Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Розробка науково обґрунтованих методичних і практичних рекомендацій щодо вдосконалення державного регулювання у сфері сприяння розвитку підприємництва

Тип: дипломная работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Теоретичне осмислення державного регулювання економіки. Визначення методів впливу держави на економіку та підприємництво зокрема. Шляхи удосконалення впливу держави на розвиток підприємництва за допомогою Маневицького районного центру зайнятості.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

13

Тернопільський інститут соціальних та інформаційних технологій

Міністерство освіти та науки України

Кафедра економіки підприємства

ДИПЛОМНА РОБОТА

на тему: «Розробка науково обґрунтованих методичних і практичних рекомендацій щодо вдосконалення державного регулювання у сфері сприяння розвитку підприємництва»

Виконала студентка групи ЕПз-51

Черняк Т.В.

Stolyar.s.e@yandex.ua

Тернопіль-2011

ЗМІСТ

  • ВСТУП
  • РОЗДІЛ І. Методи впливу держави на розвиток підприємства
    • 1.1 Поняття державного регулювання підприємництва
    • 1.2 Державний контроль та захист у сфері підприємництва
    • 1.3 Методи державного регулювання економіки
    • Висновки до розділу І
  • РОЗДІЛ ІІ. Аналіз діяльності Маневицького центру зайнятості
    • 2.1 Загальна характеристика Маневицького центру зайнятості
    • 2.2 Аналіз діяльності Маневицького центру зайнятості
    • Висновки до розділу ІІ
  • РОЗДІЛ ІІІ. Шляхи удосконалення впливу держави на розвиток підприємництва за допомогою Маневицького районного центру зайнятості
    • 3.1 Обґрунтування необхідності впливу Маневицького центру зайнятості на розвиток підприємництва
    • 3.2 Розробка комплексу заходів сприяння розвитку малого бізнесу
    • Висновки до розділу ІІІ
  • ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ
  • СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
  • ДОДАТОК А

ВСТУП

Актуальність теми. Проблема державного регулювання підприємництва досить гостро стоїть на даному етапі економічного розвитку України. Необхідно визначити оптимальний ступінь державного втручання у підприємницьку діяльність з тим, щоб з одного боку забезпечити ефективне функціонування приватного сектора економіки та отримання ним високих прибутків, а з іншого - створити передумови для збалансованого росту економіки країни загалом та підвищення рівня добробуту громадян.

«Державне регулювання підприємництва є напрямом державної політики, спрямованим на удосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, зменшення втручання держави у діяльність суб'єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що здійснюється в межах, у порядку та способом, що встановлюються Конституцією та законами України» [13, 45].

Важливою складовою механізму державного регулювання підприємництва має стати система його державної підтримки, створення якої нині проголошується як запорука поліпшення стану в усіх сферах соціально-економічного життя суспільства. Економічний зміст державної підтримки полягає в розробці та реалізації системи державних програм науково-технічного, ресурсного, фінансового, консультативного, кадрового та іншого сприяння розвитку підприємництва.

Питання впливу держави на розвиток підприємництва розглядалися в роботах зарубіжних і вітчизняних економістів: Балабанової Л.В., Болта Дж. Г., Бурцева В.В., Вітта Ю., Дейяна А., Діхтля Є. Діксона П. Р., Залманової М.Є., Троадека А., Костоглодова Д.Д., Хершгена Х., Парцирної Т.М., Прокопенка М.Д., Пурліка В.М. Скотта Д.Г., Соловьйова Б.А, Еванса Дж., і ін.

Однак, у вітчизняній економічній літературі проблеми сприяння держави у розвитку підприємництва не знайшли ще достатнього висвітлення, а зарубіжний досвід потребує ґрунтовної адаптації до сучасних умов господарювання в Україні.

Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є розробка науково обґрунтованих методичних і практичних рекомендацій щодо вдосконалення державного регулювання у сфері сприяння розвитку підприємництва.

Предметом дослідження є діяльність державної установи, спрямованої на підтримку та розвиток підприємництва.

Об'єктом дослідження виступає державна установа - Маневицький центр зайнятості.

Досягнення поставленої в роботі мети буде вирішуватися за допомогою наступних завдань:

- теоретичне осмислення матеріалу що стосується державного регулювання економіки;

- визначення методів впливу держави на економіку та підприємництво зокрема;

- загальна характеристика господарсько-економічної діяльності державної установи - Маневицького центру зайнятості;

- висунення пропозицій та рекомендацій щодо підтримки та сприяння розвитку підприємництва у Маневицькому регіоні.

Для вирішення поставлених завдань та досягнення мети в роботі використовувались такі методи дослідження: порівняльного аналізу, систематизації та узагальнення; системного підходу; статистичного та порівняльного аналізу.

Теоретичною основою дослідження є законодавчі та нормативно-правові документи України, наукові праці вітчизняних та зарубіжних авторів за обраною проблематикою, а також матеріали періодичних видань, в яких висвітлені питання щодо витрат, статистичні матеріали Держкомстату України, фінансова звітність та аналітичні матеріали Маневицького центру зайнятості тощо.

