Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Обгрунтування стратегії підвищення результативності діяльності підприємства (на прикладі ВАТ "Нікопольський феросплавний завод")

Тип: дипломная работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Теоретичні аспекти визначення результативності діяльності суб’єкта господарювання. Аналіз динаміки структури активів та пасивів балансу, фінансової стійкості та платоспроможності підприємства. Показники ділової активності та ефективності господарювання.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ДИПЛОМНИЙ ПРОЕКТ

Обгрунтування стратегії підвищення результативності діяльності підприємства

(на прикладі ВАТ «Нікопольський феросплавний завод»)

АНОТАЦІЯ

Дипломна робота на тему «Обгрунтування стратегії підви-щення результативності діяльності підприємства (на прикладі ВАТ «Нікопольський феросплавний завод»)» на 140 листах, 29 рисунків, 49 таблиць, 4 додатки на 25 листах. Список використаної літератури з 71 джерела.

Об'єктом дослідження є підприємство - ВАТ «Нікопольський феросплав-ний завод» (м.Нікополь, Дніпропетровської області).

Предметом дослідження є виробнича та комерційна діяльність підприємства й способи аналізу і поліпшення її результативності та ефективності.

Метою дипломної роботи є пошук шляхів оптимізації управління результативністю та ефективністю діяльності підприємства ВАТ «Нікопольський феросплавний завод», що є одним з найбільших виробників феросплавів в Україні з експортно-орієнтованим виробництвом.

Інформаційно-методологічна база досліджень -- фінансово-статистичні щорічні документи ВАТ «Нікопольський феросплавний завод» за 2002-2007 роки та поквартальні журнали виробництва і реалізації продукції за 2002 - 2007 роки, аналітичні матеріали Української асоціації виробників феросплавів та статистичні матеріали Держкомстату України.

Практична цінність отриманих результатів дипломного дослідження полягає в обгрунтуванні “нетіньового шляху” підвищення результативності діяльності підприємства ВАТ “Нікопольський феросплавний завод” та прийнятності проаналізованих методологій розрахунку агрегованих показників кредитоспроможності підприємств як інтегрованого інструментарію для оцінки прогнозування ефективності стратегій розвитку та росту ефективності діяльності підприємства.

КЛЮЧОВІ СЛОВА: РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ, КРЕДИТОСПРОМОЖНІСТЬ, ЕФЕКТИВНІСТЬ, ЛІКВІДНІСТЬ

ЗМІСТ

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. Теоретико-методичні основи визначення результативності діяльності підприємства та підвищення її рівня

1.1 Теоретичні аспекти визначення результативності діяльності суб'єкта господарювання

1.2 Методичні аспекти до визначення результативності функціонування підприємства

1.3 Підходи до формування стратегії підвищення результативності діяльності підприємства

РОЗДІЛ 2. Аналітична оцінка результативності діяльності ВАТ “НІКОПОЛЬСЬКИЙ ФЕРОСПЛАВНИЙ ЗАВОД”

2.1 Характеристика господарської діяльності ВАТ «Нікопольський феросплавний завод»

2.2 Діагностика результативності господарювання ВАТ «Нікопольський феросплавний завод».

2.2.1 Аналіз динаміки складу і структури активів та пасивів балансу

2.2.2 Аналіз фінансової стійкості та платоспроможності підприємства

2.2.3 Показники ділової активності та ефективності господарювання

2.3 Аналіз бізнес-середовища діяльності ВАТ «Нікопольський феросплавний завод» та конкурентної позиції підприємства на ринку

РОЗДІЛ 3. Формування стратегії підвищення результативності діяльності ВАТ “НІКОПОЛЬСЬКИЙ ФЕРОСПЛАВНИЙ ЗАВОД8

3.1 Формування стратегії підвищення результативності діяльності ВАТ «НФЗ» з використанням методології оцінки кредитоспроможності

3.2 Оцінка прогнозного впливу реалізації запропонованих стратегій на результативність діяльності ВАТ «Нікопольський феросплавний завод»

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

ДОДАТКИ

ВСТУП

Процес виробництва на будь-якому підприємстві здійснюється за належної взаємодії трьох визначальних його факторів: персоналу (робочої сили), засобів праці та предметів праці. Використовуючи наявні засоби виробництва, персонал підприємства продукує суспільно корисну продукцію або надає виробничі й побутові послуги. Це означає, що, з одного боку, мають місце затрати живої та уречевленої праці, а з іншого - результати виробництва (діяльності). Останні залежать від масштабів застосовуваних засобів виробництва, кадрового потенціалу та рівня його використання.

Сучасний менеджмент для оцінки бізнесу оперує такими поняттями, як результативність і ефективність. Згідно стандартам ГОСТ Р ИСО 9000-2001. Системы менеджмента качества. Основные положения и

словарь. Госстандарт России. 2001., результативність - це сту-пінь реалізації запланованої діяльності і досягнення запланованих результатів.

Ефективність - це взаємовідношення між досягнутим результатом і використаними ресурсами. Дослідження ефективності виробництва дозволяє визначити шляхи зростання продуктивності праці і зниження зарплатомісткості продукції (економія затрат живої праці), зниження фондомісткості та матеріаломісткості виробництва (економія затрат уречевленої праці), а також раціонального використання природних ресурсів (економія затрат суспільної праці).

