Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Финансы

Податкова політика України та проблеми її реалізації

Тип: курсовая работа
Категория: Финансы
Скачать
Купить
Сутність, критерії формування, нормативно-правова база та організаційне забезпечення податкової політики держави. Характеристика діяльності фіскальних органів. Аналіз справляння загальнодержавних та місцевих податкових зборів в Україні у 2010-2013 рр.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ЗМІСТ

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ

1.1 Суть та критерії формування податкової політики держави

1.2 Організаційне забезпечення податкової політики України

1.3 Нормативно-правова база регулювання податкової сфери

РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ДІЮЧОЇ ПРАКТИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ

2.1 Аналіз справляння загальнодержавних та місцевих податкових зборів в Україні у 2010-2013 рр.

2.2 Характеристика діяльності фіскальних органів щодо стягнення податків

РОЗДІЛ 3. ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА ОКРЕМІ НАПРЯМКИ ЇЇ ВИРІШЕННЯ

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ВСТУП

Актуальність теми даної курсової роботи визначається рівнем важливості податкової політики при функціонуванні державного механізму, а також тим, що ця тема як для України, так і для будь-якої іншої держави є найболючішою.

Податкова система України недосконала: громіздка, надскладна для розуміння, нестабільна, непрозора, заплутана, неефективна, суперечлива, відзначається високим податковим навантаженням. Крім того, вона обтяжена великою кількістю змін та доповнень до податкового законодавства і є дорогою для утримання. І це далеко не повний перелік її недоліків. В такому вигляді вона гальмує економічний розвиток держави, і потребує нагального реформування. Вищезазначені аспекти зумовили актуальність цієї теми та необхідність її дослідження.

Тому, метою даної роботи є обґрунтування податкової політики, вдосконалення напрямків податкової політики України через вивчення теоретичних аспектів податкової політики держави та оцінку функціонування податкової політики України на сучасному етапі.

Відповідно до мети ставиться ряд завдань, а саме:

* виконати суть та критерії формування податкової політики держави;

* виконати організаційне забезпечення податкової політики України;

* виконати нормативно-правова база регулювання податкової сфери;

* виконати аналіз справляння загальнодержавних та місцевих податкових зборів в Україні у 2010-2013 рр;

* виконати характеристика діяльності фіскальних органів щодо стягнення податків.

Об'єктом даної курсової роботи є податкова політика держави.

Предметом виступає функціонування податкової політики держави.

Іформаційна база курсової роботи: спеціальна література, нормативно-правові джерела (закони України, Податкового кодексу України), періодичні джерела.

Методи дослідження: При написанні курсової роботи було використано такі методи дослідження, як аналіз та дослідження літературних джерел, праць видатних вітчизняних та зарубіжних науковців.

Структура роботи.Логіка дослідження зумовила структуру курсової роботи: вступ, 3 розділи, висновки, список використаних джерел із 26 найменувань. Загальний обсяг роботи становить 29 сторінок.

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ

1.1 Суть та критерії формування податкової політики держави

Податки в умовах переходу до ринкової економіки слід використовувати не лише як джерело поповнення доходів бюджету, а й як важливу складову фінансового регулювання економіки. В цих умовах особливої актуальності набувають дослідження, теоретичних і прагматичних підвалин податкової політики та формування податкової системи в державі.

Податкова політика -- це діяльність держави у сфері встановлення, правового регламентування та організації справляння податків і податкових платежів у централізовані фонди грошових ресурсів держави [13]. Формуючи свою податкову політику держава шляхом збільшення або скорочення маси податкових надходжень, зміни форм оподаткування та податкових ставок, тарифів, звільнення від оподаткування окремих галузей виробництва, територій, груп населення може сприяти зростанню чи спаду господарської активності, створенню необхідної кон'юнктури на ринку, умов для розвитку пріоритетних галузей економіки, формування збалансованої соціальної політики. Використовуючи ті чи інші податкові пільги, держава регулює пропорції як у економічній структурі виробництва й обміну, так і у розвитку продуктивних сил. Організація оподаткування впливає на реалізацію суспільного продукту, темпи нагромадження капіталу і технічного оновлення виробничого потенціалу держави [13].

Вся історія податкової політики зводиться до пошуків ідеалів оптимального оподаткування. З одного боку, податки мають забезпечити сталу фінансову базу держави, з іншого -- залишити достатньо коштів підприємствам і громадянам з метою збереження максимальної заінтересованості в результатах діяльності. При цьому держава не може задовільнитися лише загальними пропорціями розподілу ВНП. Вона повинна враховувати інтереси кожного підприємства, кожного члена суспільства. Інакше кажучи, податкова політика ведеться за народним прислів'ям “щоб і вівці були цілі, і вовки ситі”. Це досягається за умови наукового поєднання критеріїв податкової політики: фіскальної достатності, економічної ефективності, соціальної справедливості, стабільності, гнучкості.

