Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Психология

Агресивність у підлітків та її вплив на міжособові стосунки

Тип: дипломная работа
Категория: Психология
Скачать
Купить
Міністерство освіти і науки УкраїниСлов’янський державний педагогічний університетКафедра “Психологія"Агресивність у підлітків та її вплив на міжособові стосункиЗмістВступРозділ І. Теоретичне дослідження природи агресивності та міжособових стосунків у середовищі підлітків1.1 Аналіз психологічних понять агресія, агресивність1.2 Дослідження агресивності підлітків в зарубіжній літературі1.3 Розвиток агресивності в дитячому віці1.4 Формування агресивності в процесі соціалізації1.5 ВисновкиРозділ ІІ. Експериментальне дослідження агресивності у підлітків та її впливу на міжособові стосунки2.1 Мета, задачі та методика експериментального дослідження агессивности і факторів міжособистісних відносин2.2 Аналіз результатів констатуючого експерименту2.3 Формуючий експеримент2.4 Результати контрольного експерименту2.5 ВисновкиЛітератураВступЗ погляду суспільної моралі вчинки людини повинні відповідати визначеній нормі. Границі цієї норми задані як віковими моральними традиціями, так і комплексом етичних представлень, що існують тепер і в даній соціально - економічній обстановці.Агресивну поведінку не можна оцінювати як негативну. Виникаючи в критичній ситуації, вона виконує захисну функцію, іноді функцію вирішення сформованого конфлікту. Найчастіше агресивна поведінка спостерігається у дітей при кризі вікових періодів. Це свідчить про те, що жити дитині стає складніше: будь-яку важку ситуацію в момент вікової кризи підліток переживає важче. Отже, можна чекати вікову кількість агресивних елементів в поведінці. Це стосується як нормальної дитини, так і дитини з емоційними порушеннями.Людина розвивається шляхом поступового знаходження самостійності, уміння висловлювати свою думку без допомоги дорослих. Не можна залишати без уваги розвиток позитивних сторін агресивності і попередження її негативних рис. Для цього необхідно зрозуміти її природу, походження і сам зміст цього терміна. Необхідність цього ґрунтується на тому, що термін "агресія" часто використовується в широкому контексті і через це вимагає серйозного "очищення" від цілого ряду нашарувань. Це, насамперед, пов’язано з тим, що соціально - небезпечні наслідки агресивної поведінки додали йому тільки негативний зміст. Тому ця проблема викликає інтерес у психологів, педагогів та соціальних педагогів.Тому ця проблема викликає інтерес у психологів, педагогів, соціальних педагогів.У соціально-педагогічній та психологічній літературі проблема агресивності у підлітків розглядається в дослідженнях К. Андерсена, А. Адлера, А. Бандури, А. Басса, С. Бевана, Р. Берона, Р. Бердена, Л. Берковітца, Ж. Вілсона, Дж. Доларда, К. Конкейнен, М. Коба, К. Лоренца, К. Левіна, Т. Ліпскомба, Г. Мюррея, Є. Маккобі, Д. Річардсона, П.В. Сімонова, Л.М. Семенюк, Р. Сірса, С. Тейлора, І.А. Фурманова, З. Фрейда, Е. Фрома, Х. Хекхаузена та інших.Багато дослідників підкреслюють важливість підліткового віку для формування здатності встановлювати міжособові стосунки.У дослідженнях встановлено, що агресія, яка найбільш притаманна підліткам, яка саме в цьому віці є формою самовираження, не дає можливості розвиватися адекватним стосункам з батьками, вчителями, однолітками. Разом з тим у психологічній літературі поки немає достатніх даних про фактори, які пов’язують агресивність з розвитком соціальних стосунків, з її впливом на розвиток комунікативних здібностей підлітків та структуру їхньої особистості. Це ускладнює отримання цілісного уявлення про особистість підлітків та її стосунки з навколишнім соціальним середовищем. У психологічній літературі недостатньо даних також про те, який вплив здійснює навчально-виховний процес у школі на формування якостей підлітків.Актуальність обраної нами теми полягає в тому, що проблема агресивної поведінки є однією з найважливіших проблем у розвитку та становленні особистості підлітка, а також його адаптації в соціумі. З огляду на актуальність і недостатню розробленість проблеми була визначена тема дослідження: “Агресивність у підлітків та її вплив на між особові стосунки."Об’єкт дослідження: рівень агресивності у підлітків.Предмет дослідження: вплив агресивності на міжособові стосунки.Мета дослідження: експериментальним шляхом виявити взаємозв’язок агресивності та міжособових стосунків.Гіпотеза дослідження полягає в припущенні, що існує значний сильний прямий зв’язок між рівнем агресивності та прагненням домінувати.Згідно з метою та гіпотезою були сформовані наступні завдання дослідження:проаналізувати сучасний стан дослідження проблеми агресивності та розвитку міжособових стосунків у підлітків;з’ясувати рівень агресивності та її зв’язок з міжособовими стосунками у підлітків;
Другие файлы:

Дослідження міжособових стосунків в педагогічних колективах
Чинники, які впливають на міжособові стосунки у педагогічних колективах. Структура міжособових стосунків. Соціальні типи та ролі в колективі. Вплив ст...

Вплив алкоголю на репродуктивну систему підлітків
Оцінка сучасної проблематики підліткового алкоголізму. Злоякісний вплив алкоголю на стан печінки, нирок, імунної системи і гормонального балансу підлі...

Інтернет-залежність та її вплив на виховання підлітків та юнацтва
Опис симптомів та психологічний портрет інтернет-залежного. Психологічні причини виникнення інтернет-залежності, її вплив на виховання підлітків. Шлях...

Психологічні причини дезадаптації молодих підлітків у міжособистісних стосунках
Характеристика психологічних особливостей підліткового періоду. Міжособистісні стосунки підлітків. Методика психокорекційної роботи щодо формування у...

Вплив телебачення на підлітків: соціологічний аналіз
Теоретичні проблеми виховання підлітків засобами телебачення. Дослідження ефекту насильства в засобах масової інформації, його вплив на поведінку і пі...