Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Финансы

Публічно-приватне партнерство

Тип: контрольная работа
Категория: Финансы
Скачать
Купить
Принципи публічно-приватного партнерства (ППП), завдання та умови до виконання. Особливості розвитку ППП в світі. Європейські принципи публічного права та управління. Проекти енергоефективності у публічно-приватному партнерстві в середній школі № 19.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Чернігівський державний технологічний університет

Контрольна робота

з дисципліни: Інвестиційне кредитування

Чернігів 2012

Зміст

  • Принципи публічно-приватного партнерства
  • Розвиток публічно-приватного партнерства в світі
  • Проекти енергоефективності у публічно-приватному партнерстві в середній школі №19
  • Використана література

Принципи публічно-приватного партнерства

Упродовж останніх років в Україні набуває актуальності питання розвитку відносин публічно-приватного партнерства (або, згідно із законодавством, державно-приватного партнерства) та його ролі у підвищенні ефективності впровадження інфраструктурних проектів як на національному, так і на місцевому рівнях. Про це свідчить розробка нормативно-правової бази для таких відносин. Зокрема, нещодавно було прийнято Закон України “Про державно-приватне партнерство ”, в якому визначено організаційно-правові засади взаємодії державних та приватних партнерів та основні принципи державно - приватного партнерства на договірній основі

Діри у місцевому бюджеті не заповнюватимуться завдяки наріканням на скупий уряд. Треба ще активніше, аніж дотепер шукати можливості фінансування послуг для мешканців. Стан місцевих фінансів постійно викликає нарікання, і тут головний сюжет: уряд і парламент постійно маніпулюють грошима, що негативно впливає на місцеві бюджети. На жаль, це правда. Центральна адміністрація “ділиться ” з місцевими органами самоврядування коштом власних помилок та слабкістю державних фінансів. Проте ситуація у всьому демократичному світі така ж. Слід звикати до напруженості поміж місцевими та центральною адміністраціями. Більше того, треба вже призвичаїтися до нестачі засобів у місцевих бюджетах, особливо що стосується інвестицій та розвитку. Так було завжди і так буде і через сто років. Ми навряд чи досягнемо стану повного задоволення потреб, а наріканнями на уряд ніколи не закриється фінансова діра. Добре було б, якби тут розпочиналися новаторські починання із залучення коштів для задоволення потреб громади.

Участь приватного капіталу

Філософія подібної діяльності полягає на такому ключовому принципі:

Самоврядній одиниці не потрібен басейн, тобто його зал, плитка та водні доріжки. Йому потрібна послуга, що полягає на можливості мешканців займатися плаванням, й особливо це стосується школярської дітвори. Тобто, не треба будувати басейну, якщо існує суб'єкт, якому можна доплачувати за безплатний вхід для дітей в певні години і за їхнє тренування.

Звідси випливають чотири основні принципи публічно-приватного партнерства:

· завданням місцевої влади є не будівництво і власність об'єктів під послуги, а лише надання самих послуг;

· інвестування в будівництво об'єкту - це роль приватного партнера, який надалі адмініструє альтернативні джерела надходжень з даного об'єкту, а між іншим розпоряджається протягом окресленого довготривалого терміну джерелами надходжень з місцевого бюджету;

· фінансування готового об'єкту зі сторони місцевого самоврядування повинне лише забезпечувати існування і доступність громадських послуг, проте не є операційним фінансуванням, тобто не спрямовується на утримання самого об'єкту;

· розмір фінансування об'єкту самоврядуванням залежить від рівня, характеру та кількості послуг та має довготривалий характер.

Європейські принципи публічного права та управління

· розмежування регулятивних та управлінських функцій держави

· творча конкуренція;

· гармонія прав та обов'язків;

· соціальний діалог та партнерство;

· рівноправне залучення усіх зацікавлених суб'єктів до формування і реалізації державної кадрової політики;

· застосування сучасних концепцій та технологій управління розвитком людського потенціалу

Завдання ППП

По-перше, йдеться про реформування громадського сектору з постачальника об'єктів на постачальника послуг, тобто на виконавця очікувань самоврядної громади. Звільнення громади від будівництва об'єктів звільняє самоврядування від фінансових зобов'язань.

По-друге, це впровадження в громадські послуги інновацій та технічної довершеності, характерної для бізнесу, адже комунальні об'єкти часто є технічно відсталими.

Третім завданням є зміна ролі приватного капіталу, який вже є не просто елементом інвестицій, а й бере участь у постачанні послуг для громади, і то на довший час.

Користь

Отож, завдяки такій філософії громада, яка не має басейну, повинна віднайти суб'єкт, який фінансуватиме будівництво і стане власником об'єкту. Влада домовиться, що вона, наприклад, протягом 15 років вплачуватиме власникові визначену квоту за кожну дитину шкільного віку, яка відвідуватиме басейн і тренуватиметься там.