Практичне значення результатів дослідження полягає у застосуванні розробленої програми заходів для Маневицького районного центру зайнятості з метою сприяння розвитку підприємництва у Маневицькому регіоні. Дипломна робота складається із вступу, трьох розділів та висновків на 100 сторінках. Робота містить 12 таблиць та 7 рисунків, додатки, список використаних джерел із 55 найменувань.

РОЗДІЛ І. Методи впливу держави на розвиток підприємства

1.1 Поняття державного регулювання підприємництва

Державне регулювання підприємницької діяльності є одним з важливих напрямків у діяльності органів влади і місцевого самоврядування.

Для визначення співвідношення державного регулювання економіки і державного регулювання підприємницької діяльності слід виходити з того, що «згідно зі ст.42 Господарського кодексу України підприємництво є видом господарської діяльності» [26, 185]. Оскільки, у свою чергу, господарська діяльність є видом економічної діяльності, то державне регулювання підприємницької діяльності є складовою частиною державного регулювання економічної діяльності.

Самостійність підприємця не безмежна, вона знаходиться під впливом регулюючого і координуючого впливу органів державного управління. В умовах проведення економічної реформи, переходу до ринку система прямого адміністративного управління перетерпіла глибокі зміни. Відбулася заміна планування і прямого контролю непрямим, що спирається головним чином на економічні і правові важелі.

Підприємництво характеризується тим, що регулюється державою в особі її органів. Держава не стоїть осторонь від цього процесу. Вона це робить в зв'язку з тим, що підприємці (фізичні і юридичні особи) реалізують свій приватний інтерес, який без державних регуляторів може завдати і завдає шкоди суспільним інтересам. Держава під час регламентації підприємницької діяльності затверджує публічні засади, суспільні інтереси, одночасно поєднуючи їх з приватними інтересами підприємців.

Підприємництво і держава є інститутами суспільства. Вони постійно взаємодіють, а також впливають і, у свою чергу, піддані впливу інших інститутів суспільства. Інші інститути суспільства також здатні впливати на підприємництво, як безпосередньо (наприклад, нова технологія), так і опосередковано -- через державу. Із всіх інститутів суспільства держава має найбільший вплив на підприємництво.

Взаємовідносини між державою і підприємництвом є комплексними і динамічними, змінюються в часі. Через динамічність суспільства взаємовідносини між підприємництвом і державою постійно знаходяться у стані зміни, унаслідок чого іноді важко провести межу між публічним (суспільним) і приватним секторами. Сфери підприємництва і держави є різними, але вони перетинаються, що зокрема, виявляється в їхніх цілях. Підприємництво переслідує основну мету одержання прибутку, у той час як держава захищає суспільні інтереси в цілому. Складні взаємовідносини між підприємництвом і державою мають значний вплив на розвиток економіки і громадського життя.

Взаємовідносини держави і підприємництва можуть варіювати від співробітництва до конкуренції, від партнерства до антагонізму. У цих відносинах кожна із сторін має значний вплив і все-таки має істотну потребу в іншій.

Для відносин між державою і підприємництвом характерним є стан взаємозалежності, що обумовлено потребою однієї сторони в іншій. Держава має потребу в підприємництві, оскільки їй необхідна ринкова система, матеріальні ресурси, послуги і товари, що виробляються нею, фінансова підтримка державних програм тощо. У свою чергу, підприємництво має потребу в державі, оскільки йому необхідне законодавство, що формулює правила економічної діяльності, її безпеки, захисту і стабільності, а також функціонування монетарної системи, стабільної економічної і соціальної інфраструктури. Підприємництво покладається на конституційний захист і державну підтримку підприємництва як основного інституту суспільства, що забезпечує одержання прибутку, зайнятість населення і підвищення його життєвого рівня. Результатом таких взаємовідносин є “змішана” економіка, у якій суспільний і приватний сектори різноманітно взаєм...

Другие файлы:

Товарна політика торговельного підприємства в умовах ринку
Розробка науково-методичних і практичних рекомендацій щодо вдосконалення системи управління товарною політикою підприємств на основі маркетингу. Чинни...

Природна монополія
Розробка методико-практичних рекомендацій щодо ефективних параметрів державного регулювання діяльності природних монополій. Економічний зміст природно...

Розробка практичних рекомендацій щодо вдосконалення контролю маркетингової діяльності на підприємстві

Формування конкурентного потенціалу Вінницької області у сучасних умовах
Обґрунтування і розробка теоретичних положень та методико-практичних рекомендацій щодо вдосконалення та підтримки конкурентного потенціалу малого підп...

Розробка практичних рекомендацій щодо вдосконалення контролю маркетингової діяльності на підприємстві ВАТ "Бровар"
Сутність, мета, складові елементи та стратегічні напрямки маркетингового планування. Характеристика діяльності Микулинецького пивзаводу. Розробка комп...