Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Финансы

Вдосконалення касового виконання державного бюджету за доходами

Тип: дипломная работа
Категория: Финансы
Скачать
Купить
Аналіз діючої системи виконання бюджету за доходами та обґрунтування напрямків розвитку і вдосконалення системи управління виконанням Державного бюджету в Україні. Характеристика основних груп доходів бюджету. Казначейське виконання державного бюджету.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

пМІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА АКАДЕМІЯ

ДИПЛОМНА РОБОТА

Тема роботи: Вдосконалення касового виконання державного бюджету за доходами

Виконана студенткою
гр. КС-03-1з
Михальчук І.С.

Керівник Шевченко І.М.

2008

ВСТУП

У процесі докорінного реформування економіки важливим є визнання того, що макроекономічна стабілізація неможлива без значної, глибокої перебудови державних фінансів у цілому і зокрема бюджету, як центральної їх ланки.

Бюджет - це не тільки фінансовий план, у якому особлива увага приділяється механізмам платежів, обліку й звітності, він одне з основних знарядь макроекономічної стабілізації й економічного зростання. Це зумовлює необхідність проведення комплексу заходів щодо забезпечення повного і своєчасного надходження до бюджету доходів і здійснення витрат, постійного аналізу доходів і витрат бюджету в плані їх впливу на економіку.

Виконання Державного бюджету України - це здійснення комплексу заходів із забезпечення повного й своєчасного виконання плану доходів і витрат. При цьому, виконання доходної частини бюджету означає не тільки надходження загальної суми передбачених коштів, а й виконання по кожному джерелу надходжень.

Обрана тема даної дипломної роботи має загально актуальний характер з часів становлення незалежності України та створення у 1995 році Державного казначейства України по теперішній час, коли національна економіка перебуває у складних умовах в виробничій та соціальній сферах.

Також з проголошенням незалежності України починається новий етап державотворення, формування власної національної політики і розвитку суспільно-економічних відносин, у тій економічній ситуації, що склалася у країні у 1990-х роках, стала неможливість та відсутність потрібної якості виконання усього комплексу необхідних функцій вітчизняними банківською та фінансовою структурами.

Відомо, що в ринкових умовах бюджет є основним інструментом державного регулювання всіх соціально-економічних процесів у країні. Тому головне питання, яке стоїть сьогодні перед нашим суспільством, це засади ведення фінансового господарства держави, її бюджетний устрій та бюджетний процес.

Складовою частиною національної фінансової системи є так звані державні фінанси, які, у свою чергу, складаються, по-перше, із власних державних фінансів (або федеральних фінансів, як їх часто називають у країнах із федеративним територіальним устроєм), по-друге, регіональних (обласних) фінансів, по-третє, місцевих (муніципальних) фінансів. Основою цих трьох видів державних фінансів є відповідні бюджети: державний, регіональний і місцевий, які являють собою грошовий фонд формування і використання грошових ресурсів відповідних рівнів управління державними структурами.

Основними джерелами формування грошових доходів держави (державного сектору національної фінансової системи) є: податки (від доходу, благ і послуг, капіталу, землі, майна чи інших нерухомостей); різного роду збори (збори на візи, збори за різноманітні дозволи та підписи, ліцензійні збори і т. ін.); так звані неподаткові джерела (субсидії, позички шляхом випуску і реалізації облігацій, доходи від лотереї і доходів від державної підприємницької діяльності тощо).

Актуальність теми визначається декількома чинниками. По-перше, не відпрацьованістю самої системи виконання бюджету в умовах самостійної бюджетної системи. Хоча накопичено значний досвід в цій сфері, як у світовій, так і у вітчизняній практиці, створення власної бюджетної системи вимагає врахування в процесі виконання бюджету специфічних умов, які властиві Україні. По-друге, перехід до казначейської системи касового виконання бюджету вимагає не тільки практичних дій, але і відповідного наукового дослідження нової системи бюджетних відносин. По - третє, виникли нові проблеми, пов'язані з глибокою економічною і фінансовою кризою, що вимагає особливого регулювання і контролю бюджетних потоків.

Актуальність, науково-теоретичне і практичне значення проблеми обумовило вибір теми дипломної роботи.

Об'єкт дослідження - Управління Державного казначейства у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ГУДКУ у Дніпропетровській області.

Метою дослідження є комплексний аналіз діючої системи виконання бюджету за доходами та обґрунтування напрямків розвитку і вдосконалення системи управління виконанням Державного бюджету в Україні.