Критерій фіскальної достатності полягає в здійснення податкової політики, необхідної для забезпечення такої величини податкових надходжень, яка є оптимальною, з огляду на проголошену економічну доктрину. При дослідженні даного критерію вимальовується чітка пропорційна залежність між нормою оподаткування і величиною податкових надходжень: чим вища норма, тим більші розміри податкових надходжень. Ця залежність відображається простою математичною формулою [19]:

y = A1*Т, (1.1)

де у - загальна величина податкових надходжень;

А1 - коефіцієнт регресії, який характеризує рівень залежності податкових надходжень від норми оподаткування, причому А1<1;

Т - рівень оподаткування в державі.

Критерій економічної ефективності зводиться до того, що всі податкові платники бажають, щоб податки і податкові платежі прямували до нуля, тоді їх прибуток прямуватиме до 100%.

Суть критерію соціальної справедливості щодо встановлення рівня оподаткування необхідно сприймати в двох аспектах: скорочення реальних доходів конкретних платників внаслідок сплати податків і податкових платежів; повернення до конкретних платників частини номінальних доходів, перерозподілених з допомогою податків через бюджет у вигляді суспільних благ (національна безпека, правопорядок, охорона здоров'я, освіта, благоустрій та інші трансфертні платежі).

В реальному економічному житті критерії фіскальної достатності, економічної ефективності, соціальної справедливості окремо існувати не можуть, тому для паретто-оптимальності та єдності всіх критеріїв досліджується та визначається середня норма -- рівень оподаткування, яка при певній соціально-економічній доктрині держави задовільняє і саму державу, і платників.

Важливе місце у здійсненні оптимальної податкової політики відводиться критерію стабільності. Жоден закон, навіть найкращий, не запрацює на повну силу, якщо постійно приймати до нього поправки та зауваження. Стабільність податкової політики передбачає незмінність правового регламентування справляння податків і зборів протягом певного податкового періоду. За даного критерію досягається два позитивних явища: суб'єкти господарювання при існуванні стабільного законодавства, що регламентує податкові відносини з державою, в змозі правильно вибрати напрямки фінансової стратегії й отримати заплановані прибутки; поліпшується діяльність органів державної податкової адміністрації. Податкова політика повинна бути стабільною тільки протягом певного податкового періоду. На жаль, догматичність норм податкового регулювання суперечить реаліям економічного буття, і тому неврахування певних соціально-економічних змін, пов'язаних із розвитком суспільства, може призвести до непередбачуваних наслідків [13].

Критерій гнучкості діаметрально протилежний критерію стабільності.

Останній пов'язаний із податковою тактикою державного регулювання, що розробляється на певний проміжок часу, тоді як критерій гнучкості -- то вже податкова стратегія держави.

Оптимальне врахування викладених вище критеріїв забезпечує нормальні податкові взаємовідносини платників податків і держави, забезпечує оптимальне надходження коштів до бюджету.

Отже,податкова політика держави є складовою частиною економічної політики, яка базується на сукупності юридичних актів, що встановлюють види податків, зборів та платежів, а також порядок їх стягнення та регулювання.Податкова політика являє собою систему заходів, які провадяться у рядом країни, по вирішенню певних короткострокових та довгострокових завдань, які стоять перед суспільством за допомогою системи оподаткування країни [13].

1.2 Організаційне забезпечення податкової політики України

В умовах адміністративно-правової реформи наприкінці 2012 року Указом Президента України «Про деякі заходи з оптимізації системи центральних органів виконавчої влади» [23] було утворено нове міністерство в системі центральних органів виконавчої влади внаслідок реорганізації Державної митної служби (ДМС) та Державної податкової служби України (ДПС) [23].

Другие файлы:

Податкова політика
Сутність податкової політики держави. Критерії ефективності податкової політики. Основні принципи формування податкової політики. Питання планування п...

Інформаційне забезпечення податкової системи України
Державна податкова служба та податкова політика України. Завдання інформаційних систем податкових служб, їх структура, функціональне і технічне забезп...

Реалізація Конституції України
Реалізація Конституції в законодавчій діяльності, в повсякденному житті. Застосування Конституції України судами України, її вплив на діяльність основ...

Податкова система України: теорія і практика становлення з 1991 по 2010
Порядок і способи сплати податків. Податкова політика на макро- і мікроекономічному рівнях. Системи та методи податкового контролю. Основні причини ух...

Податкова політика України