Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Економічна оцінка виробництва виробу на підприємстві

Тип: курсовая работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Розрахунок витрат на виробництво, собівартості і ціни виробу. Витрати на основні матеріали і напівфабрикати. Розрахунок основної і додаткової заробітної плати. Витрати на зміст і експлуатацію обладнання. Аналіз вартості виробничих фондів та амортизації.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міністерство освіти і науки України

Національний технічний університет

«Харківський політехнічний інститут»

Кафедра фінансів, контролінгу і зовнішньоекономічної діяльності

Курсовий проект

на тему

Економічна оцінка виробництва виробу на підприємстві

по курсу Економіка підприємства

Виконала:

студентка групи БФ 28-а

Кнельц

Анна Юріївна

Прийняла:

Кузьменчук

Наталя Валеріївна

Харків, 2009

Вступ

Економічна оцінка виробництва виробу на промислових підприємствах є важливою задачею, яка розв'язується при виконанні науково-дослідних, проектно-конструкторських і технологічних робіт. В курсовому проекті виконується оцінка передбачуваних ринків збуту виробів, розраховуються витрати на виробництво, визначається вартість виробничих фондів і величина амортизаційних відрахувань. Розраховується також величина показників по праці і заробітній платні, виконується оцінка показників ефективності використання виробничих фондів. При виконанні розрахунків оцінюються можливі ризики і їх вплив на рівень економічних показників. Розраховуються також елементи фінансового плану, виконуються розрахунки ефективності необхідних для виконання відповідного проекту інвестицій. Оцінюється можлива стратегія фінансування, розраховуються показники кредитування. Ряд розділів, виконуваного курсового проекту, оформляються з використанням методики розробки бізнес-плану.

1. Опис виробу

Електродвигун - це електрична машина, двигун, що перетворює електричну енергію на механічну. Потужність електродвигунів складає від десятих часток Вт до десятків МВт. Електродвигун -- основний вид двигуна в промисловості, на транспорті і у побуті.

Електродвигуни мають великі переваги в порівнянні з іншими видами двигунів (паровими, внутрішнього згоряння): вони екологічно чисті -- при роботі не виділяють шкідливих газів, диму або пари; економічні -- для них не потрібний запас палива і води їх легко установити в будь-якому доступному місці (на стіні, під підлогою трамвая, тролейбуса, у корпусі магнітофона і т.д.).

Таблиця 1.1 - Основні параметри виробу

№№

п./п.

Найменування параметра

Одиниця вимірювання

Величина параметра

Базовий виріб

Новий виріб

1

об'єм робіт у споживача

тис. грн.

55

50

2

номінальна потужність

кВт

26

26

3

термін служби

років

8

10

4

КПД

%

84

86

2. Оцінка ринку збуту

На практиці цей розділ є, як правило, найважливішою частиною бізнес-плану. Досвід показує, що невдача більшості комерційних проектів була пов'язана саме із слабким вивченням ринку і переоцінкою його місткості. Вивчення ринку включає: визначення сегментів ринку по галузевих, функціональних ознаках і по напрямах використання виробів; оцінку місткості ринку виробів усередині країни і місткості окремих його сегментів; виявлення частки імпорту в місткості ринку виробу; аналіз товарної і фірмової структури ринку; прогнозування кон'юнктури ринку на період до двох років і тенденцій розвитку ринку на віддалену перспективу.

Методика дослідження ринку в загальному випадку включає:

а) Формулювання проблеми і попередній виклад задач, рішення яких дозволить розв'язати всю проблему, в короткій і ясній формі зі вказівкою необхідних видів інформації.

б) Організація пошукового дослідження, включаючи збір даних про основні аспекти проблеми. Етап закінчується остаточним формулюванням задач.

в) Визначення необхідних початкових даних, методів їх отримання і видів аналізу, які необхідно виконати.

г) Збір даних.

д) Аналіз зібраних даних.

е) Розробка і реалізація заходів щодо використання даних.

Розрахунок місткості ринку при невеликій кількості споживачів виконується методом підсумовування ринків, що допускає визначення всіх потенційних споживачів виробу на кожному ринку. При достатньо великій кількості споживачів місткість ринку визначається за допомогою статистичних методів, що враховують як минулі тенденції, так і перспективні чинники.

