Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Напрямки посилення конкурентоспроможності торговельного підприємства

Тип: курсовая работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Напрямки посилення конкурентоспроможності торговельного підприємства.ПЛАНВступ3Розділ 1. Теоретичні основи механізму забезпечення конкурентоспроможності торговельного підприємств51.1 Поняття та визначення конкурентоспроможності підприємства51.2 Підходи до оцінки конкурентоспроможності масового товару12Розділ 2. Оцінка конкурентоспроможності ЗАТ „Консорціум”172.1 Характеристика об’єкта дослідження172.2 Аналіз маркетингових складових конкурентоспроможності ЗАТ „Консорціум”202.3 Аналіз конкурентоспроможності товарної продукції ЗАТ „Консорціум”26Розділ 3 Шляхи посилення конкурентоспроможності ЗАТ „Консорціум”33Висновок36Список використаної літератури38ВступВ жорсткому конкурентному середовищі вітчизняні торгові підприємства можуть успішно діяти завдяки створенню механізму забезпечення стійкого стану на ринку. Під механізмом стійкості на рівні підприємства необхідно розуміти сукупність економічних, екологічних і соціальних факторів. Економічна стійкість в більшості забезпечує досягнення стійкості і в інших напрямах функціонування торговельного підприємства. Економічну стійкість підприємств на конкурентному ринку сучасна теорія і практика поєднує з забезпеченням конкурентоспроможності. Цей підхід закладено в основу чинного стратегічного менеджменту.Стійку діяльність підприємств можна забезпечити за рахунок інноваційної діяльності, пошуку нових рішень та ідей, тобто – підприємництва. Для успішного існування і стійкого розвитку підприємства повинні бути конкурентоспроможними не тільки на внутрішньому, але й на зовнішньому ринку. Якщо підприємству притаманні риси підприємницької структури, то в нього є всі шанси бути конкурентоспроможним і займати стійке положення на ринку. Тільки постійне вдосконалення, пошук нового, використання новітніх технологій і методів організації виробництва та управління допоможуть підприємствам досягти й утримати стійке положення на конкурентному ринку.Підприємствам важливо відчувати підтримку держави при розв’язанні питань підприємницького розвитку. Проблеми стійкості та конкурентоспроможності набули широкого розвитку в роботах багатьох вчених, а саме: Г. Азоева, О. Градова, В. Марченко, Т. Мостенської, О. Гудзинського, Л. Смоляр, Р. Фатхутдінова, А. Юданова та ін. Проблемам підприємництва присвячено багато праць провідних вчених, серед них можна визначити таких: В. Власова, М.Войнаренко, В. Горфинкель, М. Мартиненко, В. Сизоненко, П. Друкер та ін.Метою і завданнями дослідження є розробка теоретичних положень та методичних рекомендацій щодо забезпечення стійкої діяльності торгового підприємства на ринку. Відповідно до мети в роботі визначено такі завдання:
  • дослідити особливості понять підприємництво, конкурентоспроможність, конкурентноздатність, стійкість;
  • обґрунтувати принципи підприємництва та їх вплив на конкурентоспроможність торгового підприємства на ринку;
  • обґрунтувати методичний підхід до визначення факторів внутрішнього і зовнішнього середовища, що впливають на підприємництво та конкурентні переваги торгового підприємства на ринку;
  • розробити рекомендації для покращення конкурентоспроможності торгового підприємства.
  • Об’єкт дослідження – процес забезпечення конкурентоспроможності торгового підприємства, що діє на міжнародному ринку.Предмет дослідження – теоретичні аспекти, загальні принципи, методи та інструменти забезпечення стійкої діяльності торгового підприємств на міжнародному ринку.Методи дослідження. Теоретичною основою положень курсової роботи є методологія та загальнонаукові принципи проведення комплексних досліджень. При виконанні роботи використані результати досліджень, що містяться в наукових працях провідних вітчизняних та зарубіжних вчених.Для досягнення поставленої мети використано систему загальнонаукових та специфічних методів дослідження. Для теоретичних й методологічних узагальнень використовувались діалектичний та системний аналіз, при аналізі економічного розвитку – економіко-статистичні методи; Обробка даних здійснювалась з використанням засобів комп’ютерної техніки.Основна частина курсової роботи складається з трьох розділів у яких послідовно досліджується поставлена проблема.Розділ 1. Теоретичні основи механізму забезпечення конкурентоспроможності торговельного підприємств1.1 Поняття та визначення конкурентоспроможності підприємстваКонкуренція є дуже тонким та гнучким механізмом. Гнучкість механізму конкуренції виявляється в його миттєвій реакції на будь-яку зміну обстановки. Конкуренція – одна з існуючих ознак ринків, механізм регулювання виробництва. Конкуренція відображає систему взаємовідношень між виробниками з приводу встановлення цін, обсягів пропозиції товарів на ринку та споживачами певного товару. З розвитком конкуренції виникла необхідність впровадження понять конкурентоспроможність та конкурентоздатність товару і підприємств.Азоєв Г.Л. під конкуренцією розуміє суперництво на якому-небудь поприщі між окремими юридичними або фізичними особами (конкурентами), зацікавлених в одній і тій же меті. Юданов А.Ю. стверджує, що ринкова конкуренція – боротьба фірм за обмежений обсяг платоспроможного попиту споживачів, що ведеться ними на доступних сегментах ринку. Фатхудинов Р.А. Конкуренція – процес управління суб'єктами своїми конкурентними перевагами для утримання перемоги або досягнення інших цілей у боротьбі з конкурентами за задоволення об'єктивних або суб'єктивних потреб у рамках законодавства або в природних умовах. Конкуренція є рушійною силою розвитку суб'єктів і об'єктів керування, суспільства в цілому. Розрізняють такі методи конкуренції: • На основі критерію підвищення якості товару (нецінова); • На основі критерію підвищення якості сервісу товару; • На основі зниження ціни (цінова); • На основі зниження експлуатаційних витрат у споживача товару; • На основі використання всіх конкурентних переваг об'єкта або суб'єкта (інтегральна). Ринок – умовне місце купівлі-продажу конкретного виду товару, що здійснюється у визначених по інтенсивності умовах конкуренції, з дотриманням етичних і правових норм і правил. Характеристика різних форм ринків приведена в таблиці 1.1. Таблиця 1.1Характеристика форм ринків
    Другие файлы:

    Оцінка конкурентоспроможності торговельного підприємства та шляхів зростання його конкурентоспроможності
    Засади розвитку конкуренції і конкурентного середовища в сфері торгівлі. Характеристика методів оцінки конкурентоспроможності послуг. Формування конку...

    Теоретичні основи організації фінансів торговельного підприємства
    Торговельне підприємство як суб'єкт господарської діяльності. Механізм фінансової діяльності торговельного підприємства. Особливості цінової політики...

    Обгрунтування товарного портфелю торговельного підприємства ЗАТ "Вентиляційні системи"
    Поняття товарної політики торговельного підприємства. Фактори, що впливають на формування товарного портфелю торговельного підприємства. Обгрунтування...

    Підвищення рівня конкурентоспроможності продукції підприємства
    Сутність та визначальні фактори конкурентоспроможності підприємства та його продукції. Аналіз фінансово-економічної діяльності підприємства та конкуре...

    Аналіз конкурентоспроможності підприємства на прикладі ТОВ "Телекарт-прилад"
    Сутність конкуренції в існуючих ринкових умовах. Аналіз фінансово-господарської діяльності ТОВ "Телекарт-Прилад". Напрямки підвищення конкурентоспромо...