Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Корпорація як форма організації сучасної фірми

Тип: курсовая работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Міністерство освіти і науки УкраїниХарківський державний університет харчування та торгівліКафедра економічної теоріїКУРСОВА РОБОТАз дисципліни: Макро і мікроекономікана тему: Корпорація як форма організації сучасної фірмиВиконав:студен ІІ курсуобліково-фінансового факультетугрупи Б-32денної форми навчанняз фаху облік і аудитАрсюкова В.В.Перевірила: Сокол Н. А.Харків 2003ПЛАНВступ1.Корпорації на сучасному етапі:1.1.Трактування корпорацій в економічній науці1.2.Переваги, недоліки, види корпорацій та рухи фондів1.3.Корпорації та корпоративне управління на порозі ХХІ століття2.Американські транснаціональні корпорації в світовій економіці:2.1.Нові організаційні форми діяльності американських ТНК2.2.ТНК сьогодні2.3.Місце американських ТНК в світовій економіці і в „світі ТНК”3.Корпорації в Україні та їх розвиток:3.1.Сучасна корпоратизація в Україні3.2.Особливості формування корпоративних відносин в УкраїніВисновокСписок використаної літератури ВступОстаннім часом значно посилився інтерес як науковців, так громадськості до проблем пов’язаних з корпоративним управлінням. Але для вирішення цих проблем необхідно насамперед чітко визначити зміст самих понять „корпоративне управління” та „корпорація” та ідентифікувати ті чинники, під впливом яких формується модель корпоративної поведінки підприємства .Проте ці поняття дуже ємнісні за своїм змістом і вони вживаються в різних аспектах.Термін „корпорація” походить від латинського слова corporation,що буквально означає-об єднання, союз, суспільство. В юриспруденції , корпорація – це спільнота людей, яка об єдналася для досягнення певної мети і є юридичною особою. В економіці ж трактувань цього поняття значно більше , що вимагає їх глибокого критичного аналізу.І хоча юридичний статус присутній в усіх визначеннях корпорації, але деякі з економістів обмежуються визначеннями, які відображають тільки юридичний аспект категорії. Так, наприклад, автори „Короткої економічної енциклопедії” стверджують, що „...корпорація – юридична особа...яка відокремлена від індивідів, чиєю власністю являється”. Американські економісти З.Боді та К.Мертон вважають що корпорація лише „...фірма, котра є самостійною юридичною особою і діє окремо від своїх власників”. На нашу думку, ці визначення є однобічними, так як відображають лише риси, характерні для юридичного статусу корпорації. Крім цього, визначення такого типу можуть характеризувати і інші підприємницькі утворення, наприклад, товариство з обмеженою відповідальністю. На нашу думку, корпорацію слід розглядати насамперед як економічну категорію,а отже, визначення повинно відображати її економічну сутність, а юридичний аспект може доповнити останню.Згідно вимог принципу суперечності, визначення сутності будь-якої економічної категорії слід давати з погляду матеріально-речового змісту та суспільної форми.З’ясування суті економічної категорії з боку матеріально-речового змісту означає розкриття різних сторін: самого процесу праці, техніко-економічних відносин між людьми, різноманітних об’єктів власності. В залежності від того, матеріально-речовий зміст якої категорії досліджується, на перший план висуваються ті чи інші сторони такого змісту.Визначення суті тієї чи іншої економічної категорії з боку суспільної форми передбачає з’ясування економічних відносин власності з приводу привласнення різноманітних об’єктів власності. Економічна власність є сукупністю виробничих відносин, а її теоретичним виразом є система економічних законів і категорій.В історичному розрізі, який є також одним з елементів діалектики, поява перших корпорацій була повязана з потребами удосконалення продуктивних сил і економічної власності. Концентрація і спеціалізація виробництва поступово розширили масштаби економічних зв’язків між підприємствами. Збільшення обсягів випуску продукції привело до пошуків нових способів збуту продукції, вимагало додаткових капіталів. Зростаюча конкуренція також ставила підприємства перед проблемою швидкого і дешевого залучення капіталу. Тому об єднання коштів оформлялося у вигляді корпорації з правом отримання частини прибутку залежно від вкладеної суми грошей.Нагромадження коштів сприяло реконструкції виробництва, так як у підприємців посилювалося бажання отримувати щоразу більший прибуток і виникала об активна необхідність подальшого вдосконалення техніки і технології. Розповсюдження і продаж акцій на деякий момент часу давали подвійну вигод: з одного боку,в оборот залучались тимчасово вільні кошти населення, а з другого-збільшувалися доходи, що давало змогу підвищувати попит і зменшувати падіння виробництва.Поглиблення суспільного поділу праці, зростання масштабів підприємств, ускладнення процесу виробництва й управління зумовили виникнення окремого специфічного прошарку суспільства-менеджерів (професійних управляючих). Але найважливіші рішення у корпорації приймають власники, а самі менеджери розв’язують усі інші важливі для корпорації проблеми.Отже, якщо дотримуватись вимог принципу суперечності, системно-структурного підходу та інших методів дослідження економічних категорій, то слід було б, на нашу думку, дати таке визначення корпорації, як економічної категорії: корпорація-це вища форма концентрації виробництва, яка досягається через об єднання багатьох індивідуальних капіталів в один асоційований капітал, який поділено на акції та відособлено від його власників-акціонерів, а для управлінням ним акціонерами призначаються професійні управляючі-менеджери, які здебільшого працюють по найму. Корпорація забезпечує ефективне зростання рівня продуктивних сил, та сприяє швидкій адаптації до структурних змін в економіці.А тепер ми детальніше розберемо поняття „корпорація”.
Другие файлы:

Віртуальна корпорація
Віртуальна корпорація - вища форма мережі ділової співпраці, що включає базовий вид бізнесу, його постачальників і споживачів, діяльність яких інтегру...

Інтегральна оцінка конкурентоспроможності КП "Шляхрембуд"
Інтегральний метод як комплексний підхід до оцінки конкурентоспроможності підприємства КП "Шляхрембуд". Сутність ринкових відносин. Характеристика суч...

Реакція конкурентної фірми на зміну цін
Графічні моделі реакції фірми. Графічна ілюстрація ситуації закриття фірми. Умови прибутковості та збитковості конкурентної фірми. Ціна беззбитковості...

Оцінка потенціалу міжнародної діяльності фірми
Мотивація міжнародної діяльності та типи поведінки фірм. Зовнішньоекономічний потенціал підприємства та умови його реалізації. Послідовність прийняття...

Структура організації та комунікації
Поняття організації та організаційний процес. Базові схеми департаменталізації. Структурна організація фірми. Діапазони рішень в процесі організаційно...