Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Психология

Професійне самовизначення учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів

Тип: дипломная работа
Категория: Психология
Скачать
Купить
ЗМІСТВСТУПРОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ У ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ1.1 Система сучасної професійної орієнтації.1.2 Спрямованість особистості, її роль у виборі професії.1.3. Психологічна характеристика юнацького віку, соціальна ситуація розвитку та проблема провідної діяльност1.4. Рефлексивний компонент професійного самовизначенняРОЗДІЛ 2. Методи та методика дослідження процесу професійного самовизначення та профорієнтації старшокласників2.1. Методологічні засади практичної профорієнтаційної роботи із старшокласниками2.2. Форми та методи профорієнтаційної роботи у школі2.3. Методи професійної консультації й профвибору на основі професіографії й психограми.РОЗДІЛ 3. Експериментальне дослідження процесу професійного самовизначення в юнацькому віці3.1. Методика і результати дослідження комунікативно-організаторських здібностей старшокласників3.2. Методи та результати діагностики професійної самосвідомості3.3. Результати вивчення рефлексивних компонентів професійного самовизначення старшокласників3.4. Розробка тренінгу з професійного самовизначення для учнів та осіб, що працевлаштовуютьсяВИСНОВКИСПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛДОДАТОК АДОДАТОК БДОДАТОК ВДОДАТОК ГВСТУПАктуальність і доцільність дослідження. Проблема професійного самовизначення учнівської молоді посідає важливе місце у педагогічній та віковій психології, оскільки стосується вирішального моменту у життєвому становленні особистості. Особливої актуальності вона набуває у ранньому юнацькому віці. У зв’язку з цим, центральним і досить складним завданням сучасної школи є формування в учнівської молоді здатності до свідомого та самостійного вибору професії і подальшого оволодіння нею. Вирішення цього завдання багато в чому залежить від активної позиції самих учнів, від усвідомленості себе суб’єктом власного життя, прагнення до особистісної самореалізації, вміння виважено і самостійно приймати відповідальні рішення. Тому вивчення професійного самовизначення старшокласників може відкрити нові шляхи його оптимізації.Теоретичні передумови розробки цієї проблеми вивчались у психолого-педагогічних дослідженнях психічного розвитку особистості таких вчених, як Г.О.Балл, І.Д.Бех, М.Й.Боришевський, І.А.Зязюн, Г.С.Костюк, Н.Г.Ничкало, П.С.Перепелиця, В.В.Рибалка, В.А.Семиченко, О.В.Скрипченко та ін. Проблема психічної регуляції професійного самовизначення поступово вичленовувалась у розробках таких вітчизняних психологів, як Б.Г.Ананьєв, О.Ю.Голомшток, Ф.М.Гоноболін, Є.О.Клімов, В.О.Моляко, В.Ф.Моргун, О.Г.Мороз, Д.Ф.Ніколенко, Н.А.Побірченко, В.В.Синявський, В.О.Сластьонін, М.Л.Смульcон, Б.О.Федоришин та ін.Аналіз психологічної літератури з проблеми професійного самовизначення свідчить про те, що у дослідженнях акцент ставиться на необхідності вивчення ролі суб’єкта у цьому процесі. А це вимагає більш глибокого розуміння психологічних механізмів як таких, що забезпечують самоаналіз та самооцінку властивостей особистості, їх зіставлення з вимогами майбутньої професії, що є необхідним на всіх етапах професійного самовизначення. Викликає великий інтерес у практичних та шкільних психологів також проблема профорієнтаційної роботи із старшокласниками, її методи та форми, різноманітні методики професійного самовизначення. Виходячи з цього та зважаючи на значну соціальну значущість проблеми вибору майбутньої професії саме в старшому шкільному віці, ми обрали наступну тему дипломного дослідження - “Професійне самовизначення в юнацькому віці”.Об’єкт дослідження: процес професійного самовизначення учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів.Предмет дослідження: система сучасної професійної орієнтації, вікові психологічні особливості прояву, функціонування і розвитку компонентів професійного самовизначення особистості у юнацькому віці.Мета: визначення вікових психологічних закономірностей, регуляції учнями процесу професійного самовизначення і розробка на цій основі психолого-педагогічних засобів оптимізації процесу вибору професії та створення сприятливих умов для її подальшого опанування старшокласниками.Концептуальна ідея дослідження: дослідження особливостей психологічнихних компонентів професійного самовизначення в контексті особистісно-діяльнісного підходу дозволить виявити додаткові можливості підвищення ефективності професійного самовизначення учнів на основі розробки нових психолого-педагогічних засобів, що базуються на здатності юної особистості до кращого розуміння власних потреб, цілей, здібностей, можливостей і обмежень та їх зіставлення з вимогами майбутньої професійної діяльності.Гіпотеза дослідження складається з припущень: а) ефективність професійного самовизначення старшокласників суттєво залежить від особливостей дії його психічних компонентів, якщо розглядати їх з позиції особистісно-діяльнісного підходу;б) оптимізація професійного самовизначення в старшому шкільному віці можлива через цілеспрямований розвиток здатності учнів до регуляції здатності до професійного самовизначення шляхом використання спеціальних навчальних, діалогових, консультативних та тренінгових форм роботи зі старшокласниками.Для реалізації мети дослідження було поставлено такі завдання:1. В ході теоретичного аналізу наукових даних з проблеми професійного самовизначення учнівської молоді, визначити роль вікових та психолого-біологічних особливостей психічних компонентів у здійсненні цього процесу та методологічний підхід до їх вивчення і розвитку. Розглянути психологічну характеристику юнацького віку, соціальну ситуацію розвитку та проблем провідної діяльності, а також систему сучасної профорієнтації та її методологічні засади.2. Визначити психологічні аспекти та бар'єри професійного самовизначення у ранньому юнацькому віці.3. Розробити концептуальну модель функціонування рефлексивних компоне...
Другие файлы:

Лабораторний практикум з біології 9 клас.
У посібнику подано інструктивні картки для проведення у 9-х класах лабораторних і практичних робіт, які відповідають програмі з біології для загальноо...

Українське народознавство
Навчальний посібник — колективна праця, що містить відомості про формування й розвиток української нації, етнічну територію та етнографічне районуванн...

Speak English! Розмовні теми. 4 клас
Збірник розмовних тем з англійської мови укладено відповідно до чинної Навчальної програми для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів з вивче...

Hola Español– 5. Іспанська мова: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів, 5-й рік навчання
Видання є продовженням серії підручників Hola, створених для навчання іспанської мови учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Підручник побудовани...

Соціально-психологічні передумови вибору професії старшокласниками та їх підготовленість до даного вибору
Сутність та особливості процесу професійного самовизначення учнів старших класів. Форми, методи та засоби професійного самовизначення. Ефективність си...