Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Финансы

Регуляторні системи країн світу. Греція та Іспанія

Тип: реферат
Категория: Финансы
Скачать
Купить
Система регулювання фінансового сектору Греції і його структура: фінансово-кредитний, фондовий та страховий. Функції Департаменту з нагляду за кредитними та спорідненими фінансовими установами. Автономний статус і наглядові дії центрального банку Іспанії.
Краткое сожержание материала:

5

Размещено на

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Європейський університет

Житомирська філія

Кафедра „Фінанси"

Реферат

З дисципліни

"Державне регулювання"

На тему "Регуляторні системи країн світу. Греція та Іспанія"

Виконала:

студентка V курсу,

групи Ф*-04-1(ЗВ)

Перевірив: викладач

Харчишина О. В.

Житомир - 2011

Зміст

1. Регуляторна система Греції

2. Регуляторна система Іспанії

Список використаної літератури

1. Регуляторна система Греції

Система регулювання фінансового сектору Греції має трирівневу структуру відповідно до окремих секторів: фінансово-кредитного, фондового та страхового.

Основним регулятором фінансового сектору Греції є Банк Греції (Bank of Greece), який створено в 1927 р. Як центральний банк країни Банк Греції розпочав свою діяльність у 1928 р. Сьогодні він є членом Європейської системи центральних банків. Головні функції банку полягають у забезпеченні стабільності цін, цілісності та стабільності фінансової системи Греції та здійсненні пруденційного нагляду за комерційними банками. Банк Греції виконує також роль казначейства та податкового агента уряду.

Організаційну структуру банку Греції представлено на рис. 1.

Основним підрозділом Банку Греції, який здійснює нагляд за діяльністю банків та інших кредитних установ, є Департамент з нагляду за кредитними та спорідненими фінансовими установами. До його функцій належить:

- розробка методології нагляду та звітності;

- підтримка регуляторної бази;

- здійснення пруденційного нагляду за банками та кредитними установами;

- проведення аналізу та наглядова оцінка суб'єктів нагляду;

- забезпечення прозорості банківської діяльності;

- здійснення перевірок на місцях;

- запобігання відмиванню коштів;

- організація аудиту, впровадження та підтримка ІТ-систем.

Організаційна структура банку Греції включає відділи: регулятивної бази та підтримки Комітету банків і кредитування (БКК), методології нагляду та звітування, транспарентності банків, інспекцій на місцях, боротьби з відмиванням грошей, аналізу та оцінки нагляду, а також відповідні підрозділи в їх складі.

Законодавчу базу Греції щодо здійснення нагляду за кредитними установами сформовано, головним чином, шляхом адаптації до відповідного законодавства ЄС, що відповідає принципам Базельського комітету з питань банківського нагляду.

Департамент нагляду за кредитними та пов'язаними фінансовими інститутами дизайну і підтримки систем IT SCRFID

Рис. 1. Організаційна структура банку Греції

Банк Греції здійснює нагляд за діяльністю таких фінансових установ як:

- банки Греції та філіали іноземних банків;

- пункти обміну валют;

- лізингові компанії;

- факторингові компанії;

- фінансові компанії;

- брокери на грошовому ринку;

- кредитні установи, що провадять транскордонну діяльність;

- установи, що здійснюють операції з електронними грошима;

- посередницькі компанії у сфері переказу грошей;

- представництва іноземних банків.

Банк Греції бере участь у схваленні та розробці законів, нормативно-правових актів, адміністративних правил і загальних рекомендацій, що застосовуються у сфері пруденційного регулювання та нагляду.

Наглядова практика за ринком банківських послуг Греції ґрунтується на використанні можливостей, передбачених банківським законодавством ЄС. Основними документами є Директиви 2006/48/ЕС і 2006/49/ЕС та положення Базеля II. Ці документи становлять основну нормативно-правову базу для кредитних установ та інвестиційних компаній, за якими здійснюється нагляд. Банк Греції є членом Європейського комітету органів банківського нагляду. Він надає інформацію до централізованої європейської електронної бази даних, що дозволяє швидко порівняти підходи, які застосовують компетентні наглядові органи інших держав-членів ЄС.

Загальні рекомендації Банку Греції щодо наглядової діяльності містять чіткі вимоги до розкриття інформації відповідно до положень Директив 2006/48/ЕС і 2006/49/ЕС, а також роз'яснення стосовно того, яким чином фінансові установи повинні застосовувати чи виконувати відповідні правила. Загальні рекомендації також включають будь-яку іншу відповідну інформацію, яку компетентні органи вважають за доцільне оприлюднити з метою покращання розуміння нової нормативно-правової бази щодо адекватності капіталу.

Крім того, Банк Греції розробляє власні нормативно-правові акти, адміністративні правила, критерії та методики нагляду, що містять інструкції для фінансових установ, за якими здійснюється нагляд, стосовно того, як виконувати певні законодавчі та регуляторні вимоги.

Процес нагляду та оцінки здійснюється на основі загальних критеріїв, що передбачають систему мінімальних вимог до механізму внутрішньої оцінки адекватності капіталу безпосередньо самою установою, а також процедури щодо заходів нагляду.

