Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Аналіз стейкхолдерів

Тип: реферат
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Міністерство аграрної політикиХарківський національний аграрний університет ім. В.В. ДокучаєваДомашнє завданняНА ТЕМУ : Аналіз стейкхолдерівВиконала:студентка 3 курсу 2 групиф-ту Менеджмента та економіки напряму підготовки: ЕкономікапідприємстваІванова ІннаПеревірила: Казакова І.В.Харків, 2010ЗМІСТВступЗначення інтересів стейкхолдерів у процесі управління діяльністю підприємстваКласифікація стейкхолдерівУчасники проектуАналіз стейкхолдерівСписок використаної літературиВСТУПСтейкхолдер (від англ. Stakeholder - власник частки (одержувач відсотка); власник застави, розпорядник (довірчий власник) спірного, закладеного або підопічного майна, пайовик) - у вузькому змісті слова: те ж, що й shareholder (акціонер, учасник), тобто особу, що має частку в статутному (складовому) капіталі підприємства; у широкому змісті: одне з фізичних або юридичних осіб, зацікавлених у фінансовому й іншому результатах діяльності компанії: акціонерів, кредиторів, власників облігацій, членів органів керування, співробітників компанії, клієнтів (контрагентів), суспільства в цілому, уряду.Найчастіше під терміном "стейкхолдери" мають на увазі групи впливу, що існують усередині або поза компанією, які треба враховувати при здійсненні діяльності. Інтереси стейкхолдерів можуть вступати в протиріччя один з одним. Стейкхолдерів можна розглядати як єдине суперечливе ціле, рівнодіюча інтересів частин якого буде визначати траєкторію еволюції організації.Стейкхолдерів розділяють на чотири головні категорії:
  • групи впливу, що фінансують підприємство (наприклад, акціонери);
  • менеджери, які керують ним;
  • службовці, що працюють на підприємстві;
  • економічні партнери. Дана категорія включає як покупців і постачальників, так і інші економічні суб'єкти.
  • Кожна із цих груп має різні інтереси й владні можливості, що буде впливати на рівень поставлених ними завдань.[2]ЗНАЧЕННЯ ІНТЕРЕСІВ СТЕЙКХОЛДЕРІВ У ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВАСтейкхолдери (Stakeholders) - досить широке коло осіб, що мають відношення до підприємства. Основними стейкхолдерами підприємства є: інвестори, що вкладають у компанію свій капітал з певною часткою ризику з метою одержання доходу на нього; кредитори, що тимчасово надають підприємству позика в обмін на деякий заздалегідь установлений доход, і зацікавлені в інформації, що дозволяють їм визначити, чи будуть вчасно здійснені виплати по кредиту; менеджери підприємства, оскільки фінансова інформація дозволяє зробити найбільш достовірну оцінку ефективності керування підприємством; працівники підприємства, зацікавлені в одержанні інформації про здатності підприємства вчасно виплачувати зарплату, провадити пенсійні та інші виплати; постачальники, зацікавлені в інформації, що дозволяє їм визначити, чи будуть вчасно виплачені належні їм суми; споживачі (клієнти підприємства), зацікавлені в стабільності поставок, як слідство фінансової респектабельності підприємства; суспільні й державні організації, оскільки від успішного функціонування підприємства залежить добробут економічної інфраструктури регіону [3].Стейкхолдер – ринковий суб’єкт, який має інтерес до діяльності підприємства чи до деяких напрямів його діяльності, але цей інтерес не базується на бажанні отримати чистий дохід.Прийнято поділяти усіх стейкхолдерів на внутрішніх (керівництво, працівники, власники, спонсори) та зовнішніх (державні регулятивні, законодавчі органи, правові, судові та політичні установи, а також конкуренти, місцеве населення, ЗМІ). Крім того, є групи, що знаходяться між внутрішніми та зовнішніми сторонами, до яких перш за все слід віднести клієнтів і постачальників.Інтереси стейкхолдерів можуть вступати в суперечність один з одним, отже, "зовнішніх і внутрішніх партнерів" господарюючого суб’єкта можна розглядати як єдине суперечливе ціле, рівнодіюча інтересів частин якої буде визначати траєкторію еволюції організації.Ефективне управління відносинами зі стейкхолдерами є однією з головних цілей управління підприємством і однією з найважливіших задач стратегічного менеджменту. Аналіз стейкхолдерів суб’єкта господарювання включає такі основні етапи: ідентифікація, систематизація, оцінка цілей і завдань стейхолдерів, збір інформації про них.Одним із інструментів, який дає можливість виявити та проаналізувати відносини підприємства і його стейкхолдерів є теорія зацікавлених сторін (stakeholder theory).Основним предметом дослідження теорії зацікавлених сторін є взаємодія різних стейкхолдерів, що переслідують свої інтереси, які пов'язані з діяльністю деякого підприємства.Розглянемо ключові положення цієї теорії:
    Другие файлы:

    Організаційний механізм управління акціонерного товариства
    Функції органів управління акціонерних товариств - наглядової ради, ревізійної комісії. Інтереси стейкхолдерів як рушійної сили діяльності корпорації....

    Економічний аналіз та фінансові показники підприємства
    Оцінка фінансового стану підприємства, аналіз прибутковості продукції, оборотності активів, заборгованості та платоспроможності. Аналіз ефективності в...

    Аналіз основних фондів в умовах шахти ім. О.О. Скочинського
    Характеристика підприємства, умов виробництва. Аналіз техніко-економічних показників. Аналіз обсягу випуску і реалізації продукції. Аналіз основних фо...

    Аналіз операцій з оперативної фінансової оренди (лізингу) майна підприємства
    Оренда, види та значення. Аналіз ефективності оперативної оренди. Аналіз ефективності фінансової оренди. Аналіз стану розрахунків за орендовані основн...

    Фінансовий аналіз становища підприємства в умовах ТОВ "ТПО "Аріста" в 2006 році"
    Загальна оцінка майна підприємства і джерел його формування. Аналіз активу балансу. Аналіз ліквідності балансу і платоспроможності підприємства. Аналі...