Для досягнення поставленої мети були визначені наступні завдання, головними із яких є:

- розглянути теоретичні основи формування державних доходів;

- дослідити діючу систему виконання Державного бюджету України за доходами;

- провести аналіз становлення казначейської системи касового виконання бюджету за доходами в Україні;

РОЗДІЛ 1. КАСОВЕ ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ЗА ДОХОДАМИ

1.1 Організація та принципи виконання Державного Бюджету України

Почавши розглядати тему обраної мною дипломної роботи “Касове виконання державного бюджету України за доходами”, перш за все потрібно звернути увагу на законодавчу базу, на якій ґрунтується порядок та організація виконання доходної частини Державного бюджету України. Серед таких нормативно-правових актів слід виділити: Конституцію України, Бюджетний кодекс України, Послання Президента України до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів " Про основні напрямки бюджетної політики на відповідний рік", Закон України "Про Державний бюджет України на відповідний рік" та ряд інших нормативно-законодавчих актів.

Казначейство - це фінансовий орган, на який покладаються функції з касового виконання державного бюджету України. Органи Державного казначейства покликані сприяти безперебійному та ефективному функціонуванню бюджетної системи України в межах основних напрямків бюджетної політики.

Перш за все я хочу зазначити, що в основі виконання бюджету як складової частини бюджетного процесу закладені певні принципи, які складають правову основу ефективної реалізації закріплених у законі “Про Державний бюджет норм”.

Принципи виконання бюджету - це нормативно правові засади фінансової Діяльності державних органів та організацій, спрямованої на виконання бюджету, Що характеризують її загальний зміст, особливості та закономірності. Кожний принцип представляє собою основоположний регулятивний елемент, що є складовою частиною виконання бюджету. До принципів, за якими здійснюється виконання бюджету, належать як загальні принципи фінансово-правової діяльності держави, так і особливі принципи, що притаманні виконанню бюджету як основній стадії бюджетного процесу.

Одним з найголовніших принципів виконання бюджету є принцип строковості. Зміст цього принципу полягає в тому, що виконання бюджету проводиться протягом встановленого періоду. В Україні цей період становить один рік.

Згідно зі статтею 96 Конституції України Державний бюджет України затверджується щорічно Верховною Радою України на період з 1 січня по 31 грудня. За статтею 3 Бюджетного кодексу України діючий бюджетний рік розпочинається 1 січня та закінчується 31 грудня, тобто бюджетний рік співпадає з календарним роком.

Слід відзначити, що у деяких країнах світу дата початку фінансового року не пов'язана з початком календарного року. Так, у Великобританії та Данії бюджетний рік починається з 1 квітня, в Італії, Норвегії та Японії - з 1 липня, в США- з 1 жовтня. Загальної закономірності тут не існує, в кожному випадку початок бюджетного року зумовлений особливостями історичного та соціального розвитку тієї чи іншої країни. Так, наприклад, початок бюджетного року може бути пов'язаний з початком діяльності парламенту, або залежить від особливостей господарства певної країни, також початок бюджетного року можна прив'язати "до часу найбільшої платоспроможності тих груп населення, з яких збирається більша частка державних надходжень". Окрім принципу строковості, виконання Державного бюджету тісно пов'язано з принципом єдності бюджету, що в першу чергу передбачає існування в країні єдиного Державного бюджету. За статтею 7 Бюджетного кодексу України єдність бюджету означає існування єдиного рахунку доходів та видатків кожної ланки бюджетної системи, а отже і Державного бюджету. Також зазначається, що єдність бюджетної системи забезпечується єдиною правовою базою, єдиною бюджетною класифікацією, єдністю форм бюджетної документації, погодженими принципами бюджетного процесу, єдиною грошовою системою, єдиною соціально - економічною політикою. Єдність бюджетної системи забезпечується іншими формами єдності правового, економічного та політичного характеру.

Доцільно підкреслити, що принцип єдності слід відрізняти від принципу єдності каси, який є найважливішим з принципів організації та управління виконання бюджету. Єдність каси означає зарахування всіх доходів на єдиний рахунок бюджету і здійснення всіх запланованих видатків з цього єдиного рахунку, тобто централізацію бюджетних коштів з метою здійснення ефективного контролю за їх надходженням та розподілом.

В Україні реалізація зазначеного принципу здійснюється через існування роботи єдиного казначейського рахунку, що являє собою систему бюд...

Другие файлы:

Державний бюджет
Зміст, структура та класифікація доходів державного бюджету. Бюджетні повноваження органів казначейства в процесі виконання бюджету. Аналіз касового в...

Управління казначейською системою касового виконання бюджету м. Києва
Сутність діяльності та функції казначейства. Права, обов’язки та організаційна структура Головного управління Державного казначейства України у м. Киє...

Касове виконання і бухгалтерський облік доходної частини державного бюджету органами Державного казначейства України
Аналіз основних засад діяльності державного казначейства України та касового обслуговування державного бюджету за доходами. Огляд економетричного моде...

Актуальні проблеми казначейського обслуговування державного бюджету
Основні функції Держказначейства у процесі виконання державного бюджету за доходами. Порядок перерахування коштів на центральний рівень. Законодавчо-н...

Виконання державного бюджету
Поняття та критерії оцінювання стану бюджетного фонду. Джерела фінансування дефіциту бюджету та їх класифікація, методи обмеження та шляхи скорочення....