтворюваності дій і обставин, повторюваності події, люди будують представлення про світ, тим самим задача пристосуватися до світу здається їм більш легкою.Пояснимо прикладом нашу позицію. Щоб показати незалежність часу від людини, опоненти міркують так: якщо викладач прийде на заняття раніш призначеного розкладом,. він нічого не прискорить у процесі занять, не зробить більше звичайного і не закінчить раніш. Розклад протистоїть викладачеві, є умовою його роботи. У цьому є істина. Але розклад - це усього лише карта термінів, це ще не час. Розклад складений так, щоб повільні не спізнювалися, а швидкі не приходили занадто рано і не проводили час у даремному чеканні. Розклад синхронізує дії людей, повільних і швидких. У цьому змісті час - домовлене, соціальне - протистоїть суб'єктові. Час як карта термінів, як швидкість ходу процесу, як зміни, сприймані суб'єктом. Однак запропонованим прикладом можна скористатися інакше. Допустимо, викладач спізнився. Прийшовши пізніше, викладач повинен поспішити, щоб закінчити урок вчасно. Викладач повинен прискорити процес. Повинен знайти короткі шляхи пояснення складних речей, на які в нього звичайно ішло багато часу. Викладач повинен інтенсифікувати засвоєння і розуміння матеріалу, знайти ефективні способи перевірки знань. Якщо це удалося, то при скороченій тривалості уроку можна сказати, що час ущільнився або прискорився. Воля, розум, спритність, гнучкість і швидкість суб'єкта дозволили йому, почавши пізніше, закінчити дію в термін.Коли людина приходить на зміну незадовго до її початку, у неї є можливість підготуватися до початку і почати роботу хвилина в хвилину, за розкладом. Відробивши зміну, людина встигає виконати намічене. Суб'єкт ефективно використовував час, наданий розкладом. Є щось особливе у своєчасному приході Приходити занадто рано даремно. Все приготувавши до початку зміни, людина повинна буде чекати, замість того, щоб приступити до роботи. Напруга, що росте в міру підготовки, у міру наближення до її кінця, у міру наближення до початку зміни і яке повинно б природним образом перейти в робочу напругу, при занадто ранньому приході виявляється марною, вона спаде, і до початку зміни людина не буде готовою належною мірою. Розклад заснований на припущенні про норму, про те, що наміченого, запланованого часу буде досить, щоб усі устигнути. Викладачеві - пояснити матеріал і перевірити розуміння. Однак саме в роботі викладача відсутня норма. Особливо у викладанні психології. Це як подорож по незнайомих місцях. Але і тут план необхідний. Розклад занять ритмізує діяльність, привчає людей відпочивати через однакові проміжки, очікувати пауз. Розклад і план заняття не збігаються. План заняття складений на основі змісту, його труднощів, його особливостей. Розклад заснований на уявленнях про працездатність. Виконання плану залежить від індивідуальних особливостей учнів, від учителя, від сумісності вчителя з учнями.Якщо в ході уроку трапляється непередбачена подія, що порушить нормальний хід уроку, то, витративши частину часу на рішення виниклої зненацька задачі, учитель повинен буде прискорити хід подій, щоб закінчити намічене до кінця заняття. Йому доведеться скоротити паузи, пропустити легкі місця, відмовитися від звичайних завдань. Саме в цих невеликих межах можливі прискорення або уповільнення часу під впливом швидкості дій суб'єкта. Хоча поняття швидкості тут здобуває зовсім особливий зміст, що відрізняється від фізичного.Про прискорення або уповільнення часу можна говорити в рамках наміченого терміну. Коли намічений план підготовки до події-терміну, те визначені і моменти виконання окремих справ, принаймні їхня послідовність. План припускає, що часу, що залишилося, буде досить для виконання всіх справ. Дійсно, якщо така підготовка проводилася багато разів, якщо відомі прийоми виконання справ, можна намітити терміни підготовки по кожному зі справ. Коли буде складений часовий графік і відомі звичайні терміни виконання справ по етапах, можна говорити про прискорення або уповільнення процесу. Щодо звичайного, щодо наміченого.При уповільненні сам процес може йти швидше, але до терміну не встигати через великий обсяг роботи, що повинен виконати суб'єкт, або через складність підготовки. З іншого боку, устигаючи до терміну, людина може проводити підготовку в нешвидкому, спокійному темпі. Це можливо при сприятливому навколишньому оточенні, коли суб'єктові не приходиться вирішувати несподіваних задач, коли не виникає важких, перешкод, на подолання яких людині приходиться витрачати багато сил. Час визначається через встигання до терміну. Коли суб'єкт не встигає до терміну, говорять, що час тече повільно. Основою тут є той факт, що суб'єкт не встиг. Значить відстав, значить працював повільно.Своєчасне виконання задач може бути базою відліку у визначенні прискорення або уповільнення часу. Попередження по...
Другие файлы:

Аналіз ефективності систем оплати праці закладу рекреаційної сфери
Сутність форм та систем оплати праці на підприємстві. Методи морального і матеріального стимулювання. Аналіз систем оплати праці в санаторії "Приморсь...

Фонд оплати праці
Суть фонду оплати праці та оплати праці в цілому. Динамічний аналіз, структурно-динамічний аналіз і факторний аналіз ФОП. Доцільність збільшення розмі...

Аналіз оплати праці
Оплата праці як економічна категорія, її аналіз. Законодавчо-нормативні аспекти обліку розрахунків з оплати праці. Характеристика природних умов і суч...

Аналіз продуктивності праці та шляхи її підвищення
Динаміка і виконання плану продуктивності праці по галузях і в цілому по господарству, за основними видами сільськогосподарської продукції. Аналіз спі...

Облік і аналіз розрахунків по оплаті праці працівників бюджетних установ
Аналіз використання фонду заробітної плати та аналіз забезпеченості кадрами Дитячого навчального закладу № 6 "Усмішка" міста Торез. Удосконалення облі...