Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Финансы

Аналіз фінансових результатів та рентабельності підприємства

Тип: курсовая работа
Категория: Финансы
Скачать
Купить
Класифікація та формування прибутку підприємства, напрямки його використання та розподілу. Показники, що характеризують рентабельність. Горизонтальний та вертикальний аналіз фінансової звітності, фінансової стійкості, оцінка ймовірності банкрутства.
Краткое сожержание материала:

2

ЗМІСТ

Вступ

1. Теоретичні аспекти визначення прибуток як результату фінансово-господарської діяльності підприємства

1.1 Визначення прибутку підприємства

1.2 Класифікація та формування прибутку підприємства

1.3 Використання та розподіл прибутку

2. Методологічні основи розрахунку рентабельності

2.1 Поняття рентабельності

2.2 Показники, що характеризують рентабельність

3. Фінансовий аналіз діяльності ТОВ агрофірми «Вікторія»

3.1 Горизонтальний та вертикальний аналіз фінансової звітності

3.2 Факторний аналіз результату операційної діяльності

3.3 Фінансово-коефіцієнтний аналіз діяльності підприємства

3.4 Визначення типу фінансової стійкості

3.5 Визначення операційного та операційно-фінансового циклу

3.6 Оцінка ймовірності банкрутства

Висновки

Список використаної літератури

Додатки

Вступ

Тема курсової роботи - «Аналіз фінансових результатів та рентабельності підприємства».

Фінансовим результатом підприємства може бути прибуток або збиток. Водночас підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку [1]. Згідно з діючими визначеннями в нормативних документах прибуток - сума, на яку доходи перевищують пов'язані з ним витрати, збиток - перевищення суми витрат над сумою доходів, для отримання яких здійсненні ці витрати [3]. Отже, для визначення фінансових результатів підприємство періодично послідовно зіставляє доходи і витрати за всіма видами діяльності.

Тема фінансових результатів завжди буде актуальною, адже в діяльності будь-якого підприємства прибуток відіграє головну роль. Він є основним джерелом інтенсивного і інноваційного розвитку підприємства, реконструкції виробництва, модернізації його матеріально-технічної бази, покращення соціальних стандартів, рушійною силою розвитку підприємств, регіонів, держави тощо.

Роль прибутку як фінансового ресурсу характеризується саме його використанням на розширення підприємництва. В умовах ринку стабільні позиції мають тільки ті підприємства, що постійно розвиваються.

Значимість прибутку у діяльності підприємств і в цілому в розвитку економіки країни викликає великий інтерес. Науковці і практики пропонують різні терміни, категорії і показники. Однак досить часто ці дефініції використовуються без відповідного пояснення і обґрунтування. Це стосується, передусім, термінів і категорій, які характеризують фінансовий аспект визначення сутності прибутку підприємства.

Питанням, пов'язаним з визначенням категорії «прибуток підприємства», присвячено значну кількість праць вітчизняних і зарубіжних економістів.

Значну увагу в курсовій роботі відведено з'ясуванню поняття «рентабельність», проведено аналіз показників рентабельності на основі балансу ТОВ агрофірми «Вікторія» та Звіту про фінансові результати.

Отже, метою написання роботи було провести аналіз фінансових результатів та рентабельності підприємства. Поставлена мета обумовила необхідність вирішення ряду взаємопов'язаних завдань:

- розглянути класифікацію визначень поняття прибутку підприємства;

- дослідити особливості формування прибутку;

- з'ясувати сутність та розрахунок рентабельності підприємства;

- зробити комплексний аналіз діяльності ТОВ агрофірми «Вікторія».

Об'єктом дослідження є прибуток як фінансово-економічна категорія та результат фінансово-господарської діяльності підприємства..

Предметом дослідження є методологія й організація аналізу фінансових результатів, планування прибутку та рентабельності..

Теоретичною та методологічною основою курсової роботи були праці економістів у сфері економічного аналізу й контролю, законодавчі та інші нормативно-правові акти України, Баланс підприємства та Звіт про фінансові результати.

В процесі роботи над курсовою роботою були використані наступні методи досліджень: метод пошуку та збору інформації, табличний метод, метод мікроекономічного аналізу; метод узагальнення, для того, щоб зробити висновки по підприємству.

1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРИБУТКУ ЯК РЕЗУЛЬТАТУ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

1.1 Визначення прибутку підприємства

Суб'єкти підприємницької діяльності, здійснюючи виробничу, комерційну, науково-дослідницьку та іншу діяльність, отримують відповідний фінансовий результат у вигляді прибутку або збитку. Прибуток є перевищенням доходу над витратами. Зворотне положення називається збитком. З фінансової точки зору прибуток - різниця між грошовими надходженнями і грошовими виплатами. З господарської точки зору прибуток - це різниця між майновим станом підприємства на кінець і початок звітного періоду.

