Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экология

Механізм охорони навколишнього природного середовища Російської федерації

Тип: курсовая работа
Категория: Экология
Скачать
Купить
КУРСОВА РОБОТАНа темуМеханізм охорони навколишнього природного середовищаРосійської ФедераціїЗМІСТВСТУП1. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА1.1 ДЖЕРЕЛА ЕКОЛОГІЧНОГО ПРАВА І ДЕРЖАВНІ ОРГАНИ ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА1.1.1 ЗАКОНИ ТА КОДЕКСИ1.2 ЕКОЛОГІЧНИЙ КОНТРОЛЬ1.3 ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЕКОЛОГІЧНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ2. ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩАВИСНОВОКСПИСОК ЛІТЕРАТУРИВСТУПВ даний час суспільство знаходиться на такому етапі антропогенного впливу на біосферу, коли зміни, викликані людиною, широко торкнулися всю оболонку планети і прийняли небувалі за масштабами розміри. В цілому - все зростаюче антропогенний вплив на біосферу і як наслідок - різке погіршення якості середовища проживання людини, стану біоти та екосистем; одностороння зміна концентрації біогенів (вуглецю, азоту, фосфору) та порушення їх основних циклів; порушення екологічної стабільності та нормального функціонування основних систем життєзабезпечення Землі.У Росії, у зв'язку зі спадом промислового виробництва в останні роки, відзначається деяке скорочення антропогенного навантаження на навколишнє природне середовище. Однак, одночасно простежується і зниження капітальних вкладень в об'єкти природоохоронного призначення.Інтенсивна експлуатація природних багатств призвела до необхідності нового виду природоохоронної діяльності - раціонального використання природних ресурсів, при якому вимоги охорони включаються в сам процес господарської діяльності з використання природних ресурсів.Охорона навколишнього природного середовища - нова форма у взаємодії людини і природи, народжена в сучасних умовах, вона являє собою систему державних та громадських заходів (технологічних, економічних, адміністративно-правових, освітніх, міжнародних), спрямованих на гармонійний взаємодію суспільства і природи, збереження і відтворення діючих екологічних спільнот і природних ресурсів в ім'я живучих і майбутніх поколінь.Екологічна криза не є неминучим і закономірним породженням науково-технічного прогресу, він обумовлений комплексом причин об'єктивного і суб'єктивного характеру, серед яких не останнє місце займає споживацьке, а нерідко і хижацьке ставлення до природи, нехтування фундаментальними екологічними законами. Аналіз як екологічної, так і соціально-економічної обстановки в Росії дозволяє виділити п'ять основних напрямів, за якими Росія повинна виходити з економічної кризи.В якості першого напряму має названо удосконалення технології - створення екологічно чистої технології, впровадження безвідходних і маловідходних виробництв, оновлення основних фондів та ін Другий напрямок - розвиток і вдосконалення економічного механізму охорони навколишнього природного середовища. Третій напрямок - застосування заходів адміністративного припинення і заходів юридичної відповідальності за екологічні правопорушення. Четвертий напрям - гармонізація екологічного мислення. П'ятий напрям - гармонізація екологічних міжнародних відносин.1. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ МЕХАНІЗМ ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩАМетоди адміністративно-правового механізму управління полягають у розробці та виданні правових та адміністративних актів, що регулюють організацію та управління у сфері природокористування, права та обов'язки керівних працівників, посадових осіб і населення країни щодо економного використання і відтворення природних ресурсів та забезпечення рівноваги в природному середовищі. Адміністративні акти мають обов'язкову силу і безпосередньо впливають на колективи підприємств, організацій, окремих працівників і населення даного району.1.1 ДЖЕРЕЛА ЕКОЛОГІЧНОГО ПРАВА І ДЕРЖАВНІ ОРГАНИ ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩАСистема природоохоронного законодавства в Росії має чотири рівні: закони і кодекси, укази і розпорядження Президента з питань екології та природокористування, урядові нормативні акти; нормативні акти міністерств і відомств; нормативні рішення органів місцевого самоврядування. Вершиною цієї піраміди є Конституція РФ, в якій декларується право людини на сприятливе навколишнє середовище і компенсація шкоди, заподіяної йому забрудненням (ст.42), відбивається положення про охорону природи та раціональне використання природних ресурсів, які є основою життя і діяльності народів РФ.Конституція встановлює, що земля та інші природні ресурси використовуються й охороняються в Російській Федерації як основа життя і діяльності народів, що проживають на відповідній території (ч.1 ст.9). Це положення може оцінюватися як конституційне закріплення екологічної функції держави і суб'єктів-природокористувачів. Воно містить їх обов'язок забезпечити охорону навколишнього середовища та окремих природних ресурсів.Оголошуючи людини, її права і свободи найвищою цінністю (ст.2), Конституція встановлює, що кожен має право на сприятливе навколишнє середовище, достовірну інформацію про її стан і на відшкодування шкоди, заподіяної його здоров'ю або майну екологічним правопорушенням (ст.42). Одночасно з визнанням суб'єктивних екологічних прав Конституція покладає на кожного обов'язок зберігати природу і навколишнє середовище, дбайливо ставитися до природних багатств (ст.58).З урахуванням федеративного устрою Росії Конституція визначає, які питання в сфері охорони навколишнього середовища повинні бути вирішені виключно на федеральному рівні і спільно Федерацією і її суб'єктами. Зокрема, у винятковому веденні Російської Федерації перебувають: встановлення основ федеральної політики і федеральні програми в області екологічного розвитку; ядерна енергетика, що розщеплюються матеріали; виробництво отруйних речовин та порядок їх використання (ст.71). В основному питання природокористування, охорони навколишнього середовища та забезпечення екологічної безпеки, в тому числі розвиток земельного, водного, лісового законодавства, законодавства про надра та охорону навколишнього середовища, перебувають у спільному віданні РФ і її суб'єктів (ст.72).
  • ЗАКОНИ ТА КОДЕКСИ
  • Систему екологічного законодавства очолює Федеральний Закон РФ Про охорону навк...
    Другие файлы:

    Напрямки міжнародного співробітництва в галузі охорони природи
    Міжнародне співробітництво Російської Федерації в області охорони навколишнього середовища. Резолюція Генеральної Асамблеї ООН. Основні напрямки діяль...

    Органи державного управління в галузі охорони навколишнього природного середовища
    Державне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища. Повноваження центральних органів виконавчої влади в галузі охорони навколишн...

    Правова охорона навколишнього природного середовища в населених пунктах
    Завдання екологічного законодавства в галузі охорони навколишнього середовища. Шляхи планування та забудови територій, забезпечення в них санітарного...

    Принципи державного управління в галузі охорони навколишнього середовища
    Принцип законності при здійсненні державного управління в галузі охорони навколишнього природного середовища. Принцип поєднання комплексного та дифере...

    Роль і суть співпраці України з міжнародними організаціями у галузі охорони навколишнього середовища
    Особливості ролі держави у сфері охорони навколишнього середовища. Характеристика міжнародного екологічного законодавства. Визначення пріоритетів та о...