Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Психология

Креативность и ее диагностика

Тип: реферат
Категория: Психология
Скачать
Купить
Зміст.Вступ.Актуальність проблеми обдарованості.Основні аспекти проблеми обдарованості.І. Теоретичний огляд та аналіз проблем креативності та мотиваційно-особистісних рис особистостей.
  • Значення проблеми обдарованості у вітчизняній та зарубіжній психології.
  • Явище обдарованості.
  • Явище креативності.
  • Основні підходи до проблеми творчості.
  • Концепції креативності.
  • Теорія соціального научіння Дж. Роттера.
  • Розуміння поняття “Мотив”.
  • ІІ. Емпіричне вивчення мотиваційно-особистісних особливостей креативів підліткового віку.
  • Обґрунтування експериментальної програми дослідження.
  • Умови діагностики креативності та мотиваційно-особистісних особливостей.
  • Збір психо-діагностичних даних.
  • Аналіз результатів діагностики підлітків.
  • Висновки.Список використаної літератури.Додатки.ВступДослідження проблеми обдарованості має довготривалу історію у вітчизняній та зарубіжній психології, але до цього часу існує багато “білих плям” у цій області психологічних знань, що робить актуальним подальше проведення як теоретичних, так і методологічних досліджень, вдосконалення концептуального апарату і методів вивчення даної проблеми. В практичному плані, однією з важливих задач є соціальний захист обдарованих дітей за допомогою створення соціально-структурних умов, при яких здібності мали б одержати максимальний розвиток.Одна з проблем полягає в тому, що в реальних життєвих умовах в наше в наше “поле зору” попадають лише ті обдаровані діти, які вже змогли в чомусь себе проявити, в деякій мірі реалізувати, актуалізувати свої природні можливості.Діти для яких життєві соціокультурні умови склались несприятливо, на сьогоднішній день мають досить низькі можливості реалізації життєвої активності.Фактично ми втрачаємо таланти, з причин ще існуючої думки про те, що першочергову увагу заслуговують діти, які можуть спинитися у своєму розвитку “нижче норми”, а ті, які знаходяться “вище норми” здатні самі спрямовувати свій розвиток у потрібне русло.Обдаровані діти найбільш чутливі до неадекватних оцінок, несправедливих і негативних впливів зі сторони дорослих та ровесників.Найбільш негативний вплив групи ровесників на обдарованих дітей проявляється у прагнення привести їх до “середнього” рівня, зробити їх схожими на всіх інших. Таким обдарованим дітям необхідна кваліфікована консультація і допомога психолога.Слід звернути увагу на те, що іноді не тільки емоцій, але і переживання невдач, загострена емоційна реакція на виникаюче протиріччя самооцінки і об’єктивних результатів діяльності може виступати важливим стимулом для серйозних занять, в яких і розвиваються здібності.Обдаровані діти відчувають “дискримінацію” при відсутності диференційованого навчання, через надмірну уніфікацію програм, в яких погано, або зовсім не враховуються індивідуальні можливості засвоєння знань.Таким чином, проблема обдарованості ще далеко не є розв’язаною повністю але існуючі в сучасній психологічній науці відповідні надбання дозволяють в деякій мірі практично вирішувати наведені проблеми. Реалізації даної мети служать адекватності системи методик.Отже, проблема розвитку творчої обдарованості індивідуума в останні роки стає однією з центральних проблем психології здібностей. Великого інтересу заслуговує поведінка, очікування, установки креативів, мотивування ними своїх дій і вчинків. Саме ці компоненти обумовили те, що метою моєї роботи стало дослідження взаємозв’язку рівня мотивацій досягнення і проблемностей локалізації суб’єктивного контролю у потенційних креативів підліткового віку.Досягнення такої мети передбачає постанову і вирішення наступних задач:
  • Розглянути історію і сучасний стан досліджень обдарованості в зарубіжній і вітчизняній психології.
  • Розібрати концептуальну модель креативності, яка ґрунтується на розведенні потенціальної і актуальної креативності.
  • Теоретично обґрунтувати дослідження взаємозв’язку рівня мотивації досягнення і особливостей локалізації суб’єктивного контролю у потенціальних креативів підліткового віку.
  • Розробити програму дослідження взаємозв’язку рівня мотивації досягнення і особливостей локалізації у потенційних креативів підліткового віку і обґрунтувати адекватність застосування методик, які використовувались у даному дослідженні.
  • Провести дослідження, спрямоване на вивчення взаємозв’язку рівня мотивації досягнення і особливостей локалізації суб’єктивного контролю у потенційних креативів підліткового віку.
  • Зробити аналіз одержаних результатів дослідження взаємозв’язку рівня мотивації дослідження і особливостей локалізації суб’єктивного контролю у потенціальних креативів підліткового віку.
  • Гіпотеза дослідження: у креативів підліткового віку не проявляється взаємозв’язок між рівнем мотивації досягнення і інтернальними альтернативами. Об’єктом дослідження виступили мотиваційно-особистісні особливості потенціальних креативів підліткового віку.Предметом дослідження був взаємозв’язок рівня мотивації досягнення і особливостей локалізації суб’єктивного контролю у потенційних креативів підліткового віку.Як основні методи роботи були застосовані наступні дослідницькі засоби:
  • Теоретико-методологічний аналіз відповідних науково-літературних джерел який використовувався для теоретичного обґрунтування дослідження.
  • Основними методами дослідження виступили тести на креативність Д. Гільфорда, методи експертних оцінок, шкала оцінки потреби в досягненні Ю. Орлова і тест-опитувальник суб’єктивної локалізації контролю.
  • Основними методами обробки та інтерпретації отриманих даних виступили методи кількісної порівняльної оцінки і якісного аналізу результатів дослідження.
  • Теоретична і практична значимість дослідження.В процесі дослідження ми можемо визначити роль, специфіку взаємозв’язку рівня мотивації досягнення і особливостей локалізації суб’єктивного контролю у потенційних креативів підліткового віку. Результати дослідження поглиблюють розуміння взаємозв’язку рівня мотивації досягнення і особливостей локалізації суб’єктивного контролю у потенційних креативів підліткового віку.Проведенне дослідження дає можливість використовувати його результати в психології креативності, в поведінковій та інших галузях психології для подальшого практичного застосування при вивченні явищ креативності.Розділ 1.Теоретичний огляд та аналіз проблем креативності та мотиваційно-особистісних рис особистостейЗначення проблеми обдарованості...
    Другие файлы:

    Креативность как актуальное качество личности: педагогический аспект
    Сущность понятия "креативность". Креативность в образовании как качество личности. Формирование креативности в педагогическом процессе. Развитие креат...

    Анализ психодиагностических возможностей методики Торренса
    Креативность и ее диагностика. Концепция креативности Э.П. Торренса и ее теоретические основы, специфика практического применения. Диагностика неверба...

    Креативность социально-экологических проектов в современном российском обществе
    Реализация социально-экологических проектов в Российской Федерации: опыт качественного анализа. Креативность как черта устойчивого развития общества....

    Диагностика болезней внутренних органов. 10 Томов
    Том 1: Диагностика болезней органов пищеваренияТом 2: Диагностика ревматических и системных заболеваний соединительной ткани. Диагностика эндокринных...

    Развитие креативности школьников в процессе обучения
    Научно-теоретические основы креативности как категории мышления в условиях обучения. Развитие детей младшего школьного возраста, креативность как кате...