Якщо припустити, що дана філософія є реальною, то місцева громада матиме такі вигоди:

· економія в бюджеті і зменшення витрат на інвестиції;

· прискорення терміну здачі об'єкту в експлуатацію та надання відповідних послуг, оскільки приватний суб'єкт завжди діє швидше;

· впровадження конкуренції приватного капіталу у сфері надання громадських послуг;

· розширення палітри інструментів і джерел фінансування розвитку громади;

· розподіл та трансфер інвестиційного ризику між громадою і партнером. Окремі ризики повинні переймати партнери, які краще вміють порадити собі у відповідній ситуації;

· забезпечення надання та якості громадських послуг на довший час на основі довгострокової угоди;

· розбудова довіри між публічним і приватним сектором та прозорість їхніх відносин.

Умови до виконання

· Щоби ППП вільно розвивалося, необхідними є такі умови:

· стабільна система місцевого самоврядування;

· рівність у правовій охороні приватного сектора;

· довіра зі сторони фінансових ринків;

· здорова фінансова ситуація в громаді та у приватного партнера;

· дотримання зобов'язань;

· прозорість процесів укладання контрактів;

· вірогідна фінансова калькуляція проектів;

· широкий ринок конрактерів та постачальників.

Варто підкреслити, що ППП у кожній зі своїх форм є довготерміновим партнерством приватного та публічного секторів. Термін публічно-приватне партнерство означає частково приватизацію, але також інші, новаторські форми впровадження приватної власності до сфери комунального господарства.

Метою такої співпраці є досягнення взаємних вигод, а основною рисою є спрямовування вигоди як на комерційні, так і на громадські завдання даного закладу (заходу). Застосування цієї моделі принесло вигоди у сфері розвитку інфраструктури як в європейських країнах, так і у всьому світі. Ключовою перевагою моделі ППП є те, що його структури, потрібні до реалізації окремих заходів, дозволяють максимально використовувати досвід громадського сектора. Водночас при поєднанні вмінь обох секторів відбувається розподіл відповідальності за дану діяльність, а також пов'язані з цим ризики. Це все віддзеркалюється у вигодах, які повинен отримати громадський сектор.

Реалізація завдань через приватний сектор відбувається шляхом використання специфічних вмінь щодо даної сфери діяльності. Приватний суб'єкт завдяки співпраці з іншими суб'єктами здобуває комплементарні вміння і знання, що необхідні для реалізації інвестиції у спосіб, що уможливлює досягнення очікуваних ефектів і дозволяє максимально використовувати синергію діяльності.

У проектах ППП прийнято перекладати конкретний ризик на сторону, яка краще дає з ним раду. Такі підходи дозволяють визначити кошти заходу на найнижчому рівні і при тому зберігати відповідну безпеку на випадок несприятливих моментів в реалізації проекту. Тому оптимальний трансфер ризиків не означає абсолютне перенесення на одного актора, оскільки в конкретних випадках поділ ризиків поміж сторонами договору або перенесення ризиків на одну сторону може бути більш корисним для проекту загалом.

Концепція ППП

Проблеми з втіленням концепції публічно-приватного партнерства пов'язані з фактом, що поняття публічно-приватного партнерства не є чітко визначеним. Ідея партнерства перейшла довгий процес еволюції, яка розпочалася біля 40 років назад, прийнявши форму інвестиційних накладів приватного сектору на розбудову й експлуатацію водно-каналізаційної структури у Франції. Розвиток ідеї ПП найшвидше відбувся у Великій Британії, де процеси приватизації створили передумови для складних механізмів надання соціальних послуг через приватні інституції. На сьогодні сфера застосування ППП є різною в різних країнах. Загалом вона застосовується все більше, і це виникає передовсім з того, що публічний сектор визнає все більше переваг такої співпраці.

Другие файлы:

Публічно-правовий спір
Поняття справи адміністративної юрисдикції. Юридична природа спору про цивільне право. Основні групи адміністративно-правових відносин. Поняття суб’єк...

Приватне життя і життя компанії з етичних поглядів
Приватність, її психічна, фізична та соціальна цінність. Право особи на приватність і секретність. Внутрішній світ та життя. Межа між обґрунтованим і...

Публічне і приватне право
Загальні поняття "право" та "система права". "Матеріальні" та "формальні" концепції поділу права на приватне і публічне. Сутність та значення публічно...

Социальное партнерство в сфере труда
Социальное партнерство согласно Трудового кодекса Российской Федерации, его стороны, принципы и формы. Проведение коллективных переговоров как основна...

Экономическая сущность понятий "сотрудничество" и "партнерство"
Особенности ситуации с употреблением понятий "сотрудничество" и "партнерство", их содержание, схожесть и основные различия. Характеристика внутри- и м...