Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Економіка природокористування

Тип: контрольная работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Суть екологічного податку згідно нового Податкового кодексу, його ставки та обчислення. Роль платежів за користування природними ресурсами для економічного механізму природокористування. Особливості та перелік суб’єктів, що не є платниками податку.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

ЗМІСТ

Вступ

1. Екологічний податок згідно Нового Податкового кодексу

2. Порядок обчислення екологічного податку

3. Індивідуальне завдання №1

Висновки

Бібліографічний список

ВСТУП

Одним із численних нововведень Податкового кодексу України (далі - Кодексу) є прихід загальнодержавного екологічного податку на заміну колишньому збору за забруднення навколишнього природного середовища.

Кодексом передбачається справляння екологічного податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення через податкових агентів, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю паливом. Таким чином, екологічний податок сплачується платниками податку під час придбання палива, а податковими агентами, які реалізують паливо, цей податок утримується і сплачується до бюджету.

Платежі за користування природними ресурсами є найважливішими компонентами економічного механізму природокористування кожної держави. За своєю суттю, такі платежі -- це особлива форма реалізації економічних стосунків між власником природних ресурсів державою і їх користувачами юридичними та фізичними особами.

На сьогоднішній день майже вся територія України екологічно небезпечна, про що свідчать статистичні дані. Виходячи з принципу рівноправності та права кожного народу самостійно вирішувати свою долю, Україні, поряд з визначенням свого внутрішнього і зовнішнього статусу, напрямків політичного, економічного, соціального та культурного розвитку, необхідно розробити стратегію і тактику запобігання глибокій екологічній кризі, віднайти шляхи забезпечення екологічного благополуччя країни, збереження національних природних ресурсів для майбутніх поколінь, саме це й визначає актуальність теми дослідження.

Мета роботи: розглянувши індивідуального завдання, треба відзначити, що є дії міської організації промисловців і підприємців, яка направила до районної Ради народних депутатів спростування рішення, щодо створення позабюджетного фонду строкових гарантій надзвичайних екологічних ситуацій районною Радою народних депутатів правомірними.

1. ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК

Обчислення екологічного податку проводиться податковими агентами самостійно. Тобто, платники податку, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення у разі використання ними палива, не складають звітів з цього податку.

Визначено перелік суб'єктів, що не є платниками податку, а саме:

а) не є платниками податку за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) суб'єкти діяльності у сфері використання ядерної енергії, які:

- до останнього календарного дня (включно) звітного кварталу, у якому придбано джерело іонізуючого випромінювання, уклали договір щодо повернення відпрацьованого закритого джерела іонізуючого випромінювання за межі України до підприємства - виробника такого джерела;

- здійснюють поводження з радіоактивними відходами, що утворилися внаслідок Чорнобильської катастрофи, в частині діяльності, пов'язаної з такими відходами;

б) не є платниками податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк, державні спеціалізовані підприємства з поводження з радіоактивними відходами, основною діяльністю яких є зберігання, переробка та захоронення тих радіоактивних відходів, що знаходяться у власності держави, а також дезактивація радіаційно-забруднених об'єктів;

в) не є платниками податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах суб'єкти господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю відходів як вторинної сировини, провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів, що розміщуються на власних територіях (об'єктах), та надають послуги у цій сфері.

Об'єкт та база оподаткування

Надано чітке формулювання об'єкту та бази оподаткування.

Так, відповідно до положень Кодексу, об'єктом та базою оподаткування є:

а) обсяги та види:

- забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;

- забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об'єкти;

- відходів, що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах протягом звітного кварталу, крім обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів;

- палива, реалізованого податковими агентами;

б) обсяги та категорія радіоактивних відходів, що утворюються внаслідок діяльності суб'єктів господарювання та/або тимчасово зберігаються їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк;

в) обсяги електричної енергії, виробленої експлуатуючими організаціями ядерних установок (атомних електростанцій).

Ставки податку.

Передбачено значне поетапне зростання ставок податку.

Звертаємо увагу, що за податковими зобов'язаннями з екологічного податку, які виникли:

- з 1 січня 2011 року до 31 грудня 2012 року включно ставки податку становлять 50% від ставок, передбачених Кодексом;

- з 1 січня 2013 року до 31 грудня 2013 року включно - 75% від ставок, передбачених Кодексом;

- з 1 січня 2014 року - 100% відсотків від ставок, передбачених Кодексом.

Крім того, у Прикінцевих положеннях Податкового кодексу передбачені повноваження Кабінету Міністрів України щорічно до 1 червня переглядати граничний обсяг ставок екологічного податку з урахуванням індексу інфляції.

Так, наприклад, ставки податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними та пересувними джерелами забруднення поступово збільшуватимуться, і з 1 січня 2014 року зростуть у 15 разів порівняно з діючими наприкінці 2010 року.

Крім того, перелік останніх дещо розширився. Ознайомитись з ним можна у нижченаведеній таблиці.

Ставки податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин пересувними джерелами забруднення у разі використання палива:

Таблиця 1.1

Вид палива

Ставка податку,

гривень за тонну

Бензин неетилований

68

Бензин сумішевий

56

Зріджений нафтовий газ

92

Дизельне біопаливо

58

Дизельне пальне із вмістом сірки:

більш як 0,2 мас. %

68

більш як 0,035 мас. %, але не більш як 0,2 мас. %

52

більш як 0,005 мас. %, але не більш як 0,035 мас. %

47

не більш як 0,005 мас. %

30

Мазут

68

Стиснений природний газ

46

Бензин авіаційний

47

Гас

58

Ставки податку за скиди окремих забруднюючих речовин у водні об'єкти також зростуть у 15 разів. Це стосується таких речовин, як: азот амонійний, органічні речовини (за показниками БСК 5), завислі речовини, нафтопродукти, нітрати, нітрити, сульфати, фосфати та хлориди (п. 245.1 ст. 245 Кодексу).

Ставки податку за скиди у водні об'єкти забруднюючих речовин, які не увійшли до цього переліку, та на які встановлено гранично допустиму концентрацію або орієнтовнобезпечний рівень впливу, також зросли в діапазоні від 15 до 20 разів і становитимуть:

Таблиця 1.2

Гранично допустима концентрація забруднюючих речовин або орієнтовнобезпечний рівень впливу

(міліграмів на літр)

Ставка податку,

гривень за тонну

до 0,001 (включно)

Другие файлы:

Наукові основи раціонального природокористування
Мета управління в галузі раціонального природокористування. Структура державного апарату управління раціональним природокористуванням, територіальні о...

Екологічна економіка та управління природокористуванням
Оцінка економічних збитків від різних видів порушень земельних ресурсів, показники еколого-економічної ефективності природокористування. Відтворення і...

Екологічні основи природокористування
Методи стимулювання раціонального використання природних ресурсів. Ліцензування, страхування та система екологічної сертифікації. Раціональне і нераці...

Реалізація концепції платного природокористування
Історія платного природокористування. Визначення розмірів зборів за використання природних ресурсів. Платежі за порушення природного середовища. Систе...

Технологічні особливості природокористування Запорізької області
Фізико-географічна характеристика Запорізької області. Водні, земельні, біологічні, рекреаційні ресурси, аналіз і технологічні особливості їх видобутк...