Річна місткість ринку (М) по виробу виробничого призначення в загальному випадку може бути виражена так:

М = В + Зв - Е + І + Зп - Ен + Ін

де:

В - загальний випуск виробу;

Зв - залишок товарних запасів на складах виробів і баз постачання;

Е - експорт;

І - імпорт;

Зп - зниження (збільшення) запасів виробу на складах споживачів;

Ен - непрямий експорт;

Ін - непрямий імпорт.

Основними питаннями, на які відповідають в цьому розділі, є:

- хто купуватиме вироби? (які підприємства, фірми);

- чому? (за високу якість або низькі ціни і т. д.);

- коли? (сьогодні, завтра і на найближчі два роки);

- за якою ціною?

- скільки?

Рішення цих задач на практиці є предметом спеціальних маркетингових досліджень. В курсовому проекті об'єм робіт задається у кожному конкретному випадку викладачем і може, наприклад, включати:

- оцінку найважливіших галузей - споживачів виробу і основних видів машин і обладнання, комплектованого цими виробами;

- визначення потреби у виробі даного типу з різним рівнем головних параметрів;

- аналіз тенденцій розвитку ринку виробів даного типу;

- оцінку відповідності виробу стандартам найважливіших імпортерів;

- укрупнений розрахунок місткості ринку одним з методів.

3. Розрахунок витрат на виробництво. Розрахунок собівартості і ціни виробу

В цьому розділі виконуються розрахунки собівартості і ціни по варіантах виробу, а також розраховуються, відповідно до нормативних документів, важливі для оцінки використання ресурсів показники технологічності.

Відповідно до діючих нормативних документів повна собівартість виробу (Сп) включає:

Сп = Св + Са + Сз

де: Св - виробнича собівартість, грн.;

Са - адміністративні витрати, грн.;

Сз - витрати на збут продукції.

У свою чергу, виробнича собівартість визначається:

Св = См + Спк + Спе + Зо +Зд + Ссз + Вуе + Сзв + Вб + Сін

де:

См - витрати на основні матеріали;

Спк - витрати на покупні комплектуючі і напівфабрикати;

Спе - витрати на паливо і енергію;

Зо - основна заробітна плата;

Зд - додаткова заробітна плата;

Ссз - відрахування на соціальні заходи;

Вуе - витрати на утримання і експлуатацію обладнання

Сзв - загальновиробничі витрати

Вб - втрати від браку продукції

Сін - інші витрати

Собівартість - це сума витрат на виробництво і реалізацію одиниці виробу даного типу. Калькуляція (розрахунок) собівартості виконується відповідно до методичних рекомендацій по калькуляції собівартості промислової продукції (робіт, послуг) 2001 г.

В калькуляціях собівартості на підприємствах, як правило, приводяться такі розрахунки:

3.1 Розрахунок витрат на основні матеріали і напівфабрикати власного виробництва

Витрати на основні матеріали (Cм) і напівфабрикати власного виробництва (Снф) визначаються по формулах:

,

де:

Кт - коефіцієнт, що враховує транспортний - заготовчі витрати на матеріали (Кт=1,05 - 1,1);

Нві - норма витрат на одиницю виробу матеріалу i-го виду (в прийнятих одиницях вимірювання);

Цi - ціна одиниці i-того виду матеріалу, грн. Приймаються реальні або світові ціни на матеріали;

Сз - вартість зворотних відходів, грн. (приймається рівною 1 - 2% ві...

Другие файлы:

Економічна ефективність виробництва кормів та шляхи збільшення їх виробництва і зниження собівартості
Методологічні основи економічної ефективності виробництва кормів. Стан виробництва та використання кормів у СТОВ ім. "Гагаріна". Економічна оцінка кор...

Оцінка інвестиційної привабливості виробництва
Розрахунок потреби щодо інвестиційних складень, необхідних для організації виробництва. Калькуляція виробу, визначення суми прибутку і показників ефек...

Організаційно-економічна характеристика ЗАТ „Ліктрави”. Шляхи вдосконалення організації виробництва на підприємстві 2004-68стр. 40 грн
Тема курсової роботи:ЗмістВступ2.1. Еколого-економічна характеристика господарської діяльностіЗАТ “Ліктрави”.2.2. Аналіз основних економічних результа...

Аналіз обсягу, структури та якості виробництва продукції
Значення, завдання і джерела аналізу виробництва продукції. Економічна сутність якості продукції. Аналіз обсягу та структури продукції на ЗАТ "Юрія"....

Організація і планування виробництва кондитерських виробів на підприємстві
Поняття виробничої програми підприємства, її календарний розподіл та економічна оцінка. Організація виробництва як форма забезпечення ефективності дія...