Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Финансы

Рентабельність продукції підприємства та шляхи її підвищення

Тип: курсовая работа
Категория: Финансы
Скачать
Купить
Сутність поняття рентабельності та її показники. Оцінка стану, руху та ефективності використання основних засобів підприємства. Фактори, що впливають на рентабельність продукції. Розрахунок фінансових результатів діяльності та собівартості продукції.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

ЗМІСТ

Вступ

Розділ 1. Теоретичні основи рентабельності продукції та шляхів її підвищення

1.1 Сутність поняття рентабельності та її показники

1.2 Фактори, що впливають на рентабельність продукції підприємства

1.3 Напрямки підвищення ефективності на підприємстві

Висновки до розділу 1

Розділ 2. Оцінка ефективності використання ресурсів підприємства

2.1 Загальна характеристика підприємства

2.2 Оцінка стану, руху та ефективності використання основних засобів підприємства

2.3 Оцінка ефективності використання оборотних коштів підприємства

2.4 Оцінка руху та ефективності використання трудових ресурсів підприємства

Висновки до розділу 2

Розділ 3. Оцінка ефективності діяльності підприємства

3.1 Розрахунок витрат підприємства та собівартості продукції

3.2 Розрахунок фінансових результатів діяльності підприємства

3.3 Оцінка доцільності виробництва

Висновки до розділу 3

Висновок

Список використаних джерел

ВСТУП

рентабельність собівартість основні засоби

Перехід до ринкової моделі економіки зумовлює підприємства підвищувати ефективність виробництва для отримання максимального прибутку та зниження витрат на виробництво, покращення рівня конкурентоспроможності продукції і послуг на основі введення досягнень науково-технічного прогресу. У ринковій економіці фінансові ресурси вкладники намагаються реалізовувати в будь-які види діяльності виключно за критерієм максимуму прибутку. Тому ефективність використання капіталу, має велике значення при визначенні фінансових результатів діяльності підприємства. Взагалі термін рентабельність - один із головних вартісних показників ефективності виробництва, який характеризує рівень віддачі активів і ступінь використання капіталу у процесі виробництва. Проблема полягає в тому, що майже всі ресурси підприємства обмеженні, а отже, виникає питання, як понести найменші витрати, отримати найбільший прибуток. Обов'язково власник капіталу підприємства, його економісти та менеджери повинні правильно оцінювати будь-які рішення у сфері управління наявними коштами, порівнюючи витрати з прибутком, враховуючи ресурси обмеженні обсягами, бо саме одержаний прибуток - це фінансовий ресурс для здійснення нових вкладень і одержання нових прибутків.

В сучасних умовах підвищення ефективності роботи підприємств є дуже важливим і складним завданням. Багато підприємств в Україні працюють нерентабельно, вони неприбуткові або їх рентабельність занадто низька. Тому дослідження рентабельності, а також шляхів її підвищення є актуальним і дуже важливим питанням в даний час для нашої держави.

Метою даної курсової роботи є теоретичне обґрунтування та розробка рекомендацій щодо рентабельності продукції, шляхів її підвищення, а також вивчення оцінок ефективності використання ресурсів та діяльності підприємства в цілому.

Для досягнення поставленої мети було сформульовано й вирішено такі завдання:

1)узагальнити теоретичні знання поняття рентабельність продукції;

2) визначити фактори впливу на рентабельність продукції та напрямки підвищення її рівня;

3) провести розрахунки економічних показників, на підставі чого оцінити ефективність функціонування певного виробництва;

4) обґрунтувати доцільність інвестування певного варіанта виробництва.

Об'єктом курсової процес підвищення рентабельності продукції підприємства.

Предметом курсової роботи є заходи, що впливають та ефективність роботи підприємства, тобто на рентабельність.

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПОНЯТТЯ РЕНТАБЕЛЬНОСТІ ТА ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА НЕЇ

1.1 Сутність поняття рентабельності та її показники

Слово "рентабельність" (дохідний, прибутковий) означає показник економічної ефективності виробництва на підприємствах у різних галузях національної економіки. Показники рентабельності можна поєднати у декілька груп, зокрема на такі які [1]:

- базуються на витратному підході (рентабельність продукції, рентабельність діяльності);

- характеризують прибутковість продажу (рентабельність продажу);

- основані на ресурсному підході (рентабельність сукупних активів, рентабельність власного капіталу, рентабельність оборотного капіталу).

Показник рентабельності продукції - визначається [4] як відношення валового прибутку від виробництва будь якого продукту до суми витрат на його створення.

R рент. прод.=ВП / ?Z, (1.1)

де ВП - валовий прибуток від виробництва будь якого продукту;

?Z - сума витрат на його створення.

До показників рентабельності продукції відносять [1]:

1. Рентабельність окремого виду продукції - розраховується як відношення прибутку від його реалізації до собівартості.