Відповідно до Господарського кодексу України та Закону «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.97р. прибуток визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду на суму валових витрат підприємства і суму амортизаційних відрахувань.

Підприємства реалізують свою продукцію споживачам, одержуючи за неї грошову виручку. Однак це ще не означає одержання прибутку. Для виявлення фінансового результату необхідно зіставити виручку з витратами на виробництво продукції та її реалізацію, тобто із собівартістю продукції [7]. Підприємство одержує прибуток, якщо виручка перевищує собівартість; якщо виручка дорівнює собівартості, то вдалося лише відшкодувати витрати на виробництво і реалізацію продукції, а прибуток відсутній; якщо витрати перевищують виручку, то підприємство одержує збиток, тобто негативний фінансовий результат, що ставить його в складне фінансове становище, що не виключає і банкрутство.

Поява прибутку безпосередньо пов'язана з появою категорії «витрати виробництва». Прибуток - це і частина додаткової вартості продукту, що реалізує підприємство, яка залишається після покриття витрат виробництва. Виділення частини вартості продукції у вигляді витрат виступає в грошовому вираженні як собівартість продукції.

Прибуток є однією з основних категорій товарного виробництва. Це, перш за все, виробнича категорія, що характеризує відносини, які складаються в процесі суспільною виробництва.

Прибуток - це частина додаткової вартості, вироблена і реалізована, готова до розподілу. Підприємство одержує прибуток після того, як втілена в створеному продукті вартість буде реалізована і набере грошової форми.

Таким чином, прибуток є об'єктивною економічною категорією. Тому на її формування впливають об'єктивні процеси, що відбуваються в суспільстві, у сфері виробництва і розподілу валового внутрішнього продукту.

Разом з тим, прибуток - це підсумковий показник, результат фінансово-господарської діяльності підприємств як суб'єктів господарювання Тому прибуток показує її результати і враховує вплив багатьох чинників [8].

Прибуток як найважливіша категорія ринкових відносин виконує такі функції: оцінювальну, стимулюючу і госпрозрахункову. Водночас не виключена можливість наділення прибутку й іншими функціями. Абсолютна величина прибутку важлива, коли йдеться про фінансові ресурси, які можуть бути використані підприємствами, суспільством. Але для характеристики ефективності господарювання цього показника недостатньо.

Отже, щоб оцінити результати та ефективність господарювання, ефективність використання складових процесу виробництва, за допомогою яких отримано прибуток, його суму потрібно віднести до відповідних показників. У результаті буде одержано показник ефективності, або рентабельність [15; 34-35].

Аналіз прибутку є процесом дослідження умов і результатів її формування і використання з метою виявлення резервів подальшого підвищення ефективності управління нею на підприємстві.

За цілями здійснення аналіз прибутку підприємства підрозділяється на різні форми залежно від наступних ознак. За об'єктами дослідження виділяють аналіз формування прибутку і аналіз її розподілу і використання:

1) аналіз формування прибутку проводиться звичайно в розрізі основних сфер діяльності підприємства -- операційної, інвестиційної, фінансової. Він є основною формою здійснення аналізу з метою виявлення резервів підвищення суми і рівня прибутку підприємства;

2) аналіз розподілу і використання прибутку проводиться по основних напрямах цього використання. Він покликаний виявити рівень споживання прибутку власниками і персоналом підприємства, загальний рівень її капіталізації і конкретні форми виробничого її споживання в інвестиційних цілях.

По організації проведення виділяють внутрішній і зовнішній аналіз прибутку:

1) внутрішній аналіз прибутку провод...

Другие файлы:

Аналіз фінансових результатів діяльності підприємства ВАТ "Кондитерська фабрика"
Формування фінансових результатів діяльності підприємства та задачі їх аналізу. Аналіз рентабельності продукції підприємства. Аналіз рівня, динаміки і...

Аналіз фінансових результатів підприємства ПАТ "Яготинський маслозавод"
Економічна сутність аналізу фінансових результатів діяльності підприємства, особливості їх формування. Аналіз рентабельності на прикладі ПАТ "Яготинсь...

Аналіз фінансових результатів промислового підприємства
Теоретико-суттєва характеристика фінансових результатів підприємства. Нормативно-правове забезпечення, методика аналізу. Техніко-економічні характерис...

Аналіз фінансових результатів діяльності підприємства
Сутність та значення фінансового аналізу діяльності підприємства. Економічна характеристика ПАТ "Дніпровський металургійний комбінат". Оцінка рівня і...

Облік та аналіз фінансових результатів підприємства
Сутність і порядок формування фінансових результатів підприємства. Аналіз прибутку та рентабельності діяльності ВАТ "Полтавасортнасіннєовоч". Напрями...