Банк Греції складає та підтримує базу статистичних даних щодо ключових аспектів застосування механізмів пруденційного нагляду, функціонування банківського сектору, рівнів кредитного, операційного та ринкового ризику, а також дій та заходів наглядового характеру.

Регулювання та нагляд за фондовим ринком Греції здійснює Комісія з ринків капіталу Греції (Hellenic Capital Market Commission), яка відповідає за забезпечення цілісності та стабільності ринку капіталів, запобігання системним ризикам, захист інвесторів шляхом підвищення прозорості ринку та моніторинг дотримання вимог законодавства, що регламентує діяльність на ринку капіталу.

Комісія здійснює:

- ліцензування діяльності та нагляд за посередниками на ринку капіталу;

- нагляд за діяльністю компаній (у тому числі за розміщенням ними цінних паперів), що перебувають у лістингу Афінської фондової біржі;

- моніторинг і аудит операцій на ринку капіталу.

Фондовий ринок Греції має дуже високий рівень концентрації. У 2004 р. з 300 цінних паперів, зареєстрованих на Афінській фондовій біржі, майже половина обсягу торгівлі припадала на акції чотирьох компаній, торги з якими проводились найбільш активно. Через глобальну фінансову кризу загальна капіталізація ринку Афінської фондової біржі в 2008 р. знизилась зі 196 млрд. євро на початку року до 69 млрд. євро на кінець року, а фондовий індекс біржі зменшився на 65,6% - з 5178,8 до 1786,5 пунктів. Операційна діяльність із проведення трансакцій за цей період скоротилась на 35,5% (зі 121,3 до 78,2 млрд. євро). Участь міжнародних інвесторів у загальній капіталізації ринку знизилась на 7,7%. Ліквідність ринку залишається низькою. У 2007 р. коефіцієнт обертання капіталу становив 78, тоді як на основних європейських фондових біржах цей показник був у 2-3 рази вище. Наприкінці квітня 2010 року міжнародна рейтингова агенція S&P знизила довгострокові суверенні рейтинги Греції до ВВ+. Це свідчить про те, що кредитоспроможність країни оцінюється в межах так званої "спекулятивної" категорії.

Комісія з ринків капіталу Греції є державною установою, виключним завданням якої є захист інтересів держави та суспільства. Вона має політичну та операційну незалежність. Забезпечення діяльності Комісії не обтяжує державний бюджет, оскільки вона фінансується за рахунок внесків і зборів, що їх сплачують учасники ринку - установи, за якими здійснюється нагляд.

До установ ринку капіталу, за якими Комісія здійснює нагляд, належать: брокерські та інвестиційні компанії, компанії з управління фондами колективного інвестування, компанії з портфельних інвестицій, іпотечні інвестиційні трасти, трасти, що спеціалізуються на інвестиціях у нерухомість, клірингово-розрахункові установи, що здійснюють кліринг і розрахунки за цінними паперами, а також фінансові посередницькі компанії. Крім того, Комісія здійснює нагляд за дотриманням законодавства з питань ринку капіталу з боку компаній, що перебувають у лістингу Афінської фондової біржі. Члени ради директорів і виконавчі директори (керівники виконавчих органів управління) зазначених установ повинні дотримуватися вимог, передбачених відповідними правилами та нормативно-правовими актами.

Комісія несе відповідальність за ухвалення проспектів емісій цінних паперів (у частині вимог щодо надання інвесторам повної інформації під час відкритої підписки на цінні папери та допуску цінних паперів до котирування (реєстрації) цінних паперів на організованих ринках). До установ та організацій, що підпадають під нагляд з боку Комісії, також належать регульовані (організовані) ринки, розрахункові палати та їх адміністрації (такі як Афінська фондова біржа та компанія "Hellenic Exchanges", що відповідає за розрахунки за трансакціями з цінними паперами та деривативами), а також установи гарантування відшкодування збитків інвесторам і забезпечення безпеки трансакцій, такі як Спільний Гарантійний Фонд і Допоміжний Фонд.

...
Другие файлы:

Регуляторні системи країн світу. Швейцарія та Швеція
Історія створення і напрямки діяльності наглядового органу Швейцарії - Управління з питань регулювання фінансових ринків. Організаційна структура Фіна...

Регуляторні системи країн світу. Італія та Канада
Італійська система регулювання фінансового сектору. Нагляд за функціонуванням відповідних ринків. Національна комісія з акціонерних товариств і бірж....

Регуляторні системи країн світу. Австралія та Австрія
Характеристика діяльності регуляторних органів Австралії - Резервного банку, Комісії з цінних паперів і інвестицій та Управління пруденційного регулюв...

Регуляторні системи країн світу. Королівство Нідерланди та Португалія
Регуляторна система Королівства Нідерланди на сьогоднішній день і секторальна структура фінансового сектору. Агентство з нагляду за пенсіями та страху...

Економічна характеристика країн Третього світу. Нові тенденції розвитку
Сучасна характеристика країн третього світу. Грошово-кредитні системі країн третього світу. Економічні стратегії країн Третього світу. Стратегія "екон...