Таким чином, результативність - це характеристика системи, обумовлена як її здатність виконувати функції, а ефективність, - це характеристика, оберне-но пропорційна витратам, що поглинаються бізнес-системою.

Іншими словами, для оцінки результативності й ефективності бізнес-системи підприємства необхідно визначити співвідношення між функціями, що виконуються в бізнес-системі, і витратами на їхнє виконання.

З погляду керування бізнесом-системою підприємства актуальність теми дипломного проекту полягає в дослідженні шляхів одночасного підвищення результативності й ефективності діяльності підприємства.

В рамках дослідження результативності та ефективності діяльності підприємства працюють багато авторів. Так, проф.Лукасевич І.Я. визначає як найбільш об'єктивний показник, що характеризує стратегічні і тактичні цілі підприємства, рентабельність продажів, що розраховується як відношення операційного прибутку до чистої виручки Лукасевич И.Я. Стратегические показатели финансового анализа // Финансы. - 2002.- №7. - с.52-55. Такі автори, як О.Вакульчик та Н.Абрютина критерієм оцінки фінансово-економічної діяльності підприємства вважають показник доданої вартості Вакульчик О. Управління критерієм результативності діяльності підприємств корпоративного типу // Економіст. - 2003. -№8.- с.41-43

Абрютина Н.С. Добавленная стоимость и прибыль в системе макро- и микроанализа финансово-экономической деятельности // Финансовый менеджмент.- 2001. - №1. - с.13-17. М. Білик пропонує аналізувати діяльність підприємства в одразу трьох напрямках: аналіз і оцінка господарського потенціалу підприємства, аналіз і оцінка фінансової рівноваги підприємства, аналіз і оцінка прибутковості підприємства Білик М. Удосконалення методичних підходів до аналізу фінансового стану підприємств // Економіст. - 2001. - №11.- с.40-42. Т.Г.Бень і С.Б.Довбня пропонують для аналізу фінансового стану підприємства інтегральний показник, що враховує фінансову стійкість підприємства, рівень платоспроможності і фінансової незалежності підприємства Бень Т.Г., Довбня С.Б. Інтегральна оцінка стану підприємства // Фінанси України. - 2002. -№6.- с.53-60 . Найбільш послідовний теоретичний підхід до питань визначення результативності та ефективності діяльності підприємства викладений в роботах науковців КНЕУ О.І.Швиданенко та С.Ф.Покропивного Економіка підприємства: Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисц./ І.О.Швиданенко, С.Ф.Покропивний, С.М.Клименко та ін. - К.: КНЕУ, 2000 -248 с

Економіка підприємства: Підручник / За заг. ред. С.Ф.Покропивного - Вид 2-ге, перероб. та доп.- К.: КНЕУ, 2000. -528с..

Різнобічні дослідження в даному напрямку потребують узагальнення результатів роботи багатьох науковців в сфері оцінки ефективності діяльності підприємства. Незважаючи на велику кількість та обсяг проведених досліджень, визначення оптимального співвідношення між результативністю та ефективністю діяльності підприємства до кінця є невирішеним, що обумовлює актуальність обраної теми дипломної роботи.

Метою роботи є пошук шляхів оптимізації управління результативністю та ефективністю діяльності підприємства ВАТ «Нікопольський феросплавний завод», що є одним з найбільших виробників феросплавів в Україні з експортно-орієнтованим виробництвом.

Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання: вивчити теоретичні питання по оцінках результативності та ефективності діяльності підприємстві, а також розглянути досягнутий рівень та основні шляхи вдосконалювання результативності та ефективності діяльності підприємства.

Об'єктом дослідження є підприємство - ВАТ «Нікопольський феросплавний завод» (м. Нікополь, Дніпропетровської області).

Предметом дослідження є виробнича та комерційна діяльність підприємства й способи аналізу і поліпшення її результативності та ефективності.

Пре...

Другие файлы:

Ефективність господарсько-фінансової діяльності підприємства та шляхи її підвищення» (на прикладі ТОВ "Металоіндустрія Плюс")
Кваліфікаційна робота складається з 52 стор.тексту, 4 розділів, 14 рис., 6 табл., списку використаної літератури з 77 джерел та 5 додатків на 32 стор....

Кредитоспроможність підприємства та шляхи її вдосконалення
Аналіз фінансового стану та основних показників кредитоспроможності ВАТ "Нікопольський феросплавний завод". Напрями її підвищення за рахунок підвищенн...

Економіко-статистичний аналіз і шляхи підвищення рентабельності фінансових результатів на прикладі ВАТ "Племінний завод "Біловодський" Луганської області
Особливості формування акціонерного сектору в Україні. Аналіз економічної діяльності ВАТ "Племінний завод "Біловодський". Розрахунок резервів підвищен...

Обґрунтування стратегії підвищення рентабельності діяльності підприємства (за матеріалами ТОВ "СП Профіпласт")
Прибутковість функціонування підприємства: поняття, основні параметри, фактори формування. Обґрунтування комплексу заходів щодо підвищення прибутковос...

Економічне обґрунтування стратегії маркетингу підприємства (на прикладі ТОВ "Агро-Класік")
Розробка заходів щодо підвищення ефективності діяльності підприємства через реалізацію стратегії маркетингу. Реалізація обраної стратегії маркетингу в...