Rокр.вид.прод.=П / Соб., (1.2)

де П -прибуток від реалізації;

Соб. - собівартість.

2. Рентабельність реалізованої продукції - розраховується як відношення валового прибутку (або чистого прибутку) до виручки від реалізації продукції.

Rреаліз.прод.= ВП / В.реал.прод., (1.3)

де ВП - валовий прибуток;

В.реал.прод. - виручка від реалізації.

3. Рентабельність виробництва - розраховується як відношення валового прибутку (або чистого прибутку) до вартості основних засобів і матеріальних оборотних коштів.

Rвир.=ВП/Во.з.м.об.к, (1.4)

де ВП - валовий прибуток;

Во.з.м.об.к - вартості основних засобів і матеріальних оборотних коштів.

Показники рентабельності визначаються в коефіцієнтах або у відсотках і показують частку прибутку в кожній грошовій одиниці витрат, або частку товарної продукції в її собівартості. Їх можна розраховувати і за окремими структурними підрозділами, і за видами діяльності суб'єкта господарювання. Показники рентабельності використовують для [1]:

- оцінки результатів діяльності підприємства, його структурних підрозділів;

- оцінки ціноутворення та інвестиційної політики підприємства;

- порівняльного аналізу споріднених підприємств, що виробляють таку саму продукцію;

- вибору варіантів формування асортименту і структури виробництва продукції;

- аналізу раціональності виробництва продукції.

Зміна рівня того чи іншого показника рентабельності залежить від зміни економічних та організаційно-технічних факторів виробництва та реалізації продукції. Тому в процесі аналізу рівня рентабельності підприємства необхідно визначити, які фактори більше впливають на підвищення чи зниження цього показника, та розробити відповідні заходи [2].

1.2 Фактори, що впливають на рентабельність продукції підприємства

У загальному вигляді при визначенні факторів та напрямів зростання економічної ефективності слід орієнтуватися на збільшення результатів та зменшення витрат [1].

Рівень економічної та соціальної ефективності виробництва (діяльності) залежить від багатьох чинників. Тому для практичного розв'язання завдань управління ефективністю важливого значення набуває класифікація чинників її зростання за певними ознаками. Класифікація факторів зростання ефективності виробничо-економічних та інших систем діяльності доцільно здійснювати за трьома ознаками [5]:

- види витрат і ресурсів (джерела підвищення);

- напрями розвитку та вдосконалення виробництва (діяльності);

- місце реалізації в системі управління виробництвом (діяльністю).

Перший з напрямків підвищення ефективності діяльності підприємства -- ресурсний -- відображає першочергову необхідність аналізу ефективності використання наявної матеріальної бази виробництва та живої праці. При цьому слід враховувати рівень завантаження обладнання в часі, структуру собівартості продукції, що виготовляється, з точки зору співвідношення в ній часток амортизації, матеріальних витрат, витрат на оплату праці. Групування факторів за видами витрат і ресурсів уможливлює достатньо чітке визначення джерел підвищення ефективності: економія витрат живої праці, що призведе до зростання продуктивності праці та зниження зарплатомісткості продукції, економія витрат уречевленої праці, що призведе до зниження фондомісткості та матеріаломісткості виробництва, а також економія витрат суспільної праці, що призведе до раціонального використання природних ресурсів [5].

Використання джерел підвищення ефективності, які стосуються напрямів розвитку та вдосконалення виробництва, зумовлена здійсненням комплексів заходів, які за змістом характеризують основні напрями розвитку та вдосконалення виробничо - комерційної діяльності суб'єктів господарювання, а саме:

- прискорення науково - технічного та організаційного прогресу (підвищення техніко- технологічного рівня виробництва;

- удосконалення структури виробництва, організаційних...

Другие файлы:

Рентабельність продукції підприємства та шляхи її підвищення
Фактори, що впливають на рентабельність продукції підприємства. Оцінка стану, руху та ефективності використання основних засобів, оборотних коштів та...

Рентабельність підприємства та шляхи її підвищення
Рентабельність – відносний показник економічної ефективності, який відображає рівень ефективності використання ресурсів і капіталу банку, його коефіці...

Конкурентоспроможність продукції підприємства та шляхи її підвищення
Економічна сутність та основні параметри конкурентоспроможності продукції сучасного підприємства, методи та етапи її оцінки. Економіко-математична мод...

Економічні показники діяльності підприємства
Сутність конкурентоспроможності продукції підприємства, її складові та методика обчислення, способи підвищення. Розрахунок показників діяльності підпр...

Рентабельність підприємства та шляхи її підвищення
Економічна сутність рентабельності, огляд системи її базових показників. Особливості аналізу економічної діяльності зарубіжних підприємств. Огляд пока...