Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Финансы

Державний бюджет України

Тип: курсовая работа
Категория: Финансы
Скачать
Купить
Дослідження поняття державного бюджету та його особливостей. Стан та прогнози наповнення державного бюджету України. Дефіцит казни та основні проблеми його покриття в сучасній Україні. Перспективи 2015 року. Питання поглиблення кризи в суспільстві.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міжнародний Соломонів університет

Курсова робота

Державний бюджет України

Виконала: Лобачевська К.

Студентка ІV курсу ЗФН

Економічного факультету

Напрям підготовки:

"Фінанси та кредит"

Київ

2014

Зміст

Вступ

Розділ І. Основні поняття про державний бюджет України

1.1 Загальнотеоретичні знання про державний бюджет України

1.2 Стан та перспективи державного бюджету України

Розділ ІІ. Дефіцит державного бюджету

2.1 Дефіцит державного бюджету та його покриття

2.2 Проблеми покриття державного бюджету в сучасній Україні

Розділ ІІІ. Державний бюджет 2015 року. Поглиблення кризи в суспільстві

Висновки

Список використаних джерел

Вступ

Курсова робота з курсу "Фінанси" присвячена темі державного бюджету України.

Актуальність обраної теми є очевидною, з огляду на наступне:

По-перше, дослідження поняття державного бюджету, його особливостей та стану завжди було одним із важливіших напрямів у фінансовій науці. Це обумовлено тим, що бюджет є основним інструментом забезпечення діяльності держави та найважливішим елементом проведення бюджетної політики. Як економічна категорія бюджет не може мати політичного змісту, водночас він значною мірою впливає на політичні процеси у суспільстві. Бюджет виражає ту частину фінансових відносин суспільства, в які вступають суб'єкти влади з фізичними і юридичними особами з приводу перерозподілу ВВП в процесі формування і використання бюджетного фонду у зв'язку з необхідністю реалізації соціально-економічних і політичних інтересів громадян, суб'єктів господарювання, муніципальних і регіональних утворень, держави в цілому. Ці фінансові відносини набувають форми доходів і видатків державного та місцевих бюджетів.

По-друге, зважаючи на проблеми в національній економіці, що обумовлені рядом об'єктивних та суб'єктивних факторів, вбачається, що дослідження означеної теми, буде сприяти кращому розумінню проблем, які постали перед нашою державою, та допоможе сформулювати відповідні висновки щодо подолання цих проблем.

Розділ І. Основні поняття про державний бюджет України

1.1 Загальнотеоретичні знання про державний бюджет України

В економічній доктрині прийнято розуміти під поняттям "державний бюджет" фінансову програму діяльності держави, що відбиває всі його грошові ресурси (доходи) та їх розподіл (витрати).

Виходячи із цього, можемо дійти до висновку, що основним призначення бюджету є те, що він дозволяє акумулювати фінансові кошти в руках держави і використовувати їх для фінансування різних державних програм (а також інших програм, що відбуваються так чи інакше в інтересах всієї держави, хоча й стосуються окремого її регіону). Однак, крім цієї найважливішої задачі, бюджет виконує і ряд інших функцій. До їх числа відносяться:

1) контрольна функція. Контрольна функція бюджету полягає в тому, що суспільство за допомогою специфічних державних або недержавних структур, контролює та, у випадку необхідності, вирівнює бюджетний розподіл. Основними структурами, за допомогою яких виконується контрольна функція бюджету, є Рахункова палата, Державне казначейство, Контрольне-ревізійне управління [1]. Володіючи властивістю імперативності, контрольна функція виступає як дієвий інструмент управління економікою та використання коштів державного бюджету. У цій властивості, служить індикатором відхилення від нормального ходу економічного розвитку суб'єктів. Контрольна функція держбюджету, будучи проявом його внутрішньо властивих властивостей, заломлюється в бюджетний контроль. За результатами бюджетного контролю вживаються заходи впливу на суб'єктів, що порушують фінансову дисципліну, допускають нецільове використання бюджетних коштів, а також реалізуються заходи щодо усунення виявлених фінансових порушень;

2) інформаційна функція. Зважаючи на те, що державний бюджет - це індикатор поточного стану економіки відповідної держави, її соціальної сфери та політичної ситуації, - сама структура бюджетної доходної та видаткової частини дозволяє судити про пріоритети державної політики, масштаби впливу на неї окремих груп інтересів. Більше того, оскільки закон про бюджет на черговий рік складається як плановий документ, він виступає як прогноз майбутньої економічної ситуації. Його розробка супроводжується прогнозними розрахунками основних показників розвитку країни, на які орієнтуються не тільки державні установи, а й організації недержавного сектора економіки, а також прості громадяни. Закладаються в закон про бюджет планово-прогнозні показники формують у суспільстві певні очікування, які можуть бути як позитивними, так і негативними;

3) інституціоналізація громадських уподобань. Така функція виражається в тому правилі, що прийняттю закону про бюджет обов'язково передує його розгляд у парламенті. На цьому етапі у складений урядом законопроект вносяться коректування з урахуванням думок депутатів, що представляють інтереси своїх виборців. Таким чином, структура бюджету відображає суспільні переваги щодо державної політики. За допомогою механізмів представницької демократії ці переваги втілюються в конкретних цифрах дохідних або видаткових статей;

4) регулююча функція. В умовах ринкової економіки основним інструментом державного регулювання є фінансова система, центральною ланкою якої є бюджет. Будь-які значимі рішення в області економічної політики повинні мати фінансове забезпечення, тому вони підкріплюються відповідними бюджетними витратами. Здійснюючи витрати на охорону здоров'я, освіту, соціальне забезпечення, держава регулює соціальний розвиток і рівень життя населення країни. За допомогою видатків на підтримку окремих галузей економіки забезпечується виробництво суспільно-значущих товарів і послуг, яке з точки зору ринку може бути неефективним. Бюджет є інструментом регіональної політики, оскільки за рахунок коштів регіонів-донорів здійснюється підтримка депресивних і кризових територій, що мають недостатній економічний потенціал або зазнають наслідки надзвичайних ситуацій [2].

Слід також звернути увагу на те, що важливе місце в системі нормативних актів, що регулюють бюджетні відносини, займає бюджетна класифікація, яка представляє собою єдину систематизовану, функціональну угруповання доходів і видатків бюджету за однорідними ознаками, які забезпечують загальнодержавну і міжнародну порівнянність бюджетних даних.

При цьому, бюджетна класифікація має такі складові частини: 1) класифікація доходів бюджету; 2) класифікація видатків (в тому числі кредитування за вирахуванням погашення) бюджету; 3) класифікація фінансування бюджету; 4) класифікація боргу.

Структуру бюджетної системи України побудовано з урахуванням закріпленого Основним Законом України адміністративного-територіального устрою держави. Провідне місце в бюджетній системі України належить державному бюджету. З нього фінансуються витрати на здійснення державних заходів у галузі соціального захисту, будівництво, утримання центральних органів державної влади й управління. Через Державний бюджет України здійснюється перерозподіл частини фінансових ресурсів між АР Крим (з урахуванням Закону України про тимчасово окуповану територію), областями та містами республіканського підпорядкування.

У більшості розвинутих країн світу через бюджет перерозподіляється від 30 до 50% ВВП. Саме бюджет, показуючи розміри необхідних державі фінансових ресурсів і реально наявних резервів, визначає податковий клімат країни, саме бюджет, фіксуючи конкретні напрями витрачання коштів, процентне співвідношення витрат по галузях і територіям, є конкретним виразом економічної політики держави. Через бюджет відбувається перерозподіл національного доходу і внутрішнього валового продукту. Бюджет виступає інструментом регулювання і стимулювання економіки, інвестиційної активності, підвищення ефективності виробництва, саме через бюджет здійснюється соціальна політика.

Таким чином, підводячи підсумок всьому вищевикладеному, можемо дійти до висновку, що бюджет, об'єднуючи в собі основні фінансові категорії (податки, державний кредит, державні витрати), є головною ланкою фінансової системи будь-якої держави і грає як важливу економічну, так і політичну роль в будь-якому сучасному суспільстві.

1.2 Стан та перспективи державного бюджету України

Бюджету як економічної категорії притаманні різні форми. Організаційно-правовими формами бюджету є його конкретні види -- державний та різні місцеві. Матеріально-речовою формою бюджету як втілення бюджетних відносин на всіх рівнях влади виступає грошовий (бюджетний) фонд чи фон фінансових ресурсів. Формами акумуляції грошових коштів у бюджеті є податкові та неподаткові надходження. Тому бюджет є об'єктивно зумовленою економічною формою утворення і витрачання фонду грошових коштів, призначених для фінансового забезпечення повноважень, які суспільство покладає на органи державної влади та органи місцевого самоврядування [3, с. 17-18]

Реальний плачевний стан державного бюджету став відомий загалу в 2013 році, коли з 2010 року (тобто за трохи більше аніж 2 роки, уряд набрав кредитів більше ніж держава за 20 років). Так, перед Україною у 2013 році стало складне завдання, пов'язане з виконанням зобов'язань щодо сплати зовнішніх валютних боргів [4, с. 4]....

Другие файлы:

Бюджетна система України: стан, перспективи розвитку
Державний бюджет в економічній системі держави. Нормативно-правове регулювання бюджетних відносин в Україні. Державний бюджет України: підходи до форм...

Бюджетна система України: стан, перспективи розвитку
Державний бюджет в економічній системі держави. Нормативно-правове регулювання бюджетних відносин в Україні. Державний бюджет України: підходи до форм...

Норми конституційного і бюджетного законодавства, які визначають предмет і зміст закону про Державний бюджет України
Предмет та зміст Закону України "Про Державний бюджет України". Конституційні основи розробки, внесення, розгляду та затвердження Закону "Про Державни...

Державний бюджет України
Державний бюджет як провідна ланка фінансової системи, план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які зді...

Державний бюджет і бюджетна система України в умовах виходу з фінансової кризи
Сутність держбюджету в Україні і його роль в економіці. Бюджет за матеріальним змістом як централізований фонд грошових коштів держави. Бюджетна класи...